Tiedän että meitä on monia, etten oo ainut. Ollaan jo reilusti yli kolmekymppisiä, mutta lasta ei olla saatu aikaseksi.Ei niin ettei niitä olis tullu vaan niitä ei oo haluttu. Nyt mulla olis äidin vaistot kohdallaan ja elämäntilannekin olis sopiva, mut mies sanoo ei. Ollaan keskusteltu asiasta ja itselläni on syyllinen olo, että vieläkin haluaisin lapsen vaikka toinen ei halua. Asia vaan pyörii mielessä päivittäin. Ja asiaa ei helpota lehtien sivuilla paistattelevat julkkikset odotusonnensa kanssa. Oikein vihaks pistää, että mikä oikeus heillä on hehkutella lehtien palstoilla kun olisin varmasti yhtä hyvä äiti. Kaupassa käydessä ei varmasti jää ykskään odottava äiti huomaamatta. Kateellisena katson heidän pyöreää vatsaa ja mietin laskettua aikaa ja toivon että minäkin olisin vielä joskus siinä tilanteessa... Toivon että muut samassa tilanteessa olevat kertois omista tunteistaan. Onko joku päässyt jonkun näköseen ratsaisuun rakkaansa kanssa? Mies on muuten ihana ja rakastava. Ja varmasti olis myös mahtava isä, jos vaan uskaltais ottaa sen vastuun jonka tuntee pienestä lapsesta. Joulu on lasten juhla... sitä odotellessa!
Miks ei?
11
1323
Vastaukset
- isä myös
Tyypillinen nykyajan tapaus. Ensin ura ja omaisuus, sitten "herätään". En ihmettele yhtään miehesi mielipidettä, ei tuossa iässä enää kiinnosta "vaippa savotta".
Aikoinaan kun oisitte lapsen tehneet, olisi nyt kiva melkein aikuisen jälkikasvun kanssa touhuta.- epäonnistunut
Niin ollaan oltu yhdessä pari vuotta. Olis aika kummallista jos oltais parikymppisenä yhdessä niitä kersoja tehty!
- itseäsi
epäonnistuneeksi, äläkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA kiinnitä mitään huomiota edelliseen (lapselliseen ja katkeroituneeseen) kirjoitukseen!
Ajattele sitä, että kaikilla elämä ei mene samaa rataa. Joku toinen on 20 vuotiaana täysin valmis vaan ja ainoastaan äitiyteen eikä edes mieti muuta, toiset taas haluavat uran ja elämänkokemuksia. Kaikilla meillä on omat erilaiset lähtökohdat asiohin eikä mikään lähestyminen ole välttämättä väärä!!
Itse olen 25 ja elin koko nuoruuteni ajatellen etten koskaan halua miestä enkä lapsia. Nyt olen ollut kaksi vuotta naimisissa ja lapset on otettu pikku hiljaa puheeksi! Tällä haen sitä, että on täysin oikeutettua että mieli muuttuu ja näkee asiat erilailla! Ja jos sitä ikää mietit niin ajattele sitä kuinka paljon hyviä puolia on sillä että on jo "vähän vanhempi"!
Anna miehellesi aikaa sulatella asiaa! Tee jotain erikoista ja kerro että haluat viettää aikaa ja keskustella tärkeestä asiasta! Olkaa rauhallisia ja miettikää asiaa monelta eri kantilta! Kerro tunteistasi ja siitä kuinka koet että hänestäkin tulisi hyvä isä! Älä vaadi mitään vastauskia vaan sano että miettii asiaa rauhassa kun on yksin!
Tiedän että odotit varmaan kommenttia joltain samassa tilanteessa olevalta, mutta luin tekstisi ja varsinkin edellisen pisti karvat pystyyn niin oli pakko kommentoida!
Onnea tulevaan ja rohkeasti keskustelemaan! Sillä jos parisuhteenne on vakaalla pohjalla niin keskustelu on paras hoito kaikkeen :)- epäonnistunut
Kiitos rohkaisusta! Mun kohdalle nyt on vaan sattunut sellaiset miehet,joita ei perheen perustaminen kiinnosta. Olen kyllä ajatellut ettei ne lapset välttämättömiä ole. Haluan elää ja vanheta nykyisen kanssa oli meillä sitten lapsia tai ei. Mutta sitten tulee taas hetkiä(kuten eilen) ja kaikki tuntuu kaatuvan. Tuntuu että minusta puuttuu osia, etten ole kokonainen jos jään ilman lapsia.
- pitää tosiaan
epäonnistunut kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta! Mun kohdalle nyt on vaan sattunut sellaiset miehet,joita ei perheen perustaminen kiinnosta. Olen kyllä ajatellut ettei ne lapset välttämättömiä ole. Haluan elää ja vanheta nykyisen kanssa oli meillä sitten lapsia tai ei. Mutta sitten tulee taas hetkiä(kuten eilen) ja kaikki tuntuu kaatuvan. Tuntuu että minusta puuttuu osia, etten ole kokonainen jos jään ilman lapsia.
keskustella lisää. Jos mies ei asialle lämpene,on tärkeää,että mietit itse,että jos siihen tyydyt,kaduttaako ratkaisu sinua myöhemmin. Olisi tuskallista jos jossain vaiheessa katkeroituisit niin,että ero tulisi koska et saanut haluamaasi lasta ja sitten onkin jo myöhäistä.
Tsemppiä!
- Jiniz
ne miehesi motiivit esiin, jotta pääset keskustelemaan asiasta kunnolla.
- frywalker
Tunne ja järki... siinä on ne asiat, jotka tämänkin asian loppupäässä ratkaisee. Usein tunne ja järki kamppailee vielä keskenään.
Sinulla tunne on herännyt, ja järkikään ei asettaisi esteitä lapsen hankkimiselle. Miehelläsi ei selvästikään tunne ole herännyt, tunnepuolella varmaan jyllää pelko. Pelko siitä että lapsen myötä kaikki muuttuu ja että ei itse enää saisi päättää oman elämän kulusta niin vapaasti. Kyllä tuota voi ymmärtää..
Meillä vaimo oli selvästi minua nopeampi haluamaan lapsia. Itse olisi herännyt aiheeseen vasta paljon myöhemmin. Aika nopeasti kuitenkin olin mukana asiassa. Vauvakuumetta mulla ei ollut, lähinnä suostuin koska hän halusi ja ei se loppujen lopuksi ole minulta pois. Joskus silti haluan lapsia niin miksei sitten nyt? En keksinyt järkiperusteisia esteitä joten annoin mennä.
Sinun mies kuitenkin on eri kuin minä tai miehet yleensä. Tämä on teidän välinen asia ja se ratkeaa teidän tavalla. Kun sinulla tuo "lisääntymisvietti" on noin voimakkasti herännyt niin arvaan että asia on teillä päivittäinen puheenaihe ainakin jossain muodossa. Siitä se yhteinen päätös johonkin suuntaan jossain vaiheessa syntyy.
Onnea matkaan! - Ilmeisesti raskaana
Mulla oli myös monta vuotta riitaa asiasta. Lopulta tilanne meni siihen, että sanoin lähteväni, jos hän ei lämpene asialle. Suhteemme oli muuten kunnossa, enkä todellakaan olisi halunnut erota. Lopulta hän suostui pakon edessä, tosin päätimme odottaa vielä pari vuotta ja mennä sillä välin myös naimisiin. Nyt ollaan oltu muutama kuukausi naimisissa ja ehkäisykin jätettiin pois muutama viikko sitten. Tärppäsikin ilmeisesti heti, ja vielä nopeammin huomasin olevani ilmeisesti raskaana. (Täyttä varmuutta ei vielä ole, mutta erittäin vahvat epäilyt...)Kerroin asiasta tietenkin miehelleni ja järkytys oli kova. Asiasta on puhuttu ja tilanne on se, että sopeuduttavahan tähän on.
Tällainen tarina meillä, jatkosta ei voi vielä tietää, kuinka meille käy. Toivottavasti lapsi lähentää meitä, eikä aiheuta eroa, mikä on tietenkin myös mahdollista, tilanne huomioon ottaen. Minähän se tähän halusin... En voi sanoa, että tee kuten minä, mutta halusin kertoa tarinamme, ehkä siitä on sinulle jotain hyötyä.- Asiassa
Millä tavoin mies järkyttyi asiasta? Eikö lapsi kuitenkin ole toivottu asia miehesi mielestä?
- tuttu tunne
Et ole ainoa tosiaankaan. Kolmekymppiä tulee ihan kohta täyteen, lapsia olen halunnut parikymppisestä lähtien -saman ajan kun olen tämän samaisen miehen kanssa ollut -siis jo 10 vuotta, lapsi kyselyihin on aina vastattu että ei ihan vielä tai täydellä hiljaisuudella. Nyt alkaa olla kuitenkin mitta siinä määrin täynnä että vaikka meillä muuten menee ihan hyvin niin jotainhan tälle on tehtävä koska minulle taas lapsettomaksi jääminen (miehen tahdosta) ei todellakaan ole vaihtoehto. Olen punninnut vaihtoehtoja ja koska seksi satunnaisen baari tuttavuuden kanssa ei erityisemmin kiinnosta, olen etsinyt hedelmöityshoitoja tekevän kliniikan tiedot jo heti vuoden alusta olisi tarkoitus kerätä rohkeutta ja mennä pyytämään inseminaatiota. Jotenkin vain hävettää että tämmöiseen täytyy turvautua mutta tasan ei aina käy onnen lahjat.
- ketjun aloittaja
Kiitos kaikille! Halusin kertoa miten menee, jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan:) Tajusin kuinka onnellinen oon!!! Olikohan tosta mun ensimmäisestä kirjotuksesta kulunu viikkoakaan kun mun ihana avopuolisoni halusi sitten jättää ehkäisyn pois. Ei ehditty edes keskustella asiasta. Ja uutena vuotena mentiin kihloihin. :)
Ihan kun joku rakastais mua!!! Tää nyt vaikuttaa ihan pennun kirjoitukselta, mutta rakkaus ja onnellisuus tekee hupsuksi!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938