1 Purkki päivässä 3 kissalle

Liian vähän?

Moi

Syötänkö kissojani liian vähän/huonosti?
Minulla on kolme kissaa ja olen opiskelija, joten tuloni eivät ole kauhean hyvät... :)

Joka aamu annan puolipurkkia kaupan purkki ruokaa kissoilleni ja illalla sama juttu..ja joskus on myös kuivanaksuja tarjolla..aina vaa ei ole varaa..Yleensä se on tuota rainbow merkkistä kissanpurkki ruokaa marketista.

Ihmettelen ku tääl palstoilla kirjotetaan et kaupan purkki ruuat olis muka huonoja..mun kissat ainaki tykkää ja elää hyvin niillä..ja muka kauheesti pitäis olla raakaa lihaa tarjolla..
Itse annan kissoilleni myös sillon tällön katkarapuja..ovat hulluina niihin...

On vaa joka päivä pakko antaa se 1 kokonainen purkki kissanruokaa kolmelle kissalle, koska olen huomannut et ne söis vaikka 5 purkkia päivässä jos vaa antaa ja sehän tulis todella kalliiks.. :)

Näin meillä...

35

3063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklk

Jos kolme kissaa saa päivässä vain 400 g Rainbown purkkiruokaa, niin se on kyllä liian vähän. Kissathan näkevät nälkää. Rainbown purkkiruoka sisältää todennäköisesti vain 4 % lihaa, jonka takia kissoilla on aina nälkä, koska ne kärsivät proteiininpuutteesta. Noin 5 kg painava kissa tarvitsisi n. 90 g lihaa saadakseen proteiinintarpeensa täytetyksi. Se voidaan antaa osittain laadukkaina raksuina ja osittain lihana ja lihapitoisina purkkiruokina.

Olen itsekin opiskelija ja minulla on kaksi kissaa. Silti kissani saavat lihaa, eläinkaupan purkkiruokia ja Acana-raksuja. En halua, että kissani sairastuvat ja haluan, että ne elävät pitkän elämän. Suosittelen, että pyydät vanhemmiltasi rahaa kissojen ruokintaan tai jätät esim. shoppailua, bailauskertoja, alkoholinjuontia yms. epäterveellisiä harrastuksia väliin ja satsaat ne rahat kissoihin.

• Minullakin on tällä hetkellä kaksi aikuista kissaa (lauantaina tulee kolmas, aikuinen) ja niillä on koko ajan Acanan raksuja tarjolla, ja kahdesti päivässä ne saavat noin 50g kerrallaan kaupan purkkiruokaa. Raaka liha ei oikein neideille kelpaa joten se ei kuulu niiden ruokavalioon.

Minunkin mielestäni tuo 400g purkki kolmelle kissalle ainoana ruokana on ihan liian vähän. Ihmetyttää se että miksi on pitänyt edes ottaa kolme kissaa jos ei ole varaa niitä ruokkia edes kunnon ruualla eikä tarpeeksi!! Sapettaa kyllä tuollaiset... Olisi kannattanut miettiä ennen kuin ottaa onko varaa myös ruokkia kolmea kissaa, ne syövät yllättävän paljon.

• huhhuhhh

Kyllä pitäis opiskelijan rahat riittää kissojen ruokkimiseen.. 20e viikossa riittää jo mainiosti, sehän on vain kiinni siitä että mihin niitä rahojaan käyttää.Raakaalihaa olis hyvä syöttää kolme kertaa viikossa esim. sikanauta maksaa vähän yli euron 400g eli samanverran kuin marketin huonolaatuiset purkkiruuat.

•     Minun kissani tuli taloon tiistaina, joten se on ollut mulla vasta vajaan viikon ja täältä hainkin sitten kaikennäkösiä ohjeita ja viisastuin paljon kissani suhteen, kiitoksia!
        Sitten itseasiaan, mulla on siis vaan yksi kissa, mutta sekin syö kolme kertaa päivässä (pentu). Nutro choice kittenillä tarkoitan sitä märkäruokaa siis. Aamulla nutro choice kitteniä, päivällä yleensä samoin kitteniä ja iltaisin taas nutro choice kitteniä tai tuoretta lihaa väh. 3krt/vko (sydäntä, kieltä, kanaa...) esim. kieli on suhteellisen edullista ja tulee halvemmaksi kuin purkkiruuat ja on ainakin sitten lihaa, eikä kasvi/viljamössöä. Lisäksi syötän pennulleni Nutro choice nappuloita ja silloin tällöin Pirskattia. Luulisi tuon terveenä pysyvän. Itsekkin olen opiskelija ja tingin sitten vaikka omasta ruuastani jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Kissani vaikuttaa hyvin voivalta ja iloiselta leikkiseltä pennulta, mutta maanantaina menen eläinlääkäriin ja meinaan sieltä vielä kysyä lisää vinkkejä :)

• Skatter

Ilman muuta liian vähän, yksi kissa jo syö tuon määrän. Osta jotain lihaa kaupasta, niiden kilohinta tulee jopa halvemmaksi kuin purkkiruuat. Itse ostan possunsuikaleita ja maustamatonta broileria. Sydäntä, maksaa ja jauhelihaa saa usein halvalla. Ne voit antaa raakana. Purkkiruuissa (varsinkin markettien) on liian vähän lihaa (n. 4%). Purkkiruokia voi olla varastossa hätävarana. Osta tilipäivänä hyvälaatuisia raksuja lisäksi.

• bet

Yksi purkki kolmelle kissalle on AIVAN liian VÄHÄN. Herranjumala!

Ei pidä ottaa kissoja tai muita eläimiä jos ei ole rahaa pitää niistä huolta. Kissaparkasi kärsivät nälästä. Osta niille ihmeessä lisää ruokaa tai anna parempaan kotiin, ei millään pahalla.

• on...

lihansyöjä ja tarvitsee siis syödäkseen lihaa. markettien purkkiruuat eivät juurikaan pidä sisällään lihaa. ja katsopa kilohintoja, noissa purkeissa tuo lihan kilohinta nousee aika hurjaksi.. eli lihatiski tulee paljon halvemmaksi.

sama raksuissa. kaupan raksut tulevat kalliimmaksi kuin laaturaksut, joissa on sitä mitä kissa tarvitseekin. kissa syö vähemmän sitä tiiviimpää tavaraa, kuin sitä lähes myrkyllistä viljamössöä, mistä ei koskaan tule kylläiseksi.

eli marketin kuivaruuat on syytä jättää kokonaan pois. tulee todella kalliiksi hoitaa siitä seuraavia sairauksia ja ruokkia mahdollisia loppuelämän dieettiruokia.

jos syötät markettien märkäruokaa, katso ettei sisällä ainakaan viljaa ja sokeria..

• mhhhhhhh

tekisi mieli ottaa sinulta kaikki nuo kissat...
        ja tarjota niille kunnon elämä!

• Nimetön

Meillä 4 kissaa ja syövät n.2 purkkia päivässä sekä laadukasta kuivamuonaa.
      Eikä meillä kissat näänny nälkään.

• ..........

No on mielestäni edelleen aika niukasti ruokaa tuossa.. Ei "laadukas kuivamuona" märkäruokaa korvaa. onhan se tietysti pitkälti mihin kissat tottuvat. Koska kissatkin kyllä tottuvat niukkaan ruokaan, vaikka elimistö vaatisi enemmän. Mutta kannattaisiko silti vielä tarkistaa tuo annostus vaikkapa eläinlääkäriltä?

• kuivamuona
        .......... kirjoitti:

No on mielestäni edelleen aika niukasti ruokaa tuossa.. Ei "laadukas kuivamuona" märkäruokaa korvaa. onhan se tietysti pitkälti mihin kissat tottuvat. Koska kissatkin kyllä tottuvat niukkaan ruokaan, vaikka elimistö vaatisi enemmän. Mutta kannattaisiko silti vielä tarkistaa tuo annostus vaikkapa eläinlääkäriltä?

kylläkin korvaa aivan hyvin sen purkkiruuan..Kaikki kissat eivät edes purkkiruokia saa.Harvassa purkkiruuassa on kaikki kissan tarvitsemat ravintoaineet ja tarpeeksi suuri rasva ja lihaprosentti.Meillä ruokinta perustuu laadukkaaseen kuivaruokaan ja lisänä saavat päivittäin raakaa lihaa,kerran viikossa kalaa ja kanamunan keltuaista sekä silloin tällöin esim.animondan tai uusia sheban purkkiruokia.

• msda

rahapula aikoina, huolehdin että kissani saa syötyä, itsellä ei niin väliä, sitten söin vaikka makaroonia..Raksuja nyt pitäisi aina olla tarjolla...

• puputti

Aivan liian vähän ruokaa!
      Tilaa kisuille vaikka nellinkanaherkku.net:stä lihoja! Tulee tosi edulliseksi (ja kissat saa hyvää ruokaa) ruokkia niillä yhdistettynä laadukkaisiin raksuihin. Eläinkaupasta ostat ison monen kilon säkin laadukkaita raksuja ja ne riittää pitkäksi aikaa! Yks eläinkauppias mulle kerran sanoi että jos ostaa 10kg:n säkin raksuja, saa kisun ruokittua 25sentillä/pvä. Ei oo kallista!

• kissaneiti+opiskelija

Onkohan tämä nyt provo? Koska en voi uskoa, että todellakin kohtelet kissojasi noin. Yksi purkki päivässä on aivan liian vähän kolmelle kissalle! On todella väärin, että annat rahatilanteesi vaikuttaa kissojesi hyvinvointiin. Olisitpa ajatellut asiaa ennen kuin alat kissoja hankkimaan. Ja jos todella saavat noin vähän ruokaa, neuvoisin antamaan kissasi pois.

Olen itsekkin opiskelija, omistan tällähetkellä yhden kissaneidin. Toinen kissa on harkinnassa, mutta arvelluttaa sen hankinta juuri tuon opiskelijan niukan rahatilanteen takia.

Neuvoisin sinua ostamaan vaikkapa jauhelihaa kissoillesi tuon halvan purkkiruoan lisäksi. Voit sekoittaa niitä keskenään. Jauheliha ei ole kallista, ja voihan sitä alennuksessa ostaa pakkasen vaikka täyteen. Jauheliha pitää nälän peremmin poissa kuin pelkkä purkkiruoka, ja tulee tällöin halvemmaksi. Myös esimerkiksi silakat on halpoja. Vertaile kaupassa hintoja. On saatavilla laadukastakin ruokaa halvalla. Jos kuitenkin käy liian kalliiksi, osta nyt edes sitä halvinta kissanruokaa tarpeeksi..

• ja 3 koiraa

Omistan, vaikka olen opiskelia. Huolehdin, että kissat saavat niin paljon ruokaa kuin itse haluavat, koska he ovat päivät ulkona ( asun maalaistalossa). Koirat ovat isossa häkissä, pinta-ala noin 700 m2 koiraa kohden. Ruokaa riittää hyvin, itse olen jopa kauheassa rahapulassa syönyt kissankuiva muonaa. En osta kauheasti laaturuokaa, yleensä kissan märkäruokamerkit ovat Latz, Whiskas, Kitekat, ja sitten juuri noita jauhelihaa raakana yms. Hirven lihaa, pappani on vireässä kunnossa ja hirvestää.

• suoraan sanottuna
        ja 3 koiraa kirjoitti:

Omistan, vaikka olen opiskelia. Huolehdin, että kissat saavat niin paljon ruokaa kuin itse haluavat, koska he ovat päivät ulkona ( asun maalaistalossa). Koirat ovat isossa häkissä, pinta-ala noin 700 m2 koiraa kohden. Ruokaa riittää hyvin, itse olen jopa kauheassa rahapulassa syönyt kissankuiva muonaa. En osta kauheasti laaturuokaa, yleensä kissan märkäruokamerkit ovat Latz, Whiskas, Kitekat, ja sitten juuri noita jauhelihaa raakana yms. Hirven lihaa, pappani on vireässä kunnossa ja hirvestää.

Samaa mieltä kuten yksi tässä edellä vastannut että kannattaa miettiä onko varaa kissoihin. Vai onko tässä kyse siitä että käytät kaiken liikenevän ylimääräisen rahan mitä joskus jää, bisseen, röökiin sekä muuhun turhaan.

Mulla on yksi kissa enkä itsekään ryve rahoissa mutta kissan kuluista en tingi yhtään.

• 1 kissa

itselläni on yksi kissa. pakkohan perheenjäsentä on ruokkia. Aina on märkäruokaa nokan edessä raksuja maitoa ja vettä. Kissa on oppinut että kun on evästä ns kokoajan tarjolla niin ei tarvitse hotkia. kaverillani oli aikoinaan 2 kissaa ja niillä oli tarkat ajat milloin oli syömis aika ja silloin kun se oli niin älyttömän kova kilpailu kissoilla kumpi kerkee enemmän syödä eli hotkien söivät ja sekös sapetti.

• laadukasta

kuivamuonaa eläinkaupasta tai netistä kerralla isompi säkki(esim.10kg)ja anna lisäksi erilaisia raakoja lihoja.Purkkiruokaa ei välttämättä tarvitse antaa ollenkaan.Tämän hetkinen "ruokintasi" tulee kalliimmaksi kuin se jos ostaisit niitä laadukkaita raksuja ison säkin ja lisäksi marketista esim.jauhelihaa,palalihoja,broiskua yms.

• Että oletkohan varma että kissasi voivat oikein hyvin? Kun kerran mielestäsi tuo ruokamäärä on ilmeisesti riittävä, niin näetkö sitä että kissoillasi on luultavasti nälkä ja ne syövät nälkäänsä mitä niille annat. Minä olen melko varma että jos kissasi pääsevät vaikkapa 10 vuoden ikään, niin ne eivät ole sitten tuolla ruokamäärällä kovin häävin kuntoisia.

Marketin ruuissa on aika paljonkin vikaa.. viljaa ja sokeria, kasviksia yms. mitä kissa ei tarvi eikä voi hyödyntää. Käytän itsekin marketin purkkiruokia, mutta valitsen ne missä on eniten lihaa (siltikin vähemmän kuin oikeassa lihassa, tietysti, mutta kuten aiemmin sanoin, ei kelpaa oikea liha) ja ei lainkaan sokeria tai viljaa.

Kannattaisi vaikka eläinlääkäriltä kysyä mielipidettä kissojen kunnosta ja voinnista ja tarkempia ruokintaohjeita.

• vinkki pienibudjettiselle

Yhden eläinlääkärikeikan hinnalla ostaa paljon hyvää ruokaa kissalle.

• tuutilullaa_

Mulla on 3 kissaa ja meillä ei todellakaa riitä yks purkki ruokaa päivässä ei sitte alkuunkaan.Kissat kuolis nälkään oitis.Meillä on kokoajan kuivanaksuja tarjolla ja raikasta vettä.Mitää halpisruokia meiän kissat ei syö.Kuivanaksumerkkiäki jouduin vaihtaan kun rupes kissoilla mahasta karvat lähteen.Meiän kissat syö n. 3-4 kertaa päivässä joskus useemminkin.Olenhan minäkin työtön mutta silti kissoilla ei oo koskaan ollu puutetta ruuasta.

• turha vittuilu pois

Kysyjähän kysyi antaako hän liian vähän ruokaa. Eikö hänelle voida vastata, että "ANNAT LIIAN VÄHÄN RUOKAA" ja neuvoa miten toimia jatkossa. Ihmetyttää nämä tyypit, jotka pitää tulla vittuilemaan tyyliin, että pitäs antaa kissa pois ym. Jos on paha olla tai muuten tuntee itsensä täydeksi nollaksi, niin pitää koettaa raktkoa ongelmiaa muulla tavalla kuin soittamalla suuta toisille.

• täällä

niitä neuvoja jo annettu mm.edullisesta ja laadukkaasta ruokinnasta.Ja kyllä siitä saa ja pitääkin ärähtää jos tuolla lailla kissoja pidetään nälässä...

• sinun kanssa

Olet ihan oikeassa.. Aina ihmiset rupeavat aukomaan päätään jos heillä on paha olla.menkööt psykiatrille.

• ...
        täällä kirjoitti:

niitä neuvoja jo annettu mm.edullisesta ja laadukkaasta ruokinnasta.Ja kyllä siitä saa ja pitääkin ärähtää jos tuolla lailla kissoja pidetään nälässä...

Niinpä, sivistyneemmät neuvovat ja tyhmemmät ärähtää.

• hmm..
        sinun kanssa kirjoitti:

Olet ihan oikeassa.. Aina ihmiset rupeavat aukomaan päätään jos heillä on paha olla.menkööt psykiatrille.

Sekö on pään aukomista, jos sanotaan ihmiselle, joka ei hoida eläimiään kunnolla. Eläinsuojelurikos on aivan yhtä törkeä rikos kuin mikä muu rikos tahansa. Kirjoittajalla on nyt käsitykset aivan sekaisin.

Kummallakohan on päässä vikaa, sillä, joka ottaa eläimiä, eikä hoida niitä kunnolla vai sillä, joka neuvoo, että kissat kuolevat nälkään, jos niitä ei ruoki. Jos sinä et reagoi millään tavalla esimerkiksi jos kadulla pahoinpidellään ihmistä, et tunne siitä mitään pahaa oloa, niin sellainen ihminen on sairas.

• ...
        hmm.. kirjoitti:

Sekö on pään aukomista, jos sanotaan ihmiselle, joka ei hoida eläimiään kunnolla. Eläinsuojelurikos on aivan yhtä törkeä rikos kuin mikä muu rikos tahansa. Kirjoittajalla on nyt käsitykset aivan sekaisin.

Kummallakohan on päässä vikaa, sillä, joka ottaa eläimiä, eikä hoida niitä kunnolla vai sillä, joka neuvoo, että kissat kuolevat nälkään, jos niitä ei ruoki. Jos sinä et reagoi millään tavalla esimerkiksi jos kadulla pahoinpidellään ihmistä, et tunne siitä mitään pahaa oloa, niin sellainen ihminen on sairas.

Sehän on turhaa päänaukomista jos ei osata vastata kysymykseen eikä antaa tarvittaessa neuvoja. Tietääkseni tässä tapauksessa ei edes ole mitään eläinsuojelurikosta.

Ehkä sinä olet vielä niin lapsi ,että tietämättäsi kärjistätä asioita. Tässäkään threadissa kissat eivät ole kuolemassa nälkään, vaikka niin yrität esittää. Lisäksi aihe ei käsittele väkivaltaa kadulla. Jos haluat keskustella siitä aiheesta niin pistä keskustelu pystyyn eri palstalla. Kun kasvat vähän isommaksi niin huomaat, että asioista voidaan keskustella sivistyneesti...kuten aikuiset tekevät.

• xxxxx

Katselin marketin purkkien suositusannostuksia ja siellä on jo mainittu, että 1 kissalle 1 purkki päivässä. Kyseessä oli Latzin iso purkki, eli tämän mukaankin kissojesi annostus olisi 3 purkkia päivässä - jos on pelkkää purkkiruokaa.

Jos on kyseessä pienet purkit (80-100 g) niin määrähän tietysti kasvaa suhteessa.

Liian vähäinen ruokinta voidaan jo tulkita eläinrääkkäykseksi - jos kissa näkee nälkää.

• aivan totta!

"Yhden eläinlääkärikeikan hinnalla ostaa paljon hyvää ruokaa kissalle."

Kannattaa myös muistaa että väärä ruoka ja väärä ruokintatapa voi koitua kissalle kohtalokkaaksi jos huono tuuri käy. Ei siis pelkkää markettiruokaa vaan täydennykseksi eläinkaupanruokaa sekä raksuja on hyvä ruokavalio. Alkuperäiselle suosittelisin satsaamaan ehdottomasti laskujen maksun jälkeen ostamaan kissoille kunnon ruokaa varastoon. Lihaa kannattaa antaa ja sitä voi myös pakastaa.

• tervettä
        aivan totta! kirjoitti:

"Yhden eläinlääkärikeikan hinnalla ostaa paljon hyvää ruokaa kissalle."

Kannattaa myös muistaa että väärä ruoka ja väärä ruokintatapa voi koitua kissalle kohtalokkaaksi jos huono tuuri käy. Ei siis pelkkää markettiruokaa vaan täydennykseksi eläinkaupanruokaa sekä raksuja on hyvä ruokavalio. Alkuperäiselle suosittelisin satsaamaan ehdottomasti laskujen maksun jälkeen ostamaan kissoille kunnon ruokaa varastoon. Lihaa kannattaa antaa ja sitä voi myös pakastaa.

Tunnen myös henk.koht yhden nuoren tytön jolla kaksi kissaa ja varmaan jo kolmaskin tulossa.
        On päivät koulussa ja kissat saavat ruokaa vain sillon kuin neidin rahat riittävät, suurin osa rahasta käytetään baareissa rellestämiseen.

Rasittaa näin vastuuntunnottomat ihmiset!
        Itselläni on kaksi kissaa ja hyvin ne ruokaa saavat vaikka liksa on heikkoa tasoa. Väh 2 pussia hyvää märkäruokaa ja kuivaruokaa ison kulhon päivässä saavat. Pari kertaa viikossa keitän seitiä ja sikaa sekä broileria myös aina kun sitä on mahd. rahatilanteen mukaan ostaa.

Kannattaa ostaa halpaa pakastebroileria tai muuta lihaa pahan päivän varalle, on halpaa ja kissat varmasti tykkäävät.

• Rölli-poika

Meillä myös kolme kissaa..aamuin,illoin annan purkkiruokaa,raksuja on aina tarjolla.syövät myös kotiruokaa ja saalistavat ulkona.Aika tuhdissa kunnossa ovat kaikki ja hyvin maistuu halvimmat kaupan purkit. Esim. Lidlissä on 39 senttiä halvemmat purkit ja kyllä kelpaa kissoille! Jos ei ihan heti maistu niin kylläpä syövät kun nälkä tulee.. =) Ja jos ovat ihan sisäkissoja,eivät kuluta niin paljoa kuin vaikkapa meillä kun ovat ulkonakin eikä saalista aina saa...

• >^..^<

Eläähän ne ihmislpsetkin ranskalaisilla ja kokiksella ja paksusti voivatkin - vaan kuinka pitkään ja terveesti??? Se että kissa tykkää jostain, ei tarkoita että olisi terveellistä. Kyllähän mäkin söisin jokapäivä suklaata ja paakkelsseja, jos ei järki sanois jotain! No onneks sentään kissas metsästää jotain, vaikkei vapaana ulkoilussa mitään muuta hyvää ookaan.

• ........

Navettakissat aivan eri asia kuin kotikissat! Ulkokissalle riittää mainiosti tuokin määrä, se kuitenkin saalistaa. Tietysti vanhempana ja huonokuntoisempana neuvoisin kiinnittämään huomiota taas tuohon ruokamäärään.

Et voi kuitenkaan väittää, että purkillinen surkeaa laatua olevaa "kissanruokaa" riittäisi kolmelle sisäkissalle. Sisäkissat eivät suinkaan saalista, ja näin saa korvattua tuota ruokamäärää. Ja usko, että sisäkissoilla kuluu myös energiaa. Ne tarvitsevat ravitsevaa ja lihapitoista ruokaa. Edesvastuutonta on syöttää mitä tahansa moskaa, ja sitäkin silloin kun rahatilanne sattuu sen sallimaan. Pois kissat tuollaisilta!

• varmasti

Kissa lihoo juuri kasvispitoisilla ruoilla, koska sen täytyy syödä niitä paljon saadaakseen tarvittava proteiinimäärä. Kissan ravinnontarvetta ohjaa proteiininmäärä, ei energiannmäärä. Lihapitoisella ruoalla ruokittuna kissa on sulavan lihaksikas, ei läski.

• älä rääkkää viattomia

se on 400g ruokaa per päivä per kissa, eli 1 purkki.
      osta ne ruokas lidlistä siellä on 39 senttiä purkki. Tai anna ne kissat jollekki jolla on vara elättää ne. Kannattaako ottaa kolmea kissa jos ei ole varaa kantaa vastuuta?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe