Me turvattomat

Meitä eläkeläisiä on paljon ja lisää tulee kun suuret yhteiskuntaluokat astuvat esiin.

Itseni tapaisia, jotka hankkivat vielä eläkeiässäkin paljon, lienee muitakin.

Kiinteistövälittäjät ovat suurimpia roistoja. Elektroniikkalaitteiden ja kotitalouskoneiden myyjät toisia,

Kyllä autokauppiaatkin roistoilla osaavat, erittäin hyvinkin.

Ainoat, joille annan puhtaat paperit, ovat asustekauppiaat.

Meillä vanhuksilla pitäisi olla oikeusasiamies turvanamme kun toimimme. Tällä voisi maksaa hyvän korvauksen ja vielä jäisi voitolle.

Mainitsen vielä pankit: Sijoitusneuvonta tapahtuu pankin, ei asiakkaan, parhaaksi.

Te muut ette ole varmaan samanlaisia pehmoja kuten minä. Tietoa ja osaamistakin pitäisi olla mutta kierouteen kasvatetut roistot vievät aina voiton.

Nyt en osta kuin kalleinta ja parasta. Kiinteistökauppoja enkä sijoituksia en tee.

Pärjäättekö muut paremmin?

17

1459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaino Untamoinen

      Olisi voinut toivoa, että kova kilpailu kodinkonealalla olisi karsinut epärehelliset myyjät, mutta ei.

      • olavi321

        näillä laitteilla, vaikka pieni parannus olisi olemassa, jolla taasen rahastetaan. Monta laitetta on jäänyt hankkimatta ja varmaan jääkin
        kun tietää lyhytikäisyyden. Jos varaa on tosiaan kannattaa ostaa uusinta ja kalleinta


    • etsivivä-amadeus

      Minulla kokemusta autokauppiaasta.Asuin silloin Mansessa,ja töissä olin Valmetilla.
      Ajattelin,suosin suomalaista Valmetin tekemää Saabia,kun henk.kunta alennuksenkin sain.
      Mieheni haki minut töistä,ja sukelsimme minulle,ensimmäistä ja ainoaa uuttaautoa ostamaan.
      Minulla oli työrytkyt päällä,eikä ne mieheni vaateetkaan mitään juhlaluukkia olleet.
      Myyjä katsoi meitä,kuin halpaa makkaraa,silitellessämme uuden Saabin pintaa.
      Oli varmaankin lähellä,ettei sanonut vaihdokkien olevan seinäntakana,ja Ladaa ei oteta vaihdossa.
      Asiakkaat olivat hienosti pukeutuneita paremman luokan porukkaa,tulihan siinä vähän orpo olo.
      Ihme tapahtui:myyjä tuli luoksemme ja kysyi,että uuden ostossa?Vastauksen kuultuaan,saimme avaimet
      Tubo Saabin koeajoon,kun halvempia malleja ei ollut paikalla.Virtalukon löytyminen tuotti vaikeuksia,oli niin oudossa paikassa.
      Autokaupat tehtiin ja Fordimme meni vaihdossa.

      • *_*

        pienin mahdollinen eläke.
        Väliinputoaja, täytän raot.
        Ja pärjään kyllä


      • *_* kirjoitti:

        pienin mahdollinen eläke.
        Väliinputoaja, täytän raot.
        Ja pärjään kyllä

        En maininnut mitään tulorajoista! Yritin kertoa mikä on osamme nykyiässä, nykypäivässä, tässä yhteiskunnassa.

        Olen monasti ajatellut näin:

        Parhaassa miehuus- ja naisuusiässä olevat henkilöt rakentavat maailmaa sopivaksi omaa vanhuuttaan ajatellen.


    • Silminnäkijä

      Ostin äskettäin rautakaupasta yhden valkoiseksi maalatun reunalistan. Se on sellainen 2-3 metrin pituinen mäntypuinen riuku. Tarjolla oli muoviin pakattu 10 listan paketti, mutta tarvitsin vain yhden.

      Kassalla äimistelin hintaa, 10,35 euroa. Hyvin nuori kassatyttö siihen, että yksittäin ostettuna hinnat ovat kalliimpia.

      Hinta jäi sen verran askarruttamaan, että seuraavalla kerralla menin uudelleen listahyllyn luo. Tarkemmin katsoessani totesin 10 kpl:een paketin maksavan 10,35. Maksoin yhdestä kappaleesta kymmenen hinnan.

      • siilityttö55

        pitää olla hintatietoinen ja suu auki joka mutkassa. ;O zzzzzzzzxxxxxxxnnmmm
        käyn kirpputoreilla sielläkin tulee olla hinta ja laatutietoinen.


      • Silminnäkijä
        siilityttö55 kirjoitti:

        pitää olla hintatietoinen ja suu auki joka mutkassa. ;O zzzzzzzzxxxxxxxnnmmm
        käyn kirpputoreilla sielläkin tulee olla hinta ja laatutietoinen.

        Tätä kaiketi Ruuneperi tarkoitti avatessaan keskustelun aiheesta. Kun yhdestä riman pätkästä lyödään linssiin, niin mitä sitten suuremmista asioista.


    • mummeli-36

      On meitäkin paljon jotka emme eläkkeellä enää muuta hanki ja sillä on tultava toimeen.
      On aivan väärin, että meiltä peritään siitä pienestäkin eläkkeestä veroa niin, että käteen jäävällä osalla kun juoksee kirpputorilta ostamassa valmiiksi kuluneita vaatteita ja ruokakaupoissa kiertää tarjoushyllyjä niin saa niuhotettua kuusta toiseen. Ja kun ne valmiiksi kuluneet vaatteetkin kuluu sen pikemmin loppuun on taas tehtävä uusi kierros. Pannaanko vaan kädet ristiin ja odotetaan jos joku toisi jotain?

    • ei eläke riitä

      Tarkoititko tuossa ,että itsesi eläkeiässä hankit vielä paljon?
      Tavaraa, vai teetkö jotain työksesi, että tuloja on eläkkeen lisäksi vielä paljo.
      Jäi vähän niinkuin epäselväksi, mitä tämänikäinen enää millään tavaralla tekee,eikä rahkeet riitä uusien tavaroitten hankkimiseen.
      Kaikkee on mitä tarvitsee,on katto pään päällä
      lämmintä,ruokaa ja joitain kivoja koneita ja apuvälineitäkin.

      Vaatteita saa todellakin kirpputodeilta jos on tarvis,Kaupoista saa alennuksella ostaa eilistä leipää,viimekuussa umpeen mennyttä viimeinen myyntipäivä kahvia,j,n,e.
      Autoa ei tarvitse,joukkoliikenne piisaa, niihin harvoihin kertoihin kun pitää jonnekkin lähteä, ja jos sairastuu niin ambulanssit kuskaavat,
      voi kun elämä on helppoa meillä iäkkäillä eläkeläisillä.
      Eläkkeeni on noin 450 euroa kk;ssa ja siitä maksan kaiken talouteeni kuuluvan ja sairauskuluni,ei millään jäisi enää mihinkään ylellisyyteen kuten autoon ja jos auton saisi ostettua,mutta sen ylläpitoa ei enää voisi maksella.

      • Kirjoitin meidän, vanhuksiksi sanottujen, huonosta kohtelusta.

        Jokainen ostakoon, pienillä tai suurilla tuloillaan, mitä haluaa ja mihin kykenee.


      • mummeli-36
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kirjoitin meidän, vanhuksiksi sanottujen, huonosta kohtelusta.

        Jokainen ostakoon, pienillä tai suurilla tuloillaan, mitä haluaa ja mihin kykenee.

        Ei ne suuret tulot meidän "vanhusten" elämää paranna. En suostu ilman lainausmerkkejä tuota sanaa itsestäni käyttämään.
        Vanha sanonta on ettei ne suuret tulot vaan pienet menot ne rikastuttaa. Mitäs me niillä kauheilla rikkauksilla tehtäis?
        Kunhan saadaan jokapäiväinen elantomme niin hyvä on. Hankitaan se sitten niin kuin aiemmin jo sanoin vaikka kirpputorilta tai "parasta ennen" myynneistä. Ja ollaan onnellisia. Sehän on jokaisesta itsestä kiinni. Kyllä Ruuneperi asiaa puhuu.


    • Ei ole sanat minulla hallinnassa yhtä hyvin kun sinulla, mutta olen samaa mieltä.
      terv. tiisamummi

      • Ruuneperi

        Nyt meinaa minulta mennä ihan flirttailun puolelle.

        Taisit viedä sydämeni mukanasi sinne tuttuun kaupunkiin.


      • Olin tuntevani

        Sinut profiilissa olevasta kuvasta.
        Kysyn kun seuraavan kerran satun näkemään livenä.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Nyt meinaa minulta mennä ihan flirttailun puolelle.

        Taisit viedä sydämeni mukanasi sinne tuttuun kaupunkiin.

        Kiitos viestistä. Et ole kuitenkaan näyttäytynyt sätissä. Ihanaa kun muistit mua vielä, terv. Tiisa


      • tiisamummi kirjoitti:

        Kiitos viestistä. Et ole kuitenkaan näyttäytynyt sätissä. Ihanaa kun muistit mua vielä, terv. Tiisa

        Olen käynyt kurkkimassa "säteissä". Missä "tiisailet"?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe