höpö

tuuninkia

Onko teillä oikein oma palsta tuohon joutavaan, jota jotkut ylpeillen harrastukseksi kutsuvat.

Näin kerran jossakin jutussa, nuoren, vasta kortin saaneen neidon haastattelun. Hän kertoi harrastavansa autojen tuunausta. Oli jomielestään hyvin pitkällä harrastuksessa ja innostunut siitä, että iskä oli hankkinut ja asennuttanut noin 3000 euron arvoiset stereot tytön autoon.

Ehkä siellä oli joku karvanoppakin!

10

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos tälle "huuhaa, turhaa toimintaa" linjalle lähetään ni kyselläämpä sitten lisää.

      Mitä järkee on...

      Golffissa? huiskii mailalla palloa ja yrittää saada se pieneen reikään?

      Fudiksessa? Säntäillä pallonperässä ympäri sovittua aluetta, ja koittaa potkasta se jostain kehikosta sisään?

      Postimerkkien keräilyssä? kerätä Muutama mapillinen postimerkkejä, eikä edes käyttää niitä mihinkään?

      Hölkkäämisessä? No kävelenkin kerkeis, ja miks ees lähtis liikkeelle, jos ei oo olennaista syytä lähteä?

      Puutarhan hoito? no luonto on pitänyt itsestään huolta jo muutaman miljoona vuotta, miksi siis hoitaa sitä? (En kehota tuhoamaankaan)

      Ammunta? Räiskiä pahvilätkiä kohti, ja yrittää saada osumaan mahdollisimman keskelle, ei mitään järkeä.

      Ja näitä KAIKKIA asioita yhdistää se, että niitten tekijälle tulee yleensä hyvä mieli niitä tehdessään. Myös Tuning kuuluu tähän samaiseen listaan.

      • melkein kaikkiin

        Suurin osa noista kohottaa fyysistä kuntoa ja tätä kautta myös psyykkistä, joten niistä tekee järkeviä niiden terveysvaikutukset.


      • Lippispää

        Vastaus näihin kaikkiin: EI MITÄÄN JÄRKEE
        Ennemmin vaikka kansantanssia, kun tuunarointia.


      • ei-tunari

        Muiden juttujen harrastajat eivät tyrkytäkään sitä muiden silmille!!

        Tunarikakarat tunkevat "auton"rämillään muiden sekaan melusaasteineen yms. ja vaarantavat liikenneturvallisuuttakin!
        Tunarit on typerimpiä!!


      • tuunaaari
        ei-tunari kirjoitti:

        Muiden juttujen harrastajat eivät tyrkytäkään sitä muiden silmille!!

        Tunarikakarat tunkevat "auton"rämillään muiden sekaan melusaasteineen yms. ja vaarantavat liikenneturvallisuuttakin!
        Tunarit on typerimpiä!!

        nyt yleistät. täytyy sanoo että useemmat pappa mersutkin saastuttaa enemmän ku pari tuuning autoo.
        on se aika typerää että kaikki ajelee jollain mersuilla tai farkku primeroilla vm.06.
        me nuoret halutaa erottua massasta! ihtä paljon esim.mummot ja papat vaarantaa liikenneturvallisuutakin, sitä on turha kieltää.
        ja sitäpaitsi, tuning on harrastus ja elämäntapa!

        ja jos alkaa vituttaa, niin menkää sillä teiän isän ostamalla/omalla citikalla lähimmälle golf
        radalle!!!! mutta on tuningilla myös rajansa.


    • et jotkuu

      haluu kuuluu massatuotantoon. Ite muokkaan autoo ja tietokonetta omanlaiseks. Toiset käyttää helvetist rahaa puutarhoih ja huoneisiin samaan tarkoitukseen ja viel työkseen. Aina se on hienompi, jos itse on rakentanut alusta asti, mut joillain ei riitä aika tai taito siihen ja sit ne valittaa, et turhuutta/mitän järkee.

      • tuuninkia

        Ymmärtäisin, jos siihen tuunaukseen liittyisi jotakin tekniikkaa. Mutta sehän on pelkkää teippikoristelua ja mökäkaappien kuuntelua.


      • haluu kyl
        tuuninkia kirjoitti:

        Ymmärtäisin, jos siihen tuunaukseen liittyisi jotakin tekniikkaa. Mutta sehän on pelkkää teippikoristelua ja mökäkaappien kuuntelua.

        "oikasta" ja tunkee tavarat teipil/liimal kiin. Tuninki on parempaa jos tekniikkaakin piristelis. Useimmat kyl alottaa noil nopeemmil jutuil ja sit niist valitetaan vähän kaikille. Itel o ny tavotteen tehä autoon uus kori metallist eikä kuiduist...


      • linjoilla
        tuuninkia kirjoitti:

        Ymmärtäisin, jos siihen tuunaukseen liittyisi jotakin tekniikkaa. Mutta sehän on pelkkää teippikoristelua ja mökäkaappien kuuntelua.

        Harrastus toki siinä missä joku muukin, mutta ei mene ymmärrykseen kun 'virityksillä' ei ole jotain oikeaa funktiota. Malliesimerkkeinä hiilikuidun _näköiset_ materiaalit, painoltaan peltivanteisiin verrattavat 'kevyt'metallivanteet, pakosarjat, joilla auto yritetään saada _kuulostamaan_ tehokkaalta (ilman että koneelle on tehty paljon mitään), jne jne. Lopputuloksena onkin sitten todella epämukava ja äänekäs ajettava, eli saatu haalittua haittapuolet ilman juuri mitään positiivista.


      • ---------
        linjoilla kirjoitti:

        Harrastus toki siinä missä joku muukin, mutta ei mene ymmärrykseen kun 'virityksillä' ei ole jotain oikeaa funktiota. Malliesimerkkeinä hiilikuidun _näköiset_ materiaalit, painoltaan peltivanteisiin verrattavat 'kevyt'metallivanteet, pakosarjat, joilla auto yritetään saada _kuulostamaan_ tehokkaalta (ilman että koneelle on tehty paljon mitään), jne jne. Lopputuloksena onkin sitten todella epämukava ja äänekäs ajettava, eli saatu haalittua haittapuolet ilman juuri mitään positiivista.

        entäs jos pitää äänekkäistä autoista? mää ainakin pidä kun joka escortti ajaa ohi ja mörinä pönttö huutaa! mutta nähään nesteellä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe