Sadeveden mukana roiskuva hiekka hakkaa syyläriä. Pakko asentaa roiskeläppä. Onko kukaan kiinnittänyt sitä etulokasuojaan kakspuolisella teipillä tai tarranauhalla? Pysyykö? Ei viitsisi ruveta poraamaan lokasuojaa. Tarranauhassa olisi se hyvä puoli, että roiskeläpän pituutta voi säätää asennuksen jälkeen.
Roiskeläpästä
16
1531
Vastaukset
- frage
tulee tarralla pysymään
- liimannut
Pysyy..on mulla ainakin pysynyt 2-puoleisella
- Mika_
liimannut kirjoitti:
Pysyy..on mulla ainakin pysynyt 2-puoleisella
Kakspuoleiset teipit on melko jämäköitä. Hondan logo on tankin kyljessä kiinni teipillä eikä se ole ruvennut irvistämään.
- jii---jii
ostin Stormilta (Storm Motor) merkkikohtaisen
muovi "lärpäkkeen" johon kuului asennus "tarvikkeet"
(kakspuol.teippi ja 2-ruuvia),mutta noita ruuveja en pistänyt,eikä pysynyt kun hetken tuolla teipillä.
seuraavaksi laitoin sikakitillä,mutta eipä kauaakaan kun alko irvistelemään,nyt on kiinni 2-komponentti liimalla,ja tuntuis pysyvän,suosittelen muuten tuota
mainitsemani paikasta ostettua "roiskista" on sopiva
ja eikä mikään pahan näköinen (mutta aika suolanen hinta). Homissa joudun paljonkin tepuloimaan teipin kanssa.Joissakin paikoissa se pysyy mutta ko tarkoituksessa se ei taatusti pysy.
Paree on vaan porata pari 4-5mm.n reikää ja vetää läppä pulteilla kiinni,tietty teipin voi laittaa alle ikäänkuin tiivisteeksi.- MC5
Ei pysy teipeillä / tarroilla. Ei muuta kuin pora käteen.
Minulla oli edellisen omistaja laittanut kumilätkän ko. tarkoitukseen tarkoitetuilla pop-niiteillä eli ne olivat leveäkantaiset.
Kaveri oli laittanut näköjään millimetrin tarkkuudella ne, kun ne ovat siistin ja oikeastaan hyvännäköisetkin. Kyseessä on vanha custom jossa on vaan mustaa maalia ja kromia, joten viritelmä sopii erittäin hyvin ulkonäöllisestikin.
Nykyäänhän saa erilaisia ruuveja ja muttereita sekä erivärisiäkin, joten niistä vaan mallailemaan niin varmaan pyörääsikin sopivat löytyvät. Tiedä vaikka kuinka hyvän näköinen tulisi? - Vee2
Meillä on myynnissä ;) kromista roiskeläppää etuloksuun ja maksaa vaan 14,95e mutta ruuvit joutuu laittaan. Kaikki ruuvit ja prikat tulee mukana.
Tsekkaa www.bikerpoint.net - Kra
Vois löytyä joku ihan nätin näköinen härpäke/aihio kyseiseen tarkoitukseen, jos et välttämättä halua perinteistä kumista läpätintä siihen laittaa.
Jos kiinnität muoviseen lokariin mitä tahansa popparilla, niin käytä jotain alumiiniseosniittiä. Niitäkin saa ostaa eri värisinä. Jos niitin levitettävä pää tulee muovista lokarin pintaa vasten, niin siihen tarvii laittaa AINA metallinen aluslevy. Muuten muovinen lokari rikkoutuu niitin vedon aikana. On ihan sama onko kyseessä lujitemuovi vaiko "ämpärimuovi". - Tseba
Stormilta läpyskä ja sitten yllämainittuun firmaan liimauttaan, kyllä sitten pysyy.
- Mika_
Lokasuoja on metallia. Mulla on Stormista ostettu roikeläppä. Maksoi kympin. Mukana tuli ruuvit ja mutterit.
Eli ootte sitä mieltä, että kaksipuolinen teippi ei kestä. Mä veikkaan että liimattava tarranauha pitää roiskeläpän paikoillaan. Se on melko lailla immuuni vedelle ja tärinälle, koska systeemi perustuu pieniin koukkuihin. Tarvii nykäistä lujaa, että pito pettää.
En tiedä riittääkö tarranauhassa oleva liimaus pitämään sen kiinni pinnoissa. Joku pätevä liima vois olla hyvä varmistus. Täytyy kokeilla. Jos läppä lentää niin täytyy sitten pultata kiinni.
---
Onko joku virittänyt syylärin eteen tihempää maskiverkkoa, joka estää hiekoitushiekan kokoisten jyvästen lentämisen syyläriin.siihen syylärin eteen verkkoa voisi laittaa.
Yks kaweri käyttää kylmillä ilmoilla pahvin palaa syylärin edessä, kun kone käy liian kylmänä esimerkiksi keväisin.
Ittelläni on ihan ilmajäähdytteinen peli, mutta ihmettelin sen kawerin jesari/pahviviritystä ja tuo oli syy.- Kra
Jossain pyörässä muistelen olleen ihan vakiona aika tiheä "micro mesh" metallinen verkko. Toimii kyllä, eikä rajoita ilman virtausta.
- Mika_
Löytyi melko päteviä kiinnitystarvikkeita Suomesta:
http://www.hotmelt.fi/finnish.html - matula
Tarrakiinnitys on sinänsä hyvä ajatus ja helppo toteutta, mutta jos se lätkä irtoaa kahdensadan vauhdissa niin se menee syylarin sisään ja syvälle. Tai jalkaan ja syvälle!
Muistat kai kun ampiainen on osunut kypärään sadan vauhdissa?- Custom män
Amppari tai koppis tuntuu kivalta satkussa poskeen tai otsaan kun päässä on avopotta. Amppari leviää visiiriin tosi makeesti.
- Kra
.......kahdensadan vauhdissa niin se menee syylärin sisään ja syvälle.........
Ei kai sen irtoavan osan nopeusero pyörään nähden ennätä kasvaa vielä niin suureksi?
Takana tulijalle se voi sen jo tehdäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204355Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103194Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403097IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm442397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791079
- 561054
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681019Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2221004Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e138880