Gallup-kysely rahtareille

Logistiikko

Tässä sinulle rahtari pieni gallup-kysely. Kiitos jo etukäten vaivannäöstäsi.

1. Automerkki?

2. Ajokokemus vuosina?

3. Vuotuinen ajokilometrimäärä?

4. Mitä kuljetat?

5. Siviilisääty?

6. Isäntä vai renki?

7. Kauanko olet ollut saman työnantajan palveluksessa?

8. Vapaa sana liikennekulttuurimme kehityksestä viimeisen parin vuosikymmenen aikana? (vastaaminen vapaaehtoista)

25

4280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1::

      Volvo
      4 vuotta
      120-130tkm
      Maitoa ym. Valiolaista
      Naimisissa
      Renki
      4 vuotta

    • Rattimatti

      1. Volvo FM12 vm. 2003

      2. Vajaat 15 vuotta

      3. n. 60 000 - 70 000, jakoajotyyppistä eli
      reissut mitoiltaan 50 - 500 km.

      4. Palavia nesteitä

      5. Naimisissa

      6. Renki

      7. Vajaat kahdeksan vuotta.

      8. Liikennekulttuurimme kehitys on siinä
      mielessä ollut oikeaoppista, että
      liikenneturvallisuusasiat ovat nousseet
      kuljettajilla päällimmäisiksi
      ajoneuvoluokkiin katsomatta. Vaikkakin
      ajoneuvotekniikka on edennyt gasellinaskelin,
      niin huolestuttavana seikkana näen tietyn
      asteisen "kädettömyyden" ottavan valtaa
      kuljettajiston keskuudessa. Ajotaito nojautuu
      pitkälti auton apulaitteiston tuoman "helpon"
      turvallisuudentunteen varaan, eikä enään
      siihen, miten todella selviän, jos mopo karkaa
      käsistä tai paremminkin miten selviän, ettei
      se lähde käsistä. Siinä mielessä
      liikennekasvatus polkee paikoillaan. Vaikka
      liikenneturvallisuus puhuttaa, se ei aina näy
      tien päällä.

    • 1.MAN 10.220

      2.6 vuotta

      3.50tkm. töissä ja 30tkm. omia ajoja

      4.sähkötarvikkeita yms. roinaa mitä SLO myy

      5.naimaton

      6.Renki

      7.vajaan vuoden

    • Numppa

      1. Renault Midlum, 8-16tn väliltä
      2. 5vuotta
      3. n. 50-75 000 jakeluajoa
      4. ns. kappalerahtia. En kuitenkaan isoille terminaali toimijoille (Kaukokiito, Transpoint, Schenker, Rekkis tms)
      5. Avoliitossa
      6. Renki
      7. yli 4 vuotta
      8. Kiire on liian yleistä, samoin muu stressi. Joustoa voisi olla enemmänkin, eri liikennetilanteissa. Tosin en voi puhua vielä niin syvällä rinta äänellä, vielä...

    • stycke

      1. Useimmiten Volvo tai Scania, joskus MAN.

      2. Ajokortti helmikuusta 1992 eli 14, lähes 15 vuotta. Ammattiliikenteessä marraskuusta 1997 eli 9, raskaalla kalustolla syyskuusta 2001 eli 5.

      3. 100000-130000

      4. Kappaletavaraa

      5. Etsin äitiä syntymättömille lapsilleni

      6. renki

      7. Tuurarin työsuhde on yleensä viikon mittainen kerrallaan, samoille isännille on ajettu vuodenvaihteesta alkaen, samalla huolitsijalla.

      8. Kiire kaikilla tienkäyttäjäryhmillä on jo mainittu, etenkin se tehty ja turha kiire. Perille ehtii rauhallisemminkin, yleensä vielä miltei yhtä nopeasti kuin hosumalla. Toinen ongelma, vaikkei olekaan suora vastaus kysymykseen, on päättäjien erikoinen suhtautuminen liikenneasioihin, kaikenlaista nollavisiota puuhataan mutta rahaa ei anneta jolloin teot jäävät monin paikoin siihen rajoitusten laskuun.

      • jusu

        kuin jorman kalusto!


      • stycke
        jusu kirjoitti:

        kuin jorman kalusto!

        Ei kepilläkään. Tunnetaan jo.


    • vastaan

      1. scania
      2. ammatikseen 10v
      3. 100000-130000
      4. litkuja
      5. naimisissa
      6. renki
      7. n 3v
      8. -

    • Allu

      1. Scania

      2. n. 10 v.

      3. n. 100 000 km vuodessa

      4. Kappaletavaraa ja elintarvikkeita runkolinjalla

      5. Naimisissa

      6. Renki

      7. Vähän vajaa pari vuotta

      8. -

    • 1. scania 124 470

      2. 14v. ammatikseni raskaalla 5-6v.

      3. 100000-115000 km

    • 4. massa/kappaletavaraa

      5. naimisissa (toista kertaa)

      6. renki

      7. vuoden

    • AjelijaAjelija

      1. Volvo FH16 2004
      2. 9v
      3. 150000km
      4. Hakkeita ja puruja
      5. Seurustelu
      6. Renki
      7. 5v
      8. -

    • elukka

      1. MB Actros/Axor / Man
      2. Kortti vuodesta -86 ABEC ja kohta iso E perään,2 vuotta täyspäivästä tiellä oloa.
      3. n. 100 000 km
      4. Possuja,vasikoita,teuraita.
      5. Naimisissa
      6. Renki
      7. 2 vuotta
      8. Kiire tappaa,("elävä" kuorma tuo kivan lisän talviliukkaille)

      • ikälisät???

        Gallup tuotti ainakin sellaisen tuloksen, että alan työsuhteet ovat harvinaisen lyhytkestoisia. Muilla aloilla sama tyyppi on voinut olla kolmekymmentäkin vuotta samassa talossa. Työtahti on jo hiipunut olemattomiin, mutta palkka on kohtuullisen hyvä, kiitos ikälisien...


      • stycke
        ikälisät??? kirjoitti:

        Gallup tuotti ainakin sellaisen tuloksen, että alan työsuhteet ovat harvinaisen lyhytkestoisia. Muilla aloilla sama tyyppi on voinut olla kolmekymmentäkin vuotta samassa talossa. Työtahti on jo hiipunut olemattomiin, mutta palkka on kohtuullisen hyvä, kiitos ikälisien...

        Eiköhän ne ole tarkoitus maksaa kokemuksen mukaan ne ikälisät, eikä sen mukaan kauanko on samassa liiterissä ollut?


    • 1. actros/magnum
      2. 19 v.
      3.110-130tkm/v
      4.special transpors
      5.aviossa
      6.renkipoika
      7.6v.
      8. kovasti on itsekeskeisyys ja muiden tiekäyttäjien huomiottajättäminen lisääntynyt viim 10,v aikana.

    • Rahtarinna06

      1. Volvo, Rellu ja Scania

      2. 1 v. ja risat

      3. En ole laskenut

      4. Elektroniikkaa, vaatteita yms.

      5. Avoliitossa

      6. Renki

      7. 7kk

      8. Olis paljonkin sanottavaa, mutten jaksa. Väsyttää. =)

    • Extended hood

      Tässä sinulle rahtari pieni gallup-kysely. Kiitos jo etukäten vaivannäöstäsi.

      1. Automerkki?
      Freightliner

      2. Ajokokemus vuosina?
      N/A

      3. Vuotuinen ajokilometrimäärä?
      260 000

      4. Mitä kuljetat?
      Heavy Haul

      5. Siviilisääty?
      N/A

      6. Isäntä vai renki?
      Owner Operator

      7. Kauanko olet ollut saman työnantajan palveluksessa?
      Syntymasta lahtien

      8. Vapaa sana liikennekulttuurimme kehityksestä viimeisen parin vuosikymmenen aikana? (vastaaminen vapaaehtoista)

      • Extended hood

        oho???
        Minulla on paljon isommat kilsat kuin teilla???


        Lisataan etta on joskus tullut ajettua 330 000km vuosi. Nykyjaan kun kalusto on maksettu ja fuel surcharget tekee hommasta hyvinkin kannattavaa... vietan kaikki viikonloput kotona ja pidan ihan kunnon lomat.

        ...nykyinen auto on -06 Freightliner Coronado Midroof XT Cummins ISX


      • Extended hood kirjoitti:

        oho???
        Minulla on paljon isommat kilsat kuin teilla???


        Lisataan etta on joskus tullut ajettua 330 000km vuosi. Nykyjaan kun kalusto on maksettu ja fuel surcharget tekee hommasta hyvinkin kannattavaa... vietan kaikki viikonloput kotona ja pidan ihan kunnon lomat.

        ...nykyinen auto on -06 Freightliner Coronado Midroof XT Cummins ISX

        kilsat tuntuu aika suurilta... ainakin yksin ajettuna.


      • 2. Tuurari
        Karloss kirjoitti:

        kilsat tuntuu aika suurilta... ainakin yksin ajettuna.

        1.Volvoja Fh-12 -03 ja -05, Joskus R500 -06
        2.11-v
        3.En tiedä tarkkaan, olisko 80tkm tullu?
        4.Kappaletavaraa kotimaassa ja ruotsiin tällä hetkellä ja ennen, säiliö hommiakin tullu kokeiltua välillä 1v4kk
        5.Naimaton
        6.Renki
        7.9,5v/1,5/ toukokuusta lähtien tuurauksia eri autoilijoille, entuudestaan tuttuja autoilijoita ja ihan oma valinta alkaa tuuraamaan ja vältellä vaki-paikkaa (lue:saa valita itse vapaat). Vapaalla nykyisin myös taxia silloin tällöin.
        8.Kaikilla on käsittämätön kiire olevinaan vaikkei edes ole kiire. Ja aivan turhaa koheltamista.


      • Extended hood
        Karloss kirjoitti:

        kilsat tuntuu aika suurilta... ainakin yksin ajettuna.

        Viime postauksen jalkeen mittariin pyorahti 3112 M (n 5000km) ja oli aika leppoisa viikko (5pv.).
        Ma ajan minuutilleen 11h paivassa 5-6 paivaa viikossa, mun keskinopeus vaihteee (alueesta riipuen) 65mph (n.100 kmh) - 72mph n(120kmh)
        Tyopaivat on 14h - 16h (Minua et naa truckstopeilla notkumassa)


      • Extended hood
        Extended hood kirjoitti:

        Viime postauksen jalkeen mittariin pyorahti 3112 M (n 5000km) ja oli aika leppoisa viikko (5pv.).
        Ma ajan minuutilleen 11h paivassa 5-6 paivaa viikossa, mun keskinopeus vaihteee (alueesta riipuen) 65mph (n.100 kmh) - 72mph n(120kmh)
        Tyopaivat on 14h - 16h (Minua et naa truckstopeilla notkumassa)

        Sinulle joka epailit mun maileja.
        Tuossa pari linkkia, katso mita maileja rengit taalla ajaa.


        http://www.xpressdrivers.com/solos.html
        http://www.swifttruckingjobs.com/experienced_pay.php
        http://www.driveceladon.com/cd_packages.htm


      • Extended hood kirjoitti:

        Viime postauksen jalkeen mittariin pyorahti 3112 M (n 5000km) ja oli aika leppoisa viikko (5pv.).
        Ma ajan minuutilleen 11h paivassa 5-6 paivaa viikossa, mun keskinopeus vaihteee (alueesta riipuen) 65mph (n.100 kmh) - 72mph n(120kmh)
        Tyopaivat on 14h - 16h (Minua et naa truckstopeilla notkumassa)

        en varsinaisesti edäillyt, mutta tuntuivat vaan aika hurjilta. Tiedän kyllä että sielä on tuo matkan teko jonkin verran nopeampaa ja välimatkat pidempiä. Varmaan tekee kyllä hyvää tiliäkin noilla maileilla.


      • 3.:lla mantereella............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe