Täällä oleilu kyllä vähenee >=/

novella93

Siis suorastaan TÖRKEÄÄ!

Jotkut uudet tulee tänne ja eivät välttämättä tiedä kaikkea simssistä,ja se ohjeista. ..yms...
niin sitten joku kehtaa vastata.. *-LUE SITÄ OHJEKIRJAA* ei hyvä jumala...ei tollanen oo reilua. Saati tämä...joku kysyi äskettäis.. :saisinko hot date serial numeron ja joku vastasi näin : ''ei kerrota. eti vihkos äläkä täällä itke! '' SIIS EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!! tää oli ennen mukava sivu...Parantakaa tapoja .. KIITOS!!! En tarkota kaikkia. Esim : milkakuu on hyvä esimerkki kunnon käyttäytymisestä.

18

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna-maria

      Täällä on kyllä tosi törkeää käytöstä... Minä kyselin siitä hot date:n derial numberista ja olen kyllä yrittäny ettiä sitä vihkosta jo reilun vuoden mutta kun ei vaan löydy... Sain sen pelin mun rakkaalta ja nyt sit ärsyttää ku en pysty pelaamaan sitä... :/

      • novella93

        Jos netissä vois lähetttää simssei..lähettäisin kaikki simssit sulle...mulla on meinaan kaikki :)


      • Minna-maria
        novella93 kirjoitti:

        Jos netissä vois lähetttää simssei..lähettäisin kaikki simssit sulle...mulla on meinaan kaikki :)

        Harmi vaan että ei pysty.. :/


      • werhwtjje
        novella93 kirjoitti:

        Jos netissä vois lähetttää simssei..lähettäisin kaikki simssit sulle...mulla on meinaan kaikki :)

        kyllä netissä voi lähettää simssejä. on sitten eri asia onko se laillista.


    • sims1

      minua on haukuttu koulussa vaikka miksi ja mä tiiän mitä te saotte "ihan oikein sulle kun oot ollu tääl niin ilkee".

      • merkmark

        En ole näihin sotkuihin puuttunut kovin mutta nyt puutun, sims1 olen samaa mieltä, tässä on vähän kaikkia haukuttu. Muakin.


      • ~Liz
        merkmark kirjoitti:

        En ole näihin sotkuihin puuttunut kovin mutta nyt puutun, sims1 olen samaa mieltä, tässä on vähän kaikkia haukuttu. Muakin.

        Tämän takia itsekin aikoinani lähdin täältä(tosiaan kävin täällä usean vuoden ajan)
        Onneksi on parempiakin paikkoja/foorumeja olemassa! Ihan vain vinkkinä ;)


    • gabrielle91

      Hienoa, että olet kiinnittänyt huomiota tähän asiaan, mutta minusta vastaus: "Lukaise ohjekirjasta ennen kuin tulet kyselemään" on ihan ok. Minusta ohjekirja on ensimmäinen juttu, mistä tietoa tulisi etsiä. Sitten, jos sieltä ei löydy tietoa, olisi hyvä käyttää hakua ja sitten vasta aloittaa uusi keskustelu. Tietysti pitäisi kauniisti kehoittaa katsomaan ohjekirjaa, eikä vain räkäistä halveksivasti "vähänkö oot tyhmä"-tyyliin.

      Serialnumbereista: mikset itse anna omaa serial numberiasi yleiseen jakeluun? Serialnumbereiden jakelu on tavallaan laitonta, joten kovinkaan moni ei niitä helposti anna.

      • Aina kaikki vaan sanoo googleta, tai eti ite, empäs kerro. Tosi itsekästä suoraansanottuna, jos ei oo asiaa niin sillon ei kannata vastata tai on vaan hiljaa sillä siitä selviää.


    • Yavanna

      Ensinnäkin yritän aina vastata mahdollisimman neutraalisti ja kohteliaasti, sillä en itsekään pidä siitä, että suorastaan haukutaan ja käsketään suksimaan suolle. Näistä erittäin rumista vastauksista yleensä ilmoittelen sillä tarkoitus ei varmaankaan ole huoritella ja muuten haukkua kysyjää, menisi moinen mielestäni melkeimpä jo kunnianloukkaukseksi, josta taas voisi tehdä rikosilmoituksen. Ainakin jos joku kadulla huutaisi saman päin naamaa.
      Eipä sitä kai kukaan oikeasti viitsisi haukkumalla vastata, jos joku vaikkapa steissillä kysyisi, että missä on se ja se liike. En ainakaan itse kehtaisi törkeesti vastata, vaan mieluummin kohteliaasti.

      Mutta toivoisin täällä kävijöiltä oma-aloitteisuutta ja huolellisuutta, mikä tarkoittaa sitä, että:

      A) Pitää sen ohjekirjan, jossa myös se serialnumber on, tallessa, vaikkapa pelinsä kotelossa, niin se ei sitten pääsisi kulkeutumaan jonnekkin ja häviämään. On täysin oma vika, jos ei ole osannut säilyttää sitä vihkoa sellaisessa paikassa, mistä se ei häviäisi. Jos se on hävinnyt muuttohässäkän yhteydessä, niin ymmärrän sen hyvin. Mutta siltikään et ainakaa minulta tule saamaan sitä serialnumberia. Ole hyvä ja katso siis pelisi kotelosta valmistajan yhteystiedot ja ole kärsivällinen, niin ehkäpä saat uuden vihkon ja serialnumberin.

      B) Että etsisi ensin itse tietoa netistä ja googlella tai vastaavalla hakuohjelmalla, sillä eivät ne koristeena ole. Ei saa olettaa, että saisi kaiken aina hopeatarjottimella nokan eteen.
      Ja vasta kunon ihan oikeasti etsinyt netin läpi eikä vieläkään ole löytänyt, niin kysyy täällä. Sillä se ettei tee asiansa hyväksi mitään ja aloittaa uuden topikin aiheuttaa vain närää ja huonoa käytöstä muissa täällä kävijöissä.
      Mitä pahaa siinä on jos joku neuvoo sinua käyttämään googlea? Miksi kaikki pitäisi etsiä valmiiksi sinulle (ja niille kaikille muillekin)? Miksipä et etsisi ensin itse ja kysy vasta sitten?
      Minun mielestäni kenenkään täällä käyvän tehtävä tai velvollisuus ei ole etsiä tietoja valmiiksi kysyjälle, jollei kysjä ole itse ensin nähnyt hieman vaivaa etsimänsä asian suhteen.

      Viimeiseksi toivoisin, ettette aina vinkuisi niitä serialnumbereita, koska se on jokaisella aivan oma ja jos sitä jakaa on vähän hankala rekkautua Simsin virallisille sivuille. On eria asia jos joku tahtoo omaa koodiaan levitellä, mutta yleisesti ottaen se ei ole suositeltavaa.
      Ei, sitä serialnumberia ei ole kehitetty pelaajien kiusaksi, vaan lähinnä suojaki, jottei netissä jaeltaisi kelvottomia kopioita ko. pelistä, jonak lataaminen koneelle on laitonta.

      Joo ei tartte selittää ettei mulla koskaan mitää tuu/tapahdu.... Joo ehkei nyt, mutta joku kaunis kerta käy niin, että juuri sinä saat koneellesi haittaohjelmia/viruksia kun lataat sen laittoman version koneellesi. Se mikä yleensä käy näitten laittomien kopioiden kanssa on se, ettei peli toimi, vaikka siihen olis ladannu crakin tai mitä muuta vippaskonstia tahansa.

      Niin ja aloittamalla tämän topikin pudoti juuri kasan viestejä tuonne jonnekin ja sitäpaitsi mariset ihan turhanpäiten. Mitäs jos keskittyisit marinasi sijasta tekemään jotakin ihan muuta. Vaikkapa pelaamaan.

      • Minna-maria

        Yritin itse jo etsiä kaikilla kielillä vastauksia mun sims-aiheisiin kysymyksiin, mutta en löytäny..
        Sitten tulin vasta tänne..
        Ja toi on aika tyhmää vedota siihen että sanoo tyyliin "toiko on teidän suurin murheenne, mua on sentään kiusattu ja haukuttu koulussa" eihän se nyt mitenkään liity tähän aiheeseen.
        Aika monia sitäpaitsi kiusataan koulussa, enemmän tai vähemmän. Ja muuten en olis tullu tänne sivulle kyselemään sitä serial numberia jos google ei olisi antanut tätä sivua vastaukseksi..


      • Yavanna
        Minna-maria kirjoitti:

        Yritin itse jo etsiä kaikilla kielillä vastauksia mun sims-aiheisiin kysymyksiin, mutta en löytäny..
        Sitten tulin vasta tänne..
        Ja toi on aika tyhmää vedota siihen että sanoo tyyliin "toiko on teidän suurin murheenne, mua on sentään kiusattu ja haukuttu koulussa" eihän se nyt mitenkään liity tähän aiheeseen.
        Aika monia sitäpaitsi kiusataan koulussa, enemmän tai vähemmän. Ja muuten en olis tullu tänne sivulle kyselemään sitä serial numberia jos google ei olisi antanut tätä sivua vastaukseksi..

        Riipuu vaan siitä, et millä hakusanalla hakee. Meinaan joskus kun hakee jotakin tiettyä, niin google saattaa antaa ihan ihme sivuja.
        Yleensä kun mä haen jotain simsiin liittyvää googlella laitan The Sims 2 ja sitten jos ladattavia niin perään Downloads ja sen jälkeen sitten jos haen vaikka keskiaika juttuja niin tuon perään vielä keskiaika tai sitten englanniksi Medieval, niin kyllä alkaa löytyä.

        Kannattaa sieltä google ja miksei myös muiden haku systeemeistäkin katsoa, mitä niiden ohjeissa sanotaa ja kerrotaan ko. hakukoneen käytöstä.
        Niin ja kokeilemalla oppii. Kokeilemalla mäkin olen oppinut käyttämään googlea, ei sitä mulle ole kukaan erikseen opettanut.

        Olen huomannut, että jos esim. googlella etsii jotain ihan viatonta, vaikkapa sims juttuja, niin sieltä kyllä löytyy myös vähemmän viattomia sivuja, joilla ei edes ole mitään tekemistä simsien kanssa. Eli kun sitten käy niistä löytyneitä sivustoja läpi, niin kadee olla kriitinen ja mennä pois heti jos tuntuu et tämä nyt ei ole hyvä tai sitä mitä etsin.


      • sims1
        Minna-maria kirjoitti:

        Yritin itse jo etsiä kaikilla kielillä vastauksia mun sims-aiheisiin kysymyksiin, mutta en löytäny..
        Sitten tulin vasta tänne..
        Ja toi on aika tyhmää vedota siihen että sanoo tyyliin "toiko on teidän suurin murheenne, mua on sentään kiusattu ja haukuttu koulussa" eihän se nyt mitenkään liity tähän aiheeseen.
        Aika monia sitäpaitsi kiusataan koulussa, enemmän tai vähemmän. Ja muuten en olis tullu tänne sivulle kyselemään sitä serial numberia jos google ei olisi antanut tätä sivua vastaukseksi..

        sillä nopeempi etsii vastauksia,niin ei arvii tänne tulla kyselemään


      • Minzunen
        sims1 kirjoitti:

        sillä nopeempi etsii vastauksia,niin ei arvii tänne tulla kyselemään

        Sul ei taida olla kaikki ihan hyvin, ku täytyy tulla tollalailla aukoo kaikille päätänsä!!
        Ne ei varmaan ole tehnyt sun elämästäsi niin V-mäistä!!!! Ja ehkä sun ite kannattais perustaa joku sellanen sivu mihin ei saa tulla kyselemään neuvoja!!


    • Weirdo16

      en minäkään enää ole käynnyt täällä paljoa noiden törkeyksien takia.

    • näin on

      Se on tämän palstan tapa. Valitettavasti. Ollaan töykeitä aloittelijoille, jotka ei vielä voi tietää kaikkea ja itse ollaan sitten niin polleita kun tiedetään enemmän mutta silti ei voi jakaa tietoa.

      Täytyy kyllä tunnustaa, että itsekin välillä häiritsee tuo että aina samoja asioita kysytään, mutta toisaalta miksi ei saisi kysyä jos ei tiedä. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. Kuten tällä palstalle olemme nähneet.
      Mikä siinäkin on, että jos ei osaa vastata johonkin kysymykseen, täytyy silti vastata "emmä vaan tiedä" tai "mulla kanssa sama juttu ollut, mutten nyt muista"? Ikään kuin tuosta olisi YHTÄÄN MITÄÄN hyötyä kysyjälle.

      Olen kyllä samaa mieltä Yavannan kanssa, että oma-aloitteisuus ja huolellisuus ei olisi pahitteeksi täälläkään. Onhan se kurjaa jos serialnumba on hukassa, mutta se on sitten oikeasti ihan pelaajan oma murhe. Jos se on hukassa, se on sitten hukassa. Eikä siitä saa suuttua jos väki ei halua jakaa omaansa.

      Mitä tuohon ohjekirjan lukemiseen tulee, ei olisi kyllä pahitteeksi sekään. Kaikkien aloittelijoiden pitäisi lukea se kunnolla läpi ennen kuin alkaa edes pelata. Saati sitten kysellä täältä asioita, jotka hyvin löytyvät omasta pelikotelostakin. Onhan se kyllä paljon helpompaa kysyä muilta kuin itse tutkia asiaa, mutta onko sekään kovin reilua?
      Ei, eihän mikään ole koskaan kaikille reilua. Ei edes se, että toiset ovat pelanneet simsiä 6 vuotta ja toiset vasta aloittavat. :)

      Täällä on varmaan nyt vähän hermo kireällä vanhemmilla konkareilla, kun uusia kävijöitä on nyt ilmestynyt aika paljon pienellä aikavälillä ja siitä samasta syystä samat aiheetkin toistuvat aina vaan. Mutta sekä vanhoille konkareille että uusillekin tulijoille peräänkuuluttaisin kärsivällisyyttä. Vanhoille kärsivällisyyttä siihen, että jaksaisivat vastailla tulokkaiden kysymyksiin YSTÄVÄLLISESTI (vaikka sitten harmittaisikin vastata samaan kysymykseen 5 kertaa). Ärtyisyys ja haukkuminen ei saa muuta kuin pahaa aikaan. Uusille taas kärsivällisyyttä siihen, että vaikka vastausta ei tunnin-kahden kuluessa kuulu, niin ette silti aloita uutta topicia taas samasta asiasta. Ja taas uutta ja taas uutta. Konkarit kyllä selailevat vanhoja viestejä, mutta jos on monta samasta aiheesta, eivät vastaa mihinkään kun ärsyttää jo. :D

      Mitä muuten tuohon seriffin työnkuvaan liittyy? Voisikohan seriffi poistaa kiukkuisia ja turhia vastauksia? Pysyisi palsta vähän siistimpänä ja kaikki, jotka haluavat viestiensä olevan esillä, vähän miettisivät mitä ja miten vastailevat. :D No, en tiedä auttaisiko se yhtään mitään..ja se tietäisi seriffille aikamoista lisätyötä. :)

      • hemohessi

        Yhdyn Novellan hyvään aloitukseen, tässä ei ole tosiaankaan enää järkeä. Mielestäni Seriffi on täällä se jolle se työ kuuluu. Mua oikeesti alkaa jo ärsyttää muutaman käytös, tiedättehän kenen.. Mutta eihän jokainen aloittelija voi kaikkea tietää! Itsellään kun kokemusta on, luulee että toisetkin ne kaiken tietävät. Jospa nyt aloitettaisiin "puhtaalta pöydältä" vähän paremmalla profiililla. :)


      • aappa12
        hemohessi kirjoitti:

        Yhdyn Novellan hyvään aloitukseen, tässä ei ole tosiaankaan enää järkeä. Mielestäni Seriffi on täällä se jolle se työ kuuluu. Mua oikeesti alkaa jo ärsyttää muutaman käytös, tiedättehän kenen.. Mutta eihän jokainen aloittelija voi kaikkea tietää! Itsellään kun kokemusta on, luulee että toisetkin ne kaiken tietävät. Jospa nyt aloitettaisiin "puhtaalta pöydältä" vähän paremmalla profiililla. :)

        Se on kyllä ärsyttävää kun jotkut kysyy samaa asiaa aina vaikka semmoinen keskustelu olisi ihan nokan alla. Pitäisi sitä vähän edes etsiä ja sitten kun on etsinyt niin tulla kysymään, jos ei löydä etsimäänsä.

        Eikä viesteihin pitäisi vastata ihan kaikkea älytöntä. Ei sitä tarvitse kommentoida ettei tiedä vaan sitten kun oikeesti tietää niin vastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      270
      4233
    2. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      24
      3193
    3. Toivon vain

      Ettet enää välittäisi. Kun näet niin ohitatko. Ettei silmissäsi loistaisi enää mikään minut nähdessäni. Ei sitä pilkettä
      Ikävä
      13
      2761
    4. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      190
      2419
    5. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      57
      2356
    6. Miten sua nyt

      Pitäisi lähestyä tai ylipäätään suhtautua mihinkään. Kyselenkö kuulumisia vai juttelenko päivän säästä. Vai hymyilenkö p
      Ikävä
      90
      1462
    7. Harmailla autoilla liikkuvat vorot

      Keitäs sankareita nämä ovat? https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/harmailla-autoilla-liikkuvat-vorot-ovat-tehneet-us
      Suomussalmi
      22
      1397
    8. Kuka on tämä henkilö

      jonka pullukkaprinsessa kertoilee haisevan? Ennen nykyistä se oli erään seksuaalirikoksesta tuomitun tyypin kanssa, muit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1346
    9. Niina Lahtinen avautuu erikoisesta "krapula-metodista" ennen suoraa lähetystä: "Kuin mulla olisi..."

      Kiitos, Niina! Upeasti vedit TTK-parketilla. Tsemppiä tuleviin tansseihin vaikkapa tuolla "krapulametodilla"! Lue Lahti
      Tanssii tähtien kanssa
      33
      1265
    10. Minä näen sinut

      Näen kuka olet. Osaan laskea. Olen todella, siis todella hämmentynyt, ihastunut, vaivautunut ja ehkä eniten todella epäu
      Ikävä
      34
      1229
    Aihe