Kastroidun kissan ruokinta???

Eli kissani leikattiin eilen ja nyt kysyisinkin sitten, että miten minun tulee ruokkia kissaani ettei herra lihoaisi kovasti, sillä tarkoitus olisi käydä näyttelyissä. On 7 kuukauden ikäinen. Tähän asti on saanut 3krt/pvä märkäruokaa ja raksuja on ollut kokoajan tarjolla, kun eivät ole oikein maistuneet, noh muutin raksu merkkiä ja nyt raksut tekevät hyvin kauppansa. Eli paljonko voin antaa raksuja päivässä ja paljonko märkäruokaa?? Kiitos asiallisista vastauksista. Olen vasta alottelija kissojen kanssa, jotenka kaikki apu on tervetullutta!

4

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa osaa säännöstellä

      Meillä on aina naksuja ja vettä tarjolla. Aamuisn annan märkää ruokaa - purkkiruokaa taikka lihaa, kalaa - samoin kun tule töistä.


      Naksuja menee lähinnä yö aikaan aamuyöstä, kuuluu kun naksutus käy.

      Täälä konstin, kun ruokaa on aina tarjolla, kissat ei ahmi ruokaansa sitä saadessaan, vaan syövät kohtuudella, eivätkä ole kissat lihoneet, vaan hyvin osaavat säännöstellä syömisensä.

      • Kakelius

        Kaikki kissat eivät todellakaan osaa säännöstellä. Jos osaisivat, lihavia kissoja ei olisi lainkaan.

        Alottajalle:
        Voit aluksi kokeilla jatkaa nykyisellä systeemillä. Jos raksuja alkaa kulua enemmän kuin ennen, laita niitä tarjolle rajoitettu määrä esim. aina illalla. Jos kissasi alkaa lihoa, laita raksubaari kiinni kokonaan ja tarjoa niitä yhdellä aterialla.


      • Kakelius kirjoitti:

        Kaikki kissat eivät todellakaan osaa säännöstellä. Jos osaisivat, lihavia kissoja ei olisi lainkaan.

        Alottajalle:
        Voit aluksi kokeilla jatkaa nykyisellä systeemillä. Jos raksuja alkaa kulua enemmän kuin ennen, laita niitä tarjolle rajoitettu määrä esim. aina illalla. Jos kissasi alkaa lihoa, laita raksubaari kiinni kokonaan ja tarjoa niitä yhdellä aterialla.

        asiallisista vastauksista. Kyllä toi raksuja syö samalla tavalla kuin ennenkin, että niitä voin sitten pitää jatkuvasti tarjolla, hyvä juttu :) Lääkäri kyllä sanoikin, että mun kissalle ei pari lisäkiloa tekisi pahaa, eli jos se nyt vähän lihoaa niin ei se vaarallista ole, mutta kunhan ei nyt muodottomaksi paisu :D


      • Cooni
        Kakelius kirjoitti:

        Kaikki kissat eivät todellakaan osaa säännöstellä. Jos osaisivat, lihavia kissoja ei olisi lainkaan.

        Alottajalle:
        Voit aluksi kokeilla jatkaa nykyisellä systeemillä. Jos raksuja alkaa kulua enemmän kuin ennen, laita niitä tarjolle rajoitettu määrä esim. aina illalla. Jos kissasi alkaa lihoa, laita raksubaari kiinni kokonaan ja tarjoa niitä yhdellä aterialla.

        Yksi kissoistani ei varmaan mahtuisi ovista kulkemaan, jos saisi syödä oman mielensä mukaan. Ei ole vastaan vielä tullut toista kissaa, joka olisi yhtä perso ruualle ;o) Ruoka-ajat on pitäneet herran kilot kurissa.

        Sopivaa ruokamäärää kissallesi on vaikea sanoa. Kyllä sen sitten kissasta näkee, jos alkaa lihomaan. Sitten vaan ruoka-annoksia pienemmiksi ja raksubaarille aukiolo-ajat :o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2754
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      925
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      82
      631
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      586
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe