mitä avuksi kun kissanpentu syö sähköjohtoja, repii tapetteja, tuhoaa kukat yms. Ruokaa on, paskalaatikko siivotaan joka päivä, raapimispuita 2 kpl ja seurana toinen kissa..mitä voisin tehdä??
hermot rupee kiristyyn joka päiväisestä tuhoamisesta..aikaisemmat kissat eivät ole ikinä tehneet näin paljon tuhoa..jos jollain on hyviä vinkkejä ja kokemuksia..kiitos etukäteen
APUA..kissanpentu tuhoaa kodin..
6
2164
Vastaukset
- Sae
ikäinen pentu? Mitä muita virikkeitä kissoilla on kuin raapimispuut? Mitä puuhailet kissojen kanssa?
Kukat kannattaa nostaa amppeleihin tai muuten kissojen ulottumattomiin, tapetit voi käsitellä Feliway-suihkeella ja leikata pennun kynnet, ja sähköjohdot pitää suojata esim halkaistulla puutarhaletkulla tai johtosuojalla.
Älä kiinnitä pennun tuohoamisiin mitään huomiota, ettet jatkuvasti palkitse sitä pahanteosta. Kissalle kieltokin on palkinto, sehän saa teihin ihmisiin liikettä ja itselleen siten kivaa virikettä. Laita sen sijaan koti mahdollisimman kissaturvalliseksi, että kiellettäviä asioita on mahdollisimman vähän, ja käytä kieltona terävää sähähdystä (tehoaa paremmin kuin loppuunkulunut "ei"). Lisää myös runsaasti virikkeitä, ettei kissojen tarvitse kehitellä niitä itse. - jobi
mulla sama ongelma...sillä erolla, että kissa on jo kohta 2 vuotias ja tihutyöt on alkanut vasta viime keväänä ja ilman mitään sen kummempaa syytä!Tihutöitä tekevä kissa on kylläkin hirmu huomionkipee!!!Minulla on siis 2 kissaa, toinen ei tee mitään pahoja ja ne on ollut yhdessä pienestä asti. Kaiuttimien johdot on poikki(kotiteatteria ei siis enää ole), kaikki sähköjohdot on syöty, verhot revitty, vaasit hajotettu,kyllä en voi siis pitää yhtäkään koriste-esinettä esillä mikä on mallia "hajoava tippuessa"! (tapettia ei onneksi seinissä ole)...kaikenmaailman karkotteita olen kokeillut, mikään ei vaan auta. Kaikkein ärsyttävintä siinä on se, että kissa tekee tuhot yöllä(jälkeen päin ei voi kieltää)...Sen olen huomannut auttavan jos leikitän kissan niin väsyksiin ettei se jaksa enää reagoida leluihin enää illalla ennen kuin meen nukkuun niin yölliset tuhotyöt on pienempiä...Sillä aattelin et voiko se olla jotain huomionhakua??jos vaikka leikkisit kissan kans iltaisin joku pari tuntia päivässä, niin mahtaisikohan se auttaa??Kissahan tarvii unta 16h /vrk eli sittenhän se käyttäis jo aika paljon energiaa leikkimiseen kuin myös hereilläolo-aikaa ;o) Kokeilepa sellasta...muuta ratkaisua siihen en ole itse keksinyt...Oon tosiaan leikittänyt sitä päivittäin niin kauan kunnes sitä ei enää kiinnosta leikkiä, eli pistää maate ja kattoo tylsistyneenä lelua(aktivointilelu on muuten kaikkein tehokkain, se saa kissan liikkumaan eniten) ;o)
- ???
Kiitoksia neuvoistanne..pentu on 3 kk vanha eli siis pieni vielä ja toinen kissa on 7 v. Kissoilla on leluja, joilla leikkii..eli siis mun täytyy keksiä enemmän virikkeitä..suihkupullokin on ollu käytössä ja ehkä siitä on ollu jonkin verran apua..tuhotyöt meillä tapahtuu päivisin kun ollaan töiss..kiitoksia paljon teille ja ehkäpä tämä rauhoittuu ajan kanssa kun ikää tulee lisää..
- Piipot
Omat kissat oli tosi hurjia nuoruudessaan, menoa ja meininkiä piisas. Johdot jouduttiin kietoo foliopaperiin. Tapetit oli revitty mutta ei se sit lopulta haitannut kun silmä tottui. Pahinta oli yöunien häiriintyminen kun melskasivat sängyssä. Nyt molemmat papparaiset nukkuu enimmän osan päivää, ikää on 17v ja 20v.
- ...........
Piipot kirjoitti:
Omat kissat oli tosi hurjia nuoruudessaan, menoa ja meininkiä piisas. Johdot jouduttiin kietoo foliopaperiin. Tapetit oli revitty mutta ei se sit lopulta haitannut kun silmä tottui. Pahinta oli yöunien häiriintyminen kun melskasivat sängyssä. Nyt molemmat papparaiset nukkuu enimmän osan päivää, ikää on 17v ja 20v.
joo se on hupaa kun missien öinen kisareitti peräkanaa kulkee mahan päältä. ja yhä uudelleen ja uudelleen..siihenkin tottuu niin että hyvä että edes herää:)
........... kirjoitti:
joo se on hupaa kun missien öinen kisareitti peräkanaa kulkee mahan päältä. ja yhä uudelleen ja uudelleen..siihenkin tottuu niin että hyvä että edes herää:)
Mulla tuhoaminen loppu samantien kun ostin feliway suihketta apteekista, eli suihkutat tätä sinne missä kissasi tuhoaa en tiedä mikä siinä on mut tää ei enää pissi sängylle tai mitään kun sitä sumutetta ostin jesh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001