Järkytyin tässä yks päivä,kun sukulaistyttö n20v (töissä venealan yrityksessä sihteerinä n.1v)kertoi palkkansa olevan jo 11e! Siis kuljetusalalla AIKUISET miehet ja poikasetkin ajavat 11e LÄPITUNTI palkalla yötä päivää?
En kehdannut sanoa että kaverikin vetää tuolla lumipyryssä säiliövehkeellä ilman lisiä samalla palkalla!!!
Varmaan joku nyt kommentoi tyyliin: Vittu jää kotia itkeen mää neuvottelen omat palkat jne. Mutta kyllä tämä palkkakehitys tällä alalla ui syvällä aallonpohjassa? Vähän sama kuin yrittäjällä,kun on taksat kerran pudotettu niin harva ne sieltä enää nostaa. (vielä tuo rekka romantiikkakin alkaa olla niin katoava luonnon vara kiireen seassa,että siitäkään ei pitemmän päälle voimia saa)...niin olen kuullut kyllä vielä huonommistakin palkoista.
11 ekee ja MENOKS?
21
7179
Vastaukset
- oikeassa_olet
Minä lopetin autokuskin hommat kuusi vuotta sitten, kun minusta palkat olivat aivan suossa työtehtäviin nähden. Lisäksi työhön sidonnaisuus oli rasittavaa, kun pidit taukoja jossain huoltoaseman pihoilla. Lähdin opiskelemaan insinööriksi ja nyt palkka on tuntipalkaksi laskettuna 23 euroa/tunti.
Nyt joku haukkuu insinöörit alimpaan suohon tai laskee minun menettäneen jumalattomasti rahaa opiskeluaikana, mutta kyllä muuttui elämänlaatukin. Minun elämä tuli huomattavasti mukavammaksi ja nyt on vapaa-aikaakin kivasti.- diplomi-insinöörin pallille
Miksi metrin pätkä ratakiskoa taipuu insinöörin käsissä?
No, viisaammalla on varaa antaa periksi!
Lue pilke silmäkulmassa. Vaahtosammuttimen kokoisena kuulin erään kuljetusyrittäjän pojan toteavan, että "kyllä tällä alalla kaivaa itselleen kuoppaa". Ja kyllähän tuo on totta. Työajat ovat monesti aika hanurista, mikä ei sinällään minua haittaa kunhan vain niitä vapaitakin olisi tarjolla. Mutta kun kiireisinä aikoina ei ole, se on se 6pv / viikko eikä ole mitään muuta elämää kuin se työnteko.
Muutenkin mainitsemasi työpaikan kanssa naimisissa oleminen on välillä aika huomattavan rasittavaa, esim. olet lauantaina töissä ja tulet kotiin "joskus illalla". No eipä siinä viitsi minnekkään enää lähteä kun viikollakin on jo kertynyt univelkaa. Siis nukkumaan. Sunnuntai meneekin palloillessa eikä oikein viitsi tehdä mitään sen kummempaa, koska maanantaita vasten yöllä on kuitenkin lähdettävä, koska aamuvuoro odottaa.
Seuraava viikko aamua, eli aikainen herätys ja aikaisin nukkumaankin. Jos käy vähänkin tuuri, niin saat "pitkän" viikonlopun, eli lauantaina iltapäivällä olet kotona ja seuraavan kerran tarvitsee lähteä vasta maanantaina iltavuoroon. Ja rumba jatkuu niin kauan kuin kiirettä piisaa. Siis ainakin puupuolella.
Hiljaisina aikoina et tiedä kuin päivän kerrallaan, onko ajamista vaiko ei.
Enkä voi olla mainitsematta sitä puhelimen päivystämistä ja sitä perhanan epätietoutta, että onko niitä töitä vaiko ei. Ei siinä tarvitse suunnitella omaa elämäänsä yhtään, ei varsinkaan jos ajattelee aina sitä firman etua.
Palkkakaan ei loppuunsa ole ollenkaan sellainen mitä sen pitäisi olla, monesti on tullut todettua että autoalallakin pitäisi olla paperimiesten palkat ja vapaat.
Harmi vaan kun en tiedä toista yhtä paljon minua kiinnostavaa työtä kuin kalikoiden kuskaaminen.
Periaatteessa jos nykyinen tulotaso säilyisi ja toinen yhtä kiinnostava homma tulisi eteen, mutta säännöllisemmillä ja ihmisystävällisemmillä työajoilla (ja varsinkin niin, että tietäisi etukäteen onko sitä työtä vaiko ei), niin saattaisinpa vaikka käydä kokeilemassa sitäkin hommaa.- voi myös hoitaa
puukuski kirjoitti:
Vaahtosammuttimen kokoisena kuulin erään kuljetusyrittäjän pojan toteavan, että "kyllä tällä alalla kaivaa itselleen kuoppaa". Ja kyllähän tuo on totta. Työajat ovat monesti aika hanurista, mikä ei sinällään minua haittaa kunhan vain niitä vapaitakin olisi tarjolla. Mutta kun kiireisinä aikoina ei ole, se on se 6pv / viikko eikä ole mitään muuta elämää kuin se työnteko.
Muutenkin mainitsemasi työpaikan kanssa naimisissa oleminen on välillä aika huomattavan rasittavaa, esim. olet lauantaina töissä ja tulet kotiin "joskus illalla". No eipä siinä viitsi minnekkään enää lähteä kun viikollakin on jo kertynyt univelkaa. Siis nukkumaan. Sunnuntai meneekin palloillessa eikä oikein viitsi tehdä mitään sen kummempaa, koska maanantaita vasten yöllä on kuitenkin lähdettävä, koska aamuvuoro odottaa.
Seuraava viikko aamua, eli aikainen herätys ja aikaisin nukkumaankin. Jos käy vähänkin tuuri, niin saat "pitkän" viikonlopun, eli lauantaina iltapäivällä olet kotona ja seuraavan kerran tarvitsee lähteä vasta maanantaina iltavuoroon. Ja rumba jatkuu niin kauan kuin kiirettä piisaa. Siis ainakin puupuolella.
Hiljaisina aikoina et tiedä kuin päivän kerrallaan, onko ajamista vaiko ei.
Enkä voi olla mainitsematta sitä puhelimen päivystämistä ja sitä perhanan epätietoutta, että onko niitä töitä vaiko ei. Ei siinä tarvitse suunnitella omaa elämäänsä yhtään, ei varsinkaan jos ajattelee aina sitä firman etua.
Palkkakaan ei loppuunsa ole ollenkaan sellainen mitä sen pitäisi olla, monesti on tullut todettua että autoalallakin pitäisi olla paperimiesten palkat ja vapaat.
Harmi vaan kun en tiedä toista yhtä paljon minua kiinnostavaa työtä kuin kalikoiden kuskaaminen.
Periaatteessa jos nykyinen tulotaso säilyisi ja toinen yhtä kiinnostava homma tulisi eteen, mutta säännöllisemmillä ja ihmisystävällisemmillä työajoilla (ja varsinkin niin, että tietäisi etukäteen onko sitä työtä vaiko ei), niin saattaisinpa vaikka käydä kokeilemassa sitäkin hommaa.Kylläpä puunajo on autohommista säännöllimmästä päästä. Joka toinen viikko aamu/päivä ja toinen ilta/yö. Kahella miehellä ajettuna ja päivät 10-12 tuntii ja tarvittaessa vähemmän. Aamutuurin mies hoitaa aina lauantain jos kerran puita piisaa. Joka yö saa nukkua omassa sängyssä vaimon vieressä ja lapsien kanssa kotona. Muuta ongelmaa ei oo muutakun vuosi tuntimäärä meinaa työsuojelutarkastajan mukaan olemaan vähän suurenlainen.
- Rattimatti
puukuski kirjoitti:
Vaahtosammuttimen kokoisena kuulin erään kuljetusyrittäjän pojan toteavan, että "kyllä tällä alalla kaivaa itselleen kuoppaa". Ja kyllähän tuo on totta. Työajat ovat monesti aika hanurista, mikä ei sinällään minua haittaa kunhan vain niitä vapaitakin olisi tarjolla. Mutta kun kiireisinä aikoina ei ole, se on se 6pv / viikko eikä ole mitään muuta elämää kuin se työnteko.
Muutenkin mainitsemasi työpaikan kanssa naimisissa oleminen on välillä aika huomattavan rasittavaa, esim. olet lauantaina töissä ja tulet kotiin "joskus illalla". No eipä siinä viitsi minnekkään enää lähteä kun viikollakin on jo kertynyt univelkaa. Siis nukkumaan. Sunnuntai meneekin palloillessa eikä oikein viitsi tehdä mitään sen kummempaa, koska maanantaita vasten yöllä on kuitenkin lähdettävä, koska aamuvuoro odottaa.
Seuraava viikko aamua, eli aikainen herätys ja aikaisin nukkumaankin. Jos käy vähänkin tuuri, niin saat "pitkän" viikonlopun, eli lauantaina iltapäivällä olet kotona ja seuraavan kerran tarvitsee lähteä vasta maanantaina iltavuoroon. Ja rumba jatkuu niin kauan kuin kiirettä piisaa. Siis ainakin puupuolella.
Hiljaisina aikoina et tiedä kuin päivän kerrallaan, onko ajamista vaiko ei.
Enkä voi olla mainitsematta sitä puhelimen päivystämistä ja sitä perhanan epätietoutta, että onko niitä töitä vaiko ei. Ei siinä tarvitse suunnitella omaa elämäänsä yhtään, ei varsinkaan jos ajattelee aina sitä firman etua.
Palkkakaan ei loppuunsa ole ollenkaan sellainen mitä sen pitäisi olla, monesti on tullut todettua että autoalallakin pitäisi olla paperimiesten palkat ja vapaat.
Harmi vaan kun en tiedä toista yhtä paljon minua kiinnostavaa työtä kuin kalikoiden kuskaaminen.
Periaatteessa jos nykyinen tulotaso säilyisi ja toinen yhtä kiinnostava homma tulisi eteen, mutta säännöllisemmillä ja ihmisystävällisemmillä työajoilla (ja varsinkin niin, että tietäisi etukäteen onko sitä työtä vaiko ei), niin saattaisinpa vaikka käydä kokeilemassa sitäkin hommaa.Ei enään paremmin voi asiaa ilmaista varsinkaan tuosta hiljaisen ajan ajoista, kuten toteat. Tietty pekkasillehan isäntä silloin määrää, vaan silloinkin pitää olla kuin "kukonpoika valmiina" puhelimen päässä, jos sattuu tulemaan kiirus. Ei tulis moinen joustaminen kuuloonkaan monella muulla alalla. Näin se kuitenkin vaan tahtoo olla, ainakin polttoainepuolella. Kyllä moni asia on sössitty ihan pilalle, kun ajoja on kilpailutettu. Isännät pelkää, että ajot menee, jos ei tehdä niin kuin "valkokauluksiset" sanoo. Eihän siinä muuta tehdä, kun jonkin pikkuvirkamiehen kilpeä kiillotetaan. Herran pelko se näyttää olevan peloista se suurin, sano kuljetusyrittäjät mitä tahtoo. Vaan kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää.
Meidän palkkamme olisivat helvetin paljon korkeammat, jos ne perustuisivat siihen työn sitouttavuuteen ja vaativuuteen. Tuotanto- ja palveluketjussa on vaan niin helskutisti eri portaita ja joitakin välistävetäjiäkin, joten tahtoo se valuutta huveta jo siihen valmiiseen tuotteeseen tultaessa. Sen jälkeen mikään ei saisikaan enään maksaa mitään, tavaroille tulee helvetillinen kiire asiakkaille ja vielä päälle pompsastaan laatukriteerit. Ja voi onnetonta, jos logistiikkaketju on aliurakoitsijaa aliurakoitsijan perään, niin eihän siitä vähästäkään jää kenellekään kuin rupia perseeseen.
On se vaan itsellä käynyt kuitenkin flaksi, että on saanut tessin liksan. Joskus aikona ammoisina ajattelin, että voisi laittaa oman ajopelin. En enään vuosiin. Hullun touhua.
- J.J.P
Mielestäni on aika miettiä elämää vakavasti uudestaan jos hakeudut johonkin työhön vain sen perusteella että siinä tienaa hyvin. Oman mielenterveyden ja henkisen hyvinvoinnin kannalta on tärkeämpää että viihdyt työssäsi.
Otetaan esimerkki. Kuinka kauan lapioit paskaa vaikka siitä maksetaan 30 € tunti?
En usko että sitä jaksaa kukaan tehdä 45 vuotta.
Tietysti on tärkeää että työstä saa hyvän korvauksen mutta jos juoksee vaan rahan perässä niin kaikki saavutettu raha menee viikonloppuna kurkusta alas kun yrität unohtaa epämiellyttävän työsi. Hermot riekaleina tulee lopulta avioero kun vaimo ei kestä katsoa juomista jne...
Se on sitten sitä elämänlaatua mitä haetaan paremmalla palkalla vai ?
Enkä puhu tässä nyt mistään kuljettajien wanna be asenteesta enkä heidän työstä vaan yleensä ammateista. Ikäänkuin mikään huonosti palkattu ammatti ei saisi olla se "hyvä ammatti"- rekkamies :)
Minä viihdyn ratin takana, jakeluhommissa.
Keskituntiansio ei ole kuin 13,5€, mutta minä VIIHDYN työssäni ( viihtynyt jo 5 vuotta ) !!
Oikea ammattini on sähköasentaja ( palkka olisi varmasti 5-8€ parempi vähintään ) , mutta en tee sähkötöitä, koska se ei ole mun "juttu" .
TEE TYÖTÄ JOKA PITÄÄ MIELEN VIRKEÄNÄ,
EI SITÄ JOSSA TIENAAT PARHAITEN :) - sentti päälle
No vähän meni yli tuo paskan luonti,mutta jos siitä tuon verran maksettaisiin ja tahti ois rauhallinen,vois harkita!Olis varaa olla enemmän kotona,sillä perheellisen menot ovat nykypäivänä melko isot. Eikä se paljon vaimoketta/lapsia piristä jos ukko on scanialla mailmalla ja kuulemma viihtyy siellä? (mulle ei taida tosiaan tuo rekkahomma enään mikään kutsumus olla, mutta muuta ei taida enää osata tehdä? Voiko sen mielenterveyden muuten saada takaisin rekkahommien jälkeen??)
- J.J.P
rekkamies :) kirjoitti:
Minä viihdyn ratin takana, jakeluhommissa.
Keskituntiansio ei ole kuin 13,5€, mutta minä VIIHDYN työssäni ( viihtynyt jo 5 vuotta ) !!
Oikea ammattini on sähköasentaja ( palkka olisi varmasti 5-8€ parempi vähintään ) , mutta en tee sähkötöitä, koska se ei ole mun "juttu" .
TEE TYÖTÄ JOKA PITÄÄ MIELEN VIRKEÄNÄ,
EI SITÄ JOSSA TIENAAT PARHAITEN :)Minä tunnen monta kaveria eri aloilta jotka ovat "lähteneet juoksemaan" rahan perässä. Ala vaihtuu, kaverilla hirveä v***tus päällä koko ajan, rahat menee viinaan. Ainoa hyvä asia on että heillä on sitä rahaa. Mutta mitä sillä tekee jos on 30 vuotiaana jo valmis hautaan kun elämässä ei ole mitään hyvää. Onko se sitten järkevää ?.
Kyllä pitkässä juoksussa on fiksumpaa tehdä mielekästä kuin hyvin palkattua työtä. Tietysti on hienoa jos molemmat täyttyy. Voi mielekäs työkin olla hyvin palkattua - samaa mieltä!
rekkamies :) kirjoitti:
Minä viihdyn ratin takana, jakeluhommissa.
Keskituntiansio ei ole kuin 13,5€, mutta minä VIIHDYN työssäni ( viihtynyt jo 5 vuotta ) !!
Oikea ammattini on sähköasentaja ( palkka olisi varmasti 5-8€ parempi vähintään ) , mutta en tee sähkötöitä, koska se ei ole mun "juttu" .
TEE TYÖTÄ JOKA PITÄÄ MIELEN VIRKEÄNÄ,
EI SITÄ JOSSA TIENAAT PARHAITEN :)kyllä työssä viihtyminen on todella tärkeää, itse aikoinani kokeilin kaikkia mahdollisia ammatteja, mutta niin vain olen taas rekan ratissa, miettikää!! saa nähdä maisemia, tuttuja tulee ympäri suomea, ei tarvi olla pimeässä hallissa, ei kellokortteja, taukojakin voi hieman itse säädellä, ja ei ainakaan usein tarvi ulkona palella. kyllä kuskin työ on loppu peleissä mukavaa, vaikka miinuspuoliakin on!
- ScaniaR
Ite en ole ollut ammatikseni ratissa kuin vajaat 2 vuotta, mutta nyt jo mietin alan vaihtoa. Palkkaus on liian pieni siihen nähden, miten paljon on sidoksissa työpaikkaan.
Omaa aikaa ei ole juuri ollenkaan, vapaapäiviä ei tiedetä etukäteen, eikä edes vielä silloin kun se vapaapäivä on. Koko ajan saat päivystää puhelimen vieressä että koska on lähdettävä töihin. Ja vielä sen verran, että rakastan tätä itse duunia (ajamista, ihmisten tapaamista ym.), mutta tää syö ihmisen niin loppuun.
Ehkä sinkkuna olis helpompaa, mutta perheelliselle varsinkin tää on tosi huono homma. Välillä menee viikkokin ettei nää muksuja ollenkaan tai vain silloin kun ne nukkuvat. Huono omatunto on koko ajan ja firma repii vaan kaikki irti ihmisestä minkä saa ja kiitosta ei heru.
En tiedä, hakemuksia kirjottelemaan muihin hommiin. Rahtaritovereille jaksamisia..."Ehkä sinkkuna olis helpompaa, mutta perheelliselle varsinkin tää on tosi huono homma."
Vastaavasti sinkkuna menee herkästi niin, ettei ole aikaa näyttäytyä missään että voisi elätellä edes jonkinlaisia mahiksia parisuhteeseen. Nyhjötät vain kotona kun "aina väsyttää" ja "ei kehtaa lähteä mihinkään kun parin tunnin päästä on kuitenkin ruvettava nukkumaan" ja kun kohdalle sattuu mahdollisuus lähteä baariin / ihmistenilmoille, niin siitäkin tulee herkästi luisteltua kun joskus tekee mieli "vain olla". Niin ja kun se krapulassa oleminenkaan ei ole niin kovin siistiä. :)
Mutta eipä se ole helppoa parisuhteessakaan, toiselle pitäisi antaa aikaa ,vaan kun aina se ei ole mahdollista. Eli jos tällä alalla on, niin ainakin puoliskon täytyy olla aika ymmärtäväinen. Tiedä sitten kuinka kauas se yksistään jaksaa kantaa...
Nimimerkillä kokemusta molemmista :)- tuosta
puukuski kirjoitti:
"Ehkä sinkkuna olis helpompaa, mutta perheelliselle varsinkin tää on tosi huono homma."
Vastaavasti sinkkuna menee herkästi niin, ettei ole aikaa näyttäytyä missään että voisi elätellä edes jonkinlaisia mahiksia parisuhteeseen. Nyhjötät vain kotona kun "aina väsyttää" ja "ei kehtaa lähteä mihinkään kun parin tunnin päästä on kuitenkin ruvettava nukkumaan" ja kun kohdalle sattuu mahdollisuus lähteä baariin / ihmistenilmoille, niin siitäkin tulee herkästi luisteltua kun joskus tekee mieli "vain olla". Niin ja kun se krapulassa oleminenkaan ei ole niin kovin siistiä. :)
Mutta eipä se ole helppoa parisuhteessakaan, toiselle pitäisi antaa aikaa ,vaan kun aina se ei ole mahdollista. Eli jos tällä alalla on, niin ainakin puoliskon täytyy olla aika ymmärtäväinen. Tiedä sitten kuinka kauas se yksistään jaksaa kantaa...
Nimimerkillä kokemusta molemmista :)itsestäni, käynyt mielessä että ois pitänyt hankkia emäntä ennenkuin täyspäiväisesti rupes näihin hommiin, saattaa kyllä olla ettei niin ymmärtäväistä löydykään, kesällä venyy joka päivä yhdeksään tai kymmeneen viikonloppu luonnollisesti menee huoltohommissa, se tuntuu jo vapaalta jos saa remontti- ja huoltohommat sunnuntaina päätökseen siinä neljän tai viiden aikaan.Ymmärrän että semmosen ihmisen joka odottaa sitä viikonloppua niin on vaikea ymmärtää tätä hommaa mutta niin on minunkin jos pitäs olla pelti kiinni joka viikonloppu, ei oo mitään vasta juopottelua vaan itellä ei yksinkertasesti aikaa riittäs. oon maansiirtoalalla mutta tässä hommassa saa varmasti yhtä lahjakkaasti tuhottua vapaa-aikansa eipä sen puoleen ei oo kyllä mitään tekemistäkään vapaa-ajalla kuin nukkumista. Mutta loppujen lopuksi tykkään näistä hommista ja eikä voi oikein muuta kuvitella tekevänkään.
- vigga
tuosta kirjoitti:
itsestäni, käynyt mielessä että ois pitänyt hankkia emäntä ennenkuin täyspäiväisesti rupes näihin hommiin, saattaa kyllä olla ettei niin ymmärtäväistä löydykään, kesällä venyy joka päivä yhdeksään tai kymmeneen viikonloppu luonnollisesti menee huoltohommissa, se tuntuu jo vapaalta jos saa remontti- ja huoltohommat sunnuntaina päätökseen siinä neljän tai viiden aikaan.Ymmärrän että semmosen ihmisen joka odottaa sitä viikonloppua niin on vaikea ymmärtää tätä hommaa mutta niin on minunkin jos pitäs olla pelti kiinni joka viikonloppu, ei oo mitään vasta juopottelua vaan itellä ei yksinkertasesti aikaa riittäs. oon maansiirtoalalla mutta tässä hommassa saa varmasti yhtä lahjakkaasti tuhottua vapaa-aikansa eipä sen puoleen ei oo kyllä mitään tekemistäkään vapaa-ajalla kuin nukkumista. Mutta loppujen lopuksi tykkään näistä hommista ja eikä voi oikein muuta kuvitella tekevänkään.
mun hyvä olla,kun saa ajjaa.
- mingin
vigga kirjoitti:
mun hyvä olla,kun saa ajjaa.
eesti pojka ei saa palkka mut saa varastaa toiste omaissus
- kappaletavara
linjoilla ainakin aika selkeät vuorot on, itselläni vapaata hyvinkin ja ei liikaa tarvi töissä rehkiä.
- minäkin taannoin
luin itseni lääkäriksi ja saan 100ekee tunnis ooks kateellinen...HEH
- Sentti alle
En kateellinen vaan kunnioitan ammattiryhmiä joilla on liksat kohdallaan! Koitin vaan keskustella,onko muut huomanneet että ei oiken tahdo tämä ala pysyä yleisessä palkka kehityksessä mukana? (meniks perille?)
- 2 milj
Sentti alle kirjoitti:
En kateellinen vaan kunnioitan ammattiryhmiä joilla on liksat kohdallaan! Koitin vaan keskustella,onko muut huomanneet että ei oiken tahdo tämä ala pysyä yleisessä palkka kehityksessä mukana? (meniks perille?)
Ei kuljetus alan palkat ole oikeestaan sen kummemmat, kuin muissakaan "duunarihommis", mut tuo huoltoasema elämä verottaa liikaa.
Tämän työn kustannuksiin verraten, palkat taas on surkeat.
Esim vertaus joku tehdastyöläinen ja autokuski (sama palkka/kk), lounas huoltoasemalla 8-10 e ja jossain lounaspaikas 5-6 e kahvit 1,5-2 e ja tehtais usein on kahvit firmanpuolesta.
Nyt joku viisas sanoo, et mee sinne lounaspaikkaan halvempaa ruokaa syömään, mut mistäs mä voin tietää et missä on hyvä ja kohtuu hintainen lounas. En tod lähe ettimään jostain ihan oudolla paikkakunnalla jostain 25 metrisellä ettimään ruokaa.
Se kun ei oo kovin kivaa lähtee peruuttelemaan jotain jäistä umpikujarinnettä pois.
No syksyllä sit olis alan vaihto. - Trukkikuskikin
2 milj kirjoitti:
Ei kuljetus alan palkat ole oikeestaan sen kummemmat, kuin muissakaan "duunarihommis", mut tuo huoltoasema elämä verottaa liikaa.
Tämän työn kustannuksiin verraten, palkat taas on surkeat.
Esim vertaus joku tehdastyöläinen ja autokuski (sama palkka/kk), lounas huoltoasemalla 8-10 e ja jossain lounaspaikas 5-6 e kahvit 1,5-2 e ja tehtais usein on kahvit firmanpuolesta.
Nyt joku viisas sanoo, et mee sinne lounaspaikkaan halvempaa ruokaa syömään, mut mistäs mä voin tietää et missä on hyvä ja kohtuu hintainen lounas. En tod lähe ettimään jostain ihan oudolla paikkakunnalla jostain 25 metrisellä ettimään ruokaa.
Se kun ei oo kovin kivaa lähtee peruuttelemaan jotain jäistä umpikujarinnettä pois.
No syksyllä sit olis alan vaihto.Itsellä alanvaihto kypsyi lopullisesti kun minä itse ja työnantaja jouduttiin "TYÖLTÄsuojelu-viranomaisten" syyniin.
Onhan toi liksa niin kauan ihan kelpo kun venyttelee päivää ihan omankin kunnon ja fiiliksen mukaan.
Mutta jos olet koko viikon tien päällä niin pitäis olla pikkasen paree palkka jotta vaihtaa sen "lepoajan" normaalin ihmisen elämään harrastuksineen ja kavereineen.
Nyt kun ajelen firmassa trukkia ja hoitelen niitä automiehenä kaipaamiani myöhäisillan lastauksiakin niin ei tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä kun ite saa 20 euroo kouraan päivystyslisää muutaman lavan nostosta klo 22:00 kun rekkakuski jatkaa matkaansa yöhön...
Eikä kukaan valvo mun työaikojani ja ole ottamassa korttia kuivumaan vaikka joskus teen kaksikin vuoroa putkeen.
- åååååååååå
Puhut asiaa. Palkat on onnettomat vaikka puhuttais ihan liiton palkoistakin. Pitää ottaa huomioon vastuu joka tässä ammatissa on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu312735- 1322445
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142031Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151843- 161356
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731317- 1061294
- 93997
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144975Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923