Tuli tuollainen ostettua ja onpa järeän tuntuinen kamera (ei kooltaan eikä painoltaan) verrattuna heppoisiin Canoneihin.
Olen vielä opiskelemassa laitteen käyttöä, mutta kuvia on otettu jo satoja ja videoitakin tunti. Zoom on kyllä sellainen, että se saa sukat pyörimään jaloissa. Hämäräkuvausominaisuudet lienevät luokkansa parhaimmistoa ja eräs filmikameroiden nimeen vannova tuttavani olikin aivan myyty, kun näytin kuvia tietokoneen näytöllä ja paperilla.
Videokuvaa saa täydellä resoluutiolla aidossa 16:9-laajakuvamuodossa jopa nopeudella 30 kuvaa/sek niin pitkään kuin muisitkortissa riittää tilaa.
Kuvanlaatu on saanut haukkomaan henkeä ja vielä on paljon oppimista käytön suhteen.
Suosittelen, mutta en satunnaiselle bilekuvaajalle meikkipussin pohjalle. :)
Panasonic DMC-FZ7 kokemuksia
5
1053
Vastaukset
- nimimerkki
että oot tyytyväinen...itse myin FZ-30 juuri pois kun en enää kestänyt järjetöntä kohinaa. Tällä hetkellä Canon 30D ja 17-85mm ja mahtavaa on ;)
- anmaara
Näppärän olonen kamera, kunhan sais vielä jostain suomenkielisen käyttöoppaan. Ranska ei ole ihan vahvimpia kieliä =p
Panasonic DMC-FZ7
plussat:
Hyvä valovoima ja muutenkin laadukas optiikka
sisältää vastavalosuojan
Mahdollisuus käyttää erillisiä suotimia(vastavalosuojan holkissa on 52mm kierre)
Soveltuu jossain määrin luontokuvaukseen (hyvissä olosuhteissa)
Videoetsin mahdollistaa perinteisen kuvaus asennon (ei pakko kuvata kädet ojossa)
Optinen kuvan vakaaja (merkitystä erityisesti tele päässä)
Miinukset:
Tehoton salama eikä ole erilliselle salamalle paikkaa
Sisällä kuvatessa kaipaisi lisää laajakulmaisuutta (tulee helposti seinät vastaan)
Ei optista etsintä
Suurilla herkkyyksillä iso croppikertoimisten kameroiden tapaan runsaasti kohinaa
Kokonaisuutena hyvä pokkari, mutta ei mitenkään korvaa digijärkkäriä.- Pikkupokkareihin
Kyllä Panan salama pesee peruspokkareiden salamat mennen tulle. Kuvasin viikonloppuna pimeässä sorsia ja salamavalo valaisi lammen pohjaa myöten. :D
- DMC-FZ7
ja oletuksena säätö on puoliteholla. Kyllä kuule välähtää, kun säätää maksimiin. Minimiteho on kätevä, kun kuvausetäisyys on pieni. Ei ylivalotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514