OLISKO KELLÄÄN TIETOA MITIEN JARRU KUIVARIN RYYNIT VAHDETAAN MALLI OLIS -88 82M SCANIA
scanian ryyni
5
4392
Vastaukset
- ppppp...
ilman kuivain on edessä kuskin puolella sellainen tötterö.
1. ihan eka ne isot ilmaletkut irti kuivaimen kyljestä ettei ole painestettuna se pömpeli
2.ala puolella mihin tulee 2 sähköjohtoa irti ne. ja 14mm avaimella pikku letku irti ja kopautus vasaralla siihen ala puolen kanteen et liikahtaa hiukan ylös päin.
3. tasapäinen meisseli kaivat siitä lukko renkaan irti. ja kansi pääsee tippumaan alas
4. sit oliko 17mm pultti näkyy siitä normaalisti vaikka räikän kanssa auki.(HUOM TÄSSÄ KOHTAA JOS YLÄ PUOLELLA ON PAINE KUN AVAAT SEN PATRUUNA PESÄN NIIN SE TULEE KUN TYKIN SUUSTA ALAS SIELTÄ katso kohta 1.)
5. sulla se patruuna käsissä ja siinä kannessa on mutteri ja pieni ristipää ruuvi. (sen ruuvin läpän alla pieni kumi kuula vaihda se.)
rupea aukaisemaan patruunaa siellä on vielä yksi jousi joka voi aiheuttaa vahinkoa jos ei tiedä.
6. ne vanhat ryynit roskiin ja pesu sille patruunalle ja uus pohja läppä ryynit ylä läppä jousi kansi kiinni
ja koko roska takaisin sinne mistä se on otettukin.
VAROITUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
muista se et molemmat letkut irti kuivurin kyljestä.
ne isot putket 32-38mm kokoiset
frendi avas ne ja siel oli ollut tukos vanhan auton putkissa ja jätti paineen sine ylä puolelle kun makas alla iskeyty suoraan olkapäähän sairaslomalle vähäksi aikaaEikös siinä alapuolen kannessa ole kolme läpyskää jotka täytyy irrottaa ennen kuin se nousee ylöspäin?
Itse olen pienellä pullotunkilla ja puukalikalla nostanut sitä alapuolen kantta vähän ylöspäin niin on saanut sen lukkojousen paremmin pois.
Olikos se Volvo jossa oli henskeli kiinnitys? henskeli menee siitä ryynikuvun yli.- RASVARI
RK-asentaja kirjoitti:
Eikös siinä alapuolen kannessa ole kolme läpyskää jotka täytyy irrottaa ennen kuin se nousee ylöspäin?
Itse olen pienellä pullotunkilla ja puukalikalla nostanut sitä alapuolen kantta vähän ylöspäin niin on saanut sen lukkojousen paremmin pois.
Olikos se Volvo jossa oli henskeli kiinnitys? henskeli menee siitä ryynikuvun yli.KIITOS PALJON NOPEASTA VASTAUKSESTA YÖ UNET ON TURVATTU ENS YÖKSI
- pppppp...
RK-asentaja kirjoitti:
Eikös siinä alapuolen kannessa ole kolme läpyskää jotka täytyy irrottaa ennen kuin se nousee ylöspäin?
Olikos se Volvo jossa oli henskeli kiinnitys? henskeli menee siitä ryynikuvun yli.eri mallin kuivuri.
noita ryynejä oli volvoissa scanioissa ja sisuissa. nykyään on niitä putsarin näköisiä pönttöjä. - J.G
Voihan sen noinkin hankalasti tehdä. Tässä siis puhutaan Haldex AD2 kuivaajasta. Ei niitä paksuja ilmaputkia tarvitse irroitella, helpompi on tyhjentää märkäsäiliö. Tällä estetään paineilman takaisinvirtaus, jos kuivaajan takaisku on rikki.
Haldex kaksikannukuivaajassa vaihdetaan kuivainpatruunat, jotka on kiinni neljällä 8mm pultilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784