Miksi sekoitetaan kaksi eri

lomaosake-asiaa?

On olemassa LOMAOSAKE, jonka omistat oikeasti koko vuoden ja voit vuokrata sitä vaikka kooko ajan ja saada tuoton sijoittamallesi pääomalle. Toinen malli on VIIKKOLOMAOSAKE, jossa et omista mitään koko huoneistosta, vaan ainoastaan olet ostanut ne käyttöajat, joitakin viikkoja. Jälkimmäisen ostaja ei koskaan saa myyjäyhtiötä ostamaan takaisin järkevään hintaan tuota paperia, ja itse myyminen on vielä heikompaa paitsi tosi huijarilta joka onnistuu siirtämään ongelman seuraavalle. Taas tuo ensinmainittu Lomaosake-ostos on aina realisoitavissa kulloiseenkin huoneistojen normaaliin markkinahintaan. Ja omistuaikana saa kaiken vuokratulon (jos vuokraa muille) itselleen poisluettuna taloyhtiön vastikkeet ja mahdolliset vuosikorjaukset. Kanarialla oikean osakkeen ostaneet saivat esimerkiksi sellaisen vuonna -93 kahdella makkarilla hintaan 24 th euroa, ja saattoivat myydä sen -04 noin hintaan 195 th euroa. Lisäksi kaikkien vuosien oman käytön yli jäävän ajan vuokratulo oli noin 4 th euroa vuosi netto, verojen ja vastikkeiden jälkeen. Viikko-osaketta ei voi milloinkaan verrata tähän järkisijoitukseen!

54

7681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomaosakkeet

Lomaosake tarkoittaa aina viikko-osaketta (timeshare englanniksi). Ne, mistä puhut ovat tavallisia asunto-osakkeita, joita vaan käytetään lomamajoitukseen.

• virheekseni?

Kun minä tutustuin ensimmäisen kerran tähän timeshare/viikkovuokraukseen, oli vuosi -73, olitko silloin perillä asiasta? Sen englanninkielisen alkunimikkeen siis tiesin silloin, mutta nämä muut eivät taida ymmärtää mikä on ajan ostamisen ero oikean huoneiston ostamiseen. Vieläkin eräs englantilainen perhe on antanut suomalaisen sukunsa ymmärtää omistavansa jotain, vaikka heillä on vain tämä ostettu aika-paperi! Kallein lomailumuoto mitä on keksitty! Kymmenen pistettä idean tuottavuudesta! Asiakkaat vain aina ovat tuon edellä esittämäni mukaan varmoja häviäjiä =enemmän kuin mikään normaalimatkailukulu. Oletko todella perillä mistä on kysymys?

• asioita
        virheekseni? kirjoitti:

Kun minä tutustuin ensimmäisen kerran tähän timeshare/viikkovuokraukseen, oli vuosi -73, olitko silloin perillä asiasta? Sen englanninkielisen alkunimikkeen siis tiesin silloin, mutta nämä muut eivät taida ymmärtää mikä on ajan ostamisen ero oikean huoneiston ostamiseen. Vieläkin eräs englantilainen perhe on antanut suomalaisen sukunsa ymmärtää omistavansa jotain, vaikka heillä on vain tämä ostettu aika-paperi! Kallein lomailumuoto mitä on keksitty! Kymmenen pistettä idean tuottavuudesta! Asiakkaat vain aina ovat tuon edellä esittämäni mukaan varmoja häviäjiä =enemmän kuin mikään normaalimatkailukulu. Oletko todella perillä mistä on kysymys?

Englannin timeshare on Suomessa lomaosake, se on täällä oikeudellisesti samanlainen kuin asunto-osake, mutta oikeuttaa vain tuon viikon oleskeluun ko. osakkeessa. Suomessa on siis selvintä puhua lomaosakkeesta vain silloin, kun on kyse vain tuosta viikon oleskeluun oikeuttavasta osakkeesta. Muulloin olisi selvintä puhua asunto-osakkeesta, vaikka sitä käytettäisiin vain loma-asumiseen. Suomessa ei edes ole sallittua myydä pelkää aikaa, aina siihen liittyy tuo kiinteistö.

• OMISTUSTA
        asioita kirjoitti:

Englannin timeshare on Suomessa lomaosake, se on täällä oikeudellisesti samanlainen kuin asunto-osake, mutta oikeuttaa vain tuon viikon oleskeluun ko. osakkeessa. Suomessa on siis selvintä puhua lomaosakkeesta vain silloin, kun on kyse vain tuosta viikon oleskeluun oikeuttavasta osakkeesta. Muulloin olisi selvintä puhua asunto-osakkeesta, vaikka sitä käytettäisiin vain loma-asumiseen. Suomessa ei edes ole sallittua myydä pelkää aikaa, aina siihen liittyy tuo kiinteistö.

kiinteistöstä, vaan aina sen omistaa erillinen yhtiö, etkä voi mitenkään mennä laittelemaan sen tiloja. Omistuksesi on vain se ostettu aika, ei koskaan mitään materialistista asiaa ko. kiinteistöstä. Sinä yrität jollekin tietämättömälle antaa uskon jonkin muun kuin ajan omistuksesta. Vain ja ainoastaan oikeutus tietyn ajan oleskeluun toisen omistamissa tiloissa! Se on saletti! Kysy viisaammilta vaikka.

• kiinteistöyhtiön
        OMISTUSTA kirjoitti:

kiinteistöstä, vaan aina sen omistaa erillinen yhtiö, etkä voi mitenkään mennä laittelemaan sen tiloja. Omistuksesi on vain se ostettu aika, ei koskaan mitään materialistista asiaa ko. kiinteistöstä. Sinä yrität jollekin tietämättömälle antaa uskon jonkin muun kuin ajan omistuksesta. Vain ja ainoastaan oikeutus tietyn ajan oleskeluun toisen omistamissa tiloissa! Se on saletti! Kysy viisaammilta vaikka.

osake aivan samalla tavalla kuin asunto-osake on kiinteistöyhtiön osake. Kiinteistöyhtiö omistaa asunnot niin lomaosakekylässä kuin kerros-/rivitalossakin. Ei asunto-osakkeen omistajallakaan ole mitään muuta konkreettista kuin se osakepaperi siitä yhtiöstä. Tilojen laittamisesta on määräykset yhtiöjärjestyksessä molemmissa tapauksissa. Ero on vain siinä, että asunto-osake oikeuttaa huoneiston käyttöön koko ajan, lomaosake tietyn viikon.
        Alkuperäinen kirjoittaja oli huolissaan siitä, että lomaosake -nimitystä käytetään sekä lomakäyttöön hankitusta asunto-osakkeesta että aikaosuusosakkeesta. Hän oli itse väärässä, sillä lomaosake tarkoittaa nimenomaan tuota aikaosuusosaketta Suomessa. Hänellä on itsellään aivan tavallinen asunto-osake Kanarialla, ei se ole lomaosake.

• Jullikka-poika
        OMISTUSTA kirjoitti:

Ei asunto-osakkeen omistaja omista neliötäkään kiinteistöstä vaan ainoastaan hallintaoikeuden määrättyyn osaan asunto-osakeyhtiön omistamasta kiinteistöstä.

• Useimmin
        Jullikka-poika kirjoitti:

Ei asunto-osakkeen omistaja omista neliötäkään kiinteistöstä vaan ainoastaan hallintaoikeuden määrättyyn osaan asunto-osakeyhtiön omistamasta kiinteistöstä.

muualla maailmassa omistaa seinätkin eikä vain pintoja ostaessaan huoneiston. Suomessa ostaa paperin joka oikeuttaa huoneiston hallintaan ja pintojen ja kalusteiden käsittelyyn mieleisellään tavalla! Mutta aikaosake on vain paperi jonka perusteella et saa koskea mihinkään asiaan, vain käyttää, koska sen huoneiston omistaa ja määrää kaikesta tuo kiinteistöyhtiö yhdessä markkinointiyhtiön kanssa! Onko tosiaan noin vaikea saada teidät kässäämään selvää asiaa?

• omistaja!!

Luvuissasi saattaa olla hieman epätarkkuutta.
      Espanjan liityttyä EU:n 1986 lopulla nousivat hinnat pirukseen.
      Ostimme omamme 1986. Hinta noin 18000E
      Sijainti erinomainen.
      Jos -93 asunnosta on maksettu vain 24000E ja se on myyty 195000E:oon -04 niin on siinä tehty pirukseen remppaa!

Itse asiassa olet täsmälleen oikeassa.
      Samoin tuoton suhteen. Luvut saattavat olla jopa varovaisia.
      Omaisuus itsessään antaa päätäntävapauden.
      Met olemme vuokratuloilla matkustelleet esim. Mexicossa, Kap vedellä, Azoreilla, Pekingissä Euroopan kaupunkikohteet sekä risteilleet Karibialla, Kanarialla, kahdesti Välimerellä sekä Niilillä.

Itsepetosta on tietenkin tunne että se olisi ilmaista mutta perhebudjetissa niitä ei tarvitse ottaa huomioon.

Oikeasti omaan on mukava mennä. Varsinkin viime vuosina kun olemme pitäneet sen omassa ja penskojen sekä tuttavien käytössä.

Välittäjä on kysymättä tarjonnut siitä 180000E.
      Todellista markkinahintaa en tiedä.
      Koneita olemme joutuneet uusimaan. TV, pesukone, liesi. Samoin huonekaluja.

Mielestäni upea ratkaisu joka ei sido mihinkään.

• SIJOITUKSIA!

Miten nuo toiset eivät sitä tajua? Minä onnittelen kaukonäköisestä sijoituksesta! Luuslisi monen heräävän kertomuksenne perusteella, ja päätyvän älykkääseen rakaisuun kuten oikea omistus on!

• Oona
        SIJOITUKSIA! kirjoitti:

Miten nuo toiset eivät sitä tajua? Minä onnittelen kaukonäköisestä sijoituksesta! Luuslisi monen heräävän kertomuksenne perusteella, ja päätyvän älykkääseen rakaisuun kuten oikea omistus on!

Ei kaikki halua sijoittaa. Itselleni on tärkeää ainoastaan lomailla edullisesti. Omistan lomaosakkeen, mutta en todellakaan ole hankkinut sitä sijoitusmielessä! Matkustaminen tulee huomattavasti halvemmaksi, kun omistaa lomaosakkeen. Tämä on se tärkein pointti! Taas tähän voi joku pistää perättömiä väitteitä, ettei kannattaisi, mutta itselläni on ollut osake jo vuosia, eikä valmismatkoilla todellakaan pääse lähellekään samoja hintoja, vaikka kaikki mahdolliset kulut huomioitaisiin.
        Toinen ihmeellinen väite lomaosakkeista on, että se sitoisi jotenkin. Itse en juuri koskaan käy omassa osakkeessani. RCI on VAIHTOjärjestö! Siinähän se idea juuri on - vaihtoehtojen määrässä.

• lomailet?
        Oona kirjoitti:

Ei kaikki halua sijoittaa. Itselleni on tärkeää ainoastaan lomailla edullisesti. Omistan lomaosakkeen, mutta en todellakaan ole hankkinut sitä sijoitusmielessä! Matkustaminen tulee huomattavasti halvemmaksi, kun omistaa lomaosakkeen. Tämä on se tärkein pointti! Taas tähän voi joku pistää perättömiä väitteitä, ettei kannattaisi, mutta itselläni on ollut osake jo vuosia, eikä valmismatkoilla todellakaan pääse lähellekään samoja hintoja, vaikka kaikki mahdolliset kulut huomioitaisiin.
        Toinen ihmeellinen väite lomaosakkeista on, että se sitoisi jotenkin. Itse en juuri koskaan käy omassa osakkeessani. RCI on VAIHTOjärjestö! Siinähän se idea juuri on - vaihtoehtojen määrässä.

Vaihtoehdot ovat taatusti laajemmat ilman tuota sitoutumista. Ja paljon edullisempaa, tai todista toisin! Jos haluaa lomailla sitoutuen kyllä oikean huoneiston ostaminen on ihan eri veneessä tyhjään maksamisen sijasta! Onko väki noin vähillä eväillä laitettu maailmalle? Ei silloin voi paljon vaatia!

• Oona
        lomailet? kirjoitti:

Vaihtoehdot ovat taatusti laajemmat ilman tuota sitoutumista. Ja paljon edullisempaa, tai todista toisin! Jos haluaa lomailla sitoutuen kyllä oikean huoneiston ostaminen on ihan eri veneessä tyhjään maksamisen sijasta! Onko väki noin vähillä eväillä laitettu maailmalle? Ei silloin voi paljon vaatia!

Tämä on nyt vain muutama esimerkki, mutta katsopa esim. Kanarian pelkkien lentojen hintoja. Pyörivät siinä 400 € paikkeilla. Pistejäsenyydessä vaihtomaksu on 105 € ja sillä saa useammankin viikon, jos omistaa itse tasokkaasta paikasta. Hinta on siis sama viikkomäärästä riippumatta. Huoneistoihin majoittuu helposti 4 henkeä ja enemmänkin. Esim parin viikon hinnaksi tulee silloin noin 430 €/henki. Halvimmillaan valmismatkoilla taitaa matka olla seitsemisen sataa. Neljälle hengelle reissu tulee siis jo tonnin halvemmaksi. Sillä kattaa kevyesti osakkeen kiinteät kulut ja osan sijoitustakin. Halvemmallakin lentoja saa halpalentoyhtiöiltä. Itse olen saanut lentoja parillasataa Etelä-Eurooppaan ja kaukomatkoja 500 - 700 eurolla.
        Vaihtoehdoista vielä sen verran, että lomaosaketarjonta voittaa kevyesti valmismatkat, mutta tietysti, jos itse järjestää koko reissunsa, vaihtoehdot kattavat koko maapallon.
        En mitenkään arvostele ihmisiä, jotka ovat hankkineet lomahuoneiston ulkomailta. Aion itsekin sen tehdä, kun jään eläkkeelle. Huoneiston ostamisesta ja omistamisesta on kuitenkin omat riesansa ja ovat ne tietty kalliimpia kuin lomaosakkeet. Lomahuoneistoja ja lomaosakkeita ei voikaaan oikein verrata toisiinsa. Ne palvelevat niin eri käyttötarkoitusta. Siksi asiasta väittely on turhanpäiväistä. Lomaosakkeen hankkiminen on vähän kuin hankkisi alennuskuponkeja valmismatkahintoihin.
        Harmittaa tämä ihmisten jänkääminen, vaikka eivät järjestelmää tunne. Minä epäröin kovasti lomahuoneiston ostamista, koska pelkään, että ylläpidosta tulee ylimääräisiä kuluja, remontteja ja muuta sellaista. En silti täällä moiti lomahuoneistoja, sillä kokemukseenhan tällaiset epäilyt eivät perustu. Lomaosakkeita taas kaikki parjaavat, vaikka eivät järjestelmää tunne. Sen huomaa juuri näistä jutuista, että aina täytyy mennä samaan paikkaan, lennot on kalliita, ym. Pitäisi olla kokemusta ja oikeaa tietoa ennen kuin esittää mielipiteitään. Siinä ei järki päätä paljon pakota, jos kommentoi systeemiä luulojensa perusteella!

• "kinaamista"
        Oona kirjoitti:

Tämä on nyt vain muutama esimerkki, mutta katsopa esim. Kanarian pelkkien lentojen hintoja. Pyörivät siinä 400 € paikkeilla. Pistejäsenyydessä vaihtomaksu on 105 € ja sillä saa useammankin viikon, jos omistaa itse tasokkaasta paikasta. Hinta on siis sama viikkomäärästä riippumatta. Huoneistoihin majoittuu helposti 4 henkeä ja enemmänkin. Esim parin viikon hinnaksi tulee silloin noin 430 €/henki. Halvimmillaan valmismatkoilla taitaa matka olla seitsemisen sataa. Neljälle hengelle reissu tulee siis jo tonnin halvemmaksi. Sillä kattaa kevyesti osakkeen kiinteät kulut ja osan sijoitustakin. Halvemmallakin lentoja saa halpalentoyhtiöiltä. Itse olen saanut lentoja parillasataa Etelä-Eurooppaan ja kaukomatkoja 500 - 700 eurolla.
        Vaihtoehdoista vielä sen verran, että lomaosaketarjonta voittaa kevyesti valmismatkat, mutta tietysti, jos itse järjestää koko reissunsa, vaihtoehdot kattavat koko maapallon.
        En mitenkään arvostele ihmisiä, jotka ovat hankkineet lomahuoneiston ulkomailta. Aion itsekin sen tehdä, kun jään eläkkeelle. Huoneiston ostamisesta ja omistamisesta on kuitenkin omat riesansa ja ovat ne tietty kalliimpia kuin lomaosakkeet. Lomahuoneistoja ja lomaosakkeita ei voikaaan oikein verrata toisiinsa. Ne palvelevat niin eri käyttötarkoitusta. Siksi asiasta väittely on turhanpäiväistä. Lomaosakkeen hankkiminen on vähän kuin hankkisi alennuskuponkeja valmismatkahintoihin.
        Harmittaa tämä ihmisten jänkääminen, vaikka eivät järjestelmää tunne. Minä epäröin kovasti lomahuoneiston ostamista, koska pelkään, että ylläpidosta tulee ylimääräisiä kuluja, remontteja ja muuta sellaista. En silti täällä moiti lomahuoneistoja, sillä kokemukseenhan tällaiset epäilyt eivät perustu. Lomaosakkeita taas kaikki parjaavat, vaikka eivät järjestelmää tunne. Sen huomaa juuri näistä jutuista, että aina täytyy mennä samaan paikkaan, lennot on kalliita, ym. Pitäisi olla kokemusta ja oikeaa tietoa ennen kuin esittää mielipiteitään. Siinä ei järki päätä paljon pakota, jos kommentoi systeemiä luulojensa perusteella!

Koska en ole vielä minä ainakaan eläissäni maksanut Kanarian matkoista (36kpl) 320 euroa enempää. Joku tietysti maksaa. Meillä on ollut hyvällä aamupalalla osa näistä matkoista. Kaukomatkoja olen tehnyt peruslennot halvimmillaan 385 euroa ja kallein peruslento (Helsinki-Miami-Dallas-Helsinki) 1035 euroa. Ja kaikki kulut viimeksi tehdyllä kolmen kuukauden matkalla kolmen muun edestakaisen lentolipun sisältäen oli vähän alle 3200 euron /henkilö. Ja antoisuus on ihan eri luokkaa kuin yhden paikan päällä kyhjötellen. Päätelköön tästä kukin mitä tahtoo, mutta oma-aloitteisen ei ainakaan kannata viikko-osake hinnan lahjoitusta tehdä. Ja sitten vanhempana kun tahtoo olla paikanpäällä, on edelleen se oma kämppä viisain. Siihen asti onkin jo saanut vuokratuloilla ilmaisen kämpän itselleen.

• qwerTTT
        "kinaamista" kirjoitti:

Koska en ole vielä minä ainakaan eläissäni maksanut Kanarian matkoista (36kpl) 320 euroa enempää. Joku tietysti maksaa. Meillä on ollut hyvällä aamupalalla osa näistä matkoista. Kaukomatkoja olen tehnyt peruslennot halvimmillaan 385 euroa ja kallein peruslento (Helsinki-Miami-Dallas-Helsinki) 1035 euroa. Ja kaikki kulut viimeksi tehdyllä kolmen kuukauden matkalla kolmen muun edestakaisen lentolipun sisältäen oli vähän alle 3200 euron /henkilö. Ja antoisuus on ihan eri luokkaa kuin yhden paikan päällä kyhjötellen. Päätelköön tästä kukin mitä tahtoo, mutta oma-aloitteisen ei ainakaan kannata viikko-osake hinnan lahjoitusta tehdä. Ja sitten vanhempana kun tahtoo olla paikanpäällä, on edelleen se oma kämppä viisain. Siihen asti onkin jo saanut vuokratuloilla ilmaisen kämpän itselleen.

se ongelma juuri onkin. On vaikea pelkästään taloudellisesti verrata lomaosakkeita vs. muuta matkailua, koska ihmisten matkustustottumukset ovat niin erilaisia. Toiset tekee ns. reppumatkoja, kiertää esim. 2 kuukautta Malesiassa eri kohteissa yms. Jos tykkää matkustella näin niin lomaosake ei todellakaan ole oikea valinta. Toisaalta, lomaosakkeet voivat joillekin tarjota hyvät mahdollisuudet lomailuun hyvätasoisissa hotelleissa melko edullisesti, etenkin perheellisille.

Meillä on lomaosake ulkomailta, jota käytetään yleensä kaukomatkoihin (lähinnä Karibia joskus Havaiji, Thaimaa yms.). Joskus hyödynnetään pakettimatkoja, jos sattuu sopiva. Ja usein yhdistetään lomalla lomaosakemajoitusta ja tavallista hotellimajoitusta esim. niissä paikoissa, joissa vaihtokohteita ei ole. Lomaosakkeen saa toimimaan, mutta pitää olla oma-aloitteisuutta ja tarpeeksi tietoa ja ostettuna oikea osake oikeaan hintaan.

• matka
        "kinaamista" kirjoitti:

Ottaisin helmikuussa kahden viikon loman Kanarialta tolla 300 ekellä. Kerropa mistä löytyy? Vai oliko kysymys äkkilähdöistä? Se ei kaikille ole mahdollista.

• viikko-osakkeissa
        matka kirjoitti:

Ottaisin helmikuussa kahden viikon loman Kanarialta tolla 300 ekellä. Kerropa mistä löytyy? Vai oliko kysymys äkkilähdöistä? Se ei kaikille ole mahdollista.

myös lisää! Kaikki eivät todellakaan pääse järkihinnalla millekään matkalle, mutta moni on lyönyt minut edullisemmalla lomalla, viimeksi oli kaveri 2 viikkoa 50 halvemmalla kuin miä viikon. Mutta se oleellinen pyrkii jäämään nyt unholaan, se suurempi raha, eli sijoitettu pääoma. kuka on saanut viikko-osakkeesta hinnan edes samana takaisin, puhumattakaan että viisinkertaisena tai paremmin kymmenen vuoden kuluttua? Taitaa olla mahdoton yhtälö? Mutta jos jollain on onnistunut, nostan hattua ja onnittelen oikein viisaasta liiketoimesta. Minä aion taas käydä myös Kanarialla enkä maksa tänäkään vuonna 400 euroa. Muut saavat ostella lippunsa niinkuin lystäävät.

• Oona
        viikko-osakkeissa kirjoitti:

myös lisää! Kaikki eivät todellakaan pääse järkihinnalla millekään matkalle, mutta moni on lyönyt minut edullisemmalla lomalla, viimeksi oli kaveri 2 viikkoa 50 halvemmalla kuin miä viikon. Mutta se oleellinen pyrkii jäämään nyt unholaan, se suurempi raha, eli sijoitettu pääoma. kuka on saanut viikko-osakkeesta hinnan edes samana takaisin, puhumattakaan että viisinkertaisena tai paremmin kymmenen vuoden kuluttua? Taitaa olla mahdoton yhtälö? Mutta jos jollain on onnistunut, nostan hattua ja onnittelen oikein viisaasta liiketoimesta. Minä aion taas käydä myös Kanarialla enkä maksa tänäkään vuonna 400 euroa. Muut saavat ostella lippunsa niinkuin lystäävät.

Oleellista ei todella ole mitä viikko-osakkeesta saisi myydessä! Mitä h***tin väliä sillä on? Paljonkos sinä saat tehdystä lomista takaisin. Yritäpäs mennä myymään lomamatkaa, jonka teit viime vuonna!!!
        Mitä tarkoitat: "vaihto ajassakin maksaa?" Juurihan tuossa kerrottiin, että vaihtomaksu on noin 100 euroa. Se maksaa sen eikä muuta menet sitten vaikka Indokiinaan ja koska hyvänsä. Talvella pääsee tuolla hintaa hyvällä osakkeella vaikka kahdeksi kuukaudeksi Espanjaan. Rautalangasta: 4 henkeä 2 kuukautta Marbellassa yhteensä 100 euroa! (Lennot tietty päälle.)

• arvopaperi
        Oona kirjoitti:

Oleellista ei todella ole mitä viikko-osakkeesta saisi myydessä! Mitä h***tin väliä sillä on? Paljonkos sinä saat tehdystä lomista takaisin. Yritäpäs mennä myymään lomamatkaa, jonka teit viime vuonna!!!
        Mitä tarkoitat: "vaihto ajassakin maksaa?" Juurihan tuossa kerrottiin, että vaihtomaksu on noin 100 euroa. Se maksaa sen eikä muuta menet sitten vaikka Indokiinaan ja koska hyvänsä. Talvella pääsee tuolla hintaa hyvällä osakkeella vaikka kahdeksi kuukaudeksi Espanjaan. Rautalangasta: 4 henkeä 2 kuukautta Marbellassa yhteensä 100 euroa! (Lennot tietty päälle.)

Ei se ole sama kuin kaupasta ostettu matka, joka häviää käytön jälkeen. Suomalainen osake on ikuinen vastikkeineen ja lisämaksuineen. On erittäin olennaista, että myös jälkimarkkinat toimivat. Jos haluaa vertailla kertakäyttömatkoihin, niin pitää sitten myös ottaa huoneiston koko ja laatu huomioon. Yleensä lomaosakkeiden käyttö on edullisempaa perheelliselle kuin yksin tai kaksin matkustavalle.

• sijoitus
        Oona kirjoitti:

Itse olemme kokeneet matkailun sijoituksena ja sama asenne on siirtynyt myös lapsiimme.

Ajatusmaailman avartuminen ja kokemukset ovat pääomaa jota koi ei syö eikä ruoste raiskaa.

Riippuu tietysti hieman lomailumuodosta ja -sisällöstä!

• eri mieltä
        arvopaperi kirjoitti:

Ei se ole sama kuin kaupasta ostettu matka, joka häviää käytön jälkeen. Suomalainen osake on ikuinen vastikkeineen ja lisämaksuineen. On erittäin olennaista, että myös jälkimarkkinat toimivat. Jos haluaa vertailla kertakäyttömatkoihin, niin pitää sitten myös ottaa huoneiston koko ja laatu huomioon. Yleensä lomaosakkeiden käyttö on edullisempaa perheelliselle kuin yksin tai kaksin matkustavalle.

meinaatko ihan oikeasti että 4-6 henkeä matkustaa edullisemmin kuin 1- 2 henkilöä kun puhutaan ulkomaan matkoista lomaosakkeen avulla. ehkä kannattaa ottaa taskulaskin uudelleen käsiin.

• järki käteen
        Oona kirjoitti:

täyttä potaskaa"4 henkeä 2 kuukautta Marbellassa yhteensä 100 euroa! (Lennot tietty päälle.)
        Kaikkea sitä joku kuvittelee????

• kippurassa!
        Oona kirjoitti:

Siitä ei ota selvää apteekkarikaan! Ole vaan hyvä jos luulet voivasi kuukauden olla sillä viikon tai kaksi ostamallasi kymmenientuhansien eurojen paperillasi! Eikö sillä rahalla ole merkitystä? Jos ei, niin anna nyt sitten se vaikka hyväntekeväisyyteen orpojen ja sairaiden hyväksi. Minä olen niin paksuniskainen että osaan toki olla omaa mieltäni ja valita edulliset lomat ja tuottavat sijoitukset! Sijoitustahan ne vikkokauppiaatkin painottavat!

• Oona
        järki käteen kirjoitti:

täyttä potaskaa"4 henkeä 2 kuukautta Marbellassa yhteensä 100 euroa! (Lennot tietty päälle.)
        Kaikkea sitä joku kuvittelee????

Tässä on juuri ongelman ydin: lomaosakkeista uskotaan kaikki p****, mutta ei hyviä asioita. Esimerkiksi Tampereen kylpylän 2 mh:n huoneistosta saa 91500 pisteettä tiettyinä viikkoina. Marbesa Clubilta Marbellasta 8 viikkoa veisi 91000 pistettä ja tietysti vaihtomaksun, joka on 105 euroa. Itse en ole ottanut koskaan 4 viikkoa enempää, mutta näin se menee!

• mahtunee
        eri mieltä kirjoitti:

meinaatko ihan oikeasti että 4-6 henkeä matkustaa edullisemmin kuin 1- 2 henkilöä kun puhutaan ulkomaan matkoista lomaosakkeen avulla. ehkä kannattaa ottaa taskulaskin uudelleen käsiin.

todennäköisesti helposti nuo 4-6 henkilöä. Hotellihuoneita tuolle purukalle pitää varata 2-3. Ja jos on pieniä lapsia, on todella hankalaa asustella useammassa hotellihuoneessa. Keittiö, peseytymis- ja huoltotilat ovat lomaosakkeessa lähes samaa tasoa kuin suomalaisessa keskivertoasunnossa. Siellä voi olla kuin kotonaan. Samantasoisia huoneistoja toki saa myös vuokralle joko lomaosakekohteista tai internetistä, mutta silloin ei todellakaan puhuta jostakin satasesta lennot/viikko Kanariallakaan.

• Tupsu2
        sijoitus kirjoitti:

Itse olemme kokeneet matkailun sijoituksena ja sama asenne on siirtynyt myös lapsiimme.

Ajatusmaailman avartuminen ja kokemukset ovat pääomaa jota koi ei syö eikä ruoste raiskaa.

Riippuu tietysti hieman lomailumuodosta ja -sisällöstä!

Kuulun itse RCI points systeemiin ja välillä kyllä ihmettelen täällä kerrottua halpaa
        lomaosakematkailua. Olimme juuri viikon Espanjassa 2 aikuista 2 nuorta. Huoneisto oli loistava: 2 mh, 2 kylpyh. iso olo-ruokailutila hyvin varusteltu keittiö.Lisäksi hotellissa oli hyvät harrastemahdollisuudet, kuntosalit, pelihuoneet, poreallas, hyvä sauna, sisä-ja ulko-uima-altaat yms. Mutta ei mikään kauhean halpa matka kuitenkan. Lennot SASilla 1300:- /4h vaihtomaksu 105:- sekä vastike/vuosimaksu tai miksi sitä nyt kutsutaankaan n.600e (ihmettelen miksi muiden vuosimaksut ovat niin halpoja ??!) eli yht.2000 =500 /nuppi. Olisi tuolla hinnalla päässyt valmismatkallekin, mutta ei noin hyvä tasoiseen hotelliin eikä olisi saanut 2 makuuhuonetta, mutta aika monta matkaa pitää tehdä ennenkuin ostohinta on kuoletettu.
        Lapsiperheille tämä on suht hyvä systeemi, kun tietää pääsevänsä hyvään hotelliin ja tilavaan huoneistoon .

• Sissa
        Tupsu2 kirjoitti:

Kuulun itse RCI points systeemiin ja välillä kyllä ihmettelen täällä kerrottua halpaa
        lomaosakematkailua. Olimme juuri viikon Espanjassa 2 aikuista 2 nuorta. Huoneisto oli loistava: 2 mh, 2 kylpyh. iso olo-ruokailutila hyvin varusteltu keittiö.Lisäksi hotellissa oli hyvät harrastemahdollisuudet, kuntosalit, pelihuoneet, poreallas, hyvä sauna, sisä-ja ulko-uima-altaat yms. Mutta ei mikään kauhean halpa matka kuitenkan. Lennot SASilla 1300:- /4h vaihtomaksu 105:- sekä vastike/vuosimaksu tai miksi sitä nyt kutsutaankaan n.600e (ihmettelen miksi muiden vuosimaksut ovat niin halpoja ??!) eli yht.2000 =500 /nuppi. Olisi tuolla hinnalla päässyt valmismatkallekin, mutta ei noin hyvä tasoiseen hotelliin eikä olisi saanut 2 makuuhuonetta, mutta aika monta matkaa pitää tehdä ennenkuin ostohinta on kuoletettu.
        Lapsiperheille tämä on suht hyvä systeemi, kun tietää pääsevänsä hyvään hotelliin ja tilavaan huoneistoon .

Missä kohteessa on noin hurja vastike? Parinsadan hujakoilla on vastike suomalaisissa isommissa huoneistoissa, ainakin niissä, mitä tiedän. Ei lomaosakkeen ostaminen kannatakaan välttämättä, jollei matkusta paljoa. Itse reissaan vuodessa 6 - 7 viikkoa, joten minulla sijoitettu raha tulee äkkiä takaisin.

• arvokkaita?
        arvopaperi kirjoitti:

On ostaessa arvokas mutta sen jälkeen sitä arvoa voi kokeilla mitata sillä mitä paperista saa rahassa. Kaupasta ostetun matkan saa aina halvemmalla kokonaiskustannuksiltaan. Ei ole tarvis hukata pääomaa.

• mainitsemasi-
        Oona kirjoitti:

Tässä on juuri ongelman ydin: lomaosakkeista uskotaan kaikki p****, mutta ei hyviä asioita. Esimerkiksi Tampereen kylpylän 2 mh:n huoneistosta saa 91500 pisteettä tiettyinä viikkoina. Marbesa Clubilta Marbellasta 8 viikkoa veisi 91000 pistettä ja tietysti vaihtomaksun, joka on 105 euroa. Itse en ole ottanut koskaan 4 viikkoa enempää, mutta näin se menee!

P****ka. Koko homma haisee mafia-tyyppisen järjestelmän rahastukselta. Jos siis oikeasti olette perillä mitä se pitää sisällään.

• ex-sales director
        Sissa kirjoitti:

Missä kohteessa on noin hurja vastike? Parinsadan hujakoilla on vastike suomalaisissa isommissa huoneistoissa, ainakin niissä, mitä tiedän. Ei lomaosakkeen ostaminen kannatakaan välttämättä, jollei matkusta paljoa. Itse reissaan vuodessa 6 - 7 viikkoa, joten minulla sijoitettu raha tulee äkkiä takaisin.

kuule taitaapa ne vastikkeet olla täällä suomessakin isoissa huoneistoissa ja tarkoitan isoilla väh.2-3 kunnon mh:tta siellä 300€-400€/vko ainakin aop:n isännöimissä kohteissa,tolla parilla sadalla saa st:n nippa nappa,pitäshän sun sissa se tietää....

• näin se on
        Oona kirjoitti:

sillä olin RCI:lle tänään yhteydessä ja olin varaamassa Marbellasta ko huoneistoa 8 viikoksi niin sain vastauksen että huoneiston max aika on 14 päivää ja pisteitä menee 82000. Mitenkä sinä olet saanut 8 viikkoa? taisit siis vain taas lohkaista kuten tapana on? Ja lennot olivat joulukuussa 288 euroa per henki.sitten lentokenttäkuljetukset jne niin eipä tainut 4 hengelle tuo 105 euroa riittää? ei edes yhdelle, heh heh mutta hyviä kauppoja sinulle osakemarkkinoilla.

• outoa
        Sissa kirjoitti:

sissa ex siss24 täällä taas tekee? eikö "oma" palsta kiinnosta. Minun viikko 42 Katinkullassa maksaa 288 euroa vuosi, siis vastike ja nousee koko ajan.Huoneisto Hiekkaniemen n.100m2 mökki mutta ensi vuonna menee siten yli 300 euron. Toinen sama paikka,sama viikko, mökki 10E 64 m2 vastike 233 per vuosi.

• miksi ei sitten
        Sissa kirjoitti:

rahassa kun matkustaa noin paljon, 6-7 kertaa vuodessa ja sijoitettu raha kuulemma tulee äkkiä takaisin minkä on sijoittanut? Mitenkä tuo on mahdollista kun ei ole ilmaisia lounaita eikä ilmaisia matkoja? Ja mitä sissa tekee enää osakkeella kun rahaa on tullut jo niin paljon? heh heh kyllä nakkasit taas päivän parhaan. Eipä näkynyt Sissaa 100 Suomen rikkaiman joukossa vaikka noin paljon rahaa tulee kun on lomaosake?

• myös osakkenomistaja
        Tupsu2 kirjoitti:

sillä onhan täällä myös rehellisiä ja ei kaikki ole Sissoja jotka kehuvat rikastuvansa kun matkustaa joka vuosi 6-7 kertaa kun on lomaosake. Rehellisyys on jalointa mitä voi olla, kiitos sinulle sillä juuri noin se on.
        Minulla itsellä 3 osaketta mutta aina ulkomaan matkat ostan netin kautta suoraan myyjältä. En ole koskaan käyttänyt pisteitä ja nehän vanhenee joka 2 vuosi. Mutta hyvin on mennyt ja osakkeita ei kannata myydä kun 3 ei saa edes yhden hankinta hintaa ja laitan ne sitten perintönä kiertoon.

• Oona
        näin se on kirjoitti:

sillä olin RCI:lle tänään yhteydessä ja olin varaamassa Marbellasta ko huoneistoa 8 viikoksi niin sain vastauksen että huoneiston max aika on 14 päivää ja pisteitä menee 82000. Mitenkä sinä olet saanut 8 viikkoa? taisit siis vain taas lohkaista kuten tapana on? Ja lennot olivat joulukuussa 288 euroa per henki.sitten lentokenttäkuljetukset jne niin eipä tainut 4 hengelle tuo 105 euroa riittää? ei edes yhdelle, heh heh mutta hyviä kauppoja sinulle osakemarkkinoilla.

Kirjoitin, että talvella, en joulukuussa. Kirjoitin myös, että lennot päälle. Mistä tuollaisia idiootteja sikiää? Olet kuitenkin siis lomaosakkeen omistaja, kun soittelet RCI:lle. Sieltähän ei tietoja heru, jollei ilmoita jäsennumeroaan. RCI:n sivuilta tosin voi pisteet tarkistaa, vaikka ei jäsen olisikaan, eikä todellakaan joulukuussakaan mene tuollaisia pisteitä. Valitettavaa on, että tuollainen urpo mennyt lomaosakeen ostamaan, jollei osaa hyödyntää sitä. Toinen vaihtoehto on tietty, että kirjoittelet vain mitä mieleen juolahtaa. Jotkut yrittävät hakea asiallista tietoa näiltä palstoilta. Onko kiva kirjoitella puuta heinää?

• oikeampaan
        Oona kirjoitti:

Kirjoitin, että talvella, en joulukuussa. Kirjoitin myös, että lennot päälle. Mistä tuollaisia idiootteja sikiää? Olet kuitenkin siis lomaosakkeen omistaja, kun soittelet RCI:lle. Sieltähän ei tietoja heru, jollei ilmoita jäsennumeroaan. RCI:n sivuilta tosin voi pisteet tarkistaa, vaikka ei jäsen olisikaan, eikä todellakaan joulukuussakaan mene tuollaisia pisteitä. Valitettavaa on, että tuollainen urpo mennyt lomaosakeen ostamaan, jollei osaa hyödyntää sitä. Toinen vaihtoehto on tietty, että kirjoittelet vain mitä mieleen juolahtaa. Jotkut yrittävät hakea asiallista tietoa näiltä palstoilta. Onko kiva kirjoitella puuta heinää?

tietoon kuin sinun sumutetuilla silmillä selittelevään viikko-osakekauppiaan näkemykseen! Laskelmat ovat tarpeeksi monesti osoittaneet jopa kotimaisten "halpojen " viikko-osakkeiden olevan ostajalleen pitkälläkin tähtäimellä hyvin tappiollinen paperi-PAPERI! Pyllypyyhekin on kannattavampaa.

• ihmettelijä!?
        Tupsu2 kirjoitti:

Ihmettelen minäkin.

Espanjan asuntomme ( täysin oma, 78m2 ) 2mh, oh, k, kh, parveke, vuoden hoitovastike on 340E/vuosi.
        Asunto todella rannassa ja kaupungin keskustassa.
        Osa vastikkeesta menee porteron ja siivoojan palkkoihin.
        Asunto on normaali, täysin varustettu kaikkinen kulutustarvikkeineen.

Kustannuksia lisäävät sähkön ja veden kulutusmaksujen lisäksi niiden perusmaksut koska pidämme ne aina voimassa.
        Sen verran pienet ovat etten edes muista.

Oleilemme kerrallaan muutaman viikon.
        Palasimme lauantaina. Finnairin lennot maksoivat muistaakseni 640E/2 henkilöä.

Viikko-osakkeiden hoitovastikkeet todella ihmetyttävät!

• tässä sinulle
        ihmettelijä!? kirjoitti:

Ihmettelen minäkin.

Espanjan asuntomme ( täysin oma, 78m2 ) 2mh, oh, k, kh, parveke, vuoden hoitovastike on 340E/vuosi.

Kustannuksia lisäävät sähkön ja veden kulutusmaksujen lisäksi niiden perusmaksut koska pidämme ne aina voimassa.

mitä luulet paljonko maksaa sinun kuppasen asunnon lämmitys vuodessa? Kyllä pitää olla ihmisen tyhmä kun edes kirjoittaa tuollaista eikä ajattele sitten yhtään. sinulla on osake espanjassa. Espanjassa saa 10 siivoojaa uhden suomalaisen hinnalla, ja kaikki muutkin kulut ovat samassa suhteessa. Minulla on osake Thaimaassa ja vastike on 18 euroa koko vuosi ja siihen kuuluu kaikki omalla uima-altaalla jne.
        Oletko muuten laskenut että osakkeenhinta vaihtomaksu hoitovastike lennot ovat sinulla vuodessa todella paljon.Kuppaseen Espanjaan pääsee 2 viikoksi 450/ eurolla lentoineen ja ILMAN osaketta.

• ei osaketta !!!!
        ihmettelijä!? kirjoitti:

Ihmettelen minäkin.

sinä nakkasit vahingossa hyvän esimerkin kannattaako olla osake vai ei? Sinun 2 viikkoa maksaa 2 hengeltä 640eur 340euroa = n.500 euroa per 2 viikkoa. Siihen lisätään vielä mahdollinen vaihtomaksu, RCI vuosimaksu ja sähkö kuten mainitsit. Sitten vielä pääoma eli sinun osake maksaa ainakin 15000 euroa? Kyllä Espanjaan pääsee milloin vain 2 viikoksi 500 eurolla ja ei tarvitse maksaa mitään muuta. Kiitos esimerkistä että osake on siis turha.Lipsahtiko kun yleensä osakken omistajat kertoo että matkailu on ilmaista ja siitä vain saa euroa lisää?

• osakkeenomistaja
        Oona kirjoitti:

mukavaa kiusata teitä onnettomia jotka luulette asioita. Minulla on siis 3 osaketta kuten kerroin mutta ikinä en ole käyttänyt niitä ulkomaan matkailuun enkä käytä. Mutta sinulle typerys on ihan turhaa kertoa sen enempää sillä tyhmä ei tajua ja viisaat sen tietävät. Nimittäin lomaosakkeen hyödyt ja haitat.
        Ja se on takuu varma ettei 8 viikkoa n.90000 pisteellä olla edes veneen alla, muista tuo ja lopeta paskan puhuminen.

• esimerkki
        oikeampaan kirjoitti:

tietoon kuin sinun sumutetuilla silmillä selittelevään viikko-osakekauppiaan näkemykseen! Laskelmat ovat tarpeeksi monesti osoittaneet jopa kotimaisten "halpojen " viikko-osakkeiden olevan ostajalleen pitkälläkin tähtäimellä hyvin tappiollinen paperi-PAPERI! Pyllypyyhekin on kannattavampaa.

minä olen maksanut 3 osakkeesta n. 28000 euroa ja jos joku ne nyt ostaisi niin voisin saada 3 oakkeesta 60000 euroa. Osakkeet ovat 2 kpl siis Katinkullasta, viikko42 ja 32. 3. on Tampereen kylpylä vko 16.Mutta kuten kerroin en myy vaan annan perinnöksi eli pistän elämäni tyhmimmät ostokset kiertoon. Voisi pyyhkiä pyllyä mutta ovat pankinholvissa.

• päässään!
        tässä sinulle kirjoitti:

mitä luulet paljonko maksaa sinun kuppasen asunnon lämmitys vuodessa? Kyllä pitää olla ihmisen tyhmä kun edes kirjoittaa tuollaista eikä ajattele sitten yhtään. sinulla on osake espanjassa. Espanjassa saa 10 siivoojaa uhden suomalaisen hinnalla, ja kaikki muutkin kulut ovat samassa suhteessa. Minulla on osake Thaimaassa ja vastike on 18 euroa koko vuosi ja siihen kuuluu kaikki omalla uima-altaalla jne.
        Oletko muuten laskenut että osakkeenhinta vaihtomaksu hoitovastike lennot ovat sinulla vuodessa todella paljon.Kuppaseen Espanjaan pääsee 2 viikoksi 450/ eurolla lentoineen ja ILMAN osaketta.

Sinun vuodatuksesi oli ihan turha. Hänellä on OMA asunto/lomahuoneisto, sinulla se kuppainen pyllynpyyhe-viikko-osake! Hän voi tarvitessaan vuokrata sen muille, ja myydessä saa taatusti enemmän kuin itse maksoi. Saatko sinä Thai-viikko-osakkeestasi edes sitä 18 euroa? Ei sinulla ainakaan ole tietoa eri omistuksista yhtään, eikä ilmeisesti minkäänlaista tajua omastakaan rahataloudesta.

• ihmettelijä!?
        ei osaketta !!!! kirjoitti:

sinä nakkasit vahingossa hyvän esimerkin kannattaako olla osake vai ei? Sinun 2 viikkoa maksaa 2 hengeltä 640eur 340euroa = n.500 euroa per 2 viikkoa. Siihen lisätään vielä mahdollinen vaihtomaksu, RCI vuosimaksu ja sähkö kuten mainitsit. Sitten vielä pääoma eli sinun osake maksaa ainakin 15000 euroa? Kyllä Espanjaan pääsee milloin vain 2 viikoksi 500 eurolla ja ei tarvitse maksaa mitään muuta. Kiitos esimerkistä että osake on siis turha.Lipsahtiko kun yleensä osakken omistajat kertoo että matkailu on ilmaista ja siitä vain saa euroa lisää?

Asunto on kokonaan meidän! VUODEN ( 52 vkoa ) hoitovastike palveluineen on 340E = 6,54E/viikko!

Käyttörajoitusta siis ei ole.
        Oleilurupeamamme ovat välillä 2vkoa - 3 kuukautta.
        Asuntoa käyttävät myös lapsemme, heidän tuttavansa ja meidän tuttavamme.
        Toistan: Se on koko vuoden, vuodesta toiseen, meidän käytettävissämme.

Viime vuosiin saakka, niin kauan kuin vuokrasimme sitä, vuokratuloilla matkustelimme myös muualla.

Minun osake maksaa tällä hetkellä, jos suostuisin myymään, noin 180000 - 200000E.
        Välittäjä tarjosi siitä joku vuosi sitten pyytämättä 150000E.

Lentojen hinnat vaihtelevat.
        Irkulla pääsisi halvalla Barcelonaan mutta emme viitsi. Turhan paljon vielä matkaa meille.

Ole hyvä vaan esimerkistä!

Ps. ylemmälle: Ei tarvitse lämmittää!

• voi poloista
        päässään! kirjoitti:

Sinun vuodatuksesi oli ihan turha. Hänellä on OMA asunto/lomahuoneisto, sinulla se kuppainen pyllynpyyhe-viikko-osake! Hän voi tarvitessaan vuokrata sen muille, ja myydessä saa taatusti enemmän kuin itse maksoi. Saatko sinä Thai-viikko-osakkeestasi edes sitä 18 euroa? Ei sinulla ainakaan ole tietoa eri omistuksista yhtään, eikä ilmeisesti minkäänlaista tajua omastakaan rahataloudesta.

pikkuinen ero kun omistan suomessa 12 osaketta ja en yhtään missään muualla enkä meinaa myöskään omistaa. Kysynkin mitä helvetin järkeä on ostaa kuppanen osake jostain hemmentin epsanjasta? kyllä minua hiukan naurattaa...siis maksaa kymmeniä tuhansia jostain kalkkimaalilla maalatusta kamelinpaskamökistä ja vielä espanjasta. Kyllä meitä on moneen junaan, olisi edes Brasseissa mutta oikein espanjassa.

• tietämättömyys
        tässä sinulle kirjoitti:

mahdollistaa moisen häiriköinnin.

Olisit edes yrittänyt arvata kustannussuhteet lähemmäksi todellisuutta.

Kunhan aikuistut niin käy edes katsomassa!

• naurattaa
        tietämättömyys kirjoitti:

mahdollistaa moisen häiriköinnin.

Olisit edes yrittänyt arvata kustannussuhteet lähemmäksi todellisuutta.

Kunhan aikuistut niin käy edes katsomassa!

on että se koira älähtää johon kalikka kolahtaa...hups. Minusta suurinta häiriköintiä on paskan puhuminen, kiitos siitä mutta ei mennyt läpi minun kohdalla.

• elämääsi!
        voi poloista kirjoitti:

pikkuinen ero kun omistan suomessa 12 osaketta ja en yhtään missään muualla enkä meinaa myöskään omistaa. Kysynkin mitä helvetin järkeä on ostaa kuppanen osake jostain hemmentin epsanjasta? kyllä minua hiukan naurattaa...siis maksaa kymmeniä tuhansia jostain kalkkimaalilla maalatusta kamelinpaskamökistä ja vielä espanjasta. Kyllä meitä on moneen junaan, olisi edes Brasseissa mutta oikein espanjassa.

Kun kukaan järkevä ei osta edes yhtä, ja sinä unelmoit älystä 12 suomalaisosakkeella. Jos omistaa tuollaisen rakennuksen ja myy siitä viikot, parhaat pariin kertaan, on siinä rahastaja älykkääksi pakko myöntää.(ellei homma jossain vaiheessa ala kusta kintuille, eli silloin kun useampi herää!)

• totuus esiin
        elämääsi! kirjoitti:

Kun kukaan järkevä ei osta edes yhtä, ja sinä unelmoit älystä 12 suomalaisosakkeella. Jos omistaa tuollaisen rakennuksen ja myy siitä viikot, parhaat pariin kertaan, on siinä rahastaja älykkääksi pakko myöntää.(ellei homma jossain vaiheessa ala kusta kintuille, eli silloin kun useampi herää!)

minun 12 osaketta ovat asunto-osakkeita ja en kyllä takuulla ostaisi edes yhtä loma-osaketta, kiitos ei. Mutta sinun järjelle tämä on jo liikaa eli ole sinä siinä uskossa missä olet, se on sinun valintasi.

• Hankkijan lippis
        esimerkki kirjoitti:

minä olen maksanut 3 osakkeesta n. 28000 euroa ja jos joku ne nyt ostaisi niin voisin saada 3 oakkeesta 60000 euroa. Osakkeet ovat 2 kpl siis Katinkullasta, viikko42 ja 32. 3. on Tampereen kylpylä vko 16.Mutta kuten kerroin en myy vaan annan perinnöksi eli pistän elämäni tyhmimmät ostokset kiertoon. Voisi pyyhkiä pyllyä mutta ovat pankinholvissa.

60000E tuntuu melko optimistiselta.
        Kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa mitä mainitut osakkeet maksaisivat jos ne nyt välittömasti ilman mitään tinkimisiä hankkisi.

Katinkulta vko 42 8500E (Huh Huh) omaloma.fi
        Katinkulta vko 32 5300E suomenlomaviikot.fi
        Lapinniemi vko16 4700E tfc.fi
        Yhteensä: 18500E ! eli paremmin mitä olisin odottanut. Toisaalta viikot ovat kallimmasta päästä ja niihin kuuluu myös harrasteita. Taytyy myös huomioida että nämä ovat olleet yleensä myynnissä erittäin pitkään ja tinkivaraa on jos tosi ostaja löytyy.

• elämääsi!
        totuus esiin kirjoitti:

minun 12 osaketta ovat asunto-osakkeita ja en kyllä takuulla ostaisi edes yhtä loma-osaketta, kiitos ei. Mutta sinun järjelle tämä on jo liikaa eli ole sinä siinä uskossa missä olet, se on sinun valintasi.

Ei asunto-osakkeissa mitään vikaa ole, enkä niitä ole koskaan parjannut, ainoastaan viikko-osakkeen hankinta on rahan haaskausta, riippumatta mistä sen hankkii! Minähän sanoin että oikea itselle kokonaan tuleva huoneisto tai talo on aina hintansa väärtti kun sen pitää kunnossa valtiosta riippumatta. (No en ostaisi idästä enkä Afrikasta)!

• santtu
        Sissa kirjoitti:

Kahden makuuhuoneen..eli 6 hengen huoneustossa vastike on n.200 euroa !!!!!

• santtu
        santtu kirjoitti:

Kahden makuuhuoneen..eli 6 hengen huoneustossa vastike on n.200 euroa !!!!!

viikko 42 !!!

• Uskoo ken uskoo

Vuonna -93 ei kanarialta saanut 2mh huoneistoa 24.000 eurolla.

Mutta saahan sitä kirjoitella.

• takuu juttu

alle 100 000 mummon 1993 ihan helpolla ja ihan mistä vaan. Paskapuhetta ja etkö lukenut pari viikkoa sitten Seiskaa kun julkkis Pulkkinen oli ostanut 1998 Espanjasta osakkeen 80 000 markalla.
        Sinulle tuli pitkä nenä.

• Elämääsi

ei taida hetkauttaa vaikka kuinka moni olisi kanssani samaa mieltä näistä lomailu- ja hinta-asioista? Olet haukkumisvalmis (puremis-?) tietämättä mitään todellisista tilanteista, missä mennään! Itselläni oli Kanarialla kämppä hankittuna edellisen nousun aikaan juuri tuolla 24000 eurolla, mutta vuosina 91-94 niitä sai allekin 17000 euron. Kaksi makkarillinen maksoi siis vähän yli, paikasta ja rakennuksen tyylistä riippuen, eli ylähinta normaalille huoneistolle 2 makkarilla oli tuo 24000€ tyhmä se joka ei sitä tiedä! Suomen bisnekset kyllä ovat vastaavana aikana olleet ihan lapsen kengissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17183
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4992
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2788
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      150
      2103
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      33
      1660
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      133
      1634
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1617
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      400
      1566
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1347
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      11
      1323
    Aihe