Olenko Alkoholisti

Uusi-Ukki

Nyt kun olemme jo elämämme ehtoopuolella, haluaisin kuulla miten tämän saitin suhde alkoholiin on vuosien saatossa ollut. on ymmärrettävä, että monelle se tuo epämielyttäviäkin muistoja, mutta ei me kuitenkaan mitään rappioalkoholisteja olla oltu, koska täällä vielä pirteänä kirjoittelemme.

Minä aloitteentekijänä kerron ensin omasta alkoholinkäytöstäni,ensiksikin omasta mielestäni, olen koko elämäni ajan ollut sitä mieltä,että kuulun Alkoholin kohtuukäyttäjiin,mutta vaimoni mielestä olen ollut väärässä, ja sekös minua risoo, varsingin nyt kun se on jäänyt melkein kokonaan pois, en millään sisäistä ajatusta, että olisin juonut tavallista keskiverto miestä enemmän.

Minun alkoholinkäyttöni oli se tavllinen Perjantaipullo, ja sillä siisti.Kerran kaveripiirissä kuunneltiin radiota, kun eräs raittiusmies luennoi alkoholistin vaaroista, tulloin hän mainitsi,jos ihminen juo yhden Koskenkorva pullon kuukaudessa, niin silloin hän on toisen asteen alkoholisti, sen mukaan me kaikki olisimme olleet rappioalkoholisteja, koska jotkut meistä ei päässyt viikkoakaan ilman pulloa, ja tietääkseni siitäkään porukasta yksikään ei sortunut alkoholistiksi. No raittiusapostolit ovat aina puhuneet mitä ovat puhuneet, en halua mitenkään vähätellä alkoholin vaaroja, näemmehän mitä ympärillämme tapahtuu.

14

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Itse harrastan salajuoppoutta ja julkijuoppoutta.

      Salajuoppous on sitä, että nautin päivittäin 4-6 ravintola-annosta väkeviä. Julkijuoppous tarkoittaa, että saatamme vaimoni kanssa viikonloppuna nauttia punkkua aterialla ja ehkä toisenkin pullon aterian jälkeen.

      Mielestäni en ole varsinaisesti juovuksissa koskaan. Viinaryyppy kuitenkin tuntuu palkitsevalta.

      • Uusi-Ukki

        Kadehdin kuntoasi, tuntuu aika paljolta, mtta se sopii sinulle, kuitenkin kohtukäyttäjänä, joka ehdottomasti olet kadehdin hiukan sinua, minä joka sen perjantaipulloni piti halkopinon välistä käydä nauttimassa,vaimolta ja lapsilta salaa.


      • aku.
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kadehdin kuntoasi, tuntuu aika paljolta, mtta se sopii sinulle, kuitenkin kohtukäyttäjänä, joka ehdottomasti olet kadehdin hiukan sinua, minä joka sen perjantaipulloni piti halkopinon välistä käydä nauttimassa,vaimolta ja lapsilta salaa.

        -olen 70 :tä kauheen messun akka pitää ,narahin taas kun tei puita kaikessa rauhassa ,vaan kerkesin juomaan ,ettei päässyt viemään. oli muuten ite puolikin vuotta ryyppy reissulla 80 kyt luvulla. nyt raitis. 64 nyt ite .täytyy varata useampi pullo piiloon ,kyttää kun hyena kaikki paikat .


    • miettiä!
      • Uusi-Ukki

        Luin heti tuosta antamastasi nikistä, siellähän sitä otettiin oikein roimasti kantaa, näihin juopottelukysymyksiin,tuntuu että juopottelu on vaan lisääntynyt nuoruutemme ajoista.

        Ajattelin aloitteessani meitä ikäihmisiä, ja meidän alkoholinkäyttöämme, taitaa KUITENKIN OLLA Niin, kun laulussa sanotaan,"Anna arpisten haavojen olla".


      • Uusi-Ukki kirjoitti:

        Luin heti tuosta antamastasi nikistä, siellähän sitä otettiin oikein roimasti kantaa, näihin juopottelukysymyksiin,tuntuu että juopottelu on vaan lisääntynyt nuoruutemme ajoista.

        Ajattelin aloitteessani meitä ikäihmisiä, ja meidän alkoholinkäyttöämme, taitaa KUITENKIN OLLA Niin, kun laulussa sanotaan,"Anna arpisten haavojen olla".

        mikä on sopiva määrä viinaa.On se niin pahanmakuista että pitää olla elämäänsä kyllästynyt joka sitä liikaa juopi.Ei enää kenestäkään tule juoppoa ja kuolee onnellisempana jos viina maistuu.

        Minun serkku käy Austraaliasta lomilla Suomessa enkä ole nähnyt sitä selvänä mutta se on hauska seuralainen,mitä se elämältä muuta tarvitsee.Matkustelee ja humalassa matkakin sujuu mukavammin.


    • olavi...

      kysytään.Omasta mielestä ei, eräät sanovat, kyllä.
      Vähän heppoisin perustein.

      • Uusi-Ukki

        Pääsky kertoo onnellisesta ottajasta, olisimmepa kaikki sellaisia, meille toisille, ei vaan yksinkertaisesti sovi alkoholi. On vain valitettavasti useissa tapauksissa niin, että juuri tälläiset henkilöt sitä ahneemmin nauttivat, tai heistä tämä huonopuoli tulee herkemmin näkösälle.

        Olavi muistuttaa,milloin ihminen on alkoholisti, kuten avauksessani kerroin,omasta mielestäni olen ollut kohtuuden mies.Nyt kun kolme tytärtäni pitivät isänsä asunnossa tavnomaista siivoustalkoota, kysyin asiaa suoraa olinko minä heidänmielesttään kovakin alkoholisti, heidän varhaisnuoruudessaan.

        No kierellen ja kaarrellen ja emme oikein muista, kun sinä et ollut koskaan kotona, sanankääntein en suoraa vastausta saanut, ymmärsin että eivät halunneet Uuden-Ukin omantunnon tuskia lisätä.

        Muuten tyttäreni seuraavat tarkoin, mitä minä tällä heidän ostamallaan lahjakoneella kirjoittelen,että tuleeko asiattomuuksia, mutta he tuntevat vain Uuden-Ukin eivät muita nimimerkkejäni, joten olen tältä osin vapaa toimittaja.


      • astartelle
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Pääsky kertoo onnellisesta ottajasta, olisimmepa kaikki sellaisia, meille toisille, ei vaan yksinkertaisesti sovi alkoholi. On vain valitettavasti useissa tapauksissa niin, että juuri tälläiset henkilöt sitä ahneemmin nauttivat, tai heistä tämä huonopuoli tulee herkemmin näkösälle.

        Olavi muistuttaa,milloin ihminen on alkoholisti, kuten avauksessani kerroin,omasta mielestäni olen ollut kohtuuden mies.Nyt kun kolme tytärtäni pitivät isänsä asunnossa tavnomaista siivoustalkoota, kysyin asiaa suoraa olinko minä heidänmielesttään kovakin alkoholisti, heidän varhaisnuoruudessaan.

        No kierellen ja kaarrellen ja emme oikein muista, kun sinä et ollut koskaan kotona, sanankääntein en suoraa vastausta saanut, ymmärsin että eivät halunneet Uuden-Ukin omantunnon tuskia lisätä.

        Muuten tyttäreni seuraavat tarkoin, mitä minä tällä heidän ostamallaan lahjakoneella kirjoittelen,että tuleeko asiattomuuksia, mutta he tuntevat vain Uuden-Ukin eivät muita nimimerkkejäni, joten olen tältä osin vapaa toimittaja.

        Kerrompa oman näkökantani ky asiasta.Luulen että juoja itse harvemmin käsittää omaa tilaansa.Nythän sinä itsekkin kyselet sitä esim tyttäriltäsi.
        Eikö se ole näin että ne läheiset,vaimo ja lapset ovat niitä jotka ensisijassa kärsivät alkoholin käytöstä.Kun sitä pullollisen kittaa,ei voi olla vaikuttamassa käytökseesi.Se käytöksen muutos sitten kiusaa vaimoa enemmän ja vähemmän.
        Näin alkoholikäytöstä tulee myös kanssaihmisten ongelma.Muistaakseni jossain AA;n mittareissa onkin näin,jos juomisesi vaikeuttaa muiden elämää,se on ongelmajuomista.
        Tietysti on naisia jotka eivät siedä pientäkään määrää toisen ottamana.Luulen että ovat kuitenkin pieni vähemmistö.
        Mutta jos et nykyisin ota tuonkaan vertaa,älä syyttele itseäsi turhaan.Pyydä anteeksi entisiä ja siirtykää vaimon kanssa nauttimaan tästä päivästä.Kyllä sitä toisesta löytää jotain uuttakin ja nimenomaan positiivistä sellaista.


      • Mummituskin
        astartelle kirjoitti:

        Kerrompa oman näkökantani ky asiasta.Luulen että juoja itse harvemmin käsittää omaa tilaansa.Nythän sinä itsekkin kyselet sitä esim tyttäriltäsi.
        Eikö se ole näin että ne läheiset,vaimo ja lapset ovat niitä jotka ensisijassa kärsivät alkoholin käytöstä.Kun sitä pullollisen kittaa,ei voi olla vaikuttamassa käytökseesi.Se käytöksen muutos sitten kiusaa vaimoa enemmän ja vähemmän.
        Näin alkoholikäytöstä tulee myös kanssaihmisten ongelma.Muistaakseni jossain AA;n mittareissa onkin näin,jos juomisesi vaikeuttaa muiden elämää,se on ongelmajuomista.
        Tietysti on naisia jotka eivät siedä pientäkään määrää toisen ottamana.Luulen että ovat kuitenkin pieni vähemmistö.
        Mutta jos et nykyisin ota tuonkaan vertaa,älä syyttele itseäsi turhaan.Pyydä anteeksi entisiä ja siirtykää vaimon kanssa nauttimaan tästä päivästä.Kyllä sitä toisesta löytää jotain uuttakin ja nimenomaan positiivistä sellaista.

        Mielestäni 70 pitää jo saada ite päättää juoko paljon vai vähän vai ei ollenkaan.
        kyllä se henki menee nuoremmiltakin ja raittiiltakin ja eipähän ole sitte rasitteena kymmeniä vuosia elävänä raatona jossain lasareetissa,kun kuolee saappaat sekaisin,kuin mies.


    • Kun olet selvinnyt tähän ikään noinkin hyvin, niinkuin kuvittelen, et varmaan ole alkoholisti.

      Itse olen aikuisiällä tullut runsaan alkoholin käyttäjäksi. Taisin juuri keksiä uuden määritelmän juoppoudelle.

      Alkoholistit rypevät päivät pitkät kaduilla tai luonnon helmassa. Me emme, emmehän, moiseen syyllisty.

      • Uusi-Ukki

        sanotaan eräässä laulussakin, ja kuten Molli Jori"Kaljani maljani juon mä Stadin onneksi", kyllä se vaan on ainakin minun kohdallani,että joskus pienet sievät, ovat hyvinkin tarpeeseen,
        lähtevät veret kiertämään, kuten sanotaan.

        Ja olisiko sekään niin suuri synti, että kuolisimme vaikkapa johonkin Maksakirroosiin, tai muuhun alkoholimyrkytykseen, saisi silloin sen äkkikuoleman, mitä me kaikki salaa toivomme, varsingin kun katselemme omaisiamme jotka tuolla terveyskeskuksissa vuosikausia makaavat puolikuolleina, kyllä tulee väkisin mieleen, kun ei minun tarvitsisi noin kuolla.

        Menipä vähän Mollivoitoiseksi, eihän me kuolla me elämme, nauramme ja laulamme, vielä monia monia vuosia, ja muistakaa, EI TPPA TAPA.


      • Uusi-Ukki kirjoitti:

        sanotaan eräässä laulussakin, ja kuten Molli Jori"Kaljani maljani juon mä Stadin onneksi", kyllä se vaan on ainakin minun kohdallani,että joskus pienet sievät, ovat hyvinkin tarpeeseen,
        lähtevät veret kiertämään, kuten sanotaan.

        Ja olisiko sekään niin suuri synti, että kuolisimme vaikkapa johonkin Maksakirroosiin, tai muuhun alkoholimyrkytykseen, saisi silloin sen äkkikuoleman, mitä me kaikki salaa toivomme, varsingin kun katselemme omaisiamme jotka tuolla terveyskeskuksissa vuosikausia makaavat puolikuolleina, kyllä tulee väkisin mieleen, kun ei minun tarvitsisi noin kuolla.

        Menipä vähän Mollivoitoiseksi, eihän me kuolla me elämme, nauramme ja laulamme, vielä monia monia vuosia, ja muistakaa, EI TPPA TAPA.

        http://www.kaypahoito.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=hoi07025
        kertoo suun ja limakalvojen suhteesta alkoholiin ja mahdollisesta syöpäriskistä.
        Kysyit "oletko alkoholisti" - esitän kysymyksen: oletko miellyttävä kossupullon juomisen jälkeen?


      • Uusi-Ukki
        Vaari-Vaari kirjoitti:

        http://www.kaypahoito.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=hoi07025
        kertoo suun ja limakalvojen suhteesta alkoholiin ja mahdollisesta syöpäriskistä.
        Kysyit "oletko alkoholisti" - esitän kysymyksen: oletko miellyttävä kossupullon juomisen jälkeen?

        Vastaan heti että, olo Kossupullon juomisen jälkeen, on kuin olisi saanut enkelten siivet, ja silloin rakastan jopa vähemmän mukavia kavereitani. Olen jopa täysin varma siitäkin, että olen onnistunut, jopa Aviopuolison valinnassa,ja olo on kuin miljonäärillä.

        Vaan auta armias seuraavaa aamua, kun olo on tuskaisen ankea, Enkelten siivistä, ei ole tynkääkään jäljellä, ja ne kaveritkin ovat taas yhtä paskamaisia kuin ennenkin,Ja aviopuolisokin joka minua nyt valistaa, kertoen minkalainen isä ja lastenkasvattaja minä oikein olen, silloin alkaa tuntua että tulikohan tehtyä silloin nuoruudessa väärän valinnan.

        Sellaistakin se oli joskus nuoruudessa, tuli lyhyeen kysymykseesi pitkänlainen vastaus, tapahtumat ovat nuoruudessa sattuneita. Tänäpäivänä, otan melkein joka ilta, pikku pikku, pikarin konjakkia, huuhtelen suuni ja nieluni sillä Basiliskot pysyvät loitolla, ja suuni on raikas, vaikkapa Vaimon suuteloon.

        Niistä syöpäriskeistä en osaa sanoa mitään, eiköhän se ole Korkeemman Käres, mene ja tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe