Lavamaasturi harkinnassa

Nuuskakaira

Käytettyä parin kymppitonnin 4wd lavamaasturia olen harkitsemassa. Kertokaa hyviä ja huonoja kokemuksia, tietoja ja vaikkapa mielipiteitä.

- Japanilaiset kiinnostavat, amerikkalaiset eivät. Perustuuko Hiluxin muita korkeampi hinta nimeen, kestävyyteen vai muihin ominaisuuksiin? Saako muissa merkeissä enemmän ajomukavuutta samalla rahalla? Ruostuuko Hiluxi helpommin?
- Pajeroista on huonoja kokemuksia; perustuvatko Mitsun lavamaasturit samalle tekniikalle?
- Asun länsirajalla, ja Ruotsin autot houkuttavat. Kannattaako tuonti tuossa hintaluokassa?
- Vaikuttaako toinen pehmusteinen penkkirivi luokitukseen ja verotukseen?

28

21377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jun.nu

      Toyota hilux:ssa vero nousee huomattavasti jos autossa on pehmustettu takapenkki, tai kova lavakate.(varmaan muissakin)
      Kestävyydeltään hilux on lava-autoista ihan ykkönen.
      Jos päädyt hiluxiin osta ihmees d4d-koneella varustettu malli. Muistaakseni 2000vm ja ylöspäin.D4d 2.5l vie paljon vähemmän löpöö kuin perinteinen td kone ja on tehokkaampi.

      • Nuuskakaira

        Jos ostan lavakatteen, haen sen Ruotsista myöhemmin - sitähän ei pirukaan valvo!

        Hiluxin kestävyyteen jotenkin uskon, mutta miksi tämän vuoden käytettyä Hiluxia on myynnissä tuhottomasti?


      • jun.nu
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Jos ostan lavakatteen, haen sen Ruotsista myöhemmin - sitähän ei pirukaan valvo!

        Hiluxin kestävyyteen jotenkin uskon, mutta miksi tämän vuoden käytettyä Hiluxia on myynnissä tuhottomasti?

        2005 on viimeinen vuosimalli mikä on valmistettu japanissa tai ilmeisesti kasattu, 2006 muistaakseni vietnamissa. Liekkö asialla mitään vaikutusta. Mene ja tiedä


    • Maasturisti1

      Luota Toyotan laatuun eläkä usko kaiken maailman vinkujia.
      Tää uudempi Yotan D4D kattilalla varustettu pikappi on laatukampe...ei tarvi katua

    • navara

      nissan pickup ja vielä navara mallina niin saat kunnon lava-auton

      • parempaa

        ei ole. Pers'aukiset ostaa muita!


      • parempaa kirjoitti:

        ei ole. Pers'aukiset ostaa muita!

        keskusteltu maastoKUORMA-autoista vaan neliveto LAVA-autosta. Jos sekotat kyseiset käsitteet ni erotatko mitä eroa on esim. Hiacella, ja Scanian R sarjalla?


    • 2006

      isukilla toyo hilux kylläkin 93vm mut ei mitään vikaa ole ilmaantunut ja jo 3 vuotta ajeltu melki joka päivä , nytki huomena hirvimetälle menossa sillä isukki , työnantajalla ollu noita mitsun l200 niin kahesta mitsusta menny jo vaihdelaatikko sököksi , ei taida kestää hinailla polttoainevaunua mettään motolle.
      , se perustu ensimmäiset lavamitsut galantin voimansiirtoon mut eihän ne kestä.

      • Nuuskakaira

        Sillähän Pajerokaan ei kestänyt. Tosin niissä tahtoi olla vähän muutakin vikaa. Pari 80-luvun Patrolia olen kuluttanut loppuun, ja aika keskentekoisia ne olivat molemmat. Olisiko Nissanin King Cab parempi?

        En minä niinkään Hiluxin kestävyyttä epäile, vaan hyvän nimen antamaa ylihintaa ja maantieajo-ominaisuuksia. Nissania harkitsen tai Madsdaa, mutta onko jollakulla kokemuksia? En kuulu Toyotan lahkoon, vaan kuuntelen muidenkin ajatuksia mielelläni.

        Köyhä olen, mutta en tarvitse autoa egoni tukemiseen, vain liikkumiseen tiellä ja joskus maastossakin. Turha minulle on kalunjatkeita kaupata.

        Entä onko kokemuksia Ruotsista tuonnista ja maastureiden verokohtelusta?


      • ongelmia tiedossa
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Sillähän Pajerokaan ei kestänyt. Tosin niissä tahtoi olla vähän muutakin vikaa. Pari 80-luvun Patrolia olen kuluttanut loppuun, ja aika keskentekoisia ne olivat molemmat. Olisiko Nissanin King Cab parempi?

        En minä niinkään Hiluxin kestävyyttä epäile, vaan hyvän nimen antamaa ylihintaa ja maantieajo-ominaisuuksia. Nissania harkitsen tai Madsdaa, mutta onko jollakulla kokemuksia? En kuulu Toyotan lahkoon, vaan kuuntelen muidenkin ajatuksia mielelläni.

        Köyhä olen, mutta en tarvitse autoa egoni tukemiseen, vain liikkumiseen tiellä ja joskus maastossakin. Turha minulle on kalunjatkeita kaupata.

        Entä onko kokemuksia Ruotsista tuonnista ja maastureiden verokohtelusta?

        "Entä onko kokemuksia Ruotsista tuonnista ja maastureiden verokohtelusta?"

        Puhutaanko nyt nelivetoisista avolavoista vaiko maastureista?

        Avolavan tuominen on käytännössä mahdotonta, koska kaiketi kaikkien japsien lavoja on jatkettu uutena Suomessa. Muuten menee täysi henkilöauton autovero.

        Lavan pituuden on oltava 185 senttiä ja siihen pääsemiseksi kaikkien lavoja on joko jatkettu tai muuten vaan siirretty taaksepäin.

        Niinpä ulkomailta tuotava avolava ei täytä mittavaatimuksia ja veroa meneekin henkilöauton veroprosentilla eli noin tuplasti suomi-autoon verrattuna.

        Autoverolakia ollaan juuri muuttamassa siten, että lavan pituudeksi riittäisi 175 cm. Laki ei ole vielä voimassa, enkä tiedä tuleeko se koskemaan myös vanhoja autoja.


        Jos taas tarkoitat oikeita maastureita, niin ulkomailta tuominen on yleensä erittäin fiksua. Esim. uuden korimallin 2000 -> Pajeron saat ulkomailta veroineen reilulla 20 tonnilla eli kymppitonnin halvemmalla kuin Suomesta.

        Maasturit ovat muutenkin Suomessa aivan älyttömissä hinnoissa. Tuollainen kymppitonnin säästö on tiedossa useimpien 2000 luvun maastureiden tuojalla. Pelkkiä hyviä kokemuksia.


      • Nuuskakaira
        ongelmia tiedossa kirjoitti:

        "Entä onko kokemuksia Ruotsista tuonnista ja maastureiden verokohtelusta?"

        Puhutaanko nyt nelivetoisista avolavoista vaiko maastureista?

        Avolavan tuominen on käytännössä mahdotonta, koska kaiketi kaikkien japsien lavoja on jatkettu uutena Suomessa. Muuten menee täysi henkilöauton autovero.

        Lavan pituuden on oltava 185 senttiä ja siihen pääsemiseksi kaikkien lavoja on joko jatkettu tai muuten vaan siirretty taaksepäin.

        Niinpä ulkomailta tuotava avolava ei täytä mittavaatimuksia ja veroa meneekin henkilöauton veroprosentilla eli noin tuplasti suomi-autoon verrattuna.

        Autoverolakia ollaan juuri muuttamassa siten, että lavan pituudeksi riittäisi 175 cm. Laki ei ole vielä voimassa, enkä tiedä tuleeko se koskemaan myös vanhoja autoja.


        Jos taas tarkoitat oikeita maastureita, niin ulkomailta tuominen on yleensä erittäin fiksua. Esim. uuden korimallin 2000 -> Pajeron saat ulkomailta veroineen reilulla 20 tonnilla eli kymppitonnin halvemmalla kuin Suomesta.

        Maasturit ovat muutenkin Suomessa aivan älyttömissä hinnoissa. Tuollainen kymppitonnin säästö on tiedossa useimpien 2000 luvun maastureiden tuojalla. Pelkkiä hyviä kokemuksia.

        Tarkoitin 4-vetoista lava-autoa. Kiitokset lavan mittatiedoista - ne vaikuttavat ratkaisuihini oleellisesti. Varmaan toinen penkkirivikin korottaa veron henkilöautoluokkaan, vai saako takaistuimissa olla se muutaman sentin pehmuste?

        Vaikuttaa siltä, että Ruotsista ei avolavaa kannata tuoda, ellei satu löytämään lyhytkajuutallista pitkälavaista mallia. Riittäneekö lavan siirtäminen taaksepäin, ja millainen operaatio se olisi?


      • Meduuli
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Tarkoitin 4-vetoista lava-autoa. Kiitokset lavan mittatiedoista - ne vaikuttavat ratkaisuihini oleellisesti. Varmaan toinen penkkirivikin korottaa veron henkilöautoluokkaan, vai saako takaistuimissa olla se muutaman sentin pehmuste?

        Vaikuttaa siltä, että Ruotsista ei avolavaa kannata tuoda, ellei satu löytämään lyhytkajuutallista pitkälavaista mallia. Riittäneekö lavan siirtäminen taaksepäin, ja millainen operaatio se olisi?

        Jos haluaa auton pakuverolle, ei takana saa olla minkäänlaisia penkkejä.


      • Nuuskakaira
        Meduuli kirjoitti:

        Jos haluaa auton pakuverolle, ei takana saa olla minkäänlaisia penkkejä.

        Eikö koviakaan?


      • sama
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Tarkoitin 4-vetoista lava-autoa. Kiitokset lavan mittatiedoista - ne vaikuttavat ratkaisuihini oleellisesti. Varmaan toinen penkkirivikin korottaa veron henkilöautoluokkaan, vai saako takaistuimissa olla se muutaman sentin pehmuste?

        Vaikuttaa siltä, että Ruotsista ei avolavaa kannata tuoda, ellei satu löytämään lyhytkajuutallista pitkälavaista mallia. Riittäneekö lavan siirtäminen taaksepäin, ja millainen operaatio se olisi?

        Tee kierros paikallisissa autoliikkeissä niin näet miten on eri merkeissä tehty.

        Muistaakseni uudessa Mitsussa on lavan etuseinä rälläköity pois ja tilalle laitettu ohuesta turkkipellistä väännetty levy. Mazda/Ford lavaa on jatkettu muoviosalla 10 senttiä ja takaluukun saranat siirretty siihen jatko-osaan. Näitä riittää ja yhteistä kaikille se, että itse tehtynä menee vaikeaksi.

        Sitä en todellakaan tiedä, että tuleeko uusi laki voimaan myös takautuvasti eli saako vanhojakin pakuja pienemmällä verolla. Jos arvata pitäisi, niin ei todellakaan.. :)

        Jos päädyt sellaiseen nelioviseen avolavaan, niin lavan pituus on joka tapauksessa niin lyhyt, että auto menee verolle täydellä veroprosentilla. Ei se ero toki vanhoissa autoissa niin järkyttävän suuri ole. Parilla tonnilla luulisi selviävän jonkin 99 pakun kanssa.

        Selvennyksenä vielä, että tämä kaikki koski siis autoveroa eli sitä rekisteröinnin yhteydessä maksettavaa.


        Penkkien, tai tarkemmin istuinrivien, lukumäärä taasen koskee käyttövoimaveroa eli dieselveroa. Jos pakussa on useammassa rivissä istuimia, niin menee henkilöauton käyttövoimavero. Elikkä neliovisessa pickupissa voi siis olla oikeat pehmetä takapenkit, mutta dieselvero on samaa luokkaa kuin oikeassa maasturissa.


        Ja sitten vielä kolmas pointti. Jos hommaat sellaisen neliovisen pickupin ja koska olet maksanut täyden autoveron, niin voit asentaa aivan vapaasti ruotsalaismallisen peltisen kovan ja lukittavan lavakatteen. Alhaisemmin verotettuun avolavaan en todellakaan suosittele, meinaan kiinni jäädessä napsahtaa henkilöauton autovero laskuun vieläpä korotettuna. Eikä auta itku markkinoilla. Poliisi kyllä puuttuu havaitessaan asiaan ja viimeistäään katsastuksessa käy käry.


      • sama
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Eikö koviakaan?

        Alhaisemmin verotettuun pakuun pitää mahtua se paljon puhuttu Kuitusen laatikko eli tietyt mitat täyttävä laatikko.

        Normaaliin Hiaceen ym. ei voi asentaa koviakaan lisäpenkkejä, koska se laatikko ei mahtuisi kyytiin.

        Käytännössä kovat lisäpenkit voi asentaa johonkin isoon Ducatoon ym., mutta silloinhan auto kannattaa rekisteröidä täysin verottomaksi kuorma-autoksi, johon saakin sitten vaikka 8 lisäpenkkiä ja vieläpä normaalein pehmustein. :)


        Jos tarvitset esim. neljän hengen kabiinin ja avolavan, niin yksi vaihtoehto olisi hommata esim. Mersun Sprinter miehistöohjaamolla ja avolavalla. Kuorma-autoksi rekisteröitynä ei mene senttiäkään autoveroa, penkit saavat olla pehmeät, ei ole käyttömaksua ja dieselverokin on vielä pakuakin pienempi. Sprinteriähän saa myös nelivedolla ja tuollaiset työporukan autot eivät Saksasta tuotuna hirveitä maksa.


      • 2006
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Sillähän Pajerokaan ei kestänyt. Tosin niissä tahtoi olla vähän muutakin vikaa. Pari 80-luvun Patrolia olen kuluttanut loppuun, ja aika keskentekoisia ne olivat molemmat. Olisiko Nissanin King Cab parempi?

        En minä niinkään Hiluxin kestävyyttä epäile, vaan hyvän nimen antamaa ylihintaa ja maantieajo-ominaisuuksia. Nissania harkitsen tai Madsdaa, mutta onko jollakulla kokemuksia? En kuulu Toyotan lahkoon, vaan kuuntelen muidenkin ajatuksia mielelläni.

        Köyhä olen, mutta en tarvitse autoa egoni tukemiseen, vain liikkumiseen tiellä ja joskus maastossakin. Turha minulle on kalunjatkeita kaupata.

        Entä onko kokemuksia Ruotsista tuonnista ja maastureiden verokohtelusta?

        koulukaverilla oli amisaikana sellanen kingap ja ei siinä ollu ilmenny mitään isompia vikoja ja taitaa olla halvempikin kuin hilux mutta tuolta ruottista ku tuo auton mikä on pyörinyt sielä niin ovat suolalla kyllästettyjä autoi , kokemusta on ku saksan reissulla sen kautta tulin kotio niin 3 astetta oli lämmintä niin suola-auto veti suola tiehen , suolaavat pirusti noita teitä.
        saksastakun löytäisi sopivan menopelin niin olisi parempi.


      • Nuuskakaira
        sama kirjoitti:

        Tee kierros paikallisissa autoliikkeissä niin näet miten on eri merkeissä tehty.

        Muistaakseni uudessa Mitsussa on lavan etuseinä rälläköity pois ja tilalle laitettu ohuesta turkkipellistä väännetty levy. Mazda/Ford lavaa on jatkettu muoviosalla 10 senttiä ja takaluukun saranat siirretty siihen jatko-osaan. Näitä riittää ja yhteistä kaikille se, että itse tehtynä menee vaikeaksi.

        Sitä en todellakaan tiedä, että tuleeko uusi laki voimaan myös takautuvasti eli saako vanhojakin pakuja pienemmällä verolla. Jos arvata pitäisi, niin ei todellakaan.. :)

        Jos päädyt sellaiseen nelioviseen avolavaan, niin lavan pituus on joka tapauksessa niin lyhyt, että auto menee verolle täydellä veroprosentilla. Ei se ero toki vanhoissa autoissa niin järkyttävän suuri ole. Parilla tonnilla luulisi selviävän jonkin 99 pakun kanssa.

        Selvennyksenä vielä, että tämä kaikki koski siis autoveroa eli sitä rekisteröinnin yhteydessä maksettavaa.


        Penkkien, tai tarkemmin istuinrivien, lukumäärä taasen koskee käyttövoimaveroa eli dieselveroa. Jos pakussa on useammassa rivissä istuimia, niin menee henkilöauton käyttövoimavero. Elikkä neliovisessa pickupissa voi siis olla oikeat pehmetä takapenkit, mutta dieselvero on samaa luokkaa kuin oikeassa maasturissa.


        Ja sitten vielä kolmas pointti. Jos hommaat sellaisen neliovisen pickupin ja koska olet maksanut täyden autoveron, niin voit asentaa aivan vapaasti ruotsalaismallisen peltisen kovan ja lukittavan lavakatteen. Alhaisemmin verotettuun avolavaan en todellakaan suosittele, meinaan kiinni jäädessä napsahtaa henkilöauton autovero laskuun vieläpä korotettuna. Eikä auta itku markkinoilla. Poliisi kyllä puuttuu havaitessaan asiaan ja viimeistäään katsastuksessa käy käry.

        Oikeastaan tarvitsen vain 2 hengen auton, mutta olisi mukava, jos tilapäisesti kolmekin mahtuisi. Entäpä, jos penkkien taakse tekee irrallisen "Kuitusen laatikon", jonka päällä voi jotenkin istua? Avolavassa olisi omat hyvät puolensa umpimaasturiin verrattuna.

        Onko 4 hengen avolavoissa aina myös neljä ovea?Täytynee yrittää ottaa selvää tuosta tuontiveron erosta; autohan varmaankin olisi se kaikkein käypäisin joka lähtöön. Jos ajoneuvosta menee täysi dieselvero, bensakone tulisi jo edullisemmaksi, kun ajokilometrejä kertyy sen verran vähän.


      • sama
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Oikeastaan tarvitsen vain 2 hengen auton, mutta olisi mukava, jos tilapäisesti kolmekin mahtuisi. Entäpä, jos penkkien taakse tekee irrallisen "Kuitusen laatikon", jonka päällä voi jotenkin istua? Avolavassa olisi omat hyvät puolensa umpimaasturiin verrattuna.

        Onko 4 hengen avolavoissa aina myös neljä ovea?Täytynee yrittää ottaa selvää tuosta tuontiveron erosta; autohan varmaankin olisi se kaikkein käypäisin joka lähtöön. Jos ajoneuvosta menee täysi dieselvero, bensakone tulisi jo edullisemmaksi, kun ajokilometrejä kertyy sen verran vähän.

        Kuitusen laatikko on sen verran iso, että hikisesti mahtuu lyhyeen Hiaceen. Joten ei sen päällä kukaan istu ja se laatikko ei todellakaan mahdu Hiluxin "takapenkille".

        Kerropa millaisella budjetilla olet liikkeellä, niin voisi antaa parempia ideoita siitä mitä kannattaa haeskella. Ilmeisesti tavallinen neliveto paku ei ole riittävä, vaan haluat maasturin.


      • Nuuskakaira
        sama kirjoitti:

        Kuitusen laatikko on sen verran iso, että hikisesti mahtuu lyhyeen Hiaceen. Joten ei sen päällä kukaan istu ja se laatikko ei todellakaan mahdu Hiluxin "takapenkille".

        Kerropa millaisella budjetilla olet liikkeellä, niin voisi antaa parempia ideoita siitä mitä kannattaa haeskella. Ilmeisesti tavallinen neliveto paku ei ole riittävä, vaan haluat maasturin.

        Olen budjetoinut autoon parikymmentä tonnia, mutta ei olisi pahoitteeksi, vaikka halvemmallakin pääsisi. Suomalainen avolava riittäisi hyvin minun tarpeisiini, mutta harmittaa maksaa sikahintaa, kun Ruotsista jo saisi kolmanneksen halvemmalla. Noutaminen sujuisi kätevästi, mutta lavan pituus nyt tuli ongelmaksi.

        Pakun ajomukavuus on mielestäni huonompi kuin avolavan, kun siinä istutaan käytännössä etupyörän päällä. Vai olenko ennakkoluuloinen? Pakun saan sitäpaitsi lainaan silloin harvoin, kun sitä tarvitsen. 4-veto ja maavara ovat oleellisia tekijöitä, vaikka luonnollisesti valtaosa kilometreistä tuleekin tieltä.

        Täysiverisen henkilömaasturin osto ja ylläpito tulee verojen vuoksi turhan tyyriiksi minulle. En minä autoa sijoituksena tai statussymbolina pidä.


      • Maasturisti1
        Nuuskakaira kirjoitti:

        Olen budjetoinut autoon parikymmentä tonnia, mutta ei olisi pahoitteeksi, vaikka halvemmallakin pääsisi. Suomalainen avolava riittäisi hyvin minun tarpeisiini, mutta harmittaa maksaa sikahintaa, kun Ruotsista jo saisi kolmanneksen halvemmalla. Noutaminen sujuisi kätevästi, mutta lavan pituus nyt tuli ongelmaksi.

        Pakun ajomukavuus on mielestäni huonompi kuin avolavan, kun siinä istutaan käytännössä etupyörän päällä. Vai olenko ennakkoluuloinen? Pakun saan sitäpaitsi lainaan silloin harvoin, kun sitä tarvitsen. 4-veto ja maavara ovat oleellisia tekijöitä, vaikka luonnollisesti valtaosa kilometreistä tuleekin tieltä.

        Täysiverisen henkilömaasturin osto ja ylläpito tulee verojen vuoksi turhan tyyriiksi minulle. En minä autoa sijoituksena tai statussymbolina pidä.

        Tässä pari hiluxia malliksi
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=957344
        ajettu jonniin verran mut asiallisen näkönen
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=693228
        vähän ajettu hilu iman kummempia kiemuroita
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=961905
        Tässä vielä hieman varustellumpi vaihtoehto ja taitaa olla orig lappiauto eli ei ruostunut...


    • kolme harkinnanarvoista

      Toyota Hilux, Ylivoimaisesti kestävin

      Mazda B2500/Ford Ranger (ovat sama auto) Paras ajettavuus, edullisin

      Nissan Kingcab, välimaastoa, samoilla linjoilla Mazda/Ford parivaljakon kanssa.

      • ---

        Vaikka jotkut pitävät hiluxia laadukkaana, itse en moiseen kiinanpommiin koskisi. Yllättävän lahonneita näyttää olevan jo 90-luvun alun autot pelleiltään ja runko lienee jotain p*askalla täyttyvää umpikoteloa, kun niitäkin näkyy olevan hitsailtu.
        Tietysti uudehkolla pärjää oikein hyvin, kun myy ajoissa pois.

        Heh, mulle ovat yrittäneet tarjota noita p*skoja vaihdossa, kun kauppasin omaa samanikäistä täysin ruosteetonta jenkkipikappia.
        Mä vastasin, että kiinanpommeista hyvitetään maksimissaan euro kilolta:D


      • ---
        --- kirjoitti:

        Vaikka jotkut pitävät hiluxia laadukkaana, itse en moiseen kiinanpommiin koskisi. Yllättävän lahonneita näyttää olevan jo 90-luvun alun autot pelleiltään ja runko lienee jotain p*askalla täyttyvää umpikoteloa, kun niitäkin näkyy olevan hitsailtu.
        Tietysti uudehkolla pärjää oikein hyvin, kun myy ajoissa pois.

        Heh, mulle ovat yrittäneet tarjota noita p*skoja vaihdossa, kun kauppasin omaa samanikäistä täysin ruosteetonta jenkkipikappia.
        Mä vastasin, että kiinanpommeista hyvitetään maksimissaan euro kilolta:D

        luin huolimattomasti "kymppitonnin" jäi toinen kymppitonni huomaamatta;)
        Eihän ne parin kympin hiluxit vielä lahoja ole.


      • pohtija

        Itse olen mietiskellyt Mazdan pick-uppia. Versio, jossa ei ole yhtään tavaratilaa penkkien takana, on lähtöhinnaltaan vain noin 25 t€. Jos haluaa sen takatilan, niin hinta hyppää noin 5 t€ ja lavan pituus tippuu. Eli kokemuksia kannattaako ehdottamasti ottaa tuolla takatavaratilallisella ja mitenkä on Mazdan keston laita?


      • pohtija kirjoitti:

        Itse olen mietiskellyt Mazdan pick-uppia. Versio, jossa ei ole yhtään tavaratilaa penkkien takana, on lähtöhinnaltaan vain noin 25 t€. Jos haluaa sen takatilan, niin hinta hyppää noin 5 t€ ja lavan pituus tippuu. Eli kokemuksia kannattaako ehdottamasti ottaa tuolla takatavaratilallisella ja mitenkä on Mazdan keston laita?

        ei ole kuulunut oikein mitään, ei hyvää eikä huonoa, vanhemmissa -95 ja vanhemmat oli "väemmänkehuttavia" heikon kannen takia.

        Jatko-ohjaamoinen on mielestäni parempi, koska mm. kauppareissu ja kaveri mukana, kauppakassit mahtuu ainoastaan lavalle, jatko-ohjaamoisessa penkin taakse. Lisäksi jos joutuu kuljettamaan jotain vähänkään arvkkaampaa mukanaan, niin kumpaan sen mielummin sijoitat, lavalle vai lukittuun hyttiin, tietysti lavalle voi asentaa kiinteän lukittavan työkalulaatikon, johon joutuu hommaamaan munalukon.

        Tietysti hytin pituus kannattaa valita käyttötarpeen mukaan.


      • 318
        pohtija kirjoitti:

        Itse olen mietiskellyt Mazdan pick-uppia. Versio, jossa ei ole yhtään tavaratilaa penkkien takana, on lähtöhinnaltaan vain noin 25 t€. Jos haluaa sen takatilan, niin hinta hyppää noin 5 t€ ja lavan pituus tippuu. Eli kokemuksia kannattaako ehdottamasti ottaa tuolla takatavaratilallisella ja mitenkä on Mazdan keston laita?

        Nuo uudemmat mazdat poikkeavat edukseen vanhoista japsimazdoista, koska ne on suunnitellut ameriikan eniten myydyn auton suunnittelijat, eli sama porukka joka on fordin f-sarjan täyskokoisten pickuppien takana.

        Sekä ford että mazda tulevat samalta linjalta thaimaasta, itse valitsisin mieluummin fordin: makzalaatikossa on todella ruma maski ja mazdan kuski leimaantuu kiinanpommimieheksi, phord on sentään jenkkisukua;-)

        Lisäksi ainakin aiemmin fordissa oli huomattavasti mukavammat renkaat normaaliajoon: matsdan kovat 205/80R16 vs voortin tyypillinen ja edullinen mukava jenkkikoko 235/75R15

        toijotaan verrattuna voortti/matsda vievät enemmän polttoainetta kuin toijotan modernimpi moottori, mutta onhan hinnassakin eroa.

        Ohjaamo valinnan ratkaisee käyttötarve: Kauppakassina on pitkäohjaamo parempi valinta, kun taas jossain työkäytössä saattaa olla tarvetta pidemmälle lavalle.
        Vaikea sanoa, toiselle 5 tonnia on iso raha ja toinen laskee saavansa paremmin vaihdossa kalliimmalla, ettei nettomenoksi jää se 5 tonnia.
        Ei valmistuskustannusten ero veroineenkaan ole taatusti viittä tonnia, mutta markkinataloudessahan ei valmistuskustannukset ratkaisekaan, vaan se paljonko asiakkaalta saadaan nyhdettyä;-)


      • Krotti
        318 kirjoitti:

        Nuo uudemmat mazdat poikkeavat edukseen vanhoista japsimazdoista, koska ne on suunnitellut ameriikan eniten myydyn auton suunnittelijat, eli sama porukka joka on fordin f-sarjan täyskokoisten pickuppien takana.

        Sekä ford että mazda tulevat samalta linjalta thaimaasta, itse valitsisin mieluummin fordin: makzalaatikossa on todella ruma maski ja mazdan kuski leimaantuu kiinanpommimieheksi, phord on sentään jenkkisukua;-)

        Lisäksi ainakin aiemmin fordissa oli huomattavasti mukavammat renkaat normaaliajoon: matsdan kovat 205/80R16 vs voortin tyypillinen ja edullinen mukava jenkkikoko 235/75R15

        toijotaan verrattuna voortti/matsda vievät enemmän polttoainetta kuin toijotan modernimpi moottori, mutta onhan hinnassakin eroa.

        Ohjaamo valinnan ratkaisee käyttötarve: Kauppakassina on pitkäohjaamo parempi valinta, kun taas jossain työkäytössä saattaa olla tarvetta pidemmälle lavalle.
        Vaikea sanoa, toiselle 5 tonnia on iso raha ja toinen laskee saavansa paremmin vaihdossa kalliimmalla, ettei nettomenoksi jää se 5 tonnia.
        Ei valmistuskustannusten ero veroineenkaan ole taatusti viittä tonnia, mutta markkinataloudessahan ei valmistuskustannukset ratkaisekaan, vaan se paljonko asiakkaalta saadaan nyhdettyä;-)

        hommasin normaaliajoon ja harrastusteen vuoksi Fordin Rangerin. Koska mallisarja on tiensä päässä, on autoon lisätty kaikenlaista tilpehööriä (metalliväri, aluvanteet 265/70/R15 lavasuoja, ralliputket nahkajakkarat, AC yms.) Setti oli kuitenkin alle 32k. Toimitu kyllä ontui tosi pahasti, mutta auto on ollut ihan jees. Erityisesti kaappariovet on tosi hyvät.


    • tietoa on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10612
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7163
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5274
    4. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4770
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      73
      4484
    6. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4023
    7. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2928
    8. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2805
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2034
    Aihe