Iltalehti: Juha Valjakkala ei kadu

Jimbo

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200611075336504_uu.shtml

Valjakkala ei kadu
7.11.2006 21:02
Kolmoismurhaaja anoo silti armahdusta.

- Se oli kylmäverinen murha. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, Juha Valjakkala, 41, sanoi kolmoismurhasta Ruotsissa eilen esitetyssä TV 3:n dokumentissa Ondska (Pahuus).

Silti hän ei ohjelmasta kirjoittaneen Aftonbladetin mukaan ilmaissut lainkaan katumusta. Eikä hän ole tehnyt sitä lehden mukaan aikaisemminkaan.

Valjakkala surmasi kolmihenkisen perheen pohjoisruotsalaisessa Åmselessä heinäkuun 3. päivänä vuonna 1988. Valjakkala varasti naisystävänsä Marita Routalammin kanssa polkupyörän Nilssonin perheen talon pihasta.

Perheen 15-vuotias Fredrick näki varkauden ja hän lähti isänsä Stenin kanssa ajamaan varkaita takaa.

"Olin kuin kirottu"

Hautausmaalla Valjakkala pakotti isän ja pojan polvilleen ja ampui ensin isää päähän haulikolla.

- Ensimmäinen laukaus, se vain lähti aseesta. Toinen laukaus piti ampua todistajan vaientamiseksi, Valjakkala kertoi ohjelmassa "helvetinyön" tapahtumista.

Valjakkala ampui teini-ikäisen Fredrickin, vaikka poika anoi armoa.

Kun Valjakkala ja Routalammi pakenivat paikalta, he kohtasivat Stenin vaimon Ewan. Nainen oli kuullut laukaukset ja huolestunut.

Ewa yritti paeta metsään. Valjakkala sai hänet kiinni ja löi naista aseella päähän. Sen jälkeen hän vielä viilsi naisen kurkun auki.

- Olin kuin kirottu, kun paikalle tuli yhä enemmän ihmisiä. Yhä enemmän vaiennettavia todistajia. Oli onni, ettei paikalle tullut enää sen jälkeen ketään, Valjakkala sanoi ohjelmassa.
-------------------------------------------------
Ja jotkut vielä kehtaavat puhua tämän miehen armahtamisesta?!

12

1888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ees..

..katumus enää auta
      .. mitään sillä nyt korjata ei .. sillä uhrit kätkee jo hauta ja tuomioni lopu ei :)

• solna2

"Ja jotkut vielä kehtaavat puhua tämän miehen armahtamisesta?!"

IL sanoo, että Aftonbladet sanoo plää plää...'

Itse dokumentin nähneenä, pidän tuota otsikointia aika naurettavana. Propagandaa ja ihmisten aivopesua tuo on, mitäs muutakaan.

• palstalla

jotkut idiootit kehtaavat vielä vaatia, lyhyempiä elinkautis tuomioita suomeen!?! Nämä ihmiset eivät tiedä väkivallasta mitään - ovat kasvaneet pumpulissa. PS. Eräässä muinoisessa Rikos-raportti ohjelman haastattelussa eräs hashis salakuljettaja sanoi aikoinaan, että hasiksestakin saa suomessa pitempiä tuomioita, kuin tapoista tai jopa murhista.. Ja hashis on sentään - tupakkaakin vaarattomampi huume!

• snuffata

kun valjakkala pääsee vapaaksi mä uskon että se tappaa uudestaan tai jos ei tapa niin silti joutuu kiven sisään uudestaan. ei sitä minään kinginä kyllä missään linnassa pidetä, näin mä oon kuullu.

• mitenkään
        snuffata kirjoitti:

kun valjakkala pääsee vapaaksi mä uskon että se tappaa uudestaan tai jos ei tapa niin silti joutuu kiven sisään uudestaan. ei sitä minään kinginä kyllä missään linnassa pidetä, näin mä oon kuullu.

mahdollista, että ihminen kasvaa ja muuttuu 20 v:ssa?

• vaan
        mitenkään kirjoitti:

ei muutu

• snuffata
        mitenkään kirjoitti:

no miksei. mut jotenkin tässä tapauksessa mä en usko siihen. tuskinpa se haluu takas linnaan mut perusluonnetta on vitun vaikee muuttaa ja tää tyyppi kuuluu mun mielestä siihen sakkiin mikä ei edes välitä muuttuakkaan.

• ..,.,
        mitenkään kirjoitti:

Mahdollista voi olla, muttei se itsestään tapahdu. Valjakkalan pitäisi itse haluta muuttua. En ole kuullut Valjakkalasta mitään sellaista joka antaisi aihetta uskoa hänen muuttuneen. Monia kertoja yrittänyt karatakin ja hyvin ylimielisen oloinen. Edelleen.

• Saanen nauraa...

• Jos olet

Mikäli olet tosiaan 20 v.Niin tuntuuko alapäässäsi miellyttävää kutinaa? Haluatko ,oletko koskaan saanut sinne seivästä?Oletko koskaan ollut gynekologiseesa tutkimuksessa?
        VASTAA!!

• minä minä

ei hän ansaitse elämää ilman vanginvartioita, ei hän ansaitsis elämää. se hullu on ihan sekasin, tappoi perheen, voiko sellaista tekoa armahtaa? ei minusta mutta kaiken maailman pöllöjä maailmassa on ja sen pelon kanssa on tultava elämään koskaan ei voi kukaan sanoa että ei mulle mitään koskaan käy. Niitä psykopaatteja voi paljastua omasta kaveripiiristä,ihan mistä tahansa! armahdusta tunskin tulee, ja minusta valjakkala pitäisi myös siirtää ruotsiin kärsimään lisää tuomiotaan!!

• Caljuri

hyi vittu,alkaa oksettaa ku kattoo tota jätkää (valjakkala) taas linnaan,pysyköön siellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe