monta kertaa?

poissa

moi.Minulla on ½vuotias silkkiterrierin pentu voinko jo lopettaa 3kertaa päivässä ruuan antamisen,olen päivällä töissä ja päivä ruuan antaminen on hankalaa.elikä annan ruuan nyt 2kertaa päivässä.Riittääkö?

4

520

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • treja

puolen vuoden iässä voi vähentää ruokintakerrat kahteen, näin ainakin kasvattaja mulle on sanonut :)

• pentu

Meillä on vajaa 5kk Bichon Friseen pentu ja viimeviikonlopusta lähtien aloin antamaan sille 2 kertaa päivässä ruokaa. Aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla n.klo 18 aikaan. Annosten kokoa tasasin niin, että saa samanverran kuin kolmella ruokinta kerralla. Enkä enää liota nappuloita aivan mössöksi. Hyvin on pärjännyt.
        Kasvattajan mukaan ruokintaa voisi vähentää yhteen puolen vuoden ikäisenä.

• päivässä....
        pentu kirjoitti:

Meillä on vajaa 5kk Bichon Friseen pentu ja viimeviikonlopusta lähtien aloin antamaan sille 2 kertaa päivässä ruokaa. Aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla n.klo 18 aikaan. Annosten kokoa tasasin niin, että saa samanverran kuin kolmella ruokinta kerralla. Enkä enää liota nappuloita aivan mössöksi. Hyvin on pärjännyt.
        Kasvattajan mukaan ruokintaa voisi vähentää yhteen puolen vuoden ikäisenä.

Mutta jos on iso koira niin kannattaa toki miettiä että antaako kuitenkin koiralle ruuan kaksi kertaa päivässä. Toki pienellekin koiralle kannattaa miettiä tuota. Yhtä kertaa ei ole pakko ruokkia.

• päivässä.... kirjoitti:

Mutta jos on iso koira niin kannattaa toki miettiä että antaako kuitenkin koiralle ruuan kaksi kertaa päivässä. Toki pienellekin koiralle kannattaa miettiä tuota. Yhtä kertaa ei ole pakko ruokkia.

aktiiviselle ja paljon ruokaa saavalle koiralle suosittelen sitä kolmea ruokinta kertaa, jos mitenkään saa sovitetuksi päivärytmiin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe