Lapsen

ihmisyys

Biologiselta ja fysikaaliselta kannalta kysymys ihmisen luonteesta raskauden aikana on täysin yksiselitteinen:

Naisen kohdussa ei kasva mitään epäinhimillistä. Raskauden aikana kohdussa kasvaa - vain ja ainoastaan - ihminen.

Tämä lapsi on "solukasa" kuten äitinsä ja isänsä. Tämän solukasan, jota kutsumme myös ihmiseksi, elämää määräävät hänen geeninsä. Lapsi on yksilöllinen ja ainutlaatuinen. Hänellä on geneettisen perimän mukainen sukupuoli.

Lapsi ei ole äitinsä ruumiin osa. Lapsi on biologisesti ainutkertainen ja äidistään geneettisesti poikkeava yksilö.

Fyysinen riippuvuus äidistä raskauden aikana ei tee lasta millään muotoa epäinhimilliseksi, vaan päinvastoin ilmentää hänen olemustaan ihmisenä ja vanhempiensa jälkeläisenä.

Se mitä lapsi kohdussa kehittyvillä aisteillaan tuntee ja järjessään ymmärtää, on meille osittain salattua. Mitä hyvänsä se onkaan, se ei tee lasta ei-ihmiseksi, vaan kuuluu hänen ikäänsä ja olemukseensa.

Lapsi ei kohdussa muutu - salaperäisellä ja tuntemattomalla tavalla - jollakin raskausviikolla (esim 23.) ihmiseksi, vaan on ihminen alusta alkaen, elämänsä ajan ja kuolemaansa saakka.

Biologista perustetta äitinsä kohdussa kasvan lapsen arvioimiseen mikiskään muuksi kuin ihmiseksi ei ole.

Biologisesta totuudesta ei myöskään voida johtaa eettisiä perusteita tämän lapsen henkiseen tai fyysiseen loukkaamiseen.

Mahdollisuudet kohdussa kasvavan lapsen luokkaamiseen esim. abortoimalla ovat sosiaalisia ja juridisia. Ne kuuluvat ihmisen järjen piiriin ja kehittyvien asioiden joukkoon.

Jokainen meistä ymmärtää ja mielessään tietää, että naisen kohdussa kasvaa raskauden aikana vain ja aioastaan lapsia.

40

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

      Niinkuin jo tosiessa ketjussa huomautin, perimä ei määrää sukupuolta. Jokainen alkio on oletukseltaan anispuolinen, ja myöhemmin muotoutuu jompaankumpaan suuntaan.

      Ihminen koostuu soluista, kuten alkiokin. Perustavanlaatuinene ro tässä on se että alkio ei tiedosta (eikä ole koskaan tiedostanut) olemassaoloaan tai itseään, eikä sillä ole tuntemuksia. Sydämen sykekin, silloin kun se alkaa, on puhdas sähköimpulssi.

      Ihmisen ajatusketkin ovat sähköimpulsseja jotka välittäjäaineet mahdollistavat. Yksinkertaistettuna. Ihmisen arvo tulee hänen tiedostamisestaan, hän ymmärtää olevansa olemassa, hänellä on persoonallisuus ja hän pystyy ilmaisemaan itseään. Ei siitä kauaa ole kun sanottiin ettei mykällä ole sielua... hei, jotkut ovat vielä nykyäänkin sitä mieltä että naisella ei ole sielua lainkaan.

      Alkio on ihmisen varhaisin kehitysvaihe eikä missään nimessä valmis. On ihan oma valinta haluaako sen nähdä ihmisenä vai massana, tai no, lieneekö valinta kun minä en pysty ajattelemaan sitä ihmsienä vaikka yrittäisin. Minusta se on ihmisen aihio, niinkuin kananmuna on kanan aihio, mutta sen ei annettu kehittyä (tai hedelmöityä ylipäätään) emonsa hoivassa vaan se päätyi minun jääkaappiini jotta minä saan aamiaiseni :D

      Epäinhimillinen se alkio ei ole enkä tajua mistä sinä sen kekesit että joku niin väittäisi. Mutta loinen se on, siitä ei päästä mihinkään. Loisesta voi olla myös hyötyä, alkiosta on silloin kun sen halutaan kehittyvän ja kasvavan. Jos ei, se on vain ja ainoastaan ylimääräinen osa äidin kehossa.

      "Lapsi ei kohdussa muutu - salaperäisellä ja tuntemattomalla tavalla - jollakin raskausviikolla (esim 23.) ihmiseksi, vaan on ihminen alusta alkaen, elämänsä ajan ja kuolemaansa saakka. "

      Mietitkö ikinä miksi elämän määritteiksi niin usein annetaan "syntymästä kuolemaan"?

      "Jokainen meistä ymmärtää ja mielessään tietää, että naisen kohdussa kasvaa raskauden aikana vain ja aioastaan lapsia. "

      Potentiaalisia lapsia. Siinä on kuin onkin vinha ero.

      ***

      • välinpitämättömyydessä

        Ihmisen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä nk. X ja Y-kromosomien perusteella.

        Ihmisen lihakset ja ajatukset toimivat sähkökemiallisten impulssien varassa.

        Kun olet huomannut, että mykillä ja naisillakin on sielu, niin miksi kieltäisit lapsen ihmisyyden? Olisiko lapsella jopa sielu, mykkien ja naisten tapaan?

        Lapsi ei ole myöskään loinen (kauhistus).

        Kirjoituksesi ilmentää teknillistä asiantuntemattomuutta, lue: tietämättömyyttä, ja kypsymättömyyttä vakavien asioiden yhteydessä. Juuri tällaisista syistä lasta on suojattava.


      • Tristar
        välinpitämättömyydessä kirjoitti:

        Ihmisen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä nk. X ja Y-kromosomien perusteella.

        Ihmisen lihakset ja ajatukset toimivat sähkökemiallisten impulssien varassa.

        Kun olet huomannut, että mykillä ja naisillakin on sielu, niin miksi kieltäisit lapsen ihmisyyden? Olisiko lapsella jopa sielu, mykkien ja naisten tapaan?

        Lapsi ei ole myöskään loinen (kauhistus).

        Kirjoituksesi ilmentää teknillistä asiantuntemattomuutta, lue: tietämättömyyttä, ja kypsymättömyyttä vakavien asioiden yhteydessä. Juuri tällaisista syistä lasta on suojattava.

        "Ihmisen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä nk. X ja Y-kromosomien perusteella."

        Okei, sen perusteella kumpaa kromosomia hedelmöittänyt siittiö kantaa, okei. Tuon voitat, unohdin hetkeksi. Sukupuoli ei kuitenkaan näy sikiössä mitenkään muuten ennen myöhempää vaihetta, päältäpäin ei voitaisi nähdä kumpaa sukupuolta se edustaa. Mutta se kai ei ollut kysymyskään.

        "Kirjoituksesi ilmentää teknillistä asiantuntemattomuutta, lue: tietämättömyyttä, ja kypsymättömyyttä vakavien asioiden yhteydessä. Juuri tällaisista syistä lasta on suojattava."

        Voisitko nyt selittää miten ihmeessä sinä olet minun kypsymättömyyttäni jotenkin löytävinäsi? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä kuka minä oen, ja vain pieni osa siitä miten minä elän tai mitä ajattelen, en sinuna menisi puhumaan kypsymättömyydestä yhtään mitään.

        Jos verrataan sinuun joka katsot palloa tasan yhdeltä puolelta, kiinnityt yhteen pisteeseen (alkion oikeudet!) ja ummistat silmäsi kaikelle muulle mikä asiaan liittyy. Älä viitsi.

        "Ihmisen lihakset ja ajatukset toimivat sähkökemiallisten impulssien varassa. "

        Niin taisin mainitakin?

        "Lapsi ei ole myöskään loinen (kauhistus). "

        Ei se sinulle olisi, ilemisesti. Joillekin se on. Ei-toivottu lapsi täyttää loisen kaikki tunnusmerkit, sinä itse annat nyt sanalle sen "kauhean" merkityksen. minusta se on vain biologinen fakta.

        "Kun olet huomannut, että mykillä ja naisillakin on sielu, niin miksi kieltäisit lapsen ihmisyyden? Olisiko lapsella jopa sielu, mykkien ja naisten tapaan?
        "

        Jos nyt saivartelemaan ruvetaan niin en allekirjotia käsitettä sielu ollenkaan, puhuin muiden käsityksistä jotka ovat yleisesti ymmärrettävissä. Eivät omia sanojani. Sinulla on totisesti taito pureutua epäolennaiseen.

        Minusta ihmisen persoona kehittyy raskauden ajasta kuolemaan saakka (yhä vieläkään en näe alle 12 viikkoista alkiota ihmisenä, tosin myöhemmin raskaudessa sikiö jo kuulee ja tuntee, missä vaiheessa se on huomattavasti lähempänä ihmisolentoa. Alkiovaiheessa se on lähinnä... toukka?), sielua sinällään ei minusta ole vaan se käsite on hyvä yleissana ihmisen persoonalle ja omanlaisuudelle. Ihmisen hengelle ja tunteelle. Hyvä sana jonka kaikki tunnistavat mutta jonka määritelmä minusta on turhan löysä ja ontuu.

        Ihan henkilökohtaisuuksien sijaan taas, mitä jos pysyisit asiassa kun kerran keskustelun aloititkin?

        ***


      • CaroLuna

        *Ihminen koostuu soluista, kuten alkiokin. Perustavanlaatuinene ro tässä on se että alkio ei tiedosta (eikä ole koskaan tiedostanut) olemassaoloaan tai itseään, eikä sillä ole tuntemuksia. Sydämen sykekin, silloin kun se alkaa, on puhdas sähköimpulssi.*

        Mitä Ihmeen merkitystä sillä on, tiedostaako se vaiko ei? Yhtälailla se on inhimillinen olento, jolla on alkunsa ja loppunsa, kuten meillä muillakin, vaikka elämän alku ei katakkaan Heti osaavaa taitoa, Puhua, Kävellä, Ajatella systemaattisesti, niin siltikin nämä taidot jokainen Alkio tulee oppimaan. Ei se saa vähentää hänen itsearvoaan.
        Sydämen syke on muutakin kuin Sähköimpulssi, Ja sinäkin tiedät sen.

        * Epäinhimillinen se alkio ei ole enkä tajua mistä sinä sen kekesit että joku niin väittäisi. Mutta loinen se on, siitä ei päästä mihinkään. Loisesta voi olla myös hyötyä, alkiosta on silloin kun sen halutaan kehittyvän ja kasvavan. Jos ei, se on vain ja ainoastaan ylimääräinen osa äidin kehossa*

        Mua kauhistuttaa oikeasti sun tapasi ajatella..
        Oletko tosiaan sitä mieltä että Lapsesi on aluilaan kehitysvaiheessa, olet alkuraskaudessa käynyt Lastasi ihmettelemässä ultrassa... Olevan LOINEN?
        Sanoisin: Itse olet loinen, sentään lapsesi ei kykene moiseen ajatteluun ja vähättelyyn. Sun mielestäs alkio/Sikiö/ on materiaa, eikä mitään sen kummempaa. Jossain vaiheessa vaan materiakin saa sun näkemyksellä arvostuksensa. Mutta MISSÄ vaiheessa? Kun materia syntyy ja alkaa itse tahtomaan, olemaan ja vaatimaan?
        Lois ajatuksesi ymmärrän kyllä, mikäli alkio kehittyisi väärässä paikassa, esim Kohdun ulkoisessa raskaudessa jne..

        *Mietitkö ikinä miksi elämän määritteiksi niin usein annetaan "syntymästä kuolemaan"?*

        Minä olen miettinyt, ja kukaan ei ole vielä kieltänyt määrittelemästä, että Syntymä voi myöskin tarkoittaa hedelmöittymistä, jossa syntyy niin kutsuttu alkio, se maailmaan tulo on anastanut kyllä syntymän kuvauksen, mutta syntyyhän kahdesta solusta yhtyessään (siittiö & munasolu) Muutakin kuin vain 2 solua jakautumassa. Silloin syntyy taival äitiyteen, isyyteen ja Vanhemmuuteen yleensäkkin.


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        *Ihminen koostuu soluista, kuten alkiokin. Perustavanlaatuinene ro tässä on se että alkio ei tiedosta (eikä ole koskaan tiedostanut) olemassaoloaan tai itseään, eikä sillä ole tuntemuksia. Sydämen sykekin, silloin kun se alkaa, on puhdas sähköimpulssi.*

        Mitä Ihmeen merkitystä sillä on, tiedostaako se vaiko ei? Yhtälailla se on inhimillinen olento, jolla on alkunsa ja loppunsa, kuten meillä muillakin, vaikka elämän alku ei katakkaan Heti osaavaa taitoa, Puhua, Kävellä, Ajatella systemaattisesti, niin siltikin nämä taidot jokainen Alkio tulee oppimaan. Ei se saa vähentää hänen itsearvoaan.
        Sydämen syke on muutakin kuin Sähköimpulssi, Ja sinäkin tiedät sen.

        * Epäinhimillinen se alkio ei ole enkä tajua mistä sinä sen kekesit että joku niin väittäisi. Mutta loinen se on, siitä ei päästä mihinkään. Loisesta voi olla myös hyötyä, alkiosta on silloin kun sen halutaan kehittyvän ja kasvavan. Jos ei, se on vain ja ainoastaan ylimääräinen osa äidin kehossa*

        Mua kauhistuttaa oikeasti sun tapasi ajatella..
        Oletko tosiaan sitä mieltä että Lapsesi on aluilaan kehitysvaiheessa, olet alkuraskaudessa käynyt Lastasi ihmettelemässä ultrassa... Olevan LOINEN?
        Sanoisin: Itse olet loinen, sentään lapsesi ei kykene moiseen ajatteluun ja vähättelyyn. Sun mielestäs alkio/Sikiö/ on materiaa, eikä mitään sen kummempaa. Jossain vaiheessa vaan materiakin saa sun näkemyksellä arvostuksensa. Mutta MISSÄ vaiheessa? Kun materia syntyy ja alkaa itse tahtomaan, olemaan ja vaatimaan?
        Lois ajatuksesi ymmärrän kyllä, mikäli alkio kehittyisi väärässä paikassa, esim Kohdun ulkoisessa raskaudessa jne..

        *Mietitkö ikinä miksi elämän määritteiksi niin usein annetaan "syntymästä kuolemaan"?*

        Minä olen miettinyt, ja kukaan ei ole vielä kieltänyt määrittelemästä, että Syntymä voi myöskin tarkoittaa hedelmöittymistä, jossa syntyy niin kutsuttu alkio, se maailmaan tulo on anastanut kyllä syntymän kuvauksen, mutta syntyyhän kahdesta solusta yhtyessään (siittiö & munasolu) Muutakin kuin vain 2 solua jakautumassa. Silloin syntyy taival äitiyteen, isyyteen ja Vanhemmuuteen yleensäkkin.

        Minusta sillä on merkitystä, tiedostaako alkio olemassaolonsa vai ei. Minusta tiedostavan olennon tappaminen on julmaa, tiedostamattoman ei. Sanoinhan että olen varmaan kylmä ihminen! :D Syön lihaa koska tykkään siitä enkä huolehdi niiden ammuparkojen perään, vaikka ne on julmasti tapettukin.

        "Sydämen syke on muutakin kuin Sähköimpulssi, Ja sinäkin tiedät sen. "

        *kuuntelee sydäntään* ei, kyllä se pumppaa ihan tahdosta riippumatta, sähköisten impulssien yllyttämänä... silloin kunsikiön sydän käynnistyy, sillä ei ole verenkierrollista tehtävää, se valmistautuu siihen. Se on alkurakenteita... en kertakaikkisesti ymmärrä täyden ihmisarvon antamista kahden sentin paakulle joka ei tulisi sekuntiakaan toimeen ilman isäntäruumista.

        "Oletko tosiaan sitä mieltä että Lapsesi on aluilaan kehitysvaiheessa, olet alkuraskaudessa käynyt Lastasi ihmettelemässä ultrassa... Olevan LOINEN? "

        Noh, se täytää loisen tunnusmerkit, minun kroppani ei mitenkään hyötynyt siitä että se oli siinä. Se taas ei estänyt minua millään tavalla rakastamasta tuota paakkua niin kuin se olisi jo lapsi :D enemmänkin luulene ttä rakastin sitä ajatusta siitä mikä lapsi siitä _tulee_, sitä lasta joka oletin sen olevan. Ja noh, tulihan niistä, juuri sellaisia kuin kuvittelinkin, itse asiassa!

        "Sanoisin: Itse olet loinen,"

        Hehheh, no joo, kyllä pääasiassa mieheni minua elättää nyt kun olen suurimmaksi osaksi hoitovapaalla, olen siis rahallinen loinen... mutten biologinen loinen. Kroppani toimii ilman isäntäeliötä. Loinen ei ole loukkaussana, vaan määrittelysana. Siis kun minä käytän sitä.

        " Sun mielestäs alkio/Sikiö/ on materiaa, eikä mitään sen kummempaa. Jossain vaiheessa vaan materiakin saa sun näkemyksellä arvostuksensa. Mutta MISSÄ vaiheessa?"

        En osaa sanoa missä vaiheessa, minusta sellaista hetkeä yksissään ei ole, se tapahtuu vähitellen kun sikiö kehittyy. Ei ole on/off -kytkintä, vaan portaaton säätö!

        "Lois ajatuksesi ymmärrän kyllä, mikäli alkio kehittyisi väärässä paikassa, esim Kohdun ulkoisessa raskaudessa jne.."

        No niin. Eli ymmärrät sen loisjutun varsin hyvin, luulit vain minun käyttävän sitä vähättelytarkoituksessa. Loinen on loinen kohdasta riippumatta, eron tekee se miten siihen suhtaudutaan. Onko se toivottu loinen vai poistettava sellainen?

        Tästä hedelmöitymishetken määrittelystä ihmisyyden aluksi, mahdat todellakin pitää minua lapsetappajana kun luotan kierukkaan. Tapoin viime kierrossakin yhden hedelmöityneen munasolun estämällä sitä kiinnittymästä. Kauheaa eikö? Vai "eihän se ole sama asia"?

        ***


      • CaroLuna
        Tristar kirjoitti:

        Minusta sillä on merkitystä, tiedostaako alkio olemassaolonsa vai ei. Minusta tiedostavan olennon tappaminen on julmaa, tiedostamattoman ei. Sanoinhan että olen varmaan kylmä ihminen! :D Syön lihaa koska tykkään siitä enkä huolehdi niiden ammuparkojen perään, vaikka ne on julmasti tapettukin.

        "Sydämen syke on muutakin kuin Sähköimpulssi, Ja sinäkin tiedät sen. "

        *kuuntelee sydäntään* ei, kyllä se pumppaa ihan tahdosta riippumatta, sähköisten impulssien yllyttämänä... silloin kunsikiön sydän käynnistyy, sillä ei ole verenkierrollista tehtävää, se valmistautuu siihen. Se on alkurakenteita... en kertakaikkisesti ymmärrä täyden ihmisarvon antamista kahden sentin paakulle joka ei tulisi sekuntiakaan toimeen ilman isäntäruumista.

        "Oletko tosiaan sitä mieltä että Lapsesi on aluilaan kehitysvaiheessa, olet alkuraskaudessa käynyt Lastasi ihmettelemässä ultrassa... Olevan LOINEN? "

        Noh, se täytää loisen tunnusmerkit, minun kroppani ei mitenkään hyötynyt siitä että se oli siinä. Se taas ei estänyt minua millään tavalla rakastamasta tuota paakkua niin kuin se olisi jo lapsi :D enemmänkin luulene ttä rakastin sitä ajatusta siitä mikä lapsi siitä _tulee_, sitä lasta joka oletin sen olevan. Ja noh, tulihan niistä, juuri sellaisia kuin kuvittelinkin, itse asiassa!

        "Sanoisin: Itse olet loinen,"

        Hehheh, no joo, kyllä pääasiassa mieheni minua elättää nyt kun olen suurimmaksi osaksi hoitovapaalla, olen siis rahallinen loinen... mutten biologinen loinen. Kroppani toimii ilman isäntäeliötä. Loinen ei ole loukkaussana, vaan määrittelysana. Siis kun minä käytän sitä.

        " Sun mielestäs alkio/Sikiö/ on materiaa, eikä mitään sen kummempaa. Jossain vaiheessa vaan materiakin saa sun näkemyksellä arvostuksensa. Mutta MISSÄ vaiheessa?"

        En osaa sanoa missä vaiheessa, minusta sellaista hetkeä yksissään ei ole, se tapahtuu vähitellen kun sikiö kehittyy. Ei ole on/off -kytkintä, vaan portaaton säätö!

        "Lois ajatuksesi ymmärrän kyllä, mikäli alkio kehittyisi väärässä paikassa, esim Kohdun ulkoisessa raskaudessa jne.."

        No niin. Eli ymmärrät sen loisjutun varsin hyvin, luulit vain minun käyttävän sitä vähättelytarkoituksessa. Loinen on loinen kohdasta riippumatta, eron tekee se miten siihen suhtaudutaan. Onko se toivottu loinen vai poistettava sellainen?

        Tästä hedelmöitymishetken määrittelystä ihmisyyden aluksi, mahdat todellakin pitää minua lapsetappajana kun luotan kierukkaan. Tapoin viime kierrossakin yhden hedelmöityneen munasolun estämällä sitä kiinnittymästä. Kauheaa eikö? Vai "eihän se ole sama asia"?

        ***

        Minusta taas sillä ei ole merkitystä, tiedostaako vaiko ei. Mietis tilannetta, jossa vanhuuden vaivat tekevät ihmisestä täysin elinkelvottoman.. Lähes vauvamaisen, jopa jotkut ovat niin huonona ettei edes kykene vauvan tapaan itkulla ilmaisemaan tuntemuksiaan. Mitäs näille sitten? Hehän ovat Yhteiskunnan loisia, koska eivät elä ilman Isäntäänsä Tässä tapauksessa Hoitajaa, tai konetta. Maksavat Mammonaa, ja vaivaa.
        Abortti näillekkin? ...Tai se kutsuttu eutanasia.
        Juu, sähköimpulssi on myöskin näillä vanhuksilla... Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä.

        Kyllä sisäistin ajatusmaailmasi, sääli vain, että koen asiat hiukan enemmän Sydämen asiana kuin Järjellä. . .

        Ja rähistä ei tarvitse, mä en enään jaksa ja sitä paitsi Tontut on liikkeellä jo :)

        Loismaisuuteen.... Vielä tähän loppuun.. Että: Kyllä minä olisin tahtonutkin sen alkion joka oikeassa munatorvessani teki itselleen kotia kasvaakseen, mutta karvavarassa oli mun hengen meno. En siltikään sitä pikku Tuholaista sanoisi loiseksi, vaan epäonnistuneeksi raskaudeksi.


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        Minusta taas sillä ei ole merkitystä, tiedostaako vaiko ei. Mietis tilannetta, jossa vanhuuden vaivat tekevät ihmisestä täysin elinkelvottoman.. Lähes vauvamaisen, jopa jotkut ovat niin huonona ettei edes kykene vauvan tapaan itkulla ilmaisemaan tuntemuksiaan. Mitäs näille sitten? Hehän ovat Yhteiskunnan loisia, koska eivät elä ilman Isäntäänsä Tässä tapauksessa Hoitajaa, tai konetta. Maksavat Mammonaa, ja vaivaa.
        Abortti näillekkin? ...Tai se kutsuttu eutanasia.
        Juu, sähköimpulssi on myöskin näillä vanhuksilla... Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä.

        Kyllä sisäistin ajatusmaailmasi, sääli vain, että koen asiat hiukan enemmän Sydämen asiana kuin Järjellä. . .

        Ja rähistä ei tarvitse, mä en enään jaksa ja sitä paitsi Tontut on liikkeellä jo :)

        Loismaisuuteen.... Vielä tähän loppuun.. Että: Kyllä minä olisin tahtonutkin sen alkion joka oikeassa munatorvessani teki itselleen kotia kasvaakseen, mutta karvavarassa oli mun hengen meno. En siltikään sitä pikku Tuholaista sanoisi loiseksi, vaan epäonnistuneeksi raskaudeksi.

        Vanhukset ovat asia erikseen sinällään että he ovat täysikasvuisia ihmisisä ja ovat eläneet sellaisina, heillä on elämä josta he kenties eivät halua luopua. He tiedostavat kyllä olemassaolonsa toisin kuin alkio jolla ei siihen vaadittavia aivotoimintoja (tai aivoja ylipäätään) ole. He pystyvät ehkä kommunikoimaan vain pikkulapsen tavoin, mutta noh, eipä meistä kukaan ole lasta tappamassakaan (sanamuoto hassu), vaan abortti on puheen aihe.

        "Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä. "

        Miltä? Myötätuntoisilta ja auttavaisilta, ihmisiltä joille voi tilittää myös pahaa oloa ilman että vastaus on "mutku elämä on kato ihanaa", vaan me ymmärrämme. Tämäkin kärjistettyä, ymmärräthän.

        Loismaisuuteen todellakin, kyllä minä olisin myös halunnut sen kuolleen lapseni, ja nuo pari muutakin jotka onnekseni selvisivät, mutta loiseläjiä ne biologisesti olivat kaikki, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Kyse on vain määritelmästä :D

        ***


      • Wermutti
        CaroLuna kirjoitti:

        Minusta taas sillä ei ole merkitystä, tiedostaako vaiko ei. Mietis tilannetta, jossa vanhuuden vaivat tekevät ihmisestä täysin elinkelvottoman.. Lähes vauvamaisen, jopa jotkut ovat niin huonona ettei edes kykene vauvan tapaan itkulla ilmaisemaan tuntemuksiaan. Mitäs näille sitten? Hehän ovat Yhteiskunnan loisia, koska eivät elä ilman Isäntäänsä Tässä tapauksessa Hoitajaa, tai konetta. Maksavat Mammonaa, ja vaivaa.
        Abortti näillekkin? ...Tai se kutsuttu eutanasia.
        Juu, sähköimpulssi on myöskin näillä vanhuksilla... Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä.

        Kyllä sisäistin ajatusmaailmasi, sääli vain, että koen asiat hiukan enemmän Sydämen asiana kuin Järjellä. . .

        Ja rähistä ei tarvitse, mä en enään jaksa ja sitä paitsi Tontut on liikkeellä jo :)

        Loismaisuuteen.... Vielä tähän loppuun.. Että: Kyllä minä olisin tahtonutkin sen alkion joka oikeassa munatorvessani teki itselleen kotia kasvaakseen, mutta karvavarassa oli mun hengen meno. En siltikään sitä pikku Tuholaista sanoisi loiseksi, vaan epäonnistuneeksi raskaudeksi.

        menee,mutta menköön.Jos vanhemmat tietävät odottavansa vammaistalasta jolle lääkärit eivät juurikaan anna elin mahdollisuutta,niin miksi he eivät saisi päättää raskauden keskeyttämisestä?Miksi sinusta sen lapsen täytyisi saada syntyä kuollakseen?Ketä se palvelee lasta vai vanhempia?
        Paljon puhutaan siitä,että itsekkäät ihmiset päätyvät keskeytykseen kun eivät vammaista lasta halua.Minusta taas voidaan pitää itsekkäinä sellaisia ihmisiä jotka kaikesta huolimatta haluavat lapsen vaikka sen elin mhdollisuudet olisivat minimaaliset ja silloinkin ei koskaan normaalit.Puhdistavatko he omantuntonsa sillä,että antavat lapsensa syntyä ja elää lyhyen elämänsä ehkä kärsien.Sen sijaan että laupeudessaan ottaisivat tunnontuskat ja päästäisivät rakkaan lapsensa pois ilman tuskia.


      • ettei
        Tristar kirjoitti:

        Vanhukset ovat asia erikseen sinällään että he ovat täysikasvuisia ihmisisä ja ovat eläneet sellaisina, heillä on elämä josta he kenties eivät halua luopua. He tiedostavat kyllä olemassaolonsa toisin kuin alkio jolla ei siihen vaadittavia aivotoimintoja (tai aivoja ylipäätään) ole. He pystyvät ehkä kommunikoimaan vain pikkulapsen tavoin, mutta noh, eipä meistä kukaan ole lasta tappamassakaan (sanamuoto hassu), vaan abortti on puheen aihe.

        "Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä. "

        Miltä? Myötätuntoisilta ja auttavaisilta, ihmisiltä joille voi tilittää myös pahaa oloa ilman että vastaus on "mutku elämä on kato ihanaa", vaan me ymmärrämme. Tämäkin kärjistettyä, ymmärräthän.

        Loismaisuuteen todellakin, kyllä minä olisin myös halunnut sen kuolleen lapseni, ja nuo pari muutakin jotka onnekseni selvisivät, mutta loiseläjiä ne biologisesti olivat kaikki, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Kyse on vain määritelmästä :D

        ***

        Suomessa aivokuolleita ihmisiäkään iänkaiken koneiden varassa hengissä pidetä... Carolunan mielestä vissiin pitäisi? Ehkäpä se tietoisuus kulkee nimenomaan siinä, aivotoiminnan määrässä?


      • CaroLuna
        Wermutti kirjoitti:

        menee,mutta menköön.Jos vanhemmat tietävät odottavansa vammaistalasta jolle lääkärit eivät juurikaan anna elin mahdollisuutta,niin miksi he eivät saisi päättää raskauden keskeyttämisestä?Miksi sinusta sen lapsen täytyisi saada syntyä kuollakseen?Ketä se palvelee lasta vai vanhempia?
        Paljon puhutaan siitä,että itsekkäät ihmiset päätyvät keskeytykseen kun eivät vammaista lasta halua.Minusta taas voidaan pitää itsekkäinä sellaisia ihmisiä jotka kaikesta huolimatta haluavat lapsen vaikka sen elin mhdollisuudet olisivat minimaaliset ja silloinkin ei koskaan normaalit.Puhdistavatko he omantuntonsa sillä,että antavat lapsensa syntyä ja elää lyhyen elämänsä ehkä kärsien.Sen sijaan että laupeudessaan ottaisivat tunnontuskat ja päästäisivät rakkaan lapsensa pois ilman tuskia.

        En tiedä mihin pyrit, mutta on monimuotoinen kysymys tämä raskaus ja vammainen lapsi.
        Ensinäkin, minä.. En usko Jeesukseen, Jumalaan, Saatanaan tms.. Mutta uskon Tarkoitukseen. Jokaisella on mielestäni tarkoitus, niin minulla, sinulla kuten muillakin. Jopa sillä syntymättömällä lapsella .. Olisi tarkoitus mikäli ei "hirviö" vanhemmat eliminoisi häntä.
        Itse antaisin mennä raskauden loppuun, mikäli saisin kuulla lapsen menehtyvän pian syntymän jälkeen.. Mikäli raskaus jatkuisi ns. Normaalisti. Monethan menevät shokkiin kuullessaan pahan uutisen, mutta luulenpa että Silläkin tapahtumalla on se tarkoitus. . . Syntyä sitten vaikak kuolemaan, muttei tarkoitusta varmana ole abortoida liki valmista lasta (puhun myöh.ajan abortista).
        Ei se mielestäni ole itsekkyyttä. Toiset vanhemmat kieltäytyvät sikiön seuloista, ja jäävät tiettävästi tiedon varjoon jos vaikka heidän lapsensa olisi kuolemaan "tuomittu" tai vammainen.. Onko sekin itsekkyyttä?

        Minä totta tosiaan tahdon siinä vaiheessa saattaa "lepoon" lapseni joka on kuollut joko syntymä hetkellä, tai sen jälkeen, enkä pidä sitä yhtään itsekkäänä. Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista.


      • CaroLuna
        Tristar kirjoitti:

        Vanhukset ovat asia erikseen sinällään että he ovat täysikasvuisia ihmisisä ja ovat eläneet sellaisina, heillä on elämä josta he kenties eivät halua luopua. He tiedostavat kyllä olemassaolonsa toisin kuin alkio jolla ei siihen vaadittavia aivotoimintoja (tai aivoja ylipäätään) ole. He pystyvät ehkä kommunikoimaan vain pikkulapsen tavoin, mutta noh, eipä meistä kukaan ole lasta tappamassakaan (sanamuoto hassu), vaan abortti on puheen aihe.

        "Luoja paratkoon ja heitä suojelkoon, kaltaisiltasi ihmisiltä. "

        Miltä? Myötätuntoisilta ja auttavaisilta, ihmisiltä joille voi tilittää myös pahaa oloa ilman että vastaus on "mutku elämä on kato ihanaa", vaan me ymmärrämme. Tämäkin kärjistettyä, ymmärräthän.

        Loismaisuuteen todellakin, kyllä minä olisin myös halunnut sen kuolleen lapseni, ja nuo pari muutakin jotka onnekseni selvisivät, mutta loiseläjiä ne biologisesti olivat kaikki, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Kyse on vain määritelmästä :D

        ***

        Jooh, no sen nyt sanoo järkikin, mutta heille kaikille on suotu elämä, niin totta helvetissä se on eriasia. Mutta periaate on Täysin sama.

        Alkiokin jossain vaiheessa kehittyy elämässään moiseksi vanhaksi ihmiseksi. Mutta tuo tiedostamaton Loinen on kyllä surkuhupaisinta mitä olen koskaan kuullut perusteltavan mitä koko aborttiin tulee.

        Ok, mutta sun näkemys on hyvin mennyt jakeluun, syy on edelleenkin epäselvä, muttei se mitään.
        Kyllä meistä lähtee täältä jokainen jalat edellä jossain vaiheessa, et se on vain ajan kysymys. Ei se siltikään Riitä syyksi että voi jonkun alkaneesta elämästä päättää, että elää itse maan kamaralla.
        ja turha on vedellä sitten niitä makkarakeskusteluita tähän, soon luonnon kiertokulkua.. Ei nuo eläimetkään toisiaan tuolla abortoi, saati itseään.


      • CaroLuna
        ettei kirjoitti:

        Suomessa aivokuolleita ihmisiäkään iänkaiken koneiden varassa hengissä pidetä... Carolunan mielestä vissiin pitäisi? Ehkäpä se tietoisuus kulkee nimenomaan siinä, aivotoiminnan määrässä?

        Muttei se mitään.. En minä suinkaan kidutusta puolustele, enkä Väkisin hengissä pitämistä, tms joka ei ole ihmisarvoista elämää.

        Päinvastoin, kun ihminen on Tietoisesti tai toiminnallisesti valmis päättämään oman elämäsnä, niin asia on OK, muttei tämä sama koske vauvan alkuja, KOSKA HEILLÄHÄN ei sitä itse määrämistä voi tapahtua. On väärin Päättää toisen kohtalosta, vaikka olisi miten Kantava, halusi sitten tai ei. Syy pitää olla Hyvin perusteltu ja Viikot sellaiset jotta Abortti olisi hyväksyttävä Toimenpide, Näin vain ei ole Mutta toivon että jossain vaiheessa olisi.


      • mielestäsi
        CaroLuna kirjoitti:

        Muttei se mitään.. En minä suinkaan kidutusta puolustele, enkä Väkisin hengissä pitämistä, tms joka ei ole ihmisarvoista elämää.

        Päinvastoin, kun ihminen on Tietoisesti tai toiminnallisesti valmis päättämään oman elämäsnä, niin asia on OK, muttei tämä sama koske vauvan alkuja, KOSKA HEILLÄHÄN ei sitä itse määrämistä voi tapahtua. On väärin Päättää toisen kohtalosta, vaikka olisi miten Kantava, halusi sitten tai ei. Syy pitää olla Hyvin perusteltu ja Viikot sellaiset jotta Abortti olisi hyväksyttävä Toimenpide, Näin vain ei ole Mutta toivon että jossain vaiheessa olisi.

        AIVOKUOLLEELLA tietoisesti tai toiminnallisesti kyky päättää omasta elämästään tai kuolemastaan???
        Mähän vertasin aivotoiminnatonta alkiota aivokuolleeseen ihmiseen. Kumpi tässä nyt sekasin mahtaa olla?


      • CaroLuna
        mielestäsi kirjoitti:

        AIVOKUOLLEELLA tietoisesti tai toiminnallisesti kyky päättää omasta elämästään tai kuolemastaan???
        Mähän vertasin aivotoiminnatonta alkiota aivokuolleeseen ihmiseen. Kumpi tässä nyt sekasin mahtaa olla?

        Siis selkiytän hiukan, eli toiminnallisella tarkoitan Ruumiillisia toimintoja, oli ihminen sitten aivokuollut tai ei. Eli tähän sarjaan ei liity nämä Itsemurhan yrittäjät, ja siinä onnistujat.
        Ja ihan rauhassa vertailet alkiota ja aivokuollutta keskenään. Nämä kaksi eivät koskaan paini samassa sarjassa muutoin kuin että molemmilla pitäisi olla samat lähtökohdat.


      • nyt siis
        CaroLuna kirjoitti:

        Siis selkiytän hiukan, eli toiminnallisella tarkoitan Ruumiillisia toimintoja, oli ihminen sitten aivokuollut tai ei. Eli tähän sarjaan ei liity nämä Itsemurhan yrittäjät, ja siinä onnistujat.
        Ja ihan rauhassa vertailet alkiota ja aivokuollutta keskenään. Nämä kaksi eivät koskaan paini samassa sarjassa muutoin kuin että molemmilla pitäisi olla samat lähtökohdat.

        mielestäsi ei voikaan vertailla alkioita ja aivokuolleita keskenään, vaikka itse koko tämän älyttömän vertailun aloitit? Sinä tosin et vaatinut edes aivokuolemaa, muukin sinun vertailukohdaksesi kelpasi silloin kun se omaa pointtiasi palveli...

        No hyvähän se, että vihdoin jo huomasit itsekin, kuinka järjettömän vertailun itse aloitit...


      • CaroLuna
        nyt siis kirjoitti:

        mielestäsi ei voikaan vertailla alkioita ja aivokuolleita keskenään, vaikka itse koko tämän älyttömän vertailun aloitit? Sinä tosin et vaatinut edes aivokuolemaa, muukin sinun vertailukohdaksesi kelpasi silloin kun se omaa pointtiasi palveli...

        No hyvähän se, että vihdoin jo huomasit itsekin, kuinka järjettömän vertailun itse aloitit...

        Vaan leikin ajatuksella... Kuten Tristar leikkii sillä ajatuksellaan, et alkio olisi Loinen.

        Kuten sanoin, että Lähtökohdat pitää olla samat, ei vanhusta ilman alkiota.. Ei kuolemaa ilman elämää, ei surua ilman iloa. En tiiä miten tässä nyt taas näin kävi ettei mun ajatukset tavoita ketään, mutta hyvä että edes itse pysyn juonessa mukana.

        Illan jatkoja :)


      • "Tarkoitus"
        CaroLuna kirjoitti:

        En tiedä mihin pyrit, mutta on monimuotoinen kysymys tämä raskaus ja vammainen lapsi.
        Ensinäkin, minä.. En usko Jeesukseen, Jumalaan, Saatanaan tms.. Mutta uskon Tarkoitukseen. Jokaisella on mielestäni tarkoitus, niin minulla, sinulla kuten muillakin. Jopa sillä syntymättömällä lapsella .. Olisi tarkoitus mikäli ei "hirviö" vanhemmat eliminoisi häntä.
        Itse antaisin mennä raskauden loppuun, mikäli saisin kuulla lapsen menehtyvän pian syntymän jälkeen.. Mikäli raskaus jatkuisi ns. Normaalisti. Monethan menevät shokkiin kuullessaan pahan uutisen, mutta luulenpa että Silläkin tapahtumalla on se tarkoitus. . . Syntyä sitten vaikak kuolemaan, muttei tarkoitusta varmana ole abortoida liki valmista lasta (puhun myöh.ajan abortista).
        Ei se mielestäni ole itsekkyyttä. Toiset vanhemmat kieltäytyvät sikiön seuloista, ja jäävät tiettävästi tiedon varjoon jos vaikka heidän lapsensa olisi kuolemaan "tuomittu" tai vammainen.. Onko sekin itsekkyyttä?

        Minä totta tosiaan tahdon siinä vaiheessa saattaa "lepoon" lapseni joka on kuollut joko syntymä hetkellä, tai sen jälkeen, enkä pidä sitä yhtään itsekkäänä. Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista.

        Eli joko "Tarkoitus" voi mennä pieleen jolloin se ei ole kummoinenkaan voima (ja todennäköisesti on aika pahasti raiteiltaan, abortteja kun on tehty tuhansia vuosia), tai sitten se ei voi mennä pieleen jolloin sillä alkiolla ei ollutkaan "Tarkoitusta" syntyä tai sitten abortoitumista ei tapahdu.


      • on loinen
        CaroLuna kirjoitti:

        Vaan leikin ajatuksella... Kuten Tristar leikkii sillä ajatuksellaan, et alkio olisi Loinen.

        Kuten sanoin, että Lähtökohdat pitää olla samat, ei vanhusta ilman alkiota.. Ei kuolemaa ilman elämää, ei surua ilman iloa. En tiiä miten tässä nyt taas näin kävi ettei mun ajatukset tavoita ketään, mutta hyvä että edes itse pysyn juonessa mukana.

        Illan jatkoja :)

        Ottaa ravinteita isännästään? Check. Tarvitsee isäntäeliötään selvitäkseen? Check. Ei anna isäntäeliölleen mitään fyysistä? Check. Pahimmassa tapauksessa aiheuttaa isäntäeliölle fyysistä sairautta? Check.

        Puhtaan biologisesti katsoen alkio on loinen - mitä muutakaan? Itsenäinen eliö ei ainakaan. Korkeintaan yksinomaan psyykkinen symbiontti, JOS se on haluttu.


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        Jooh, no sen nyt sanoo järkikin, mutta heille kaikille on suotu elämä, niin totta helvetissä se on eriasia. Mutta periaate on Täysin sama.

        Alkiokin jossain vaiheessa kehittyy elämässään moiseksi vanhaksi ihmiseksi. Mutta tuo tiedostamaton Loinen on kyllä surkuhupaisinta mitä olen koskaan kuullut perusteltavan mitä koko aborttiin tulee.

        Ok, mutta sun näkemys on hyvin mennyt jakeluun, syy on edelleenkin epäselvä, muttei se mitään.
        Kyllä meistä lähtee täältä jokainen jalat edellä jossain vaiheessa, et se on vain ajan kysymys. Ei se siltikään Riitä syyksi että voi jonkun alkaneesta elämästä päättää, että elää itse maan kamaralla.
        ja turha on vedellä sitten niitä makkarakeskusteluita tähän, soon luonnon kiertokulkua.. Ei nuo eläimetkään toisiaan tuolla abortoi, saati itseään.

        "Alkiokin jossain vaiheessa kehittyy elämässään moiseksi vanhaksi ihmiseksi. Mutta tuo tiedostamaton Loinen on kyllä surkuhupaisinta mitä olen koskaan kuullut perusteltavan mitä koko aborttiin tulee. "

        Kehittyy jos sen annetaan kehittyä, ja siitä kehittyvästä lapsesta tahdotaan huolehtia ja sen elämä turvata. Ei se itsestään tapahdu. Moni ihminen muuttaa elämänsä jotta tuosta alkiosta tulisi se vanhus :D

        Ymmärrämme toistemme mielipiteet siis hyvin, ja olemme eri mieltä, no harm.

        Tämä loisjuttu ei ole _perustelu_ abortille vaan yksi näkemys joka on biologisesti totta, ja joka hyvin kuvastaa sitä miksi minusta abortti ei ole mikään suuri rikos ihmisyyttä vastaan. Tämän liha-asian otin esiin vain kananmunien seuraksi, ilmentämään sitä että tappaminen omaksi hyväksi on ihmisten keskuudessa varsin hyväksyttyä, mitä enemmistöön tulee. Onhan noita viherpiipertäjiäkin (no offense, olin itse joskus kasvissyöjä terveydellisistä syistä, mutta nautinnonhimo voitti.)

        Luonnon kiertokulkua on myös elämänsä puolustaminen. Jos et halua raskautta, se tuntuu sinusta siltä kuin sinulta yritettäisiin (vaikka kohtalon voimalla) viedä elämäsi ja päätösvaltasi pois, abortin mahdollisuus vapauttaa valitsemaan minkä elämän haluaa elää (uhrautuuko lapsen hyvinvoinnille loppuiäkseen vai ei).

        ***


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        En tiedä mihin pyrit, mutta on monimuotoinen kysymys tämä raskaus ja vammainen lapsi.
        Ensinäkin, minä.. En usko Jeesukseen, Jumalaan, Saatanaan tms.. Mutta uskon Tarkoitukseen. Jokaisella on mielestäni tarkoitus, niin minulla, sinulla kuten muillakin. Jopa sillä syntymättömällä lapsella .. Olisi tarkoitus mikäli ei "hirviö" vanhemmat eliminoisi häntä.
        Itse antaisin mennä raskauden loppuun, mikäli saisin kuulla lapsen menehtyvän pian syntymän jälkeen.. Mikäli raskaus jatkuisi ns. Normaalisti. Monethan menevät shokkiin kuullessaan pahan uutisen, mutta luulenpa että Silläkin tapahtumalla on se tarkoitus. . . Syntyä sitten vaikak kuolemaan, muttei tarkoitusta varmana ole abortoida liki valmista lasta (puhun myöh.ajan abortista).
        Ei se mielestäni ole itsekkyyttä. Toiset vanhemmat kieltäytyvät sikiön seuloista, ja jäävät tiettävästi tiedon varjoon jos vaikka heidän lapsensa olisi kuolemaan "tuomittu" tai vammainen.. Onko sekin itsekkyyttä?

        Minä totta tosiaan tahdon siinä vaiheessa saattaa "lepoon" lapseni joka on kuollut joko syntymä hetkellä, tai sen jälkeen, enkä pidä sitä yhtään itsekkäänä. Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista.

        Tarkoitus? Tarkoitus??

        Minäkin osaltani uskone ttä kaikki liittyy kaikkeen ja loppujen lopuksi jokainen tapahtuma on tarpeellinen. Minä vain luen siihen kaiken, myös ihmisen omat päätökset, enkä vain oleta kaikkien lilluvan "tarkoitusken" aalloilla. Abortilla on usein tietoinen tarkoitus, antaa niille syntyville lapsille paremmat lähtökohdat, esimerkiksi. Voi olla että et tahdo ymmärtää mitä tarkoitan mutta no, voih. Huonoon elämäntilanteeseen synnytetty lapsi ei ole mikään siunaus automaattisesti, mutta hyvään on, kun sitä toivotaan. Kaikille parempi vaihtoehto, eh?

        oletko ihan tosissasi? On okei, niitäkin ihmisiä on jotka jatkavat raskautta vaikka tietäisivät lapsen kuolevan pian, joko raskauden aikana tai synnytyksen yhteydessä. itse vain en koskaan ole ymmrtänyt mitä pointtia oman kärsimyksen pitkittämisessä on... kuunnella päivästä toiseen tutnemattomien kyselyjä siitä "milloin se syntyy" ja "onko teillä kaikki nyt valmiina" voihan sitä joku nauttia myötätunnon lypsämisestä joka toiselta vastaantulijalta, mutta itseäni alkaisi piakkoin kyllästyttää selittää niille että ei, tämä ei tule elämään, kuolee kohta, ai miksikö se on vielä siellä? Huoh...

        Viimeistä kappaletta en minäkään ymmärtänyt.

        ***


      • CaroLuna
        Tristar kirjoitti:

        Tarkoitus? Tarkoitus??

        Minäkin osaltani uskone ttä kaikki liittyy kaikkeen ja loppujen lopuksi jokainen tapahtuma on tarpeellinen. Minä vain luen siihen kaiken, myös ihmisen omat päätökset, enkä vain oleta kaikkien lilluvan "tarkoitusken" aalloilla. Abortilla on usein tietoinen tarkoitus, antaa niille syntyville lapsille paremmat lähtökohdat, esimerkiksi. Voi olla että et tahdo ymmärtää mitä tarkoitan mutta no, voih. Huonoon elämäntilanteeseen synnytetty lapsi ei ole mikään siunaus automaattisesti, mutta hyvään on, kun sitä toivotaan. Kaikille parempi vaihtoehto, eh?

        oletko ihan tosissasi? On okei, niitäkin ihmisiä on jotka jatkavat raskautta vaikka tietäisivät lapsen kuolevan pian, joko raskauden aikana tai synnytyksen yhteydessä. itse vain en koskaan ole ymmrtänyt mitä pointtia oman kärsimyksen pitkittämisessä on... kuunnella päivästä toiseen tutnemattomien kyselyjä siitä "milloin se syntyy" ja "onko teillä kaikki nyt valmiina" voihan sitä joku nauttia myötätunnon lypsämisestä joka toiselta vastaantulijalta, mutta itseäni alkaisi piakkoin kyllästyttää selittää niille että ei, tämä ei tule elämään, kuolee kohta, ai miksikö se on vielä siellä? Huoh...

        Viimeistä kappaletta en minäkään ymmärtänyt.

        ***

        "Viimeistä kappaletta en minäkään ymmärtänyt."

        Niinpä niin. Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat. Onhan se raskasta, mutta sitähän se on...
        Elämä ja kuolema, ihan inhimillistä, toisin on sun miettees abortista.. Erimieltä. :)


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        "Viimeistä kappaletta en minäkään ymmärtänyt."

        Niinpä niin. Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat. Onhan se raskasta, mutta sitähän se on...
        Elämä ja kuolema, ihan inhimillistä, toisin on sun miettees abortista.. Erimieltä. :)

        "Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista. "

        Tätä minä en ymmärrä, siis en ymmärrä mitä se tarkoittaa. Voit varmaankin sen suomentaa.

        Sen ymmärrän mikä on oma tahtosi mikäli joutuisit lapsesi "hyvästelemään", oma tahto on ihan ok. Toivon vain ette ikinä siihen tilanteeseen joudu. Minua vain todellakin hämäsi mitä tuo edellinen lause oikein suomeksi tarkoittaa, en siitä järjellistä lausetta saanut taottua.

        Elämä ja kuolema tosiaan ovat inhimillisiä, niinkuin sekin että niihin liittyy suuria tunteita.

        " Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat."

        Ja mistä sait käsityksen että minusta olisi?

        ***


      • CaroLuna
        Tristar kirjoitti:

        "Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista. "

        Tätä minä en ymmärrä, siis en ymmärrä mitä se tarkoittaa. Voit varmaankin sen suomentaa.

        Sen ymmärrän mikä on oma tahtosi mikäli joutuisit lapsesi "hyvästelemään", oma tahto on ihan ok. Toivon vain ette ikinä siihen tilanteeseen joudu. Minua vain todellakin hämäsi mitä tuo edellinen lause oikein suomeksi tarkoittaa, en siitä järjellistä lausetta saanut taottua.

        Elämä ja kuolema tosiaan ovat inhimillisiä, niinkuin sekin että niihin liittyy suuria tunteita.

        " Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat."

        Ja mistä sait käsityksen että minusta olisi?

        ***

        "Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista. "

        Eli kuten keskenmenossa monesti kohtu tyhjentyy luonnollisesti, joskus tarvitaan kaavintaa jotta saadaan kuollut sikiö/alkio pois kohdusta. Ja myöhäisessä raskausvaiheessa, oletetaan nyt vaikka viikolla 25 oleva sikiö kuolee kohtuun, niin tämän synnyttäminen käynnistetysti on paikallaan, jotta päästään tekemään surutyötä, etteikä äidille tule tulehduksia jne..
        Ja kehontoimivuus johtuu tiettävästi hormooneista joka itsessään käynnistää kohdun tyhjentymisen, eli luonnollinen tyhjentyminen.

        Mä tiedän, et selitän kovin ei ymmärrettävästi, mutta selitän nyt kuitenkin.

        Tottakai jokainen toivoo synnyttävänsä normaalin ja henkiin jäävän sikiön, mutta jos kohdalleni kävisi näin, että vauva tod.näk. heti synnyttyään menehtyisi, niin en abortoisi, vaan veisin raskauden loppuun ja antaa lapsen kuolla ns. Luonnollisesti.

        " Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat."

        Ja mistä sait käsityksen että minusta olisi?

        Aiemmasta kirjoituksestasi. Kirjoitit kuinka raskauttavaa olisi viedä raskaus loppuun kaikkien kysellessä::: Milloin mitäkin lapseen liittyviä kysymyksiä. Sain sen kuvan, jotta sinä näkisit lapsen abortoinnin parhaana vaihtiehtona, Kysymysten takia.


      • Marielle82
        CaroLuna kirjoitti:

        En tiedä mihin pyrit, mutta on monimuotoinen kysymys tämä raskaus ja vammainen lapsi.
        Ensinäkin, minä.. En usko Jeesukseen, Jumalaan, Saatanaan tms.. Mutta uskon Tarkoitukseen. Jokaisella on mielestäni tarkoitus, niin minulla, sinulla kuten muillakin. Jopa sillä syntymättömällä lapsella .. Olisi tarkoitus mikäli ei "hirviö" vanhemmat eliminoisi häntä.
        Itse antaisin mennä raskauden loppuun, mikäli saisin kuulla lapsen menehtyvän pian syntymän jälkeen.. Mikäli raskaus jatkuisi ns. Normaalisti. Monethan menevät shokkiin kuullessaan pahan uutisen, mutta luulenpa että Silläkin tapahtumalla on se tarkoitus. . . Syntyä sitten vaikak kuolemaan, muttei tarkoitusta varmana ole abortoida liki valmista lasta (puhun myöh.ajan abortista).
        Ei se mielestäni ole itsekkyyttä. Toiset vanhemmat kieltäytyvät sikiön seuloista, ja jäävät tiettävästi tiedon varjoon jos vaikka heidän lapsensa olisi kuolemaan "tuomittu" tai vammainen.. Onko sekin itsekkyyttä?

        Minä totta tosiaan tahdon siinä vaiheessa saattaa "lepoon" lapseni joka on kuollut joko syntymä hetkellä, tai sen jälkeen, enkä pidä sitä yhtään itsekkäänä. Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista.

        muuhun kuin siihen että itse päätän elämästäni, onnellisuudestani ja siitä mikä minulle on parhaaksi. Uskon siihen, että kontrolloin itse elämääni. Sillä ei ole Tarkoitusta. Elämäni alkoi, elän sen parhaani mukaan ja sitten kuolen. Jos äitini olisi abortoinut minut niin mitä siitä tietäisin? Elämäni olisi päättynyt ENNEN kuin se alkoikaan. En siis tietäisi MITÄÄN.

        Alkio, joka myöhemmin määritellään sikiöksi, voidaan määritellä myös loiseksi, koska se ottaa äidin tahdosta huolimatta hänen elimistöstään kaikki tarvitsemansa rakennusaineet kehitykseensä. Se myös käyttää äitiä ns. roskasankona, joka poistaa kuona-aineet sen elimistöstä. Vaikka tämä määritelmä loinen kuinka loukkaavalta tahansa sinulle vaikuttaa niin se on fakta. Sinun omasta asenteestasi se on taas kiinni, miten siihen takerrut. Symbioosista ei todellakaan ole kyse!

        Aivokuollut ihminen ja sikiö, heillä on tasan yksi yhteinen piirre: se, että he eivät ymmärrä elävänsä, eivätkä ymmärrä ympäristöään. Siihen se yhtäläisyys loppuu. Sinä kauhistelet aborttia, koska tiedät miten ja miksi se tapahtuu. Ympäristöstään ja olemassaolostaan tietämätön alkio/sikiö ei tiedä. Sillä ei ole tunteita. Saahan sillä olla se ihmisarvo, jos sen sille haluat antaa, mutta se ei mene äidin ihmisarvon edelle. Jos äiti päättää ennen raskausviikkoa 12 (ja yleensä kun se tapahtuu paljon aikaisemmin) ettei halua lasta, ei se tee hänestä yhtään huonompaa ihmistä kuin sinusta tai minusta.

        Ole siis hyvä ja pidä myöhäisajan abortit ja lain piirissä sallitut abortit ihan erillisinä asioina.

        Eutanasiasta sen verran että jos olisin vanhus, joka on vaipoissa ja toisten elätettävänä/autettavana enkä mitään paljon maailman menosta tajuaisi niin kyllä säästäisin ihmisiltä taakan ja haluaisin, että minun annettaisiin kuolla arvokkaasti, eikä sairaalan ensiavun pöydällä jonkun yrittäessä elvyttää.

        En pelkää kuolemaa, mutta se, että näkisin oman lapseni kuolevan heti syntymän jälkeen tai syntyvän kuolleena olisi henkisesti niin suuri isku, että romahtaisin aika varmasti. En usko että voit moisesta asiasta noin puhua, jos et ole sitä kokenut. Kerro sitten kun olet. Jospa silläkin on Tarkoitus.


      • CaroLuna
        Marielle82 kirjoitti:

        muuhun kuin siihen että itse päätän elämästäni, onnellisuudestani ja siitä mikä minulle on parhaaksi. Uskon siihen, että kontrolloin itse elämääni. Sillä ei ole Tarkoitusta. Elämäni alkoi, elän sen parhaani mukaan ja sitten kuolen. Jos äitini olisi abortoinut minut niin mitä siitä tietäisin? Elämäni olisi päättynyt ENNEN kuin se alkoikaan. En siis tietäisi MITÄÄN.

        Alkio, joka myöhemmin määritellään sikiöksi, voidaan määritellä myös loiseksi, koska se ottaa äidin tahdosta huolimatta hänen elimistöstään kaikki tarvitsemansa rakennusaineet kehitykseensä. Se myös käyttää äitiä ns. roskasankona, joka poistaa kuona-aineet sen elimistöstä. Vaikka tämä määritelmä loinen kuinka loukkaavalta tahansa sinulle vaikuttaa niin se on fakta. Sinun omasta asenteestasi se on taas kiinni, miten siihen takerrut. Symbioosista ei todellakaan ole kyse!

        Aivokuollut ihminen ja sikiö, heillä on tasan yksi yhteinen piirre: se, että he eivät ymmärrä elävänsä, eivätkä ymmärrä ympäristöään. Siihen se yhtäläisyys loppuu. Sinä kauhistelet aborttia, koska tiedät miten ja miksi se tapahtuu. Ympäristöstään ja olemassaolostaan tietämätön alkio/sikiö ei tiedä. Sillä ei ole tunteita. Saahan sillä olla se ihmisarvo, jos sen sille haluat antaa, mutta se ei mene äidin ihmisarvon edelle. Jos äiti päättää ennen raskausviikkoa 12 (ja yleensä kun se tapahtuu paljon aikaisemmin) ettei halua lasta, ei se tee hänestä yhtään huonompaa ihmistä kuin sinusta tai minusta.

        Ole siis hyvä ja pidä myöhäisajan abortit ja lain piirissä sallitut abortit ihan erillisinä asioina.

        Eutanasiasta sen verran että jos olisin vanhus, joka on vaipoissa ja toisten elätettävänä/autettavana enkä mitään paljon maailman menosta tajuaisi niin kyllä säästäisin ihmisiltä taakan ja haluaisin, että minun annettaisiin kuolla arvokkaasti, eikä sairaalan ensiavun pöydällä jonkun yrittäessä elvyttää.

        En pelkää kuolemaa, mutta se, että näkisin oman lapseni kuolevan heti syntymän jälkeen tai syntyvän kuolleena olisi henkisesti niin suuri isku, että romahtaisin aika varmasti. En usko että voit moisesta asiasta noin puhua, jos et ole sitä kokenut. Kerro sitten kun olet. Jospa silläkin on Tarkoitus.

        Kuin sen että sun tektistä paistaa ikävästi Suurehko asenneongelma mua kohtaan :)
        Tattista vain..

        Kyse ei ole siitä, kuka mihinkin uskoo. Minä uskon tarkoitukseen, siinä missä joku muu uskoo jumalaan tai on uskomatta mihinkään. Se ei tee mun ajattelutavasta sen huonompaa kuin sinunkaan, enkä ole Tyrkyttänyt omaa "uskoani" tarkoitukseen kellekkään. Vai voitko väittää ettei linnuilla, ötököillä, madoilla tai muilla elävillä organismeilla ole mitään tarkoitusta, kaikki ollaan täällä vaan siksi että ollaan vain synnytty. Ok.. Se on ihan ok asia, jota en tosin itse tue.

        Määrittele sinäkin vain alkio loiseksi, määritelköön kuka tahansa, mutta koitan kyllä enemmänkin Puolustaa alkion tai sikiön ihmisyyttä, vaikka niin painotetaan jatkuvasti ettei tätä Ihmisyyttä ole.. Kyllä on.
        Ja sun miettees raskaana olevista naisista "roskasankona", just koitatkohan nyt ihan tahallaan Provoisoida Parahin Roskis?
        Fakta? Aha, Mistäs sitten käsite Alkio, tai sikiö tulee? Onko ne vain lääketieteellisiä termejä joita tavan taaplaajat käyttää? Miksi ei suoraan puhuta Loisista? Musta ihan turhaa väheksyntää, mutta enpä ihmettele moista lainkaan eräiltä tahoilta.

        Enkä ole puhunut MITÄÄN äidin ihmisarvosta, taikka että tämän pitäisi PITÄÄ väkisin lapsi, tms.. MINÄ olen kyllä kirjoittanut että TÄMÄ ABORTTI pitäisi tehdä ennen 8 rv, ei sen jälkeen enään. Täysin ajasta kiinni oleva määritelmä, eikä suinkaan pois suljettu tapaus.
        Ja näistä abortoivista naisista ei tosiaan kuulu kylläkään puhua äideistä, mikäli heillä ei sitten entuudestaan ole lapsia..
        Ihmisen huonommuudestakaan en ole puhunut. En ole mikään tuomitsemaan ihmistä, Kyseenalaistamaan teon voin, ihan kuten muitakin osa-alueita skeptisesti analysoiden.

        *En pelkää kuolemaa, mutta se, että näkisin oman lapseni kuolevan heti syntymän jälkeen tai syntyvän kuolleena olisi henkisesti niin suuri isku, että romahtaisin aika varmasti. En usko että voit moisesta asiasta noin puhua, jos et ole sitä kokenut. Kerro sitten kun olet. Jospa silläkin on Tarkoitus. *

        Romahtaisit? Ai siksikö että tämä kuoleva lapsi on hyötykäyttänyt kroppaasi Loisen tapaan, antanut Roskansa sinun kannettavaksi 9 kuukautta, vai Miksi? Sä tyttö hyvä tule sanomaan mulle mitä pystyn tuntemaan tai kokemaan asiaa EDES ajatellessa. Elämää olen nähnyt, kuolemaakin kyllä.. Ja se ei ole mukavaa lainkaan, mutta Kun pitää toitottamasi Faktat mielessä, ettei elämä ole Reilua, ja kuolema on se yksi Niistä seikoista joka seuraa meitä kaikkia.


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        "Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista. "

        Eli kuten keskenmenossa monesti kohtu tyhjentyy luonnollisesti, joskus tarvitaan kaavintaa jotta saadaan kuollut sikiö/alkio pois kohdusta. Ja myöhäisessä raskausvaiheessa, oletetaan nyt vaikka viikolla 25 oleva sikiö kuolee kohtuun, niin tämän synnyttäminen käynnistetysti on paikallaan, jotta päästään tekemään surutyötä, etteikä äidille tule tulehduksia jne..
        Ja kehontoimivuus johtuu tiettävästi hormooneista joka itsessään käynnistää kohdun tyhjentymisen, eli luonnollinen tyhjentyminen.

        Mä tiedän, et selitän kovin ei ymmärrettävästi, mutta selitän nyt kuitenkin.

        Tottakai jokainen toivoo synnyttävänsä normaalin ja henkiin jäävän sikiön, mutta jos kohdalleni kävisi näin, että vauva tod.näk. heti synnyttyään menehtyisi, niin en abortoisi, vaan veisin raskauden loppuun ja antaa lapsen kuolla ns. Luonnollisesti.

        " Minusta ei ainakaan ole kovinkaan epätavallista kohdata asioita niin kuin ne ovat."

        Ja mistä sait käsityksen että minusta olisi?

        Aiemmasta kirjoituksestasi. Kirjoitit kuinka raskauttavaa olisi viedä raskaus loppuun kaikkien kysellessä::: Milloin mitäkin lapseen liittyviä kysymyksiä. Sain sen kuvan, jotta sinä näkisit lapsen abortoinnin parhaana vaihtiehtona, Kysymysten takia.

        Kiitos selvennyksestä. Minulle ei tosiaan tullut mielenkään että joku jäisi kuollut sikiö kohdussaan odottelemaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen, jos kuolema on jo kerran todettu. Siksi en varmaankaan ymmärtänyt. Vaikak nyt kun mietin, kyllä sitä minullekin ehdotettiin, kysyttiin haluatko lähteä kotiin vai käynnistetäänkö nyt? Minusta taisi olla niin outoa että moista kyseltiin että unohdin koko jutun.

        "Sain sen kuvan, jotta sinä näkisit lapsen abortoinnin parhaana vaihtiehtona, Kysymysten takia."

        Pitäisin abortointia parhaana vaihtoehtona sen tilanteen vuoksi, sen painostavuuden, sen kokoaikaisen tiedostamisen että kannan itsessäni kuolevaa lasta. En vian pärjäisi sen ajatuksen kanssa jatkuvasti, mahan kölliessä siinä, ihmisten ihastellessa. En kysymysten Vuoksi, vaan ne kysymykset ovat paras ilmentymä siitä tilanteen kauheudesta, ja myös raskaita osaltaan, asettavathan ne ikävään tilanteeseen sekä kysyjän että vastaajan.

        ***


      • CaroLuna
        Tristar kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä. Minulle ei tosiaan tullut mielenkään että joku jäisi kuollut sikiö kohdussaan odottelemaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen, jos kuolema on jo kerran todettu. Siksi en varmaankaan ymmärtänyt. Vaikak nyt kun mietin, kyllä sitä minullekin ehdotettiin, kysyttiin haluatko lähteä kotiin vai käynnistetäänkö nyt? Minusta taisi olla niin outoa että moista kyseltiin että unohdin koko jutun.

        "Sain sen kuvan, jotta sinä näkisit lapsen abortoinnin parhaana vaihtiehtona, Kysymysten takia."

        Pitäisin abortointia parhaana vaihtoehtona sen tilanteen vuoksi, sen painostavuuden, sen kokoaikaisen tiedostamisen että kannan itsessäni kuolevaa lasta. En vian pärjäisi sen ajatuksen kanssa jatkuvasti, mahan kölliessä siinä, ihmisten ihastellessa. En kysymysten Vuoksi, vaan ne kysymykset ovat paras ilmentymä siitä tilanteen kauheudesta, ja myös raskaita osaltaan, asettavathan ne ikävään tilanteeseen sekä kysyjän että vastaajan.

        ***

        *Kiitos selvennyksestä. Minulle ei tosiaan tullut mielenkään että joku jäisi kuollut sikiö kohdussaan odottelemaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen, jos kuolema on jo kerran todettu*

        Aivan, siis ymmärrettävää on että kuollut yksilö poistetaan, tottakai.

        Mutta....
        *Pitäisin abortointia parhaana vaihtoehtona sen tilanteen vuoksi, sen painostavuuden, sen kokoaikaisen tiedostamisen että kannan itsessäni kuolevaa lasta.*

        Aivan, mutta tässäkin olisi mahdollisuus tarjota lapselle se luonnollinen kuolema, eikä se että lääkkeillä toisen elämä otetaan pois. :(
        Elämää on se kohdussakin vietetty aika, ja periaatteessa mietin että Kun varmuus saadaan siitä että sikiö tulee menehtymään syntymänsä jälkeen, niin on se terapeuttista aikaa se loppu.
        Minä mieluusti näkisin lapseni kun syntyy vaikka jo nyt koen ajatuksen tuskaisena.. Ja mikä parasta, ihmeitäkin tapahtuu. Vaikka on kuolevan leima otsassa, niin jotkut eivät kuolekkaan. (paitsi jossain vaiheessa :) )


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        *Kiitos selvennyksestä. Minulle ei tosiaan tullut mielenkään että joku jäisi kuollut sikiö kohdussaan odottelemaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen, jos kuolema on jo kerran todettu*

        Aivan, siis ymmärrettävää on että kuollut yksilö poistetaan, tottakai.

        Mutta....
        *Pitäisin abortointia parhaana vaihtoehtona sen tilanteen vuoksi, sen painostavuuden, sen kokoaikaisen tiedostamisen että kannan itsessäni kuolevaa lasta.*

        Aivan, mutta tässäkin olisi mahdollisuus tarjota lapselle se luonnollinen kuolema, eikä se että lääkkeillä toisen elämä otetaan pois. :(
        Elämää on se kohdussakin vietetty aika, ja periaatteessa mietin että Kun varmuus saadaan siitä että sikiö tulee menehtymään syntymänsä jälkeen, niin on se terapeuttista aikaa se loppu.
        Minä mieluusti näkisin lapseni kun syntyy vaikka jo nyt koen ajatuksen tuskaisena.. Ja mikä parasta, ihmeitäkin tapahtuu. Vaikka on kuolevan leima otsassa, niin jotkut eivät kuolekkaan. (paitsi jossain vaiheessa :) )

        "Aivan, mutta tässäkin olisi mahdollisuus tarjota lapselle se luonnollinen kuolema, eikä se että lääkkeillä toisen elämä otetaan pois. :( "

        Minusta... kuolema on kuolema, se lapsi tulee kohtamaan kuoleman ennenkuin on ehtinyt elää, mutta äiti saa kokea tuskan joka päivä uudestaan, aina aamulla herätä siihen että se on vielä siinä ja kaikkien nähtävillä. Itse koen sen hyvin tuhoisaksi tulevaosuuden kannalta, ja hyvin vaikeaksi päsätä yli.

        Mutta; jollekin toiselle se voi todella olla terapeuttista, että saa antaa raskauden mennä loppuun ja asioiden mennä omalla painollaan. Minulle ei olisi, mutta toiselle (esimerkiksi sinulle) voisi hyvinkin olla.

        "Minä mieluusti näkisin lapseni kun syntyy vaikka jo nyt koen ajatuksen tuskaisena.."

        Yleensä pidetään normina ja hyvänä asiana että kuolleena syntynytkin nähdään, ja hänet hyvästellään "kasvoista kasvoihin". Oman osittaisen valokuvamuistini takia (mm) en halunnut oamani nähdä enkä katunut hetkeäkään. Muistaakseni hänestä otettiin valokuva joka on sairaalassa tallessa vielä vuosia jos sen joskus tahdon, uskon vain että sinne se jää :D Lapsi oli kovin rakas mutta hyvästelin hänet jo ennen synnytystä. Puhuin aiemmin siitä ultran kuvasta joka jäi minulle kummittelemaan ja olen yhä varma siitä että jos olisin lapseni kasvot nähnyt, ne seuraisivat minua aina. Enkä tahdo että ensimmäinen kuollut ihminen jonka näen on oma tyttäreni :( olen liian visuaalinen unohtamaan mitään sellaista, enkä halua sen kuvan kanssa loppuelämääni elää. Mieluummin elän sen eteenpäin katsoen :D

        Tulipa terapiasessio, hehe...

        ***


      • lawyer

        TRISTANILLA on selkeästi kovasti kipeä kokemus koskien aborttia, kun kovasti älähtää kun kalikka kalahtaa... Oletko TRISTAN varmistanut, että sinut on steriloitu?
        Tuollaisten muiden verorahoilla itselleen abortteja tekevien kustantaminen on VÄÄRIN!


      • gyn.
        Tristar kirjoitti:

        "Ihmisen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä nk. X ja Y-kromosomien perusteella."

        Okei, sen perusteella kumpaa kromosomia hedelmöittänyt siittiö kantaa, okei. Tuon voitat, unohdin hetkeksi. Sukupuoli ei kuitenkaan näy sikiössä mitenkään muuten ennen myöhempää vaihetta, päältäpäin ei voitaisi nähdä kumpaa sukupuolta se edustaa. Mutta se kai ei ollut kysymyskään.

        "Kirjoituksesi ilmentää teknillistä asiantuntemattomuutta, lue: tietämättömyyttä, ja kypsymättömyyttä vakavien asioiden yhteydessä. Juuri tällaisista syistä lasta on suojattava."

        Voisitko nyt selittää miten ihmeessä sinä olet minun kypsymättömyyttäni jotenkin löytävinäsi? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä kuka minä oen, ja vain pieni osa siitä miten minä elän tai mitä ajattelen, en sinuna menisi puhumaan kypsymättömyydestä yhtään mitään.

        Jos verrataan sinuun joka katsot palloa tasan yhdeltä puolelta, kiinnityt yhteen pisteeseen (alkion oikeudet!) ja ummistat silmäsi kaikelle muulle mikä asiaan liittyy. Älä viitsi.

        "Ihmisen lihakset ja ajatukset toimivat sähkökemiallisten impulssien varassa. "

        Niin taisin mainitakin?

        "Lapsi ei ole myöskään loinen (kauhistus). "

        Ei se sinulle olisi, ilemisesti. Joillekin se on. Ei-toivottu lapsi täyttää loisen kaikki tunnusmerkit, sinä itse annat nyt sanalle sen "kauhean" merkityksen. minusta se on vain biologinen fakta.

        "Kun olet huomannut, että mykillä ja naisillakin on sielu, niin miksi kieltäisit lapsen ihmisyyden? Olisiko lapsella jopa sielu, mykkien ja naisten tapaan?
        "

        Jos nyt saivartelemaan ruvetaan niin en allekirjotia käsitettä sielu ollenkaan, puhuin muiden käsityksistä jotka ovat yleisesti ymmärrettävissä. Eivät omia sanojani. Sinulla on totisesti taito pureutua epäolennaiseen.

        Minusta ihmisen persoona kehittyy raskauden ajasta kuolemaan saakka (yhä vieläkään en näe alle 12 viikkoista alkiota ihmisenä, tosin myöhemmin raskaudessa sikiö jo kuulee ja tuntee, missä vaiheessa se on huomattavasti lähempänä ihmisolentoa. Alkiovaiheessa se on lähinnä... toukka?), sielua sinällään ei minusta ole vaan se käsite on hyvä yleissana ihmisen persoonalle ja omanlaisuudelle. Ihmisen hengelle ja tunteelle. Hyvä sana jonka kaikki tunnistavat mutta jonka määritelmä minusta on turhan löysä ja ontuu.

        Ihan henkilökohtaisuuksien sijaan taas, mitä jos pysyisit asiassa kun kerran keskustelun aloititkin?

        ***

        Oletko huomannut, että itse katsot asioit6a myös yhdeltä kannalta...jos on noin vannoutunut sikiön/alkion vihaaja, poistata kohtusi!


      • .........
        CaroLuna kirjoitti:

        Vaan leikin ajatuksella... Kuten Tristar leikkii sillä ajatuksellaan, et alkio olisi Loinen.

        Kuten sanoin, että Lähtökohdat pitää olla samat, ei vanhusta ilman alkiota.. Ei kuolemaa ilman elämää, ei surua ilman iloa. En tiiä miten tässä nyt taas näin kävi ettei mun ajatukset tavoita ketään, mutta hyvä että edes itse pysyn juonessa mukana.

        Illan jatkoja :)

        Tristar ja tämä toinen "väittelijä" on sama...


      • CaroLuna
        ......... kirjoitti:

        Tristar ja tämä toinen "väittelijä" on sama...

        ..Jos näin, niin suksippa kuuseen väitöksines.
        Ei tarvetta harrastella tuplanickejä, ja eiköhän Ylläpito pidä huolen ettei niitä mahdollisesti rekkautuneiden kesken ole.


      • Tristar
        gyn. kirjoitti:

        Oletko huomannut, että itse katsot asioit6a myös yhdeltä kannalta...jos on noin vannoutunut sikiön/alkion vihaaja, poistata kohtusi!

        Tupa oli hauska kommentti. Oliko oikeasti pakko?

        Katson asiaa yksinomaan siltä kannalta että toisen ihmisen tekojen tuomitseminen tässä asiassa on turhaa ja vahingollista, koska jokainen tekee omat päätöksensä. Lain voimalla ihmisten pakottaminen raskauteen tai aborttiin olisi julmaa ja väärin.

        Mistähän sinä sait päähäsi että "vihaan alkioita"? On niitä lapsia minullakin ja tise en aborttia tekisi. Mutten oleta kaikkine muiden ajattelevan samalla tavalla ja elävän samaa elämää jossa samat ratkaisut ovat aina oikeita, vaan oletan jokaisella olevan sen oman elämän, oman tilanteen, ja omat ratkaisut.

        Pässi...

        ***


      • Tristar
        CaroLuna kirjoitti:

        ..Jos näin, niin suksippa kuuseen väitöksines.
        Ei tarvetta harrastella tuplanickejä, ja eiköhän Ylläpito pidä huolen ettei niitä mahdollisesti rekkautuneiden kesken ole.

        Toisella palstalla (ateismissa vissiin) minua juuri luullaan, hetkinen, neljäksi eri nickiksi! Ja nyt tuli yksi lisää.

        Olenpa monipuolinen :D

        ***


      • Tristar
        lawyer kirjoitti:

        TRISTANILLA on selkeästi kovasti kipeä kokemus koskien aborttia, kun kovasti älähtää kun kalikka kalahtaa... Oletko TRISTAN varmistanut, että sinut on steriloitu?
        Tuollaisten muiden verorahoilla itselleen abortteja tekevien kustantaminen on VÄÄRIN!

        Enkä ole ainuttakaana borttia tehnyt, teettänyt enkä siihen itse pystyisi, lapsia minulla kyllä on.

        Onko shokeeraavaa kuvitella että joku voisi pitää ihan valinnanvapauden puolta, jokaiselle omalla kohdallaan vaikka ei itse samaa valintaa tekisikään?

        Vai onko se "tasa-arvo"-puolella omaan keskustelukyvyttömyyteensä katkeroitunut pälli nyt täällä minua haukkumassa joka toisessa ketjussa?

        Jos olet eri mieltä kanssani, se on ihan ok, ei mitään vikaa, henkilökohtaisten loukkausten lateleminen vain on turhaa ja ikävää.

        ***


      • sinisiipi
        Tristar kirjoitti:

        "Ihmisen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä nk. X ja Y-kromosomien perusteella."

        Okei, sen perusteella kumpaa kromosomia hedelmöittänyt siittiö kantaa, okei. Tuon voitat, unohdin hetkeksi. Sukupuoli ei kuitenkaan näy sikiössä mitenkään muuten ennen myöhempää vaihetta, päältäpäin ei voitaisi nähdä kumpaa sukupuolta se edustaa. Mutta se kai ei ollut kysymyskään.

        "Kirjoituksesi ilmentää teknillistä asiantuntemattomuutta, lue: tietämättömyyttä, ja kypsymättömyyttä vakavien asioiden yhteydessä. Juuri tällaisista syistä lasta on suojattava."

        Voisitko nyt selittää miten ihmeessä sinä olet minun kypsymättömyyttäni jotenkin löytävinäsi? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä kuka minä oen, ja vain pieni osa siitä miten minä elän tai mitä ajattelen, en sinuna menisi puhumaan kypsymättömyydestä yhtään mitään.

        Jos verrataan sinuun joka katsot palloa tasan yhdeltä puolelta, kiinnityt yhteen pisteeseen (alkion oikeudet!) ja ummistat silmäsi kaikelle muulle mikä asiaan liittyy. Älä viitsi.

        "Ihmisen lihakset ja ajatukset toimivat sähkökemiallisten impulssien varassa. "

        Niin taisin mainitakin?

        "Lapsi ei ole myöskään loinen (kauhistus). "

        Ei se sinulle olisi, ilemisesti. Joillekin se on. Ei-toivottu lapsi täyttää loisen kaikki tunnusmerkit, sinä itse annat nyt sanalle sen "kauhean" merkityksen. minusta se on vain biologinen fakta.

        "Kun olet huomannut, että mykillä ja naisillakin on sielu, niin miksi kieltäisit lapsen ihmisyyden? Olisiko lapsella jopa sielu, mykkien ja naisten tapaan?
        "

        Jos nyt saivartelemaan ruvetaan niin en allekirjotia käsitettä sielu ollenkaan, puhuin muiden käsityksistä jotka ovat yleisesti ymmärrettävissä. Eivät omia sanojani. Sinulla on totisesti taito pureutua epäolennaiseen.

        Minusta ihmisen persoona kehittyy raskauden ajasta kuolemaan saakka (yhä vieläkään en näe alle 12 viikkoista alkiota ihmisenä, tosin myöhemmin raskaudessa sikiö jo kuulee ja tuntee, missä vaiheessa se on huomattavasti lähempänä ihmisolentoa. Alkiovaiheessa se on lähinnä... toukka?), sielua sinällään ei minusta ole vaan se käsite on hyvä yleissana ihmisen persoonalle ja omanlaisuudelle. Ihmisen hengelle ja tunteelle. Hyvä sana jonka kaikki tunnistavat mutta jonka määritelmä minusta on turhan löysä ja ontuu.

        Ihan henkilökohtaisuuksien sijaan taas, mitä jos pysyisit asiassa kun kerran keskustelun aloititkin?

        ***

        ihan turhaa niuhottaa jostakin onko sikiö ihminen , tunteeko se vielä mitään kun abortti tehdään.Keskosvauvan elämän puolesta taistellaan, oli se kuinka kehittymätön tahansa. Ei silloin mietitä no tunteeko se vielä mitään, vaan että kunhan se pysyisi hengissä. Sitä halutaan, sen halutaan elää, sitä jopa rakastetaan, vaikka se ei vielä osaa itse edes hengittää tai ajatella. Abortissa äiti ei halua pitää lasta, eli haluaa että se kuolee = haluaa tappaa sen. Tuskin kuitenkaan kukaan nainen murhanhimossaa sikiötä tapattaa, vaan sen vuoksi, että priorisoi oman elämänsä. Normaalin tunne-elämän omaava nainen kuitenkin tuntee syyllisyyttä elävän sikiön, oman lapsensa tappamisesta, sitä helpottaa jos kieltää kaiken, yrittää unohtaa kaiken, syyttää olosuhteita, miestä, jne.Kyllähän etenkin Suomessa nainen on niin voimakas ja itsenäinen, että tähän pystyy varsinkin kun yhteiskunta ei ole kovin lapsimyönteinen ja jos oma huoleton elämä on tärkeämpää kuin toisen ihmisen elämästä huolehtiminen.

        TUnsin juuri pienen potkun mahassani. Kylläpä oli ihana tunne. Tappakaa vaan lapsianne, minä en.


      • Marielle82
        CaroLuna kirjoitti:

        Kuin sen että sun tektistä paistaa ikävästi Suurehko asenneongelma mua kohtaan :)
        Tattista vain..

        Kyse ei ole siitä, kuka mihinkin uskoo. Minä uskon tarkoitukseen, siinä missä joku muu uskoo jumalaan tai on uskomatta mihinkään. Se ei tee mun ajattelutavasta sen huonompaa kuin sinunkaan, enkä ole Tyrkyttänyt omaa "uskoani" tarkoitukseen kellekkään. Vai voitko väittää ettei linnuilla, ötököillä, madoilla tai muilla elävillä organismeilla ole mitään tarkoitusta, kaikki ollaan täällä vaan siksi että ollaan vain synnytty. Ok.. Se on ihan ok asia, jota en tosin itse tue.

        Määrittele sinäkin vain alkio loiseksi, määritelköön kuka tahansa, mutta koitan kyllä enemmänkin Puolustaa alkion tai sikiön ihmisyyttä, vaikka niin painotetaan jatkuvasti ettei tätä Ihmisyyttä ole.. Kyllä on.
        Ja sun miettees raskaana olevista naisista "roskasankona", just koitatkohan nyt ihan tahallaan Provoisoida Parahin Roskis?
        Fakta? Aha, Mistäs sitten käsite Alkio, tai sikiö tulee? Onko ne vain lääketieteellisiä termejä joita tavan taaplaajat käyttää? Miksi ei suoraan puhuta Loisista? Musta ihan turhaa väheksyntää, mutta enpä ihmettele moista lainkaan eräiltä tahoilta.

        Enkä ole puhunut MITÄÄN äidin ihmisarvosta, taikka että tämän pitäisi PITÄÄ väkisin lapsi, tms.. MINÄ olen kyllä kirjoittanut että TÄMÄ ABORTTI pitäisi tehdä ennen 8 rv, ei sen jälkeen enään. Täysin ajasta kiinni oleva määritelmä, eikä suinkaan pois suljettu tapaus.
        Ja näistä abortoivista naisista ei tosiaan kuulu kylläkään puhua äideistä, mikäli heillä ei sitten entuudestaan ole lapsia..
        Ihmisen huonommuudestakaan en ole puhunut. En ole mikään tuomitsemaan ihmistä, Kyseenalaistamaan teon voin, ihan kuten muitakin osa-alueita skeptisesti analysoiden.

        *En pelkää kuolemaa, mutta se, että näkisin oman lapseni kuolevan heti syntymän jälkeen tai syntyvän kuolleena olisi henkisesti niin suuri isku, että romahtaisin aika varmasti. En usko että voit moisesta asiasta noin puhua, jos et ole sitä kokenut. Kerro sitten kun olet. Jospa silläkin on Tarkoitus. *

        Romahtaisit? Ai siksikö että tämä kuoleva lapsi on hyötykäyttänyt kroppaasi Loisen tapaan, antanut Roskansa sinun kannettavaksi 9 kuukautta, vai Miksi? Sä tyttö hyvä tule sanomaan mulle mitä pystyn tuntemaan tai kokemaan asiaa EDES ajatellessa. Elämää olen nähnyt, kuolemaakin kyllä.. Ja se ei ole mukavaa lainkaan, mutta Kun pitää toitottamasi Faktat mielessä, ettei elämä ole Reilua, ja kuolema on se yksi Niistä seikoista joka seuraa meitä kaikkia.

        Muistan ajan, jolloin keskustelin juuri sinun kanssasi abortista, ja sen keskustelun alussa ilmaisit varsin selvästi, että abortti on ehdoton EI. Jotenkin se mielipide ja sen ilmaiseminen taipui ja muuttui ajan mittaan (tai sitten et heti kertonut että itse asiassa hyväksyt abortit tiettyihin viikkoihin asti). Nyt se on sallittu alle 8 viikkoiselle alkiolle. Aika useat abortit tehdään ennen viikkoa 8, joten mikä se ongelma on?

        Veditkö herneen nenään? Minulla ei ole asenneongelmaa sinua kohtaan. Reagoin täysin siihen miten sinä kirjoitat ja joskus se mitä sanot menee ristiriitaan sen kanssa mitä myöhemmin sanot tarkoittavasi. Jos minulla on asenneongelma sinua kohtaan niin varmaan on montaa muutakin, joiden kirjoituksiin vastaan. Kyllä minulla on muutakin elämää kuin kehitellä asenneongelmia tuntemattomiin ihmisiin.

        Mielestäni, jos kyseenalaistat jonkun ihmisen päätöksen (esim. päätöksen tehdä abortti), samalla takuuvarmasti jossain määrin arvostelet kyseistä henkilöä (ehkä tahtomattasi). Katsos kun ei ole pakko "kyseenalaistaa", voi ilmaista mielipiteensä ihan puolueettomana. Jos sanot että abortti on murha (ja nyt puhutaan suomen lakien sallituissa rajoissa olevien viikkojen ja sen sinun maksimin 8 viikon välillä), varmasti ainoa nimitys jota voit käyttää abortin tehneestä naisesta on murhaaja. Ja mielestäni se menee jo tuomion puolelle, vähintäänkin pidät murhaajaa huonompana kuin itseäsi (ellet erikseen ilmaise, ettei asia ole niin). Ja jos et määrittelisi kyseistä naista murhaajaksi niin miksi sitten?

        Ehkäpä alkio/sikiö ei ole suoraanverrannollinen loiseen siinä mielessä, että loisesta halutaan usein eroon. Alkiosta ei, jos sen aika on otollinen. Ihmisen anatomiassa moinen määritelmä alkiolle on annettu. Jos joku olisi nimennyt alkion loiseksi alusta alkaen, kutsuisit myös sinä sitä loiseksi niin kuin kaikki muutkin, jotka eivät sanan alkio merkitystä tietäisi.

        Ah, nyt tähän sinun hyökkäykseesi minua kohtaan. Noh, tämä Parahin Roskis ei ole moksiskaan, minua ei häiritse se, että sanon alkiota/sikiötä loiseksi. Sillä sanalla ei ole minulle mitään negatiivista merkitystä, se on vain yksi termi muiden joukossa. Tuli tuosta mieleen että sanoin kerran erästä lasta penskaksi ja se oli lapsen äidin mielestä loukkaavaa. En voi kuin ihmetellä, mutta kai ihmiset käsittää asiat niin eri lailla. Hyväksyn täysin sen että ihmisen raskaus on tällainen kuin on, ja että sikiö ottaa minulta ravintoaineet kasvaakseen ja kehittyäkseen ja minun kauttani sen kuona-aineet poistuvat. Se kuitenkin on minusta erillinen olento ja yliääräinen osa vartaloani, joka tulee ulos kun sen aika on. Taas fakta.

        Minä en väittänytkään sinun sanoneen, että naisen on pakko olla raskaana tai että hänen olisi pakko pitää lapsi. Ethän vain yritä nyt laittaa sanoja minun suuhuni? Jos kerran sikiöllä on ihmisyys niin määrittele sitten miten se pitäisi huomioida, kun nainen, joka huomaa olevansa raskaana, ei halua lasta? Sitä ei voi huomioida, koska sitä ei huomioida ellei alkion "potentiaalinen äiti" halua.

        Kaikilla ihmisillä on omat uskomuksensa, sinulla omat ja minulla omat. Elämässä jokaisella on tehtävä. Linnuilla ja ötököillä yms, niillähän on luonnossa oma tehtävä. Meillä ihmisillä on äly ymmärtää ja pohtia ympäristöämme ja päätämme oman tehtävämme sen mukaan... joillekin sen tehtävän määritteleminen ei ole tärkeää. Ihmisen tehtävä ei varmasti ole pelkkä sikiäminen, koska me selviydymme muutenkin, toisin kuin luonnon eläimet, jotka lisääntyvät selvitäkseen. Jos kuolleena syntyneellä sikiöllä on joku muu "tarkoitus" kuin viedä synnyttänyt äiti mielisairauden partaalle niin ole hyvä ja perustele se. En nimittäin romahtaisi siksi, että kaikki se kuonan poisto ja loisena minussa eläminen olisi mennyt hukkaan (vaikka kyllähän sekin harmittaisi että turhaan kannoin lasta joka ei elänyt). Romahdus johtuisi siitä että se minun ja mieheni rakkauden tulos olisi siinä edessäni, koskettavana, mutta elottomana. En kestäisi ajatusta, että lähden synnäriltä kotiin mukanani vauvan vaatteet ilman vauvaa niiden sisällä. Ja varmaan alat taas kätistä tästäkin mutta kirjoituksestasi päättelen, että olisin mielstäsi tunteeton ihminen. Se jos mikä on arvostelua.

        Minä en laita sanoja ihmisten suuhun. En todellakaan yritä päätellä enkä arvailla mitä sinä tunnet ja ajattelet (joskus ajatuskin moisesta puistattaa). Ehkä käsitin lauseesi väärin. Jos sinä voit synnyttää lapsesi ja katsoa kun se kuolee, niin sinulla täytyy olla rautaiset hermot. Minä en vain käsitä, että joku sellaiseen kykenisi. Oma synnytys edessä päin ja miljoona asiaa voi tapahtua... en revi niistä stressiä. Olen kai tunne- ja järki-ihminen.


      • Tristar
        sinisiipi kirjoitti:

        ihan turhaa niuhottaa jostakin onko sikiö ihminen , tunteeko se vielä mitään kun abortti tehdään.Keskosvauvan elämän puolesta taistellaan, oli se kuinka kehittymätön tahansa. Ei silloin mietitä no tunteeko se vielä mitään, vaan että kunhan se pysyisi hengissä. Sitä halutaan, sen halutaan elää, sitä jopa rakastetaan, vaikka se ei vielä osaa itse edes hengittää tai ajatella. Abortissa äiti ei halua pitää lasta, eli haluaa että se kuolee = haluaa tappaa sen. Tuskin kuitenkaan kukaan nainen murhanhimossaa sikiötä tapattaa, vaan sen vuoksi, että priorisoi oman elämänsä. Normaalin tunne-elämän omaava nainen kuitenkin tuntee syyllisyyttä elävän sikiön, oman lapsensa tappamisesta, sitä helpottaa jos kieltää kaiken, yrittää unohtaa kaiken, syyttää olosuhteita, miestä, jne.Kyllähän etenkin Suomessa nainen on niin voimakas ja itsenäinen, että tähän pystyy varsinkin kun yhteiskunta ei ole kovin lapsimyönteinen ja jos oma huoleton elämä on tärkeämpää kuin toisen ihmisen elämästä huolehtiminen.

        TUnsin juuri pienen potkun mahassani. Kylläpä oli ihana tunne. Tappakaa vaan lapsianne, minä en.

        Sen abortoitavan alkion ja keskosvauvan välillä on yhä vieläkin, näin yleisesti puhuttaessa, sellainen 15 viikkoa kehitystä. Tässä alkiona käsittelen noi 10-viikkoista solumassaa, eloonjäämismahdollisuudet omaava keskosvauva on vähintään rv24-25, ja sekin selviytymisprosentti on hyvin pieni. Kuitenkin, olemme kai kaikki yhtä mieltä siitä että tuo 10-viikkoinen on huomattavasti eri asia kuin 25-viikkoinen, jolla on jo mahdollisuus selvitä äitinsä kehon ulkopuolellakin.

        "Tuskin kuitenkaan kukaan nainen murhanhimossaa sikiötä tapattaa, vaan sen vuoksi, että priorisoi oman elämänsä. "

        Täsmälleen. Se pitäisi tässä puhuessa pitää mielessä, etenkin kun on passittamassa porukaka Irakiin lapsia tappamaan... eh?

        "Normaalin tunne-elämän omaava nainen kuitenkin tuntee syyllisyyttä elävän sikiön, oman lapsensa tappamisesta, "

        Surua ja syyllisyyttä tuntee epäilemättä malkein jokainen abortin tehnyt. Sen kieltäminenkään ei sinällään ole ratkaisu, että kieltämällä ne tunteet eivät häviä mihinkään vaan ne on joka tapauksessa käsiteltävä joskus. Kun ne on käsitelty, well... et voi olettaa kenenkään loppuelämäänsä miettivän yhtä tekoa menneisyydessään, eh? Ei se koakaan unohdu, muttei siinä tarvitse piehtaroidakaan. Se ei ole kenenkään etu.

        "TUnsin juuri pienen potkun mahassani. Kylläpä oli ihana tunne"

        Se on. Aivan ihana. Muistan elävästi :D Onnea!

        " Tappakaa vaan lapsianne, minä en."

        En minäkään. Eikä moni muukaan joka sallii naisten valita elämänsä kulun itse.

        ***


      • hoh hoijaa
        CaroLuna kirjoitti:

        En tiedä mihin pyrit, mutta on monimuotoinen kysymys tämä raskaus ja vammainen lapsi.
        Ensinäkin, minä.. En usko Jeesukseen, Jumalaan, Saatanaan tms.. Mutta uskon Tarkoitukseen. Jokaisella on mielestäni tarkoitus, niin minulla, sinulla kuten muillakin. Jopa sillä syntymättömällä lapsella .. Olisi tarkoitus mikäli ei "hirviö" vanhemmat eliminoisi häntä.
        Itse antaisin mennä raskauden loppuun, mikäli saisin kuulla lapsen menehtyvän pian syntymän jälkeen.. Mikäli raskaus jatkuisi ns. Normaalisti. Monethan menevät shokkiin kuullessaan pahan uutisen, mutta luulenpa että Silläkin tapahtumalla on se tarkoitus. . . Syntyä sitten vaikak kuolemaan, muttei tarkoitusta varmana ole abortoida liki valmista lasta (puhun myöh.ajan abortista).
        Ei se mielestäni ole itsekkyyttä. Toiset vanhemmat kieltäytyvät sikiön seuloista, ja jäävät tiettävästi tiedon varjoon jos vaikka heidän lapsensa olisi kuolemaan "tuomittu" tai vammainen.. Onko sekin itsekkyyttä?

        Minä totta tosiaan tahdon siinä vaiheessa saattaa "lepoon" lapseni joka on kuollut joko syntymä hetkellä, tai sen jälkeen, enkä pidä sitä yhtään itsekkäänä. Ymmärrän ns. "abortin" jossa sikiö kuolee kohtuun, että se synnytetään mikäli äidin keho ei toimi niin kuin pitäisi, tai olisi ns. Luonnollista.

        että sinusta jokaisella on tarkoitus,jospa niillä kaikilla abortoiduillakin lapsilla on tarkoitus,niistä"hirviö"vanhemmista huolimatta.Sinäkö päätät millä kaikella voi olla tarkoitus?


    • TotuudenPaska

      Tarkoitus..., maailma on kone ja ihmiset eläimiä. Elämän tarkoitukseksi jotkut määrittävät syntyä, lisääntyä, kuolla, se ei ole mikään tarkloitus, se on vain elämän tapa toimia. Elämällä ei ole tarkoitusta, kärsimyksellä ei ole tarkoitusta ja sen määrä ei mene tasan, kun geenit monistuvat maailmankaikkeudessa yksilön kärsimyksellä ei ole väliä. Elämälle voi tehdä tarkoituksen itse ja se on psyyken sisäinen prosessi.

      Mitä tulee lois ja ihmiskeskusteluun, niin nuo ovat aika semanttisia, olennon materiasta erottava arvo tulee tietoisuuden kautta ja tietoisuuden edellytys on riittävästi atomeja sopivalla lailla järjestyneenä. Kasvit eivät ole tietoisia ja niiden arvo on tämän kautta sama kuin materian. Vaikka sinänsä elämä on nykytieteen rakenteen puitteissa vitalistinen käsitejäämä, kun konettahan kaikki on. Ei tietoisen ihmiselämän vaiheen arvo, lemassa onnea ilamn kokeman psykologisen arvon ulkopuolella on sama kuin materian. Eläin joka on mahdollisesti tietoinen, koska sillä on keskushermostossaan synaptisia yhteyksiä on arvokkaampi kuin varmasti tiedoton alkio (alkiovaiheessa ihmisen alulla ei ole synaptisia yhteyksiä), mutta tämä ei tarkoita että se voitaisiin esim pakkoabortoida, koska äidillä on subjektiivisia kokemuksia tämän arvosta joita loukkaamalla voidaan tehdä tietoiselle äidille hallaa.

      Se missä vaiheessa abortti muuttuu epähyväksyttäväksi tietoisuuden synnyn kautta (ja se onko tietoisuus on off tila vai sumeammalla logiikalla toimiva asia on vielä auki, minun tietoisuuteni on kylläkin käynyt usein poikki ja sen palautuminen on toiminut on/off logiikalla riippumatta siitä miten olen katkon jälkeen kokenut tajuntani tason) on tietenkin veteen piirretty viiva, koska se mikä määrä ja miten järjestyneitä synapseja vaaditaan tietoisuuteen ei ole nykytieteelle vielä selvä. Mutta aikuistuneen ihmisen pitäisi tajuta että maailma tekee mielekkääksi vetää selviä jakoja veteen piirrettyihin viivoihin. Ja jos tapamme alkeellisella tasolla tietoisen sikiön, se ei ole vielä kehittänyt ymmärrystä omasta kuolemastaan, kipua saattaa tuntea, kun se on yksi alkeellisimmista tietoisen toiminnan muodoista ja kuoltuaan se ei mitä todennäköimimmin tajua olevansa kuollut kuten ei kukaan meistä. Jos joku haluaa taivaasta haihatella, niin millainen sitten on sikiön taivas ja haluaisiko kukaan iänkaikkiseen oman sikiönsä kanssa? kehittyykö se taivaassa eteenpäin ja miten puhdas onni voi ylipäätään kehittää persoonaa. Ja ylipäätään miten voi olla olemassa onnea ilman kärsimystä. Neurotiedekin sanoo että kärsimys ei ole onnen puutetta vaan sen vastakohta.

      Toisten komenneltavana orjana oleva alle 18 vuotias on hyvä esimerkki tästä, jotkut ovat 16 vuotiaana paljon aikuisempia kuin toiset kaksikymppisinä, itselläni oli 16 vuotiaana hallussa 85% rakenteiden aluista joista 85% puuttuu 85%:ilta dementoitumattomia seitsemänkymppisistä. Ja ei en ole todellakaan teiniksi jäänyt parikymppinen vaan yli kolmekymmentä.

      Ja ei en näe "syntymän ihmettä" ihan niin kuin ihmiset sen yleensä näkevät, kun oman moraalisesti oikean toiminnan ja älyllisen paremmuuden hetkien aiheuttaman ja kärsimykseni kautta olen alkanut toivoa että en olisi koskaan syntynyt. Ja tästä on ihan turha vetää mitään olkinukkeja että olisin aina oikeassa tai toiminut aina oikein. Olen vain saanut saman verran paskaa oikeasta ja väärästä toiminnasta, tai pikemminkin vähemmän paskaa vääristä teoistani. Karmaan uskominen on yksi itsepetoksen muoto Tarkoituksen ohella. Kokeilkaa auttaa vääriä tyyppejä nin saatte paskaa niskaan uskokaa pois. Sitäpaitsi useimpia ihmisiä ei tarvitsisi olla olemassa kun tämä pallo ei kestä ja useimmat meistä ovat kusipäitä ja paskuus siellä mitä pidetään hyvänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe