Kennelkysymys

neiti 28

Hieman arastellen kysyn, mutta kysyn kuitenkin. Aihe on tulenarka eikä tarkoitukseni ole taatusti provoilla eikä etenkään haukkua kasvattajia, jotka tekevät kukin arvokasta työtä omien näkemystensä mukaisesti.

Kotona on tällä erää pian 5 v sakunarttu, jonka kanssa ollaan kohtuuhyvällä menestyksellä harrastettu hakua ja tokoa. Viime tammikuussa meille tuli toinen koira, myös narttu, josta haaveilin itselleni suojelukoiraa. Nuorempi on iältään kohta 11 kk. Suojeluporukkaa tunnen hyvin, myös maalimiehiä, treenejä, leirejä ja kisoja olen seuraillut joitakin vuosia ja oman koiran kanssa ottanut reenejä silloin tällöin, vaikka tuolla ei pääkoppa kisaamiseen koskaan tule riittämään.

Nuorempi koira on ainakin toistaiseksi osoittautunut TÄYSIN vietittömäksi yksilöksi. Ei puolustusta, ei saalista, ei mitään. Reenejä ei ole takana kuin kymmenkunta, pitäisi antaa koiran kasvaa jne. Kouluttaminen on suorastaan oksettavaa sekä ohjaajalle että koiralle. Kaikki pienetkin asiat pitäisi värkätä pakolla, kun saalista ei ole pätkän vertaa. Samansuuntaiset lausunnot olen saanut jo lukuisilta enemmän kokemusta omaavilta ihmisiltä. Päädyin myymään koiran kotikoiraksi kunhan hyvä koti löytyy.

Ja asiaan. Mistä löytäisin vastuuntuntoisen kasvattajan, joka möisi pentunsa mieluiten terveystakuulla? Näyttöä toivoisin suojelupuolelta muiltakin kuin niiltä maalimiehille tai todella kokeneille harrastajille myydyiltä koirilta. Saalista koirassa saisi olla vaikka muille jaettavaksi asti ja puolustusta riittävästi toimintakyvyn turvaamiseksi (saalis kuitenkin antaisi sitten mahdollisuuden harrastaa melkeinpä mitä tahansa muutakin). Kasvattajan sijainnilla ei ole mitään muuta väliä, kuin että Suomessa on oltava. Muutaman omasta mielestäni erittäin hyvän ja tuloksellisen kennelin olen jo löytänytkin, mutta rohkenen kuitenkin kysyä, uskaltaako joku suositella jotain?

Isot kiitokset jo etukäteen!

20

3569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro minulle

      Nämä täystakuut ja terveystakuut on pelkkä myyntikikka, älä tuijota niihin pelkästään. Itse olen ostanut kaksi pentua terveystakuulla, eri kasvattajilta. Kun ongelmia ilmeni, lopetti kasvattaja vastaamasta viesteihin ja puheluihin...

    • Ainakin tuo kasvattaja miltä meidän koira on niin takaa terveyden ja pitää sanansa. Mut ei tääl mitää nimä voi sanoo kun haukkuminen alkaa heti.

      • kannata

        Sanoa mitään esimerkkejä mistään kennelistä. Tulee kasvattajalle aivan turhaakin turhempaa palautetta ja ettei jottei sitä hyvääkn mutta silti. Olet fiksu ihminen ja jätät mainitsematta nimen. Näin minäkin teen vaikka ostamani koira oli rikki. Piste.


      • moppe444
        kannata kirjoitti:

        Sanoa mitään esimerkkejä mistään kennelistä. Tulee kasvattajalle aivan turhaakin turhempaa palautetta ja ettei jottei sitä hyvääkn mutta silti. Olet fiksu ihminen ja jätät mainitsematta nimen. Näin minäkin teen vaikka ostamani koira oli rikki. Piste.

        Onko mulla sitä käyny vitunmoinen flaksi. koira oli paska ja kasvattaja makso rahat.

        Kattokaa vähä mistä tehtaasta niitä paskojanne ostatte.


    • heidihookaa

      Suosittelen kennel Sonorian. Tämän enempää en sano koska täällä kuitenkin taas aletaan mollata
      jos jonku kasvattajan mainitsee. (Ne takuut ei ole mitään huijausta vaan totta).

      Sitte on ns pentuhautomoita. Pennut ovat kuvattuja ja luonteesta ja kokostakin tiedetään jo jotain. Eli jos pentu jää myymättä niin sitä pidetään pitempään ja myydään vasta kun luustot kuvattu.

      En varmaa osaa selittää nyt tätä hautomo-hommaa tän paremmin. Voit laittaa mulle sähköpostia niin voisin kertoo lisää.

      • sitä

        ihmisten päässä pyörii.
        Mistä sait päähäsi et ne hautomo koirat olis jääneet myymättä?


      • varaaja2
        sitä kirjoitti:

        ihmisten päässä pyörii.
        Mistä sait päähäsi et ne hautomo koirat olis jääneet myymättä?

        Ihan uus juttu! Kertokaa!!! kuka hautoo ja missä. Paljonko maksaa haudottu pentu. voisko nyt varata hautomon ja saada siitä pennun kesällä


      • Kasvattaja myös
        varaaja2 kirjoitti:

        Ihan uus juttu! Kertokaa!!! kuka hautoo ja missä. Paljonko maksaa haudottu pentu. voisko nyt varata hautomon ja saada siitä pennun kesällä

        Ettei nyt aivan menisi vellit ja puurot sekaisin.

        Hautomo lienee muutaman kasvattajan yhteistyöelin, kasvattajat lahjoittavat hautomoon pentujaan, hautomo hoitaa pentujen koulutuksen´noin vuoden ikään saakka, jonka jälkeen kasvattaja myy pennut esim. tuplahintaan. Jolloin hautomolle jää n 50 % pennun hinnasta palkkiota.


      • hautomo
        Kasvattaja myös kirjoitti:

        Ettei nyt aivan menisi vellit ja puurot sekaisin.

        Hautomo lienee muutaman kasvattajan yhteistyöelin, kasvattajat lahjoittavat hautomoon pentujaan, hautomo hoitaa pentujen koulutuksen´noin vuoden ikään saakka, jonka jälkeen kasvattaja myy pennut esim. tuplahintaan. Jolloin hautomolle jää n 50 % pennun hinnasta palkkiota.

        on tullut harrastajilta jotka etsivät itselleen jo hieman vanhempaa pentua esim 6kk-1v jolloin jo koirasta näkee onko se luustollisesti terve ja luenteellisesti minkä tyyppinen.
        Ja voin sanoa, että nämä "hautomo" pennut eivät ole niitä pentueen pahnanpohjimmaisia tai myymättömiä.
        Ja hinnan luulen nousevan kyllä näillä jo enemmän kuin tupla pennun hinnan


      • salli mun epäillä
        hautomo kirjoitti:

        on tullut harrastajilta jotka etsivät itselleen jo hieman vanhempaa pentua esim 6kk-1v jolloin jo koirasta näkee onko se luustollisesti terve ja luenteellisesti minkä tyyppinen.
        Ja voin sanoa, että nämä "hautomo" pennut eivät ole niitä pentueen pahnanpohjimmaisia tai myymättömiä.
        Ja hinnan luulen nousevan kyllä näillä jo enemmän kuin tupla pennun hinnan

        salli mun epäillä tota hintahommelia... Ei nouse edes tuplahintaan...

        ja kalliiks tulee jos hautoma hautoo sököjä pentuja


    • pasaati1

      Porin suunalta löytyy yksi kasvattaja joka antaa terveystakuun.

      Pistä meiliosoite,niin voin laittaa lisätietoa.

      • täällä hyvää kokemusta

        Pasaatin suosittelemasta kasvattajasta :-) Kasvattaja todella osaa asiansa, neuvoo koulutusasioissa, on terveystakuu ja puhelintuki tulee kaupan päälle ;-)


    • beaaar

      Ootko kysyny samaa asiaa koirat.comin sakemannikeskustelussa tai saksanpaimenkoiraliiton foorumilla? Vaikkei siellä saa mainostaa kasvattajia, voit pyytää ehdotuksia ja perusteluita yksityisviestillä. Sieltä löytyy paljon harrastavaa porukkaa.

    • sicce

      Lopen suunnalla toinen...! Kasvattaa käyttiksiä. Voin vilpittömästi suositella. Nimimerkillä kokemusta on!!

    • pikkuwelho

      Voiko tänne laittaa asiallisen vastuksen. Joka tapauksessa vuosi sitten olin tilanteessa kuin neiti28. Listasin kasvattajia seuraavasti. Reikon, Sonorian, Evergreis, Graugeboren,Black Chanse.
      Osasta näistä oli vain rajoitetusti saatavilla pentuja joten se vaikutti päätökseeni. Parhaan pennun sain ja päivääkään en ole katunut.
      pennun hankinta ei ole vaikeaa jos siitä ei tee vaikeaa. Onnea nimimerkille!

      • -k-

        Itsekkin olen miettinyt sakemannia ja käyn joka viikko koirat.comissa seuraamassa pentutilanteita.
        Nyt kun olen rodunvalinnan päättänyt olen alkanut etsiä oikeaa,minulle sopivaa kenneliä. Kuinka voin saada kennel suosituksia jos niitä mukamas ei saa ääneen sanoa??
        ELI: jos joku täällä uskaltaa ääneen sanoa mitkä kennelit ovat koiran elämän ajan mukana ja auttamassa uutta omistajaa nii kertokoot.
        Siitä olisi paljon apua.
        Koiran tulevaisuudestahan tässä loppupeleissä on kyse.


      • matti98

        Voiko hautomosta varata pennun ja hakea myöhemmin?
        Eli kannuksestako varataan? Upea homma tämä kuka sen keksi niin kiitokset sille


    • chatjuska
    • jojjojojojo

      Miksi et hyödynnä suhteitasi ja kysy niiltä, jotka tuntevat sinut käytännössä? Aina niillä tietoa jostain pentueista on, ja tuntevat yleensä puhumansa koiratkin, kasvattajista puhumattakaan.

      Hyödynnä heidän osaamistaan sen sijaan, että kyselet täkäläisiltä pässeiltä kennellistauksia, jotka eivät välttämättä mitenkään vastaa sinun tarpeitasi.

    • saksanpaimenkoiraa

      jota on aktivoitu pennusta asti asianmukaisesti, ei Suomesta löydy.

      Jokaisen koiran vietit ovat saatavissa esille, on mahdotonta, että koirasi olisi vietitön.

      Kerrohan tarkemmin taustoistanne niin on helpompi yrittää auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe