mistähän löytyisi tietoa hirvilehmien vasojen lukumääriä.onko yleistä että syntyy kolmos vasoja, täällä napapiirin seuduilla en ole nähnyt yksiäkään kolmosia.
hirven vasat
5
526
Vastaukset
- Keski-Suomen hirvimies
Olen metsästänyt hirviä täällä Keski-Suomessa vuodesta 1980 lähtien ja ainoastaan yhden kerran
muistaakseni joskus 90-luvun alkupuolella sattui
eteeni lehmä , jolla oli kolme vasaa mukanaan.
Ilmeisesti nuo kolmos-vasa lehmät ovat melko harvinaisia tapauksia. Pohjois-Pohjanmaalla nyt korkean hirvikannan aikana kolmosvasoja monen seuran alueella.Itse nähnyt kolme kertaa,emänsä kanssa pellolla ruokailemassa,eri vuosina.Lienee kuitenkin aika harvinaisia.
- remhunter
olen metsästänyt hirviä vuodesta 89 ,enkä ole koskaan nähnyt 3:s vasoja. Kaksosvasoja kyllä useinkin. Olen ampunut yhtenä syksynä 5 vasaa, joista yhdet kaksoset samasta ajosta ja toisena päivänä toisista kaksosista yhden ja kun olin sitä suolestamassa tuli käsky takaisin torniin, lisää oli tulossa . Ammuin seuraavasta laumasta yksöisvasan ja kaveri sai vielä edellisistä vasoistani sen toisen kaksosen.
- hepskukkuuuu
Täällä eteläpohjanmaalla oli naaras jolla oli monena vuotena kolmosvasat, paikallinen metsästysseura säästi sitä monta vuotta, mutta se juoksi muutama vuosi sitten rekan alle.
Ehkä sinunkin näkemät kolmoset olivat yhden ja saman emon vasoja. hepskukkuuuu kirjoitti:
Täällä eteläpohjanmaalla oli naaras jolla oli monena vuotena kolmosvasat, paikallinen metsästysseura säästi sitä monta vuotta, mutta se juoksi muutama vuosi sitten rekan alle.
Ehkä sinunkin näkemät kolmoset olivat yhden ja saman emon vasoja.Se mahdollista on ,välimatkaa paikoilla noin 20 kilsaa.Toisaalta ovat ampuneet kolmoisvasoja kahden eri seuran alueella samana vuonna,poistaneet kummaltakin 2 vasaa,yks jätetty henkivakuutukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284498- 343306
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1823125- 102138
- 1561716
- 121698
- 231632
- 1011247
- 1371097
Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa
Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.14934