palkkaus

utelias

Paljonko kuskit tienaavat?

42

10548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tt76

      Virossa tienaa ajokuski 10 EEK/motti.Että sillä laila.

    • Pois Pois

      Oon lähteny jo. Muissa hommissa 14,80 / h . Että silleen ja ylityöyunnit maksuun pyytämättä asianmukaisesti ja rosentit tulee, niinkun kuuluu.

      • tiliä

        mikäs homma kun 14.8€ maksetaan

        taidat olla kansanedustaja !!


      • Erkki S
        tiliä kirjoitti:

        mikäs homma kun 14.8€ maksetaan

        taidat olla kansanedustaja !!

        No ei 14.80 euroa tunnilta oo niin ihme palkka. Raksalla saa piankin saman.
        Ei tietenkään konehommissa semmosia saa. Ne konetyöt onkin paremmin vaan harrastuksia ja niitä tekee pikkupojat ja eläkevaarit. Keski-ikäset joutuu oleen jossain töissä, kun ei oo vanhemmat elättämässä, eikä vielä saa eläkettäkään. Simppeli juttu.


      • utelias
        Erkki S kirjoitti:

        No ei 14.80 euroa tunnilta oo niin ihme palkka. Raksalla saa piankin saman.
        Ei tietenkään konehommissa semmosia saa. Ne konetyöt onkin paremmin vaan harrastuksia ja niitä tekee pikkupojat ja eläkevaarit. Keski-ikäset joutuu oleen jossain töissä, kun ei oo vanhemmat elättämässä, eikä vielä saa eläkettäkään. Simppeli juttu.

        en toki usko että harrastuksena voi kuskin hommia tehä?Jos konekuskien palkat on tosissaan niin huonot,miksi sitten on työntekijöitä.


      • normaali
        tiliä kirjoitti:

        mikäs homma kun 14.8€ maksetaan

        taidat olla kansanedustaja !!

        palkka.


    • utelias

      mikä se on todellinen palkka?

      • Se on 8.5e tunti alottelija 6.5e tunti huippu 12e tunti harvoin sen yli


      • Minä (muna)mies
        jake-81 kirjoitti:

        Se on 8.5e tunti alottelija 6.5e tunti huippu 12e tunti harvoin sen yli

        Minä itse henkilökohtaisesti tienaan niin paljon että, riittää.
        Enkä enempää otaisi vaikka käskettäisiin,pitää sitä jäädä urakoitsijallekin jotain,muuten joutusin ajelemaan vanhalla koneella.Nyt on jatkuvasti uusi Vallu alla niin tua noi huolto miehet käy tekee remontit ,mitä niitä nyt vähän on!


      • utelias
        Minä (muna)mies kirjoitti:

        Minä itse henkilökohtaisesti tienaan niin paljon että, riittää.
        Enkä enempää otaisi vaikka käskettäisiin,pitää sitä jäädä urakoitsijallekin jotain,muuten joutusin ajelemaan vanhalla koneella.Nyt on jatkuvasti uusi Vallu alla niin tua noi huolto miehet käy tekee remontit ,mitä niitä nyt vähän on!

        pakkohan sitä on jokaisen vähän makkaraa saada leivän päälle,sekä rengin että isännän.Ei ne varmaan niin huonot liksat oo ettei kannatas töitä tehdä?


      • 928
        jake-81 kirjoitti:

        Se on 8.5e tunti alottelija 6.5e tunti huippu 12e tunti harvoin sen yli

        Meillä maksetaan aloittelijalle (konekoulun käynyt) 10 €/tunti (koeaika 3 kk), Ajokone miehelle henkilökohtaisesta lisästä riippuen 10,5 €-11,5 €, Motomiehelle 12-13 €


    • isktr

      Vähemmän kuin isännät!

    • miehestäkiini

      Kuskit ei tienaa mitään. Tarttee ollaa ammatti-
      MIES ,

    • 1+1=2

      jos yli 5 vuotta on kokemusta ni voi 12€ saada !

    • 0+0+0+=0

      Poijan lopit tekevät alipalkalla hommia,kun eivät osaa vaatia etes tes:in mukasta palkkaa.Onhan se mukava ajaa ja kehua että on konekusi talkoo taksoilla.

      • kaikille1

        no kerroppa mikä palkka on sitten tassin mukainen eli euroo tunti..?


    • jarr

      Alta kympin tunti saan ajomiehenä. Moto mies saa reilua kymppiä.
      Eikä ole mitään ylityö- tai viikonloppulisiä.
      Eiköhän se nuista mehtäyhtiöistä riipu se, että kuskit tienaa huonosti kun eivät maksa yrittäjälle kunnon tiliä.

    • meillä

      tuntipalkka 13,25e/h ruokaraha 7,50/päivä ylityöt muut maksetaan niinku kuuluu. Et kyllä 10tunnin päivällä elää, ei se mitään juhlaa ole mutta eipähän ole kerennyt kertyä opintovelkaakaan kun ei oo tarvinnut opiskella. 21 päivää 10h/päivä =210h ylityötunnit 42:sta tunnista 168h*13,25=2226 ylitöt 42:tunnista=834,75e 2226 ruokaraha 157,6=3218,12brutto

      • jarr

        > tuntipalkka 13,25e/h ruokaraha 7,50/päivä ylityöt muut

        Kehtaatko kertoa firman nimeä missä olet töissä ja mille mehtäyhtiölle se hakkaa?


      • ei tälläsellä
        jarr kirjoitti:

        > tuntipalkka 13,25e/h ruokaraha 7,50/päivä ylityöt muut

        Kehtaatko kertoa firman nimeä missä olet töissä ja mille mehtäyhtiölle se hakkaa?

        sontasivuilla kertoilla, mutta länsi-suomessa marttaliitolle itse teen töitä ja ihan ok. on työnantaja kun olen jo samas paikas viihtyny 21vuotta, oma liksa on 13,89 ylityölisät ja ateriakorvaukset päälle! työllisyyttä on tähän asti riittänyt n.10,5 kuukautta vuodessa ja loppu aika virallisesti huoltohommis ja loppu kesälomilla, kesäloma on tän alan hieno puoli että luontaisesti sesonki ajoista riippuen se on aina heinäkuu - ei parane siitä valittaa - työnantaja maksaa muuten lomarahan ja lomalta-paluu rahan ilman eri kyselyitä.


      • mikä !!
        ei tälläsellä kirjoitti:

        sontasivuilla kertoilla, mutta länsi-suomessa marttaliitolle itse teen töitä ja ihan ok. on työnantaja kun olen jo samas paikas viihtyny 21vuotta, oma liksa on 13,89 ylityölisät ja ateriakorvaukset päälle! työllisyyttä on tähän asti riittänyt n.10,5 kuukautta vuodessa ja loppu aika virallisesti huoltohommis ja loppu kesälomilla, kesäloma on tän alan hieno puoli että luontaisesti sesonki ajoista riippuen se on aina heinäkuu - ei parane siitä valittaa - työnantaja maksaa muuten lomarahan ja lomalta-paluu rahan ilman eri kyselyitä.

        paljoko sait 21 vuotta sitten palkkaa ??
        20 mk/h


      • luokkaa....
        mikä !! kirjoitti:

        paljoko sait 21 vuotta sitten palkkaa ??
        20 mk/h

        aloitin työt 38markalla tunti, jota sovittiin tehtävän puolivuotta ja sitten tarkistettiin kyvyt ja hinta, muistaakseni nousi 47 markkaan (en jaksa alkaa tarkistelemaan), josta on sitten kivuttu tähän päivään!! parempikin sais olla mutta kukin taaplaa tyylillään.


      • piti vielä
        luokkaa.... kirjoitti:

        aloitin työt 38markalla tunti, jota sovittiin tehtävän puolivuotta ja sitten tarkistettiin kyvyt ja hinta, muistaakseni nousi 47 markkaan (en jaksa alkaa tarkistelemaan), josta on sitten kivuttu tähän päivään!! parempikin sais olla mutta kukin taaplaa tyylillään.

        sanoa että älkää verratko markka aikoja suoraan nykyaikaan, on meinaa rahan arvo muuttunut 20 vuoden aikana paljon, entisen ajan satasella sai jo melkein mitä vaan kun nyky kakskymppisellä ei saa oikeen mitään.


      • € !
        piti vielä kirjoitti:

        sanoa että älkää verratko markka aikoja suoraan nykyaikaan, on meinaa rahan arvo muuttunut 20 vuoden aikana paljon, entisen ajan satasella sai jo melkein mitä vaan kun nyky kakskymppisellä ei saa oikeen mitään.

        se kyl on totta et 20€ ei kyl mitään juuri osta.


      • ennen euroaikaa
        € ! kirjoitti:

        se kyl on totta et 20€ ei kyl mitään juuri osta.

        tienattiin kuskina parhaimpina kuukausina yli 30 donaa markoissa. urakalla.


      • ei nimiä
        ei tälläsellä kirjoitti:

        sontasivuilla kertoilla, mutta länsi-suomessa marttaliitolle itse teen töitä ja ihan ok. on työnantaja kun olen jo samas paikas viihtyny 21vuotta, oma liksa on 13,89 ylityölisät ja ateriakorvaukset päälle! työllisyyttä on tähän asti riittänyt n.10,5 kuukautta vuodessa ja loppu aika virallisesti huoltohommis ja loppu kesälomilla, kesäloma on tän alan hieno puoli että luontaisesti sesonki ajoista riippuen se on aina heinäkuu - ei parane siitä valittaa - työnantaja maksaa muuten lomarahan ja lomalta-paluu rahan ilman eri kyselyitä.

        voikkaan sanoa,ku ei semmosia nimiä ookkaan kuka tollasia maksaa,hih..


      • meillä
        jarr kirjoitti:

        > tuntipalkka 13,25e/h ruokaraha 7,50/päivä ylityöt muut

        Kehtaatko kertoa firman nimeä missä olet töissä ja mille mehtäyhtiölle se hakkaa?

        keski-suomessa ja ensolle hakkaa. Firman nimeä en viitsi sanoa. eikai tuo palkka ole kovin hurjakaan kun kuuntelee mitä trukkikuskit yms saavat. Kyllä metsähommissa ammattimiehelle on varaa maksaa hyvää palkkaa, mieti että esim jos keskiverto kuski hankkii motolle tunnissa rahaa 60e voi toinen tehdä samoista puista samoilla kuluilla esim 90e että kyllä siitä voi sille paremmalle maksaa ihan hyvin pari euroa enemmän tunnille.Niinhän ne monet sanoo ettei tietokonehommillakaan voi enää tienata kun kaikki osaavat ne mutta tiedän että toiset tienaavat niissä hommissa lähet 100tuhatta vuoteen...Uskon että velkanen metsäkoneyritys huonolla johtamisella ei maksa kovin hyvää palkkaa riippuu niin monesta asiasta.


      • ??????
        meillä kirjoitti:

        keski-suomessa ja ensolle hakkaa. Firman nimeä en viitsi sanoa. eikai tuo palkka ole kovin hurjakaan kun kuuntelee mitä trukkikuskit yms saavat. Kyllä metsähommissa ammattimiehelle on varaa maksaa hyvää palkkaa, mieti että esim jos keskiverto kuski hankkii motolle tunnissa rahaa 60e voi toinen tehdä samoista puista samoilla kuluilla esim 90e että kyllä siitä voi sille paremmalle maksaa ihan hyvin pari euroa enemmän tunnille.Niinhän ne monet sanoo ettei tietokonehommillakaan voi enää tienata kun kaikki osaavat ne mutta tiedän että toiset tienaavat niissä hommissa lähet 100tuhatta vuoteen...Uskon että velkanen metsäkoneyritys huonolla johtamisella ei maksa kovin hyvää palkkaa riippuu niin monesta asiasta.

        ei nyt minulla ainakaan ole kauhea palkka vaikka trukkia ajankin 13 ekeä vähän yli.Ennemmin istuisin koneen penkillä,ois pikkusen mielekkäämpää hommaa.


      • tehdä
        ?????? kirjoitti:

        ei nyt minulla ainakaan ole kauhea palkka vaikka trukkia ajankin 13 ekeä vähän yli.Ennemmin istuisin koneen penkillä,ois pikkusen mielekkäämpää hommaa.

        ylitöitä jos huvitta ja saatko käydä lauantaina töissä jos tahdot. Voitko päättä kesken päivän että nyt lähden töistä ja teen huomenna pitempään...siinä muutamia metsätöiden etuja


      • ??????
        tehdä kirjoitti:

        ylitöitä jos huvitta ja saatko käydä lauantaina töissä jos tahdot. Voitko päättä kesken päivän että nyt lähden töistä ja teen huomenna pitempään...siinä muutamia metsätöiden etuja

        vuorotöissä,valitettavasti joudun olemaan pyhää-arkea töissä.Niipä oisinkin mieluummin metsäkone hommissa!


      • sinua
        ?????? kirjoitti:

        vuorotöissä,valitettavasti joudun olemaan pyhää-arkea töissä.Niipä oisinkin mieluummin metsäkone hommissa!

        kieltää tähän ihanuuteen tulemasta.Comin to take me away ha haa ho hoo!


    • utelias

      hyviä kommentteja,mutta paljonko on se todellinen aloittelevan kuskin palkka sekä useamman vuoden oleella.

      • lukenut !

        jos vilkaisee kirjoituksia ni eikö se selviä jotenkin. 2€/14€


      • Supo

        Liity omanalasi ammattiliittoon niin saat tes-sopimuksen kotiisi,asiat selviää siitä.Käytännössä usein tes:n alitulkintaa.


      • Liity
        Supo kirjoitti:

        Liity omanalasi ammattiliittoon niin saat tes-sopimuksen kotiisi,asiat selviää siitä.Käytännössä usein tes:n alitulkintaa.

        Liity Neuvostoliittoon.SUURI JA MAHTAVA...


      • järjen
        Liity kirjoitti:

        Liity Neuvostoliittoon.SUURI JA MAHTAVA...

        jättiläinen.Sinä ammattiliiton vastustaja,liity sinä siihen suojeluskuntaan!keu keu Niin ja onhan loisille ihan omakin yhdistys!


      • soitettiin
        järjen kirjoitti:

        jättiläinen.Sinä ammattiliiton vastustaja,liity sinä siihen suojeluskuntaan!keu keu Niin ja onhan loisille ihan omakin yhdistys!

        Tarjosivat 0,65 euroa kiinolle asunto ilmainen ja auto käytössä.


      • myöntää.......
        soitettiin kirjoitti:

        Tarjosivat 0,65 euroa kiinolle asunto ilmainen ja auto käytössä.

        että harvoin kuulee noin huonoja palkka tarjouksia ulkomailta!!!!!!! laskeppa itte - turha juksata itteänsä .. jos tunnissa tulee tasaisesti ympäri viikon 15 kuutiota tienvarteen niin se ei kaukana ole totuudesta .. monesti tulee varmasti enempikin aikusta mutta yhtä usein tulee vähempikin!! laadut eivät ole samoja kuin suomessa .. yleensä runsaasti tosi lyhkäsiä mittoja (pieniä kuormia!!) ym. ym. yllättävää!! 15 x 0,65 = 9.75euroo tunti!!! huh huh .. ja vaikka laskisitkin hieman korkeammalla tuotoksella (juksaamalla itteäsi) niin helvetin huonosti sulle on tarjottu vaikka asuntoetu siihen kuuluukin .. onko asunto sellanen johon voit muuttaa perheen kanssa loppu elämäksesi?? jollei niin sillä on pelkkä parakki etu!! saat kotimaastakin kymmeniä % parempia kuski tarjouksia jos olet ammattimies.


      • Kuskimies
        myöntää....... kirjoitti:

        että harvoin kuulee noin huonoja palkka tarjouksia ulkomailta!!!!!!! laskeppa itte - turha juksata itteänsä .. jos tunnissa tulee tasaisesti ympäri viikon 15 kuutiota tienvarteen niin se ei kaukana ole totuudesta .. monesti tulee varmasti enempikin aikusta mutta yhtä usein tulee vähempikin!! laadut eivät ole samoja kuin suomessa .. yleensä runsaasti tosi lyhkäsiä mittoja (pieniä kuormia!!) ym. ym. yllättävää!! 15 x 0,65 = 9.75euroo tunti!!! huh huh .. ja vaikka laskisitkin hieman korkeammalla tuotoksella (juksaamalla itteäsi) niin helvetin huonosti sulle on tarjottu vaikka asuntoetu siihen kuuluukin .. onko asunto sellanen johon voit muuttaa perheen kanssa loppu elämäksesi?? jollei niin sillä on pelkkä parakki etu!! saat kotimaastakin kymmeniä % parempia kuski tarjouksia jos olet ammattimies.

        tullut hirveätä hinkua lähteä saksaan noilla palkoilla, ei niitä 15m3 kuormia nyt kuitenkaan kovin montaa päivässä tule, en tiedä lajeista saksassa, mutta ei täällä ainakaan. Jos päivässä tuon 9 kuormaa puita tien varteen, niin niistä on 2-3 sellaisia, jotka on pelkkää tukkia. Ei 3m koivupölkystä saa mitään 15m3 kuormia, kuin ehkä sillä Logsetin hirmukoneella, joka oli metkossa ja siihenkin 2 nippua peräkkäin, eli kiire tulee tunnissa tehdä ja tuoda sellaista kuormaa.
        Itse jatkan ennemmin suomessa 10,50e/h kmrahat ja päivärahat.


      • komatsu

        kyllä se aloittelevan kuskin palkkaa on siinä 7-8 ekee sit ku tulee sitä kokemusta ni 10 ylöspäin!!!


    • maksetaan

      Meillä maksetaan kuskille 2 euroa kiinto harvennuksella.

    • Harvennusta

      Meillä maksavat 6-8 euroa riippuen miehestä. Ei pekkasia, ei talvi/kesälomia. Jos sairastun niin ei tule sairaspäivärahaa. Eikö ole houkuttelevaa hommaa. Vielä kaks viikkoa hommia ja alan vaihto edessä (Vihdoinkin).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe