mitä tehdä kun kissanpentu pissii sänkyyn ?? onko hyviä vinkkejä
moi
6
386
Vastaukset
- ikäinen
pentu? minkä ikäisenä vieroitettu? onko tehnyt missään vaiheessa laatikolle vai aloittanut vasta äskettäin sänkyyn pissailun? onko hiekkaa vaihdettu uuteen laatuun? onko useampia hiekkalaatikoita?..
- viiden kissan omistaja
Hei
Kokeileppa Feliway nimistä tuotetta jota on haihduttimena ja spraynä, saa ainakin apteekista. Rauhoittaa ihmeesti kisuja stressi ym. ongelmatiloissa. Täysin turvallinen tuote jota mainostetaan liian vähän. Hyviä kokemuksia omien viiden kissan kanssa.Minulla myös kissanpentu, joka pissii sänkyyn, mutta kokeillaan feliwayta ja maanantaina kissalla edessä kastraatio. Kiitokset vinkeistä!!!
- viiden kissan omistaja
trueshine kirjoitti:
Minulla myös kissanpentu, joka pissii sänkyyn, mutta kokeillaan feliwayta ja maanantaina kissalla edessä kastraatio. Kiitokset vinkeistä!!!
Hei
Jos mahdollista hommaa vielä kisullesi kaveriksi toinen kissa ja kisusi on paljon onnellisempi. Vaikka kissat ovat hyviä sopetumaan ihmisiinkin kaipaavat he lajitoverinsa seuraa omanlaisiinsa leikkeihin sillä eihän meistä ihmisistä ole heille "painikaveriksi". Ainakin omat kissani tykkäävät vaania ja ajaa takaa toisiaan ja ottaa pieniä leikkisiä painimatseja, tosi tappeluita meillä ei käydä ollenkaan näiden neljän "vangitun" kanssa. Kissoillani on ulkoilutarha jossa on mukava ajaa takaa toisiaan ja kiipeillä puissa ja nauttia näennäisestä vapaudesta. Vapaaherramme joutuu ottamaan tosimatseja muiden vapaana liikkuvien kissojen kanssa ja usein sitten ollaan ulkoisestikin sen näköisiä. Olen suunnitellut leikkauttaa nyt tuon 5 vuotiaan kollinkin, kun se on kesyyntynyt senverran, että uskaltaa pyytää eläinlääkäriä suorittamaan toimenpiteen. Kissa on villiintyneestä pennusta ( emo oli jätetty heitteille ja tehnyt pennut piiloon ) kesytetty kovalla työllä ja rakkaudella. Kaksi vanhempaa 4v. sisäkisuakin oli pentuna vähän villejä, kun ensimmäinen kosketus ihmiseen oli 1kk.n ikäisenä, emo oli kans noita puolivillejä, mutta toi pentunsa minun huomaan. Tänäpäivänä ovat jo hyvin luottavaisia omaan väkeen, mutta vieraita kohtaan epäluuloisia ja arkoja. Feliwayn haihdutinta käytän aina, kun tulee poikamme koiransa kanssa kylään ja suihkeena, kun mennään lääkäriin. Suihkutan kuljetuskopan sisälle ainetta niin kissat tuntevat olonsa turvallisemmaksi. Meillä ei kyllä ole koskaan ollut noita pissi /kakka ongelmia, ovat hyvin siistejä ja suorittaavat tarpeensa vain hiekkaan. Jos ei Feliway auta pissi jutussa kokeile toisenlaista hiekkaa sillä meillä ei kisut kaki eikä pissi pellettiin vaan sen pitää olla hiekkaa ja nyt olen kokeillut toiseen astiaan sitä valkoista "hiekkaa", nimeä en nyt muista, mutta kaikki kissat ei siitä tykkää.
Nautinnollisia hetkiä kisusi kanssa ja usko tai älä, siinä ne menee useampikin kissa, kuin yksi, sanoisinpa, että helpommalla pääset itse eikä ne kustannuksetkaan niin paljon suuremmat ole.
Hyvää syksyä ja talven odotusta terv: kissoistaan nauttiva
- duski
väärään paikkaan pissailevat kissat pitäisi aina ihan ensmäisenä tutkituttaa virtsakivien ja virtsatietulehduksen varalta. noita sairastaessaan kissa tuntee kipua virtsatessaan ja alkaa sen takia karttaa hiekkalaatikkoa kun rupeaa yhdistämään kivun siihen lootaan. sit pääsee pisut muualle, etenkin just pehmeisiin paikkoihin.
- balloffire
Kolmen kissan kokemuksella; leikkaus auttanee. Meillä Minni-tyttö (1,5v) harrasti sänkyyn lirauttelua. Leikattiin, eikä ongelmia ole sen jäkeen ollut. Nyt viiden kk:n vanha Tiny on aloittanut saman shown. Tarkastettu virtsakivet ja kaikki ok sillä puolen. Joten pari kuukautta pitäisi sinnitellä makuuhuoneen ovi kiinni ;(
Jo edes mennyt kollini valitettavasti jatkoi leikkauksen jälkeenkin silloin tällöin merkkailua, mutta pojat on poikia ;O)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386