Royal Enfield Bullet Intiasta?

Reissulainen

Osaakos joku kertoa, miten onnistuisi Intiasta ostetun Bulletin tuonti Suomeen?

Nehan on yleensa 350 cc. 500 saa tilaamalla.

Mita pitaa Suomessa vaihtaa/laittaa katsastukseen?

Jos tuommoisen ostais, niin mita ovat kuluvat osat eli mita varaosia mukaan?

7

5783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

sen tuoda Suomeen, ajamallako? Ja jos niin minkähänlaista reittiä?

350 lienee ensisijaisesti kotimaan-malli.. siinä on vaihteet oikealla jalalla ja nurinpäin. Kantsis varmistaa että löytyy EU-tyyppihyväksyntä. "Uudemmassa" 500:ssa on länsimaiset hallintalaitteet.

Ja niiden korjaaminen ja ylipäätään puuhastelu tekniikan kanssa on sitten ihan eri juttu kuin useimmissa nykypyörissä. Tekniikka on pitkälti 1950-luvulta ja toki pirun simppeliä, ja ainakin Intiassa niitä osaa joka kyläseppä laitella.

Joku porukka kävi joskus 1990-luvun loppupuolella ostamassa sellaiset ja ajelivat Suomeen. Ehkä netistä voisi löytyä tuosta jotain.

• Tekniikan Maailmassa juttu tuosta reissusta?

• en tiedä..
        vanha-erkki kirjoitti:

Tekniikan Maailmassa juttu tuosta reissusta?

En tiedä onko jossain ollut juttua, mutta peterpanmaailman matka se oli. Porukka tosiaan osti Enfieldit Intiasta ja ajelivat ne Suomeen.

Ilmeisesti mopot oli niin halpoja, ettei ideana varsinaisesti ollutkaan pyörän tuonti, vaan vaihtoehto vuokrapyörälle..? Muistelen kyllä kuulleeni, että joku matkalle osallistujista olis rekisteröinyt vehkeen kotimaassa.

• sinä

haluat sellaisen tuoda itse kun sellaisia löytyy Piikkiöstä Moto Italian tuomana?

• täällä jossain

Itse olen samassa veneessä ketjun aloittajan kanssa.

Olen tuomassa 500Bulletia Intiasta Suomeen jossain vaiheessa, ihan konttitavarana. Pyörä on vielä kaupassa, joten on vielä hieman aikaa tutkia, mutta ei enää pitkään.

Tiedän että tarvitsee jonkun e-sääntötodistuksen, mutta mistä sen saa?

• Timo Teee
        täällä jossain kirjoitti:

Itse olen samassa veneessä ketjun aloittajan kanssa.

Olen tuomassa 500Bulletia Intiasta Suomeen jossain vaiheessa, ihan konttitavarana. Pyörä on vielä kaupassa, joten on vielä hieman aikaa tutkia, mutta ei enää pitkään.

Tiedän että tarvitsee jonkun e-sääntötodistuksen, mutta mistä sen saa?

Voidaksesi rekisteröidä pyörän, sen pitää täyttää EU:n alueella vaaditut asiat. Tähän taas tarvitset mm. CE-vaatimustenmukaisuusvakuutuksen, jonka tavaran valmistaja tekee. Jos tarvitset jotain muita "katsastuspaappereita", niin en sitten tiedä mitä. Parhaiten asiassa neuvoo Ajoneuvohallintokeskus. Sinnepä reippahasti soittamaan.

• enfieldfani
        Timo Teee kirjoitti:

Voidaksesi rekisteröidä pyörän, sen pitää täyttää EU:n alueella vaaditut asiat. Tähän taas tarvitset mm. CE-vaatimustenmukaisuusvakuutuksen, jonka tavaran valmistaja tekee. Jos tarvitset jotain muita "katsastuspaappereita", niin en sitten tiedä mitä. Parhaiten asiassa neuvoo Ajoneuvohallintokeskus. Sinnepä reippahasti soittamaan.

Ne suomeen ajetut peter pan maailman porukoiden pyörät olivat rekistöröimättä jonkun vuoden ennenkuin niihin hoitu paperit ruotsista sikäläisten enfield hemmojen kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      41
      4237
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      4042
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3158
    4. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      17
      3081
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      3014
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      73
      2745
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      98
      2473
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      120
      2125
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      45
      2035
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24