Heijastavat turvaliivit?

sinihelmikki

Käytän nykyään aina tällaisia liivejä tiellä liikkuessani, autoissakin on, jos sattuu tarvitsemaan. Sekä eilen, että tänään sydän hyppäsi kurkkuun, kun pimeydestä sukelsi hahmo ilman mitään heijastavaa. Mitä mieltä?

22

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu.1

      Kyllä maaseudulla pitääkin olla heijastinliivit,
      eikä ne pahaa tee kaupungissakaan.
      Täällä on katuvalot,mutta on sitä pimeitäkin kohtia että kyllä liivit pitää olla.
      Monta tapaturmaa vältettäisiin jos niitä käytetään,saisi tulla pakolliseksi.

      • angi

        heijaste liivit. Mutta eikös ne mokomat olleet loppu kun kerran niitä ostamaan lähdimme. Ostin pienen käteensopivan taskulampun jossa on sivuilla punanan ohut kohta josta valo loistaa kirkkaana ja edessä sitten se valo millä näkee eteensä. Totesimme että on yhtä hyvä ja näkee itsekkin eikä ota tilaa mistään edes taskusta.


      • a-woman1
        angi kirjoitti:

        heijaste liivit. Mutta eikös ne mokomat olleet loppu kun kerran niitä ostamaan lähdimme. Ostin pienen käteensopivan taskulampun jossa on sivuilla punanan ohut kohta josta valo loistaa kirkkaana ja edessä sitten se valo millä näkee eteensä. Totesimme että on yhtä hyvä ja näkee itsekkin eikä ota tilaa mistään edes taskusta.

        Hankipa muutama heijastinkin, ovat turvallisempia. Olin aikoinaan Liikenneturven koulutuksessa, jossa kokeiltiin taskulampun ja heijastimen käyttöä. Omin silmin totesin, että heijastin näkyi ainakin 100 m kauemmaksi kuin taskulamppu.

        Edesmenneellä koirallani käytin niitä venyviä käsivarsiheijastimia kaulassa ja taluttimeen laitoin heijastavasta kankaasta nauhan rusetille. Kovat heijastimet eivät koiralla kestä.


      • Angi *
        a-woman1 kirjoitti:

        Hankipa muutama heijastinkin, ovat turvallisempia. Olin aikoinaan Liikenneturven koulutuksessa, jossa kokeiltiin taskulampun ja heijastimen käyttöä. Omin silmin totesin, että heijastin näkyi ainakin 100 m kauemmaksi kuin taskulamppu.

        Edesmenneellä koirallani käytin niitä venyviä käsivarsiheijastimia kaulassa ja taluttimeen laitoin heijastavasta kankaasta nauhan rusetille. Kovat heijastimet eivät koiralla kestä.

        ovat paljon paremmat. Nyt on vaan tultava toimeen lampunkanssa joka on käteensopivan pieni mutta kun nyt vielä nähdään itsekkin. Aijon kyllä hankkia ne liivit kunhan sattuu kohdalle.


      • Anu.1
        Angi * kirjoitti:

        ovat paljon paremmat. Nyt on vaan tultava toimeen lampunkanssa joka on käteensopivan pieni mutta kun nyt vielä nähdään itsekkin. Aijon kyllä hankkia ne liivit kunhan sattuu kohdalle.

        Annoitpas hyvän joululahja vinkin.


      • Angi *
        Anu.1 kirjoitti:

        Annoitpas hyvän joululahja vinkin.

        aloittajan idea. Lamppu taas minun. Lampun voi pitää päältäpois ja sitten vasta laittaa päälle kun näkyy autonvalot, sitten kääntää sen lampun niin että autoilija varmasti näkee sen jo kauaksi.


      • Anu1*
        Angi * kirjoitti:

        aloittajan idea. Lamppu taas minun. Lampun voi pitää päältäpois ja sitten vasta laittaa päälle kun näkyy autonvalot, sitten kääntää sen lampun niin että autoilija varmasti näkee sen jo kauaksi.

        Höh,höh lampun ja lampun,kyllä sitä pitää osata liivehinsä uida;-))


    • hyvä keksintö

      nuo turvaliivit.
      Eivät ole edes kalliita kaupassa.
      Autolla kun liikkuu niin huomaa miten pimeä jalkaisin tai pyörällä kulkeva onkaan ilman mitään heijastimia.

      • soilike

        Mulla on jo nyt vaikeaa ajaa pimeällä ja hämärällä, kun silmälaseista huolimatta valot jotenkin häikäisee, eikä tuo reaktiokyky ole enää entisellään.
        Toivon hartaasti, että kaikilla pimeällä kadulla liikkuvilla olisi paljon heijastimia ja mielelään turvaliivit, jotta ehtisin jarruttaa ajoissa


      • sinihelmikki

        näkyi taas, kun ajoin 2 km autolla. Ensin tuli nainen kolmen koiran kanssa kapealla tiellä mutkassa. Olivat sisäkurvissa, joten auton valot eivät osuneet. Onneksi olin melkein toisella kaistalla, kun näin, ettei autoja ollut tulossa vastaan. Sitten oli kaksi jalankulkijaa vierekkäin tummissaan ilman mitään heijastavaa. Varovainen saa olla autoilijakin, katuvalot eivät paljon auta.Kun vain muistaisi!


    • a-woman1

      Minulla on autossa vakiovarusteena siltä varalta, että joutuu joskus pimeässä tielle auttamaan muita tai auto piiputtaa.
      Toinen vakiovaruste on kertakäyttöinen haalari, jonka voi tarvitessaan vetää muiden vaatteittensa päälle suojaksi.

      • fidinka

        halpa henkivakuutus.
        Koiran kanssa lenkkeillessä täällä maalla aivan välttämätön.
        Koirallakin on oma heijastin talutushihnassa.


      • siilityttö55
        fidinka kirjoitti:

        halpa henkivakuutus.
        Koiran kanssa lenkkeillessä täällä maalla aivan välttämätön.
        Koirallakin on oma heijastin talutushihnassa.

        entäs minä kun täällä olen niin syrjässä enkä käy pimeässä ulukona ko on niin pimmeetä.
        Tai oishan se hyvä olla tuossa narikassa näkisivät vieraat että se on mulla, sais sitte perinnöksi sen joku.
        Näkyis se sitte tillä.


    • Töistä tullessa

      Kello 17 aikoihin oli täällä Espoossa kuin yön pimeys.Pienet lapset käyttivät heijastinta ja jopa koirat olivat olivat heijastimien kantajina.Kiitos kuitenkin sille lapsenvaunujen valmistajalle joka on laittanut heijastin nauhat vaunuihin,Äidillä ei heijastinta ollut. Oli hienoa antaa heille tietä suojatiellä.
      Näkykää kaikki pimeällä!

      • sinihelmikki

        naapurin koiran kanssa. Vastaan tuli äiti, lapsenvaunut ja kaksi lasta. Kaikilla oli liivit (päivälläkin on hämärää), mistä sanoin muutaman positiivisen sanan tänään.


    • Itse ostin viime jouluna useita turvaliivejä joululahjaksi. Suosittelen niitä halpana ja hyvänä lahjana. Mummot ja vaarit voisivat ommella niistä sopivan kokoisia lapsenlapsilleen. - "Eikä maksa paljoa", niinkuin jossain mainoksessa sanottiin kai kaurapuurosta.

      Monissa Euroopan maissa turvaliivi kuuluu auton pakollisiin turvavarusteisiin, pian varmaan täälläkin - ja hyvästä syystä. Turvallista liikkumista pimeässä kaikille.;)

      • sinihelmikki

        ostanut liivejä joululahjaksi, ei ole turhaa roinaa.


    • Satunnainen kävijä

      Ompelen paljon ja juuri pääsi heijastinnauha loppumaan. Nauha maksaa 1.2 m:n pätkä 5€ jos näin oikein. Ostin kahdella €:lla liivin josta ratkoin heijastavat leveät nauhat irti, leikkasin kahtia ja ompelin ne lasten haalareihin. Näin sain enemmän heijastavaa nauhaa. Liivejä käytän itse aina kulkiessani mustan koirani kanssa. Koira on kuin mikäkin makkara hiukan liian pienessä liivissään, mutta näkyy hyvin autojen valoissa.Kannata liivejä ja heijastimia!

      • marjapensas

        pyöräillessä kypäräpakko, niin kannattaisin todellakin heijastin pakkoa. Näin syksyllä kun on pimeää, eikä edes lunta, on jalankulkijaa vaikea huomata, varsinkin kun toinen auto tlee vastaan.Se on halpa henkivakuutus.


      • sinihelmikki
        marjapensas kirjoitti:

        pyöräillessä kypäräpakko, niin kannattaisin todellakin heijastin pakkoa. Näin syksyllä kun on pimeää, eikä edes lunta, on jalankulkijaa vaikea huomata, varsinkin kun toinen auto tlee vastaan.Se on halpa henkivakuutus.

        oli uutinen: nuori nainen kuoli, ilman heijastimia, tummat vaatteet, auto ei huomannut.Heijastin on tosiaan henkivakuutus.


    • Mutta vain auton varusteena. Taajaman ulkopuolella käyttöpakko - mutta ;-( Täällä ei näe heijastimia kuin ulkomaanpelleillä.

      Jos käytte omalla autolla Espanjassa, saatte sakot jos autossanne ei ole liiviä kaikille matkustajille. Samoin ne 2!!! varoituskolmiota pitää olla.

      • Anu.1

        Eäällä on niitä ilmaisheijastimiakin niillä ei tee mitään.
        Karpon ohjelmassa näytettiin,minkälaisia heijastimia kannattaa ostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe