Vaihdoin kampiakselin laakerit, ja asennuksen jälkeen kampiakseli ei asettunut aivan keskelle moottorirungon puoliskojen väliin (ennen laakereiden uusintaa tilanne oli jo samanlainen).
Oikean puoliskon (laakerissa lukkorengas) ja rungon väli n. 0,4mm ja vasemman puolen (tavallinen laakeri, magneeton puoli) ja rungon väli n. 1,6mm. Eli oikean puolella pitäisi olla n. 0,6mm leveämpi rako jotta oltaisiin alueen keskellä.
Oikean puolen laakeri asennettu pohjaan asti, siis laakerin lukkorengas rajoittaa asennussyvyyden.
Onko kokemuksia asennuksesta, eli asentuuko kampiakseli keskelle? Tuleeko ongelmia jos jätän tuolleen?
SUZUKI PV ja kampiakselin laakereiden vaihto
4
4442
Vastaukset
- saanut oikein selvää...
En saanu ihan selvää mitä meinasit, mutta ilmeisesti olet itse omin käsin tekemässä koneremppaa ja mitä minä nyt tiedän niin kampiakseli PITÄÄ käydä tasapainottamassa jollain koneistamolla ja jos sitä ei tee niin koneen kasattuasi moottori joko leikkaa tai laakerit hajoavat normaalia paljon nopeammin.
- sherlock
jos olet kiertokangen alapäähän menny laakerin vaihtamaan, kannattaa samalla uusia kiertokanki, koska on helppo vaihtaa samalla. ja uudella kiertokangella ja alapäänlaakerilla tulee kampiakseli tasapainottaa. ja jollei sitä tee, niin laakerit (ja niiden mukana jotain mahdollisesti muutakin) hajoaa aika nopeasti, kuten tuossa aiemmin jo todettiin... koneremontissa ei koskaan kannata ottaa semmosta "kyl se nyt suurinpiirtein on hyvä" -asennetta vaan tehdä kaikki kunnolla alusta loppuun, tasapainotuksia myöten...
- JUB
Siis vaihdoin kampiakselilla olevat runkolaakerit, joita myös petilaakereiksi kutsutaan. Kampiakseli tasapainotettu eli suoruus tarkastettu.
Jos kerran lukkorenkaalla on määritelty asennussyvyys niin sen kuuluu olla siinä.
Männäntapissa oleva päittäisvälys kyllä kompensoi kiertokangessa mahdollisesti olevan epäkeskeisyyden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195234- 492913
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312601Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231979En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111777- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231455Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101428- 971407