Heippa!
Mietin 60-v lahjaa äidilleni, asustaa Oulun lähettyvillä. Mikä oli muotia teidän lapsuudessanne / nuoruudessanne maaseudulla, tai oliko joku tavara ylitse muiden? Äitini perhe olivat maanviljelijöitä eikä kovin varakkaita. En keksi mitään muuta lahjaa, niin voisin viritellä jotain nostalgia-juttua. Lahjan hinta voisi olla max. 300 e.
SUURKIITOS ETUKÄTEEN! Haluaisin kovasti ilahduttaa ihanaa äitiäni, mutta hänellä on jo kaikkea. Eikä tykkää mistään lahjakorteista.
Naisihmiset
27
1308
Vastaukset
- tässä yksi ehdotus
itse pidän tän ikäsenä todella.Se on myös helppo käyttää.
rakkautta, aikaa ja hyviä hetkiä. ;)
Jospa tekisit hänelle oman lahjakortin, jossa lupaat viettää hänen kanssaan yhteisen "Äidin hemmottelupäivän". Ellet itse keksi päivälle hyvää ohjelmaa, voisit antaa äidin valita ohjelman ja kertoa kustannusrajaksi tuon 300 euroa.
Ellei äiti ole päättänyt järjestää kutsuja, voisit järjestää hänelle erilaisen valmiin syntymäpäivän, jolloin hänen ei itse tarvitsisi tehdä yhtään mitään. Mukavaa yhdessäoloa läheisten kanssa ja jotain hänelle mieleistä erityisohjelmaa.
Tai voisitko kysyä äidiltäsi suoraan, mitä hän haluaisi?- ei mitään...
Äiti ei missään nimessä halua juhlia, ja inhoaa kaikkea tekniikkaa yli kaiken. Digikamera olisi hänelle pahin painajainen. Mitään laatuaika-lahjakorttia ei hyövää antaa, koska vietän hänen kanssaan laatuaikaa muutenkin koko ajan, ja hän taatusti tietää kuinka rakas on minulle. Hän ei ole tälläytyjä-tyyppiä, ja isä on 40 avioliittovuoden aikana kyllästänyt äidin koruilla. Äiti ei tykkää käydä kasvohoidoissa eikä muutakaan. Olen miettinyt josko ostaisin lahjakortin siivousfirmasta, mutta sitäkin epäilen, koska äiti mieluiten siivoaa itse. Ihan pattitilanne. Tiedän, että äiti silti odottaa jonkinsortin muistamista synttäreillä.
- marjapensas
ei mitään... kirjoitti:
Äiti ei missään nimessä halua juhlia, ja inhoaa kaikkea tekniikkaa yli kaiken. Digikamera olisi hänelle pahin painajainen. Mitään laatuaika-lahjakorttia ei hyövää antaa, koska vietän hänen kanssaan laatuaikaa muutenkin koko ajan, ja hän taatusti tietää kuinka rakas on minulle. Hän ei ole tälläytyjä-tyyppiä, ja isä on 40 avioliittovuoden aikana kyllästänyt äidin koruilla. Äiti ei tykkää käydä kasvohoidoissa eikä muutakaan. Olen miettinyt josko ostaisin lahjakortin siivousfirmasta, mutta sitäkin epäilen, koska äiti mieluiten siivoaa itse. Ihan pattitilanne. Tiedän, että äiti silti odottaa jonkinsortin muistamista synttäreillä.
vuosia loppuviikosta ja sain lapsilta eilen etukäteisslahjana, kylpyläviikonlopun lahjakortin pulihoidolla.
Mieltäni lämmitti, kun he haluavat hemmotella minua.
En suosittele minkään tavaran ostamista, ellei hän nimenomaan toivo jotain itse. Tähän ikään ehtineellä sitä on kertynyt jo aivan liikaa. - mene mukaan
ei mitään... kirjoitti:
Matkustakaa vaikka Tallinnaan oopperaan tai teatteriin. Yö hyvässä hotellissa ja taidetta illalla, hyvää ruokaa ja muutaman tunnin matka laivalla suuntaansa.
Varmaan jokaisessa kaupungissa jokin matkatoimisto järjestäää näitä matkoja. Jos Tallinna on liian kaukana, niin johonkin Suomen teatterikaupunkiin.
Ja itse menet mukaan, pääset rakkaan äidin kanssa vähän hemmoittelulomalle. - teatterissa
mene mukaan kirjoitti:
Matkustakaa vaikka Tallinnaan oopperaan tai teatteriin. Yö hyvässä hotellissa ja taidetta illalla, hyvää ruokaa ja muutaman tunnin matka laivalla suuntaansa.
Varmaan jokaisessa kaupungissa jokin matkatoimisto järjestäää näitä matkoja. Jos Tallinna on liian kaukana, niin johonkin Suomen teatterikaupunkiin.
Ja itse menet mukaan, pääset rakkaan äidin kanssa vähän hemmoittelulomalle.Helsingissä
- Reino
...ajatella jotakin monivuotista puuntainta taikka pensasta. Se saisi tietenkin lahjan saajan nimen.
Pohjois-Karjalassa siskontyttären rippilahjaksi istutettiin koivun taimi. Se on nyttemmin kasvanut isoksi ja muistelemme usein sen siimeksessä rippijuhlaa.
Täytyy muistaa, että ulkona palmu ei viihdy Oulun seudulla ympäri vuoden.- en Oulun seudulta
digikamerasta sillä voi videoida esm.synttärit ja se on niin pienikin.
Myös luonnossa lintujen kuvaaminen on kiva harrastus.
Vielä kerron että ei äidit aina ole niin vaatimattomia miltä näyttää! - KIITOS!!!!
Voi juku kuinka loistava idea. En vain tiedä voiko mitään puuta istuttaa joulukuussa, mutta otan selvää eri vaihtoehdoista.
Tuhannet kiitokset!!!!! - EDMS
KIITOS!!!! kirjoitti:
Voi juku kuinka loistava idea. En vain tiedä voiko mitään puuta istuttaa joulukuussa, mutta otan selvää eri vaihtoehdoista.
Tuhannet kiitokset!!!!!Laita mukaan myös puun hoitoon ja istuttamiseen tarvittavat työkalut. Silloin puuta ei tarvitse istuttaa nyt, vaan voit kirjoittaa lahjapakettiin koristeellisen plakaatin, että taimi tulee aikanaan keväällä, kun sen voi istuttaa.
- sinihelmikki
KIITOS!!!! kirjoitti:
Tuhannet kiitokset!!!!!on tapana antaa kesäisin vanhanajan ruusuja, jotka kestävät Suomen talvea. Olen Suomen ruususeuran jäsen, sen sivuilla on taimistoja, joista näitä omajuurisia ruusuja saa. Yksi taimisto on Oulun seudulla. Voisi myös antaa ruususeuran jäsenyyden, etuihin kuuluu jäsenlehti, missä on kauniita kuvia ruusuista ja artikkeleja niiden hoidosta, ruususeuralaisten matkoista jne. Irtonumeroja saa rajoitetusti seuran kautta, annoin kerran merkkipäivälahjaksi. Voin tarvittaessa antaa lisätietoja, mutta luultavasti hakuohjelman kautta pääsee hakusanalla "Suomen ruususeura".
- costelo
KIITOS!!!! kirjoitti:
Tuhannet kiitokset!!!!!Liian riski-altis tähän aikaan. Puut ovat jo talvilevossa.
Ideana hieno, mutta sopii nuorten muistamiseen, ymmärrätte kai miksi.
tykkää käsitöista niin ryijy tarpeet.Siitä on iloa minelle sukupolvelle.Tai maalausvälineet ja maalaus kurssille ilmoitat.
- tämäkin!
Otan asiasta selvää. Kerro jos tiedät täsmäinfoa, esim. mistä ryijyainesta saa?
tämäkin! kirjoitti:
Otan asiasta selvää. Kerro jos tiedät täsmäinfoa, esim. mistä ryijyainesta saa?
joilta saa kaikkea tietoa.Ne pitää ajan tasalla ja järjestävät yhteisiä retkiä esim. viroon tuli kusu minulle.
Sitten saa ryijy kuvastosta tilata malleja ja käsityöliikkeissä neuvovat.Alittaa ensin vaikka 100,cm, ja sitten vaikka Aleksi Gallen Gallelan liekki ryijy.Valmiina maksaa 1300e.Tarvikkeet noin 550,e,
Maakunta aiheiset ryijyt ja vanhat mallit antiikkiset.
Vaikka mitä valita kun otat selvää.pääsky kirjoitti:
joilta saa kaikkea tietoa.Ne pitää ajan tasalla ja järjestävät yhteisiä retkiä esim. viroon tuli kusu minulle.
Sitten saa ryijy kuvastosta tilata malleja ja käsityöliikkeissä neuvovat.Alittaa ensin vaikka 100,cm, ja sitten vaikka Aleksi Gallen Gallelan liekki ryijy.Valmiina maksaa 1300e.Tarvikkeet noin 550,e,
Maakunta aiheiset ryijyt ja vanhat mallit antiikkiset.
Vaikka mitä valita kun otat selvää.
- alavii4
Miten olis kylpyläreissu hoitoineen?
- nostalgiaa
Osta valokuva-albumi (ei mitään monen sadan kuvan), kerää siihen kuvia, jos löydät esimerkiksi siitä maalaistalosta, äitisi nuoruudenkuvia vaikka siskoilta, veljiltä, teidän elämänne juttuja, ristiäiskuva, jostain matkalta jne. Minä sain sellaisen ja oli paras lahja.
- jos aikaa
Tämäkin oli erinomainen idea. Nyt ei vaan ole enää aikaa noin suureen salapoliisityöhön. Kunpa olisin tuollaisen idean hoksannut pari kuukautta sitten.
- sinihelmikki
anna heidän tehdä piirros, runo tai kertomus, joista voi tehdä kansion nykytekniikalla. Tai kokoa kalenteri ensi vuodeksi. Valokuvausliikkeistä saa, niihin voi joka kuukaudelle teettää sopivan kuvan, jos on paljon valokuvia.
- viime jouluksi
Ongelma on siinä, että olen aika aktiivinen ja olen jo toteuttanut parhaimmat ideat, kuten esim. valokuvakalenterin. Kaikki lapsiin liittyvä on oikeastaan jo tehty.
- ja lelut?
Edelleen haluaisin tietää täsmäinfoa 50-60-lukujen arjesta noilla seuduin. Olen kyllä paljon kysellyt äidiltä ja tiedänkin paljon, mutta ei hän oikein osaa kertoa esim. astioista, vaatteista yms. Sen on sanonut, että lapsena oli ikävää, kun lumi palellutti jalat siitä kohtaan mihin sukat loppuivat ja sukkanauhat alkoivat.
Oliko tuolloin esim. jonkin sortin hameita tai kinttaita, jotka kaikilla oli? Pula-ajan paketeista?Kyllä siihen aikaan oli itsetehtyjä kintaita .Ei ollut sukkahousuja vaan sukat ja punttipöksyt.
Se ei ollut muotia vaan niillä vaan pysyttiin lämpimänä.Niitä ei kukaan 60-kymppinen halua kuitenkaan lahjaksi. Ei se puukaan mikään loistoidea ole sen ikäiselle. Vanha sananlasku sanoo: Istuta puu, niin seuraava sukupolvi voi levätä sen varjossa"
Onkos se mukavaa.Jos hänellä oli hyvä ystävä, joka on kadonnut, etsi hänet ja kutsu synttäreille. Siinä olis hyvä lahja jos mikkään tavara tai matka ei käy.- mielipiteestä
M-Magia kirjoitti:
Kyllä siihen aikaan oli itsetehtyjä kintaita .Ei ollut sukkahousuja vaan sukat ja punttipöksyt.
Se ei ollut muotia vaan niillä vaan pysyttiin lämpimänä.Niitä ei kukaan 60-kymppinen halua kuitenkaan lahjaksi. Ei se puukaan mikään loistoidea ole sen ikäiselle. Vanha sananlasku sanoo: Istuta puu, niin seuraava sukupolvi voi levätä sen varjossa"
Onkos se mukavaa.Jos hänellä oli hyvä ystävä, joka on kadonnut, etsi hänet ja kutsu synttäreille. Siinä olis hyvä lahja jos mikkään tavara tai matka ei käy.Niin sen verran täsmennän etten toki ole sukkanauhoja tms ostamassa, vaan ideoita esim. leikekirjaa varten mietin. Olisi kiva esim. koota äidin lapsuuden ja nuoruuden aikaan liittyvää infoa josta hän voisi fiilistellä, kun joka tapauksessa kavereiden kanssa koko ajan puhuvat menneistä. Joo, just sitä äiti on ihmetellyt että miten voi sukkanauhat olla vähän väliä muodissa, kun hänellä on niin ikävät muistot niistä, oli kuulemma karmeeta.
- Anna*
mielipiteestä kirjoitti:
Niin sen verran täsmennän etten toki ole sukkanauhoja tms ostamassa, vaan ideoita esim. leikekirjaa varten mietin. Olisi kiva esim. koota äidin lapsuuden ja nuoruuden aikaan liittyvää infoa josta hän voisi fiilistellä, kun joka tapauksessa kavereiden kanssa koko ajan puhuvat menneistä. Joo, just sitä äiti on ihmetellyt että miten voi sukkanauhat olla vähän väliä muodissa, kun hänellä on niin ikävät muistot niistä, oli kuulemma karmeeta.
onnellista, että äidilläsi olisi säilynyt vyötärö! Silloin oli muotia leveät vyöt ja nyt ne ovat palanneet takaisin. Olen ostanut itselleni tosi upean leveän vaalean nahkavyön, jossa solki on koriste. Sillä olen koristellut mustaa vaatetta ihan tyylikkäästi.
- marjapensas
ei tunnu kelpaavan, niin tosi nostalginen juttu oli ensimmäiset saumasukat siihen aikaan. jos rahaa ei sukkiin ollut, niin piirrettin hiilellä sääriin saumat.
- hauska...
marjapensas kirjoitti:
ei tunnu kelpaavan, niin tosi nostalginen juttu oli ensimmäiset saumasukat siihen aikaan. jos rahaa ei sukkiin ollut, niin piirrettin hiilellä sääriin saumat.
No huh, enpä ole ennen kuullutkaan. Juuri tällaista tietoa kaipailenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2183439Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401683Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus981567- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461384Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601306Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121238Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t271099Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1241059Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89972