Polttoainetankista

jeejeje

Mitenkä voi poistaa ruostetta tankin sisältä?

19

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      tankki irti ja viet hiekkapuhallukseen... puhalluksen jälkeen uus maalaus ja tankki on kuin uusi.

      • Mitenkäs se onnistuu tuo puhaltaminen sisäpuolelta.
        Toiseksi, minä en kyllä lähtis maalaamaan tankin sisäpuolta koskapa bentsiini liuottaa maalin irti.
        On olemassa aineita joilla voi puhdistaa tankkia sisältä, enimmäkseen autotarvikeliikkeistä saatavana,
        Voi kyllä myös yrittää hiekalla ravistelemalla.


      • sherlock
        vanha-erkki kirjoitti:

        Mitenkäs se onnistuu tuo puhaltaminen sisäpuolelta.
        Toiseksi, minä en kyllä lähtis maalaamaan tankin sisäpuolta koskapa bentsiini liuottaa maalin irti.
        On olemassa aineita joilla voi puhdistaa tankkia sisältä, enimmäkseen autotarvikeliikkeistä saatavana,
        Voi kyllä myös yrittää hiekalla ravistelemalla.

        samalla tavalla tuo tankki on kätevä hiekkapuhaltaa, ku vaikkapa pakoputki... tankissa on reikiä kaksin kappalein. toisesta hiekat sisään ja toisesta ulos. sisältä nyt ei tarviikaan maalata, mut ulkopuolelta, jos ulkopuolen puhaltelee samalla.


      • jeejeje
        sherlock kirjoitti:

        samalla tavalla tuo tankki on kätevä hiekkapuhaltaa, ku vaikkapa pakoputki... tankissa on reikiä kaksin kappalein. toisesta hiekat sisään ja toisesta ulos. sisältä nyt ei tarviikaan maalata, mut ulkopuolelta, jos ulkopuolen puhaltelee samalla.

        Eikö olisi mitään helpompaa tapaa putsata ruoste pois tankin sisältä? Kuten oon kuullu jostain suodattimen laittamisesta sinne sisälle ym.


      • jeejeje kirjoitti:

        Eikö olisi mitään helpompaa tapaa putsata ruoste pois tankin sisältä? Kuten oon kuullu jostain suodattimen laittamisesta sinne sisälle ym.

        Ei millän suodattimella ruostetta saa pois.
        Jos tarkoitat että bensan mukana tulee irtoruostetta niin sen saa pois kun otat tankin irti laitat sinne vähän bensaa ja ravistelet tankkia ja kippaat paskat pois.


      • jeejeje
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ei millän suodattimella ruostetta saa pois.
        Jos tarkoitat että bensan mukana tulee irtoruostetta niin sen saa pois kun otat tankin irti laitat sinne vähän bensaa ja ravistelet tankkia ja kippaat paskat pois.

        Mitenkä tuo hiekkapuhallus tehdään?


      • sherlock
        jeejeje kirjoitti:

        Mitenkä tuo hiekkapuhallus tehdään?

        paineella puhalletaan hienoa hiekkaa tankkiin ja hiekka hioo ruosteet pois. jollei ole omia välineitä (kompressori, pistooli, hiekkaa), ei liene kauhean kallista viedä puhallettavaksi osaavalle ihmiselle.


      • jeejeje
        sherlock kirjoitti:

        paineella puhalletaan hienoa hiekkaa tankkiin ja hiekka hioo ruosteet pois. jollei ole omia välineitä (kompressori, pistooli, hiekkaa), ei liene kauhean kallista viedä puhallettavaksi osaavalle ihmiselle.

        Tekeekö tuota hiekkapuhallusta joku korjaamo taikka joku hiomapalvelu liike?


      • sherlock
        jeejeje kirjoitti:

        Tekeekö tuota hiekkapuhallusta joku korjaamo taikka joku hiomapalvelu liike?

        veikkaisin, että hiomapalveluliike vois olla lähempänä totuutta, eikä mikä tahansa korjaamo tee. kysymällä selviää, kuka tekee... samalla kertaa kannattaa sit viedä kaikki puhallusta kaipaavat, kun ei paljoa maksa ne lisäosat puhallettavaks. esimerkiks karstottunu pakoaukko voidaan hiekkapuhaltaa tai karstottunu pakoputki saadaan puhtaaks puhaltamalla.


    • Kiki  

      Tankin sisään 1/5 osa hiekkaa, tuki reijät, ja tönkköä tankki TIUKESTI oseukoneen sisälle, esim. pyyhkeillä tunkemalla.

      Sitten vaan vesihana kiinni, ja pesukone päälle.

      Pari kertaa ajat ton pesuohjelman, niin hölkysät paskat pois tankista, se on siinä.

      Ja linkous mielellään pois päältä

      • Äiti varmaan tykkää niin että taputtaa päähän kenties pesäpallomailalla.


      • ++???
        vanha-erkki kirjoitti:

        Äiti varmaan tykkää niin että taputtaa päähän kenties pesäpallomailalla.

        Tietääkseni sanoin että se laitetaan pyyhkeitten sisään, jolloin ei tule klommoja koneeseen, tai kulumaa.


        varmana saatkin tankin ja koneen paskaxi jos semmosenaan paat sisään


      • Oseukone
        ++??? kirjoitti:

        Tietääkseni sanoin että se laitetaan pyyhkeitten sisään, jolloin ei tule klommoja koneeseen, tai kulumaa.


        varmana saatkin tankin ja koneen paskaxi jos semmosenaan paat sisään

        Pitääkö "oseukoneeseen" laittaa Omoa vai Bio-Luvilia operaation ajaksi, vai peräti kuivapesuainetta, kun ilman vettä pyöritellään?


      • frtgyhuj
        Oseukone kirjoitti:

        Pitääkö "oseukoneeseen" laittaa Omoa vai Bio-Luvilia operaation ajaksi, vai peräti kuivapesuainetta, kun ilman vettä pyöritellään?

        Mitä laittaa, ainakaan mun pesukoneessa ne aineet ei ilman vettä sieltä mihinkään lähe.

        Ainiin, jos on joku sikahieno uusi kone, niin saattapi äydä niin ettei suostu pyörittämään ilman vettä.

        Ja sopii kokeilla tota, usko tai älä, se toimii...


      • ++??? kirjoitti:

        Tietääkseni sanoin että se laitetaan pyyhkeitten sisään, jolloin ei tule klommoja koneeseen, tai kulumaa.


        varmana saatkin tankin ja koneen paskaxi jos semmosenaan paat sisään

        Kyllä siinä tulee ,ainakin omalla kohdallani käymään juuri kuten sanoin nääs bensan hajua kun ei sen jälkeen saa mamman rintsikoista pois millään.
        Se on kattos sillai että noi koneet ei lähe käymään ilman vettä.


      • edrftgyhuj
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kyllä siinä tulee ,ainakin omalla kohdallani käymään juuri kuten sanoin nääs bensan hajua kun ei sen jälkeen saa mamman rintsikoista pois millään.
        Se on kattos sillai että noi koneet ei lähe käymään ilman vettä.

        Että uusissa koneissa saattaapi olla joku suoja, ettei toimi iliman vettä, you see.

        Ja eikä sitä haja pitäisi tulla, koska bensan kuuluisi olla tankin sisälläl ei ulkopuolella.


      • ???
        edrftgyhuj kirjoitti:

        Että uusissa koneissa saattaapi olla joku suoja, ettei toimi iliman vettä, you see.

        Ja eikä sitä haja pitäisi tulla, koska bensan kuuluisi olla tankin sisälläl ei ulkopuolella.

        Lukekaapa kirjoittamanne teksti ajatuksella, ja kertokaa sitten löysittekö virheitä.


      • Kiki  
        ??? kirjoitti:

        Lukekaapa kirjoittamanne teksti ajatuksella, ja kertokaa sitten löysittekö virheitä.

        On.


    • ite myös tehnyt

      otta tankki irti moposta ja tyhjenä sit anna kuivua 1-2 päivää sitten laia mottoripolttoöljyäsinne ja anna olla sielää 2-3 päivää polttoölju vetäisee ruostetta katos pois tankki seiniltä ja ruote kellu sitt polttoöljyssä sitt kun on menyt noin 2-3 päivää ninn kaada kaiki pois tankista huhdele vedellä ja se on valmis=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe