Muumilaakson tarinoitten poistetut jaksot....

MarioSonic

Elikä otsikko kertoo kaiken. Eräässä keskustelu palstalla täällä sain tietää kadonneista (tai sanosinko sensoroiduista) Muumilaakson tarinoitten jaksoista. Saattaa olla outoa kuminkin outoa koska YLE ei ole näyttänyt näitä jaksoja TV tai ei ole DVD.

Jos joku on löytänyt jaksot
niin mistä nämä jaksot löytyvät?
HUOM. Ne eivät ole oikeassa järjestyksessä.

59

18469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas
      • MarioSonic

        Muistelin että sinä se olit.
        Mikä toi jakso 50 mahtaa olla? Ei tuo näytä
        raakamaiselta olennolta siinä kuvassa. Osaako
        joku suomentaa tuon jakson?


      • Aika jännä
        MarioSonic kirjoitti:

        Muistelin että sinä se olit.
        Mikä toi jakso 50 mahtaa olla? Ei tuo näytä
        raakamaiselta olennolta siinä kuvassa. Osaako
        joku suomentaa tuon jakson?

        Jostain syystä alkoi hymyilyttää katsoessani noita kahta kuvaa :D Aika hupaisa ajatus, että muumeissa on käynyt sensuuri. Olisi tosi mielenkiintoista nähdä nämä jaksot! Toisessa näemmä viuhui veitsi ja Niiskuneiti oli ahdingossa, mutta onko veitsi nyt niin järkyttävä ettei lapset sitä voisi katsoa? Tosin aikeet näemmä olivat "murhanhimoiset". Ehkä ihan ymmärrettävää. Toinen taas...Hahmohan oli mielenkiintoinen! Muumeissa on ennenkin nähty kummituksia ja Majakka-jaksot ovat PELOTTAVIA. Mitä sellaista tämä hahmo teki että se piti poistaa. Kummallista...


      • Jotain tällaista
        Aika jännä kirjoitti:

        Jostain syystä alkoi hymyilyttää katsoessani noita kahta kuvaa :D Aika hupaisa ajatus, että muumeissa on käynyt sensuuri. Olisi tosi mielenkiintoista nähdä nämä jaksot! Toisessa näemmä viuhui veitsi ja Niiskuneiti oli ahdingossa, mutta onko veitsi nyt niin järkyttävä ettei lapset sitä voisi katsoa? Tosin aikeet näemmä olivat "murhanhimoiset". Ehkä ihan ymmärrettävää. Toinen taas...Hahmohan oli mielenkiintoinen! Muumeissa on ennenkin nähty kummituksia ja Majakka-jaksot ovat PELOTTAVIA. Mitä sellaista tämä hahmo teki että se piti poistaa. Kummallista...

        Ei-niin-hyvillä saksantaidoilla ja pienellä sanavarastollani yritin saada jotain tolkkua jaksoista. Noh, toisessa merirosvolaiva vaappuu Muumilaaksoon, eikä merirosvon aikeet käsittääkseni ole hyvät. Joutuu poliisiputkaan josta se kumminkin myöhemmin vapautetaan jonkun juonen avulla?

        Salaperäinen hahmo metsässä taas, Muumipappa kertoo Niiskuneidille ja Myylle tyypistä, joka asuu metsäss. Myöhemmin Myy ja Muumipeikko löytää sen ja siitä ei kai kovin hyvää seuraa. Lopulta tilanne ratkeaa sillä että hahmo lähetetään merellä pois?

        Huono suomennos, mutta jonkilainen käsitys sentään.


      • Jotain tällaista kirjoitti:

        Ei-niin-hyvillä saksantaidoilla ja pienellä sanavarastollani yritin saada jotain tolkkua jaksoista. Noh, toisessa merirosvolaiva vaappuu Muumilaaksoon, eikä merirosvon aikeet käsittääkseni ole hyvät. Joutuu poliisiputkaan josta se kumminkin myöhemmin vapautetaan jonkun juonen avulla?

        Salaperäinen hahmo metsässä taas, Muumipappa kertoo Niiskuneidille ja Myylle tyypistä, joka asuu metsäss. Myöhemmin Myy ja Muumipeikko löytää sen ja siitä ei kai kovin hyvää seuraa. Lopulta tilanne ratkeaa sillä että hahmo lähetetään merellä pois?

        Huono suomennos, mutta jonkilainen käsitys sentään.

        nuo vaikutti mielenkiintoislta, miksiköhän kaikki pitää karsia suomessa, jos niitä ulkomaillakin näytetään?
        Jos pikkasen veitsi vilahtaa niin heti pois =/


      • MarioSonic
        half-mouse kirjoitti:

        nuo vaikutti mielenkiintoislta, miksiköhän kaikki pitää karsia suomessa, jos niitä ulkomaillakin näytetään?
        Jos pikkasen veitsi vilahtaa niin heti pois =/

        Nämä jaksot on kuin onkin jännittäviä. Ihme ja kumma. Mitenköhän ne merirosvot pääsi sieltä putkasta? Dynamiitia pisti sinne tai sitten Haisuli tuli ja varasti Poliisimestarilta putkan avaimet?
        MIKÄ IHMEEN HATTIVATIEN KUNKKU SIELLÄ METÄSSÄ PIILESKELEE? Mahtoi varmaan ennustaa huonoa onnea tai jotain sellaista...?


      • Rogue

        Kovasti näytti kuva tutulta ja tarina myös. Olisikohan tuo jakso 12 kuitenkin esitetty jossain vaiheessa? Ehkä silloin viimeksi, kun esitettiin uusia jaksoja?

        Aika hatarat muistikuvat mulla siitä jaksosta kyllä on, mutta on mahdollista, että oon nähnyt sen vain kerran, vaikka muuten suurimman osan muumien jaksoista oon nähnyt useampaan otteeseen.


      • NoJopas
        Rogue kirjoitti:

        Kovasti näytti kuva tutulta ja tarina myös. Olisikohan tuo jakso 12 kuitenkin esitetty jossain vaiheessa? Ehkä silloin viimeksi, kun esitettiin uusia jaksoja?

        Aika hatarat muistikuvat mulla siitä jaksosta kyllä on, mutta on mahdollista, että oon nähnyt sen vain kerran, vaikka muuten suurimman osan muumien jaksoista oon nähnyt useampaan otteeseen.

        "Uusissa jaksoissa" tosiaan on yksi merirosvo jakso, mutta kuva ei ole siitä.

        Tässä meillä nähdyssä jaksossa, nimeltään muistaakseni Merirosvojen huviretki, rannalle tulee hengailemaan merirosvoperhe jonka Muumi, Myy ja kumppanit yrittävät häätää pois, koska tahtovat pitää rannan itsellään.


      • MarioSonic
        NoJopas kirjoitti:

        "Uusissa jaksoissa" tosiaan on yksi merirosvo jakso, mutta kuva ei ole siitä.

        Tässä meillä nähdyssä jaksossa, nimeltään muistaakseni Merirosvojen huviretki, rannalle tulee hengailemaan merirosvoperhe jonka Muumi, Myy ja kumppanit yrittävät häätää pois, koska tahtovat pitää rannan itsellään.

        Se oli aika hauska kun ne rupesi tekemään jotain sää tolppaa jolla ne ennustaa myrskyä ja sitten se tulikin ja merirosvojen vene melkein lähti rannalta.


      • Pappa:)
        MarioSonic kirjoitti:

        Se oli aika hauska kun ne rupesi tekemään jotain sää tolppaa jolla ne ennustaa myrskyä ja sitten se tulikin ja merirosvojen vene melkein lähti rannalta.

        Mä en kestä uusia Muumijaksoja. Hirveitä. Niissä tosiaan tuli tämä merirosvoshow, kauhea!! Siihen jaksoon asti missä Muikkunen lähtee etelään ja antaa Peikolle huuliharppunsa Muumit on aitoja ja ihania. Ja tuo viimeinen jakso aivan mahtava. Siinä kaikki sitäpaitsi näyttää päättyvän eli minulle muumit loppuvat siihen.


      • MarioSonic
        Pappa:) kirjoitti:

        Mä en kestä uusia Muumijaksoja. Hirveitä. Niissä tosiaan tuli tämä merirosvoshow, kauhea!! Siihen jaksoon asti missä Muikkunen lähtee etelään ja antaa Peikolle huuliharppunsa Muumit on aitoja ja ihania. Ja tuo viimeinen jakso aivan mahtava. Siinä kaikki sitäpaitsi näyttää päättyvän eli minulle muumit loppuvat siihen.

        Minun mielestä olet oikeassa. Jotain mättää noissa uusissa Muumeissa ja pidän myös tuosta vikasta jaksosta ihan kuin se päätyisi. Epäilen että uudet Muumi jaksot eivät perustu Tove Jansonin kirjoihin. Siksi ehkä siinä on sitä sanottua Anime huumoria.

        PS:Niiskua ei näy jostain syystä uusissa Muumeissa.
        Vai näkyykö?


      • NoJopas
        MarioSonic kirjoitti:

        Minun mielestä olet oikeassa. Jotain mättää noissa uusissa Muumeissa ja pidän myös tuosta vikasta jaksosta ihan kuin se päätyisi. Epäilen että uudet Muumi jaksot eivät perustu Tove Jansonin kirjoihin. Siksi ehkä siinä on sitä sanottua Anime huumoria.

        PS:Niiskua ei näy jostain syystä uusissa Muumeissa.
        Vai näkyykö?

        Alkupään jaksoista moni perustuu Toven kirjoihin, mutta joukossa on myös sarjakuviin perustuvia jaksoja. Sitten on myös sellaisia jaksoja jotka taitaa olla käsikirjoitettu ihan tv-sarjaa varten, kultakala esimerkiksi.

        Uudet jaksot perustuvat suurimmaksi osaksi Toven tai hänen veljensä Larsin sarjakuviin, joten tarinoiltaan ne ovat ihan yhtä aitoja muumeja
        kuin "hyvät jaksot"

        Oon tehnyt listausta siihen mihin kirjaan tai sarjakuvaan mikäkin jakso pohjaa, mutta urakka on kyllä jäänyt hieman kesken...

        http://muumilaakso.forumsplace.com/message58.html


      • AlfredAnkka
        NoJopas kirjoitti:

        Alkupään jaksoista moni perustuu Toven kirjoihin, mutta joukossa on myös sarjakuviin perustuvia jaksoja. Sitten on myös sellaisia jaksoja jotka taitaa olla käsikirjoitettu ihan tv-sarjaa varten, kultakala esimerkiksi.

        Uudet jaksot perustuvat suurimmaksi osaksi Toven tai hänen veljensä Larsin sarjakuviin, joten tarinoiltaan ne ovat ihan yhtä aitoja muumeja
        kuin "hyvät jaksot"

        Oon tehnyt listausta siihen mihin kirjaan tai sarjakuvaan mikäkin jakso pohjaa, mutta urakka on kyllä jäänyt hieman kesken...

        http://muumilaakso.forumsplace.com/message58.html

        Niin, tämän tiesinkin että nämä "uudet" perustuu ihan yhtälailla sarjakuviin kuin "vanhatkin" mutta huonoja ne ovat silti. Nimenomaan tyyliltään. Värit, hahmot, jopa äänet ovat erilaiset. Muumipappa ei kuulosta Papalta vaan on jostain syystä ihan selvä Haisuli. Sama henkilöhän dubbaa molempia, mutta mikä selittää Papan äänenmurroksen? Vitsit ovat paikoin hirveitä. Nipsu menee veden ääreen saatuaan pakit siltä Houskalta. Muut luulevat Nipsun olevan tekemässä itsemurhaa, voi taivas. Minä en näistä tykkää.


      • PappaMamma
        AlfredAnkka kirjoitti:

        Niin, tämän tiesinkin että nämä "uudet" perustuu ihan yhtälailla sarjakuviin kuin "vanhatkin" mutta huonoja ne ovat silti. Nimenomaan tyyliltään. Värit, hahmot, jopa äänet ovat erilaiset. Muumipappa ei kuulosta Papalta vaan on jostain syystä ihan selvä Haisuli. Sama henkilöhän dubbaa molempia, mutta mikä selittää Papan äänenmurroksen? Vitsit ovat paikoin hirveitä. Nipsu menee veden ääreen saatuaan pakit siltä Houskalta. Muut luulevat Nipsun olevan tekemässä itsemurhaa, voi taivas. Minä en näistä tykkää.

        Ei niitä jaksoja, joita ei oo esitety suomessa, vois ladata mistään... olis nääs kiinnostusta nähdä ne....


      • MarioSonic
        PappaMamma kirjoitti:

        Ei niitä jaksoja, joita ei oo esitety suomessa, vois ladata mistään... olis nääs kiinnostusta nähdä ne....

        Pistäkää esim. Moomin episode (Ei Muumilaakson tarinoita muuten tulee IHAN OUTOJA DUUMEJA!)

        Kokeilkaa. Ps again: Taisin taas tunaroida kirjojen ja sarjakuvien suhteen...


      • MarioSonic
        MarioSonic kirjoitti:

        Pistäkää esim. Moomin episode (Ei Muumilaakson tarinoita muuten tulee IHAN OUTOJA DUUMEJA!)

        Kokeilkaa. Ps again: Taisin taas tunaroida kirjojen ja sarjakuvien suhteen...

        Kävin äsken niin ei ollut.


      • Hemmo
        siiipe kirjoitti:

        jakso 50 osa1
        http://uk.youtube.com/watch?v=Ll3DsHy-hBg&feature=related
        osa2
        http://uk.youtube.com/watch?v=v0z1aa7SxHA&feature=related
        osa 3
        http://uk.youtube.com/watch?v=BnXkaFsXtdo&feature=related

        jakso 12
        osa1
        http://uk.youtube.com/watch?v=bLjq3z0D0kk&feature=related
        osa 2
        http://uk.youtube.com/watch?v=yaaIFISxF7E&feature=related
        osa 3
        http://uk.youtube.com/watch?v=gI9BD2WWL6Y&feature=related

        Olisi kiva jos joku löytäisi myös 3. suomessa esittämättömän muumi jakson. Se oli vissiin nro 102 kun kaikki jaksot lasketaan mukaan.

        Ja sehän on totta että se jakso jossa Muumipeikko saa huuliharpun Nuuskamuikkuselta on viimeinen muumijakso. Sen jälkeen tulevat muumijaksot ovat eri muumisarjasta. Siinä syy pieneen piirtotyylin muutokseen ja muihinkin pikku yksityiskohtiin.


      • nipsulaattori
        Hemmo kirjoitti:

        Olisi kiva jos joku löytäisi myös 3. suomessa esittämättömän muumi jakson. Se oli vissiin nro 102 kun kaikki jaksot lasketaan mukaan.

        Ja sehän on totta että se jakso jossa Muumipeikko saa huuliharpun Nuuskamuikkuselta on viimeinen muumijakso. Sen jälkeen tulevat muumijaksot ovat eri muumisarjasta. Siinä syy pieneen piirtotyylin muutokseen ja muihinkin pikku yksityiskohtiin.

        Ainakin Veoh.com:sta.

        12 http://www.veoh.com/videos/v6454047pMMwjZgA
        (tai tekstitettynä http://www.veoh.com/videos/v15789901tJ65qkH4)
        50 http://www.veoh.com/videos/v15815738WwqSEjGS
        102 http://www.veoh.com/videos/v15815737CQGJ85pt


      • Fundora

      • muumit-fanizax
        Fundora kirjoitti:

        Minua alkoi kiinnostaa nämä viestit. Koska olen muumi fani. Omistan yli 20 muumi dvd-tä. Ja tämä kun on 3 jaksoa mitä ei ole näytetty tv-ssä murr... Haluaisin mielelläni nähdä nuo...

        Pitäisikö lähettää palautetta yle:en?

        joo, mieki oon muumi fani oon kattanu kaikki muumit myös nuo 3 suomessa ei näytettyä jaksoa....
        minuakin ärsyttää se että niitä ei tule telkkarista.
        katoin ne tietokoneella ja unohin pistää sivun favoriteen...
        ja yle:lle valittaminen ei auttais asiaa nimittäin niissä on ''pikku lapsille sopimatonta materiaalia''^^
        mutten se (Pikkumyyn toivottomat syntymä päivässä) ei kyllä miusta oo mitään sopimatonta!


      • ThaLucie
        muumit-fanizax kirjoitti:

        joo, mieki oon muumi fani oon kattanu kaikki muumit myös nuo 3 suomessa ei näytettyä jaksoa....
        minuakin ärsyttää se että niitä ei tule telkkarista.
        katoin ne tietokoneella ja unohin pistää sivun favoriteen...
        ja yle:lle valittaminen ei auttais asiaa nimittäin niissä on ''pikku lapsille sopimatonta materiaalia''^^
        mutten se (Pikkumyyn toivottomat syntymä päivässä) ei kyllä miusta oo mitään sopimatonta!

        http://www.pikkutunneilla.com/blogit/akaki/sensuroidut-muumit-viela-kerran/
        Siinä onpi kaikki kolme suomessa esittämätöntä jaksoa, suomeksi teksittettynä, samalla sivulla.


      • -
        MarioSonic kirjoitti:

        Nämä jaksot on kuin onkin jännittäviä. Ihme ja kumma. Mitenköhän ne merirosvot pääsi sieltä putkasta? Dynamiitia pisti sinne tai sitten Haisuli tuli ja varasti Poliisimestarilta putkan avaimet?
        MIKÄ IHMEEN HATTIVATIEN KUNKKU SIELLÄ METÄSSÄ PIILESKELEE? Mahtoi varmaan ennustaa huonoa onnea tai jotain sellaista...?

        Se "hattivattien kunkku" on demoni.


      • McJuoru
        Fundora kirjoitti:

        Minua alkoi kiinnostaa nämä viestit. Koska olen muumi fani. Omistan yli 20 muumi dvd-tä. Ja tämä kun on 3 jaksoa mitä ei ole näytetty tv-ssä murr... Haluaisin mielelläni nähdä nuo...

        Pitäisikö lähettää palautetta yle:en?

        Olen lukenut noista kielletysitä jaksoista paljon, ja ne on kielletty siksi, koska ne olivat niin pelottavia tai väkivaltaisia. Löydätte kyllä tietoa miksi niitä ei esitetty, kun tutkitte vähän netiä. Katsokaapa vaikka wikipediasta tietoa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_televisiosarjan_Muumilaakson_tarinoita_jaksoista

        Tuon sivun pohjalla on tietoa niistä kolmesta jaksosta.


      • vastaaja :3
        MarioSonic kirjoitti:

        Muistelin että sinä se olit.
        Mikä toi jakso 50 mahtaa olla? Ei tuo näytä
        raakamaiselta olennolta siinä kuvassa. Osaako
        joku suomentaa tuon jakson?

        siinä niiku muumi peikko kumppanineen menee tonne johki metsää leikkii piilosta ja ennen sitä pappa kertoi niille vanhan tarinan demonista jonka ne sitten löys sieltä metsästä noidutun puun sisältä. henki pääsi hetkeksi vapaaksi mut nuuskis sit sai sen takas sinne sisälle ja sit ne meni kertoo papalle ja mammalle. mistä tiiän tän kaiken? kirjota youtubeen tanoshii muumin ika nii löytyy videoita ja siel on se sitten jos se nyt löytyy se video mistä juuri kerroin. muumit on ollut yhteydessä myös japaniin jollakin lailla. tämmöstä :3


      • juuppade
        McJuoru kirjoitti:

        Olen lukenut noista kielletysitä jaksoista paljon, ja ne on kielletty siksi, koska ne olivat niin pelottavia tai väkivaltaisia. Löydätte kyllä tietoa miksi niitä ei esitetty, kun tutkitte vähän netiä. Katsokaapa vaikka wikipediasta tietoa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_televisiosarjan_Muumilaakson_tarinoita_jaksoista

        Tuon sivun pohjalla on tietoa niistä kolmesta jaksosta.

        Tuo "kelon sisäinen ääni" eli olisiko jakso 50. on kielletty sen takia että tuota hahmoa kuvailtiin demonina eli uskonnolliseen puoleen menee ja tove on alunperin pitänyt että muumeilla ei ole uskonnollista puolta ,sekä kaikki nämä kolme jaksoa olivat liian epä-muumimaisia sekä myös ehkä liian pelottavia.


      • 4t5

      • rtfgyhuij
        half-mouse kirjoitti:

        nuo vaikutti mielenkiintoislta, miksiköhän kaikki pitää karsia suomessa, jos niitä ulkomaillakin näytetään?
        Jos pikkasen veitsi vilahtaa niin heti pois =/

        noh mutta meinattiihan myös aku ankkakin kieltää, kun akulla ei ole housuja.


      • Anonyymi

        Mä oon ainakin nähnyt ton ekan!


    • JOE 99

      you tubesta.

      • mumnki

        tove ei oo tehny suomessa esittämättömiä jaksoja jaksojen ideointi lars jansson dennis livson


    • clsjdcnksdcnkrugfker
      • asdasdasdasdsadasdas

        ei noi videot toimi jokka on tuol sivul... Mistä noita nyt sitten enää pystyy kattomaan...?


    • asiaa tutkinut

      youtubesta ne kaikki löytyy 102 jakso nimellä Pikku Myyn epätoivoinen syntymäpäivä (tai jotain sinnepäin) ja 12 nimellä muumit ja taistelu merirosvoa vastaan ja 50 nimellä kelon sisäinen ääni. kaikista löytyy myös infoa wikipediasta.

      älkääkä te siellä murisko ku niitä ei ole näytetty. ne on oikeasti aika pelottavia tai törkeitä ja koska japanilaisten käsitys lastenkasvatuksesta on melko erilainen niin demonit, kiroilu, uhkailu ja pelottelu eivät kuulu suomalaiseen lastenkasvatus kulttuuriin. siksi ne on jätetty pois.

    • Emmmppu♥

      Katoin sen "Pikku Myyn epätoivoinen syntymäpäivä"- jakson... En ymmärrä mitä pelottavaa siin oli??? Miks sitä ei muka oo voinu näyttäää???? Outoo...

      Ja sitten mun kaveri sano, että jossain muumijaksossa, Pikku Myy oli ihastunut Nuuskamuikkuseen, ja jtn siinä seurustelustakin oli kuulemma mainittu??? Sattuisiko joku tietämään mistä tälläisen jakson löytäisin???

    • Muuminfan
    • yossu

      Ei ole järkee kattokaa sensuroidut muumijalsot ne on japaniksi eka eli merirosvo jakso siinä on tekstit poliisi mestarri sanoo paska poltetaan talo tuokaa soihtu tuokaa pyssy teen hänestä reikä leipää

    • muumifanittaja
    • muumifani2
    • Linkkejäkiitos

      Saisiko tänne linkkiä kolmesta Suomessa esittämättömästä jaksosta? Kiitos!

      • muumitfani84

      • Ennäejaksoja

        Ei linkki toimi ja MTV3 ei ole esittänyt uusia jaksoja. Olisiko mahdollista saada jaksot ilman että tarvitsee ostaa satasen DVD boxia tai tilata C morea?


    • Ennäejaksoja

      Olisi kiva saada kolme Suomessa esittämätöntä jaksoa elikkä jaksot Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä ja Pikku-Myyn karmea syntymäpäivä suomenkielisenä mutta kun en haluaisi tilata sadan euron DVD boksia tai C morea. SUOMEN kielisenä kiitos!

      • Moikka täältä C Moren asiakaspalvelusta. C Morellahan on kaikki nuo kolme aikaisemmin esittämätöntä jaksoa löytyvät, suomen kielellä puhuttuina.
        Hurja merirosvo -jakso löytyy kahtena eri versiona, leikattuna jolloin sopii kaikille sekä leikkaamattomana minkä ikäsuositus on 7 vuotta. Tästä voi hieman kurkkia Muumien jaksoja sivuiltamme: https://www.cmore.fi/ohjelma/44002009/muumilaakson-tarinoita
        C More Viihteen tilaushan on 1. kuukaudeltaan veloitukseton, mikäli tilausta ei ole aikaisemmin käyttänyt. Kiinnostuneiden kannattaa siis kurkata löytyykö C More Viihdettä aikaisemmin tehtynä tunnuksiltaan ja laittaa kokeilukuukausi tulille, jos sitä ei ole ollut. Tästä voi lukea tarkennusta 1. veloituksettomasta kuukaudesta: https://www.cmore.fi/asiakaspalvelu/Ostaminen_ja_tilaukseni/K_yt_n_aloittaminen/Veloitukseton-1--kuukausi

        -Essi C Morelta


    • lataamalla_näkee
      • Suuretkiitokset

        Kiitos! Aloitin latauksen BitTorrentilla. Saa nähdä onnistuuko lataus. Noin 3-4 kestää lataus BitTorrentilla. Valitsin kaikki jaksot vaikka 101 jaksoa olenkin jo aiemmin nähnyt. Kolme sensuroitua jaksoa olen katsonut suomeksi tekstitettynä, mutta japaninkielisenä ja sitten englanninkielisenä. Englantia osaan ja ymmärrän paremmin, mutta haluan kuulla miltä kuulostavat ääninäyttelijät varsinkin Demonin ja Merirosvon ääninäyttelijät. Nyt, kun en ole enää edes opiskelija niin en oikein viitsi ryhtyä ostamaan DVD kokoelmaa. 99 euroa on tällä hetkellä CDON.comilla, mutta aiemmin oli alennuksessa 75 tai 76 euroa CDON.comilla. Pidän tuota DVD:tä aika hinnakkaana opiskelubudjettiin vaikka olisinkin opiskelija, mutta tällä hetkellä en ole. Tosin en tiedä myydään Muumilaakson tarinat DVD:itä edes esim. Citymarketeissa? Ja saako niistä mitään opiskelija-alennusta?


      • Kiitokset

        Taidan sittenkin ladata vain kolme jaksoa. Saatan ladata loput myöhemmin. Kiitoksia tuhannesti!


      • MuumitSuomidubeilla

        Toivoisin saavani kolme jaksoa elikkä jaksot Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä ja Pikku-Myyn karmea syntympäivä suomenkielisillä dubbeilla eli ääninäyttelijöillä. En halua lukea tekstejä. Haluaisin kuulla suomenkieliset äänet. Olisiko kolmea jaksot mahdollista saada suomenkielisillä dubeilla eli ääninäyttelijöillä? Onkohan DVD:llä olevat 104 jaksoa kaikki suomenkielisillä dubeilla mukaan lukien jaksot Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä ja Pikku-Myyn karmea syntymäpäivä?


    • Sinä

      Tuun vähän myöhässä, mutta itse olen nähnyt kaikki jaksot yhdessä merirosvolaiva joutuu karille ja merirosvot pääsevät muumilaaksoon sitten Niiskuneiti joutuu merirosvon vangiksi, mutta lopulta merirosvo ja hänen miehistänsä joutuvat putkaan, koska Muumimamma teki mehua jissa on unilääkettä. Toisessa jaksossa vanhan kelon sisällä asuu demoni ja Muumipeikko, Pikku Myy, Nipsu jne. Vapauttavat sen vahingossa, mutta saavat huijattua sen takaisin kelon sisään. Kolmannessa jaksossa Pikku Myyllä on syntymäpäivä ja hän ajatelee ettei kukaan muistanut sitä ja kokkaa itselleen jotain synttäri ruokaa ja kutsuu Haisulin mukaan. Sitten Mymmeli tekee pilan Pikku Myylle, koska tämä sotki keittiön kokatessaan. Jekussa Mymmeli esittää, että Pikku myy söi karvankasvatus suihketta, sen jälkeen Pikku Myy näkee unen jossa näyttää hirviöltä ja kaikki on harmaata. Sen jälkeen hän herää ja luulee itseään hirviöksi ja muut vain nauravat. :D

      • Maikkarieinäyttänyt

        Oletko nähnyt englanniksi, japaniksi vai suomeksi? Itse olen nähnyt englannin- ja japaninkieliset versiot, mutta en kolmea jaksoa suomenkielisenä versiona. Onko sinulla DVD vai oletko katsonut C morelta?


    • Lisäämuumeja

      Kolme aiemmin Suomessa esittämätöntä Muumilaakson tarinoiden jaksoa olisi mukava saada MTV3-kanavalle, koska ovat sen verran mielenkiintoisia enkä ole toistaiseksi kuullut niitä suomenkielisellä dubeilla. Toivottavasti tulevat MTV3:lle jossain vaiheessa. Kiitos Maikkari!

      • Subikinkäy

        MTV3:lle tai vaihtoehtoisesti Subille :)


    • Anonyymi

      Toivottavasti animaatiosarja nimeltä Muumilaakson tarinoita palaa takaisin Ylelle, mikäli yritys nimeltä MTV Oy ei aio näyttää Suomessa aikaisemmin esittämättömiä sensuroituja jaksoja ilmaiskanavillaan. MTV3 ja Sub ovat sellaisia, joilla voisi hyvin näyttää myös aikaisemmin esittämättömät sensuroidut jaksot Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä? ja Pikku Myyn karmea syntymäpäivä. Jos MTV Oy ei olisi saanut Muumilaakson tarinoiden esittämisoikeuksia ei olisi kolmea aikaisemmin esittämätöntä ja sensuroitua jaksoa dubattu ollenkaan suomeksi. Onkohan MTV:llä tai BTI Studios Suomella aikeita dubata Muumilaakson tarinoita suomeksi?

      • Anonyymi

        Tarkoitin, että onkohan MTV:llä aikeita dubata Muumilaakson tarinoita ruotsiksi? Yle teki sekä ruotsin että suomenkieliset dubbaukset.


    • Anonyymi

      Olemme pyytäneet Maikkarilta ja pyydämme edelleenkin kolmea Suomessa aiemmin esittämätöntä ja sensuroitua jaksoa MTV3:lle tai Subille tai molemmille. Jaksot, jotka haluaisimme nähdä MTV3:lla tai Subilla tai molemmilla ovat Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä? ja Pikku Myyn karmea syntymäpäivä. Kiitokset jo etukäteen MTV!

    • Anonyymi

      MTV Oy:lle sellainen toive, että Hurja merirosvosta leikattu versio, joka sopii kaikenikäisille MTV3:lle tai Subille tai molemmille ja sitten jaksot Kuka asuu kelon sisällä? ja Pikku Myyn karmea syntymäpäivä. Tulettehan näyttämään myös MTV3:lla tai Subilla tai molemmilla Muumilaakson tarinoista jaksot Hurja merirosvo, Kuka asuu kelon sisällä? ja Pikku Myyn karmea syntymäpäivä? Kiitos!

    • Anonyymi

      You tube

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe