dopperi ekaksi lemmikiksi

dooppirakas

Itselläni ei ole ollut lemmikkinä muitakuin kaloja.
Ajattelin ottaa dopperin kun kaikki sanovat sen olevan ihana koira.Mummulassani oli joskus koira ja hoisin sitä hyvin.Niin mihin pitää varautua?etsiskelen paraikaa hyvää dopperia,asun maalla.kissan meinasin ensin ottaa mutta olen kuullut että dopperista on vähemmän vaivaa kuin kissasta.kertokaahan vähän jos olette ekaksi koiraksi ottaneet.

11

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun kannattais

      harkita vielä vakavasti sitä kissaa???

      • ---

        et tyhmempää provoa keksinyt?


    • PresaChicka

      Dobberit tarvii paljon liikuntaa ja aivo työskentelyä... eli EI siis mielestäni voi verrata kissaan millään tavalla.
      Tuohon ekaksi koiraksi sanoisin sen verran että joillekin ihmisille Dobberi sopii ensimmäiseksi koiraksi vallan mainiosti.. kun taas toiselle se ei sovellu ekaksi eikä vikaksi koiraksi... riippuu ihan ihmisestä.
      Kannattaa ottaa yhteyttä KUNNON Dobberi kasvattajaan. He kyllä osaavat sitten päätellä, että sopiiko Dobberi sinulle vai ei :)

      • dooppirakas

        sain jo kaksi vuoden ikäistä uros doopermannia pk-seudulta.Tosi villejä ovat,paperittomia,mutta hyvin kasvatettuja.Eivät vielä kovin sisäsiistejä mutta kyllähän ne oppii.


      • hehhe
        dooppirakas kirjoitti:

        sain jo kaksi vuoden ikäistä uros doopermannia pk-seudulta.Tosi villejä ovat,paperittomia,mutta hyvin kasvatettuja.Eivät vielä kovin sisäsiistejä mutta kyllähän ne oppii.

        Sainpahan ainakin vuosisadan naurut...hyvä provo :)


    • possu

      *mutta olen kuullut että dopperista on vähemmän vaivaa kuin kissasta.kertokaahan vähän jos olette ekaksi koiraksi ottaneet.*

      Jos OIKEASTI luulet että dobberista on vähemmän vaivaa kuin kissasta niin suosittelen sitä kissaa lämpimästi.

      Tutustu ensin koiriin ennen kuin hankit sen. Jo pentuvaiheen koulutus/opetus on 24/7 hommaa, puhumattakaan siitä että dobberi tarvitsee vähintään perustottelevaisuuden. Unohtamatta että Dobberi tarvitsee erittäin paljon liikuntaa, vaikka maalla asutkin ei riitä että nakkaat koiran ovesta pihalle.
      Oio nyt ihmeessä ensin nuo harvakäsitykset. Ensimmäiseksi koiraksi en todellakaan suosittele Dobberia.

      • JUTTUJA

        KIS niin.

        Helpompi? Millä tavalla?
        Jos teille tulee vieraita niin täytyykö sinun kouluttaa kissasi käyttäytymistä vieraita kohtaan? Hyökkääkö kissa vieraiden kimppuun suojellakseen sinua?
        Yleensä kissat luikkii pakoon tai jonnekin taustalle piiloon epävarmassa tilanteessa.
        Dobberi täytyy kouluttaa vieraiden ystävälliseen -ei liian rajuun vastaanottoon.
        Dobberi on vahtikoira, joka ottaa helposti komennon käsiinsä. Vieraat istuvat siis autossaan kunnes haet koirasi haukkumasta raivokkaasti auton viereltä. Koulutusta kuukausitolkulla.

        Tuo tekstisi oli sitä luokkaa, etten enempää jaksa kommentoida.
        Jos jostain dobberin hankit niin onnea vaan. Jos kätesi vuotaa verta tai olet menettänyt muutaman sormen niin se johtuu vain siitä, että olet ollut leväperäinen ja kuunnellut ihmeellisiä "juttuja". Eikä ne naapurin kissatkaan ole sitten varmaan enää elossa.

        Dobberi on hieno koira. Mutta dobberi on huono koira ja vastaa villieläintä jos et yhtään perehdy rodun ominaisuuksiin ja luonteen piirteisiin sekä kasvatuksen merkitykseen.
        Kasvatus/koulutus = iso osa dobberin hyvää luonnetta ja hyvää mainetta.


      • jsgjjstyjutyaahh
        JUTTUJA kirjoitti:

        KIS niin.

        Helpompi? Millä tavalla?
        Jos teille tulee vieraita niin täytyykö sinun kouluttaa kissasi käyttäytymistä vieraita kohtaan? Hyökkääkö kissa vieraiden kimppuun suojellakseen sinua?
        Yleensä kissat luikkii pakoon tai jonnekin taustalle piiloon epävarmassa tilanteessa.
        Dobberi täytyy kouluttaa vieraiden ystävälliseen -ei liian rajuun vastaanottoon.
        Dobberi on vahtikoira, joka ottaa helposti komennon käsiinsä. Vieraat istuvat siis autossaan kunnes haet koirasi haukkumasta raivokkaasti auton viereltä. Koulutusta kuukausitolkulla.

        Tuo tekstisi oli sitä luokkaa, etten enempää jaksa kommentoida.
        Jos jostain dobberin hankit niin onnea vaan. Jos kätesi vuotaa verta tai olet menettänyt muutaman sormen niin se johtuu vain siitä, että olet ollut leväperäinen ja kuunnellut ihmeellisiä "juttuja". Eikä ne naapurin kissatkaan ole sitten varmaan enää elossa.

        Dobberi on hieno koira. Mutta dobberi on huono koira ja vastaa villieläintä jos et yhtään perehdy rodun ominaisuuksiin ja luonteen piirteisiin sekä kasvatuksen merkitykseen.
        Kasvatus/koulutus = iso osa dobberin hyvää luonnetta ja hyvää mainetta.

        dobberi on perusluonteeltaan ihmisrakas ja ystävällinen koira... ;) mutta toki.. jos esim. tälläisessä tapauksessa tulisi ongelmia.. vaikuttaa kyllä ihan trollilta :D


      • kuulopuheita ja luuloja
        jsgjjstyjutyaahh kirjoitti:

        dobberi on perusluonteeltaan ihmisrakas ja ystävällinen koira... ;) mutta toki.. jos esim. tälläisessä tapauksessa tulisi ongelmia.. vaikuttaa kyllä ihan trollilta :D

        Kun ihminen näkee koulutetun koiran niin hänelle voi tullakin ajatus helposta lemmikistä.

        Onhan sekin legenda vielä hyvissä voimissa, että nartulla täytyy teettää edes yhdet pennut. Ei siis tarvitse, eikä ehkä edes kannata mutta näin jotkut luulee.


      • ->->->
        JUTTUJA kirjoitti:

        KIS niin.

        Helpompi? Millä tavalla?
        Jos teille tulee vieraita niin täytyykö sinun kouluttaa kissasi käyttäytymistä vieraita kohtaan? Hyökkääkö kissa vieraiden kimppuun suojellakseen sinua?
        Yleensä kissat luikkii pakoon tai jonnekin taustalle piiloon epävarmassa tilanteessa.
        Dobberi täytyy kouluttaa vieraiden ystävälliseen -ei liian rajuun vastaanottoon.
        Dobberi on vahtikoira, joka ottaa helposti komennon käsiinsä. Vieraat istuvat siis autossaan kunnes haet koirasi haukkumasta raivokkaasti auton viereltä. Koulutusta kuukausitolkulla.

        Tuo tekstisi oli sitä luokkaa, etten enempää jaksa kommentoida.
        Jos jostain dobberin hankit niin onnea vaan. Jos kätesi vuotaa verta tai olet menettänyt muutaman sormen niin se johtuu vain siitä, että olet ollut leväperäinen ja kuunnellut ihmeellisiä "juttuja". Eikä ne naapurin kissatkaan ole sitten varmaan enää elossa.

        Dobberi on hieno koira. Mutta dobberi on huono koira ja vastaa villieläintä jos et yhtään perehdy rodun ominaisuuksiin ja luonteen piirteisiin sekä kasvatuksen merkitykseen.
        Kasvatus/koulutus = iso osa dobberin hyvää luonnetta ja hyvää mainetta.

        No kyllä sinunkin kannattaisi hieman päivittää noita tietojasi. Kirjoituksesta paistaa joko nuori ikä tai lyhytaikainen kokemus rodusta.


      • "harvakäsitykset"
        Tarkoitat varmaankin,että harhakäsitykset?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe