Pitääkö olla

vakio puskuri

jos aikoisi tehdä itse puskurit? Itellä on nyt primera -92 ja haluais tehdä kesäks puskurit, mut samal säästää vakio puskurit talvikeleille. Eli pitääkö jostain romuttamost ettii ehjät puskurin ylosat, että kiinnitys sitten onnistuu vai voiko ne tehdä jotenkin itse hyvin? Pitääkö puskurista sitten tehdä ekaks joku muotti vai käydä suoraan pursuttamaan uretaania? Eniten tuossa mietityttää miten sen saa sopivan paksuksi vai pitäkö uretaania pursuttaa 20cm leveydeltä ja siintä kaivertaa koko homma? Niin ja olen vasta alottelija näissä hommissa, joten sentapaisia neuvoja kiitos.

9

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hae uudet puskurit
      -pursota uretaani puskureille
      -muotoile
      -viimeistele muodot
      -tee muotti muotoillusta puskurista (lasikuiulla)
      -tee uusi puskuri (kuidusta)
      -sovita kiinnikkeet uuteen puskuriin
      -viimeistele pinta
      -maalaa

      • alottaja..

        "-tee muotti muotoillusta puskurista (lasikuiulla)
        -tee uusi puskuri (kuidusta) "

        Miksi pitää tehdä uusi puskuri? Ehkä se painaisi vähemmän, mutta miten sen saisi sitten siintä muotista irti? Pitäiskö sit noi kiinnikkeet leikata muotist pois vai tehä kokonaan uudet? Niin ja mitens se hiominen, käsin menee varmaan ranne, mut kone saattaa ottaa liikaa...


      • alottaja.. kirjoitti:

        "-tee muotti muotoillusta puskurista (lasikuiulla)
        -tee uusi puskuri (kuidusta) "

        Miksi pitää tehdä uusi puskuri? Ehkä se painaisi vähemmän, mutta miten sen saisi sitten siintä muotista irti? Pitäiskö sit noi kiinnikkeet leikata muotist pois vai tehä kokonaan uudet? Niin ja mitens se hiominen, käsin menee varmaan ranne, mut kone saattaa ottaa liikaa...

        kiinnikkeet alkuperäisestä puskurista.

        uusi puskuri siksi, että mahdollisesst piku kolhussa (esim. lumipenkka) on huomattavasti kestävämpi kuin alkuperäinen, uretaani, kuitu, yhdistelmä.


      • alottaja.. kirjoitti:

        "-tee muotti muotoillusta puskurista (lasikuiulla)
        -tee uusi puskuri (kuidusta) "

        Miksi pitää tehdä uusi puskuri? Ehkä se painaisi vähemmän, mutta miten sen saisi sitten siintä muotista irti? Pitäiskö sit noi kiinnikkeet leikata muotist pois vai tehä kokonaan uudet? Niin ja mitens se hiominen, käsin menee varmaan ranne, mut kone saattaa ottaa liikaa...

        miks ei osteta kaupasta ja saada samanlaista ku naapurin Eskolla. Hyvä esimerkki, viime vuonna pöri Ruskeasannan Shellillä (Vantaa) 8 ulkosesti TÄYSIN smanlaiista 300 sarjan bemaria ainoat erot oli takaspoilerissa, ja maalauksessa (ja mahdollisesti tekniikassa.) eli puskurit kaikki mallia Rieger ja eipä ne erottuneet joukosta, ainakaan edukseen.

        Tässä ensimmäinen hyvä syy tehdä itse.


      • jannetin82 kirjoitti:

        miks ei osteta kaupasta ja saada samanlaista ku naapurin Eskolla. Hyvä esimerkki, viime vuonna pöri Ruskeasannan Shellillä (Vantaa) 8 ulkosesti TÄYSIN smanlaiista 300 sarjan bemaria ainoat erot oli takaspoilerissa, ja maalauksessa (ja mahdollisesti tekniikassa.) eli puskurit kaikki mallia Rieger ja eipä ne erottuneet joukosta, ainakaan edukseen.

        Tässä ensimmäinen hyvä syy tehdä itse.

        meni vahingossa väärään paikkaan.


    • haghgfd

      ohje. lopeta ennenkuin aloitat

    • crx

      miks ihmeessä teet ite?

      Kaupasta saat hienomman ja kevyemmän huomattavasti pienemmällä vaivalla !
      Ei ne ite tehdyt ole kovinkaan kummosia painaakin pirusti

      • Kevyempikö?

        "Kaupasta saat hienomman ja kevyemmän huomattavasti pienemmällä vaivalla !"

        Pienemmällä vaivalla kyllä, mutta miten niin hienomman ja kevyemmän? Itse tehdenhän saa juuri sellaisen kuin haluaa, niin ulkonäön kuin painonkin osalta. Ja kun tekee itse, voi olla melko varma, ettei toista samanlaista tule vastaan.


      • katosi
        Kevyempikö? kirjoitti:

        "Kaupasta saat hienomman ja kevyemmän huomattavasti pienemmällä vaivalla !"

        Pienemmällä vaivalla kyllä, mutta miten niin hienomman ja kevyemmän? Itse tehdenhän saa juuri sellaisen kuin haluaa, niin ulkonäön kuin painonkin osalta. Ja kun tekee itse, voi olla melko varma, ettei toista samanlaista tule vastaan.

        pesoonallisuus tuningissa?
        no sit ku ostat sen valmiin korisarja, niin vastaan tulee toinen samalla korisarjalla joskus sitte. massastahan piti erottua?

        http://www.tpu.fi/~m3jalkki/playssy/puskuriprojekti1.html

        kattokaa toi ja hommiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe