SuurSnautseri

Ice

Hei,

Olisko kenelläkään tietoa missä hinta luokassa SuurSnautserin pennut maksavat?

SuurSnautserin hyvät ja huonot puolet?

13

5862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maxi

      Hinnoista ei ole kyllä tarkkaa tietoa, mutta veikkaisin menevän yli 500€. Ehkä joku 650-800€?

      Itselläni oli muutama vuosi sitten SuurSnautseri. Mahtava koira. Oppi nopeasti kaiken. Hyvä hajuaisti. Totteli erittäin hyvin. Kadulla ei kukaan tullut mitään valitteleen kun vieressä on iso musta koira. Voimaakin oli kuin pienessä kylässä =)

      Haittana olikin sitten kun lähdin vanhuksien luota pois niin koira tuntui hieman sekoavan tästä muutoksesta. Tuli vähän agressiivisempi omistajaansa kohtaan. Myöhemmin kun esikoinen syntyi niin tais olla viimeinen niitti koiralle. Sekos totaalisesti. Välillä oli hyvällä päällä ja totteli, mutta suurimman osan ajastaan murisi, näytti hampaitaan, hyökkäs kimppuun jne. Ja tuollainen n.60kg lihaksikas koira kun käy päälle niin siinä ei paljoa voi. Oli pakko lopettaa se =( Ikää oli tuolloin 5 vuotta.

      Nyt oon hankkinut Portugalinvesikoiran. Ei ole kyllä sellaista oppismiskykyä kuin Snautserilla. Vähän lepsulta vaikuttaa muutenkin, mikä on kyllä lapsen kannalta ihan hyvä. Tottelee myös aika hyvin. Haittana on ainakin vielä että yksin ollessaan tekee tuhoja. Tosin viimein on oppinut milloin tekee tuhojaan. Huomaa hyvin että koirakin häpee kun se tietää että jotain ei saisi tehdä, mut silti se kyllä sen tekee =(

      Mut jos hallitset kouluttamisen niin suosittelen Snautseria =)

      • minnu

        ihana koira!mulla on tällä hetkellä kääpiö tällainen,siis kääpiö snautseri..mutta olen toiminut jonkun verran tämän suuremmankin muunnoksen kanssa,joka muuten vaatii paljon virikkeitä ja tekemistä!mm.toko,rauniot,jäljitys ovat hyviä virikkeitä!ja liikuntaa vaatii paljon,ei kerrostaloon,eikä "lasten koira"..juups,ja voimaa todella on kuin pienessä pitäjässä.vaatii hyvän peruskoulutuksen ja jämäkän isännän.


      • minä
        minnu kirjoitti:

        ihana koira!mulla on tällä hetkellä kääpiö tällainen,siis kääpiö snautseri..mutta olen toiminut jonkun verran tämän suuremmankin muunnoksen kanssa,joka muuten vaatii paljon virikkeitä ja tekemistä!mm.toko,rauniot,jäljitys ovat hyviä virikkeitä!ja liikuntaa vaatii paljon,ei kerrostaloon,eikä "lasten koira"..juups,ja voimaa todella on kuin pienessä pitäjässä.vaatii hyvän peruskoulutuksen ja jämäkän isännän.

        on omasta kokemuksesta, että suursnautseri sopii myös kerrostaloon, kunhan saa tarpeeksi liikuntaa.
        Ei lasten koira....meillä oli kotona suursnautseri ja meitä lapsia on 8. Koskaan ei mitään ongelmia ollut, ystävämme nautti riehumisesta pienempien kanssa, eikä ollut moksiskaan vaikka korvistakin pienin siskoni välillä nyki. =) Kyllä tämä rotu on todella pitkäpinnainen, jos vaan pienestä pitäen oppii mujuutukseen.

        Ja rotu on tosiaan tosi nopea oppimaan ja varmasti suojelee isäntäperhettään viimeiseen asti. Osaavat olla itsepäisiäkin, mutta kuka meistä ei välillä haluaisi kokeilla rajojaan.

        Itsekin olen tällä hetkellä kääpiösnautserin omistaja, ja suurempi versio on hakusessa kunhan vaan sopiva yksilö kohdalle osuu.


      • riisenisti
        minnu kirjoitti:

        ihana koira!mulla on tällä hetkellä kääpiö tällainen,siis kääpiö snautseri..mutta olen toiminut jonkun verran tämän suuremmankin muunnoksen kanssa,joka muuten vaatii paljon virikkeitä ja tekemistä!mm.toko,rauniot,jäljitys ovat hyviä virikkeitä!ja liikuntaa vaatii paljon,ei kerrostaloon,eikä "lasten koira"..juups,ja voimaa todella on kuin pienessä pitäjässä.vaatii hyvän peruskoulutuksen ja jämäkän isännän.

        Oli kartano, omakotitalo tai kerrostaloasunto, ei sitä koiraa voi neljän seinän sisällä pitää. :) Eli sehän on ihan omistajan reippaudesta kiinni, voiko koiraa kerrostalossa pitää... Oma sankuni on ainakin pärjännyt loistavasti kerrostalossa koko ikänsä (9 v). Ei päästä ääntäkään, ei edes pyydettäessä nykyään :)
        Sen minkä nuorena oppii, vanhana taitaa, joten kun alusta asti totuttaa/opettaa kaikkeen, ei myöhemmässäkään vaiheessa tule niin helposti yllätyksiä.
        Sen olen omassa risuparrassani ja vähän muissakin huomannut, että on loppujen lopuksi pitkälti yhden emännän/isännän koira. Joillakin menee jopa mustasukkaisuudeksi elämäntilanteiden muuttuessa. Omani on selkeästi minun, mutta sietää ja oppii pitämään kaikesta, minkä "kerron" olevan "hyvä juttu".
        Enpä taida pitkään aikaan suunnitella rodun vaihtoa! Hieno ja uljas rotu! :)


    • Maxi

      Hinnoista ei ole kyllä tarkkaa tietoa, mutta veikkaisin menevän yli 500€. Ehkä joku 650-800€?

      Itselläni oli muutama vuosi sitten SuurSnautseri. Mahtava koira. Oppi nopeasti kaiken. Hyvä hajuaisti. Totteli erittäin hyvin. Kadulla ei kukaan tullut mitään valitteleen kun vieressä on iso musta koira. Voimaakin oli kuin pienessä kylässä =)

      Haittana olikin sitten kun lähdin vanhuksien luota pois niin koira tuntui hieman sekoavan tästä muutoksesta. Tuli vähän agressiivisempi omistajaansa kohtaan. Myöhemmin kun esikoinen syntyi niin tais olla viimeinen niitti koiralle. Sekos totaalisesti. Välillä oli hyvällä päällä ja totteli, mutta suurimman osan ajastaan murisi, näytti hampaitaan, hyökkäs kimppuun jne. Ja tuollainen n.60kg lihaksikas koira kun käy päälle niin siinä ei paljoa voi. Oli pakko lopettaa se =( Ikää oli tuolloin 5 vuotta.

      Nyt oon hankkinut Portugalinvesikoiran. Ei ole kyllä sellaista oppismiskykyä kuin Snautserilla. Vähän lepsulta vaikuttaa muutenkin, mikä on kyllä lapsen kannalta ihan hyvä. Tottelee myös aika hyvin. Haittana on ainakin vielä että yksin ollessaan tekee tuhoja. Tosin viimein on oppinut milloin tekee tuhojaan. Huomaa hyvin että koirakin häpee kun se tietää että jotain ei saisi tehdä, mut silti se kyllä sen tekee =(

      Mut jos hallitset kouluttamisen niin suosittelen Snautseria =)

    • Maxi

      Hinnoista ei ole kyllä tarkkaa tietoa, mutta veikkaisin menevän yli 500€. Ehkä joku 650-800€?

      Itselläni oli muutama vuosi sitten SuurSnautseri. Mahtava koira. Oppi nopeasti kaiken. Hyvä hajuaisti. Totteli erittäin hyvin. Kadulla ei kukaan tullut mitään valitteleen kun vieressä on iso musta koira. Voimaakin oli kuin pienessä kylässä =)

      Haittana olikin sitten kun lähdin vanhuksien luota pois niin koira tuntui hieman sekoavan tästä muutoksesta. Tuli vähän agressiivisempi omistajaansa kohtaan. Myöhemmin kun esikoinen syntyi niin tais olla viimeinen niitti koiralle. Sekos totaalisesti. Välillä oli hyvällä päällä ja totteli, mutta suurimman osan ajastaan murisi, näytti hampaitaan, hyökkäs kimppuun jne. Ja tuollainen n.60kg lihaksikas koira kun käy päälle niin siinä ei paljoa voi. Oli pakko lopettaa se =( Ikää oli tuolloin 5 vuotta.

      Nyt oon hankkinut Portugalinvesikoiran. Ei ole kyllä sellaista oppismiskykyä kuin Snautserilla. Vähän lepsulta vaikuttaa muutenkin, mikä on kyllä lapsen kannalta ihan hyvä. Tottelee myös aika hyvin. Haittana on ainakin vielä että yksin ollessaan tekee tuhoja. Tosin viimein on oppinut milloin tekee tuhojaan. Huomaa hyvin että koirakin häpee kun se tietää että jotain ei saisi tehdä, mut silti se kyllä sen tekee =(

      Mut jos hallitset kouluttamisen niin suosittelen Snautseria =)

    • riisenisti

      Kyllä meidän snaku kerrostalossa on pärjännyt koko ikänsä. Sehän on omistajan reippaudesta kiinni koko juttu. Oli omakotitalo, kerrostalo tai vaikka kartano, ei koiraa voi neljän seinän sisällä pitää...
      Koulutettavuus ja luonne on tässä koirassa kohdallaan enkä taida vielä pitkään aikaan rotua vaihtaa. Kun pennusta pitäen totuttaa koiran kaikkeen, ei niin helposti tule sitten myöhemmissäkään elämänvaiheissa ongelmia.
      Itse olen huomannut, että ainakin meidän risuparta on selvästi yhden emännän/isännän koira. Mutta liekö sitten rodun vai yksilön ominaisuus... Samaa olen kuitenkin ollut havatsevani myös tuttavariiseneissä.
      Kaikenkaikkiaan hieno ja uljas rotu! :)

    • Anonyymi

      Meillä on nyt tällä hetkellä 2 v suursnautseri uros ja meillä makso 1000 e pentu.

      • Anonyymi

        Ketjun toinen viesti kertoi, että vuonna 2003 voisi saada alle 800e. 2010 maksoit tonnin. Juuri hommattu Suursnautserin pentu ja maksoimme 1600e. Näin ne hinnat nousee... Toki oli kyllä tosi kattava pentupakkaus sekä varhaisrokotus, sirutukset ja madotukset tehty, ennen kun saatiin viedä pentu kotiin.


    • Anonyymi

      Harkittu kyllä tuotakin rotua. Jätimme kuitenkin koiran kokonaan ostamatta.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä hinnat nousussa. Hintahaarukka voi olla aika iso. Vanhat ja hiukan sairaat tai muuten ei puhtaat yksilöt ovat halvempia.

    • ONKO NÄITÄ ENÄÄ HIRVEÄSTI MISSÄÄN ITSE OON NÄHNYT ITÄ-HELSINGIN SUUNNALLA NAISEN JOLLA ON NÄITÄ 3

    • itteäni kiinnostaa myös suursnautseri. snautseri. rottweiler jne ja bernhardinkoira...
      mutta oma hintaluokka tiputtaa ekaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe