Ihan lyhyesti:
Kertokaapas uudelleenkastajat mitä pahaa muka on siinä että lapset saavat kasteen pieninä?
mitä pahaa on
55
1084
Vastaukset
- terence.hill
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.
VAIN heidän tulkintansa voi olla täydellinen. He ovat täysin erehtymättömiä. Kun he vain jotain saavat päähänsä, niin se on heidän mielestään varma totuus. Jos heille esittää kritiikkiä, että te sanotte näin, mutta Raamattupa sanoo näin, niin he tukkivat korvansa ja torjuvat sellaisen puheen.
He EPÄVARMOINA LAUMASIELUINA eivät VOI HYVÄKSYÄ, että asioista ajatellaan eri tavalla kuin he ovat oppineet ajattelemaan. Helluntailiikkeen alkuaikoina saarnaajissa oli voimakkaasti uskovien kasteen puolesta kiivailevia saarnaajia, jotka ovat jättäneet perinnöksi näille nykyisille polville jyrkän, ahdasmielisen kasteopin. Vie vielä aikaa, ennenkuin ilmapiiri muuttuu heillä avarammaksi ja tulevaisuudessa he ehkä tulevat hyväksymään lapsena saadunkin kasteen yhä laajemmin aivan yhtä oikeaksi ja hyväksi kuin aikuisena saadun, mitä se onkin.- sinäkin
uudestikastaja?
Eipä olisi uskonut. - terence.hill
sinäkin kirjoitti:
uudestikastaja?
Eipä olisi uskonut.Jos lukisit puoletkaan, niin ei tarvitsisi kirjoitella tuollaisia omituisuuksia...
- terence.hill
terence.hill kirjoitti:
Jos lukisit puoletkaan, niin ei tarvitsisi kirjoitella tuollaisia omituisuuksia...
vastasin heidän puolestaan, koska he eivät osaa antaa aloittajan kysymykseen oikeaa vastausta! :-)
- mathetes
-Kirjoitit.
>>Siinä on se paha, että uskovien kasteen....
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE. - mikä ihme?
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.Millainen on "ikäänkuin siunaus"? Siunaus, joka ei ole siunaus? Ei kai nyt sentään kirous??
- terence.hill
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.NYT SANOIT "Kaste ei ole kenellekään pelastustoimi."
Mutta tuossa seuraavassa keskustelusäikeessä kerrot, että PELASTUKSEN kuitenkin MENETTÄÄ, jos ei mene uskovien kasteelle! Jos pelastuksen menettää, niin silloinhan EI PELASTU, vaan joutuu helvettiin.
Kyllä sellainen toimi, jota ilman ei pelastu, on pelastustoimi. - terence.hill
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE."Uskon syntyminen Jeesukseen on pelastus toimi, ei vesikaste!"
niin hyväksyisit minut, jolle on syntynyt pelastava usko Jeesukseen. Mutta et tee niin, vaan sanot eepu*n mukana, että menetän pelastuksen, kun olen vain lapsena kastettu, enkä uskovien kasteella julkisesti ole uskovaksi julistautunut. - väärässä
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.jotka väittävät kasteen pelastavan, oli se sitten lapsena saatu kaste tai aikuisena saatu kaste. Aivan oikein mathetes kirjoittaa sanoessaan, että usko pelastaa ja sen kautta saatava uudesti syntyminen vedestä ja Hengestä, eli Jumalasta.
Miten voitte olla niin sokeita, että kuvittelette kasteen pelastavan, vaikka näette jokainen millaisia helvetinlapsia kastettujen joukossa on ja nämä helvetinlapset tekevät seuraajistaan pahempia kuin itse ovat.
Vain usko Jeesukseen ja Hänen tahdossaan eläminen pelastaa ihmisen kadotukselta. - kannata
terence.hill kirjoitti:
"Uskon syntyminen Jeesukseen on pelastus toimi, ei vesikaste!"
niin hyväksyisit minut, jolle on syntynyt pelastava usko Jeesukseen. Mutta et tee niin, vaan sanot eepu*n mukana, että menetän pelastuksen, kun olen vain lapsena kastettu, enkä uskovien kasteella julkisesti ole uskovaksi julistautunut.välittää, jotka väittävät, että me, jotka olemme lapsena kastettuja emme pelastuisi. Tuollaisen väärän ajatusmallin on heidän oppi-isänsä heille syöttänyt ja he uskovat siihen, enemmän kuin Raamattuun.
Me lapsena kastetutkin saamme uskon kautta Jeesukseen Hänen Itsensä antaman kasteen ja siinä kasteessa meidät liitetään Jeesuksen ruumiiseen, vaikka se tapahtuisikin paljonkin myöhemmin, mitä meidät on kastettu vedellä.
Kun helluntailaispalstaa lukee, niin saa havaita, että harvassa ovat uudesti syntyneet, vaikka he näyttäisivät kuvittelevan, että uudesti syntyminen tapahtuu upotuskasteen yhteydessä.
Jokaisen tulisi rukoilla Jumalalta Pyhän Hengen kastetta ja siirota Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka ainoa Kuningas on Jeesus ja siksi Hänen valtakuntansa on rauhan valtakunta.
Ei täälä tarvitse kiistellä kasteista tai muistakaan opin kappaleista, vaan täälä täytetään ilolla rakkaudenlakia ja ollaan vapaita ja onnellisia.
Tiedättekö sitä, että Jeesus todella parantaa tänään samoin, kuin paransi alkuseurakunnan aikana. Minä olen saanut kokea Hänen kanssaan suuret ihmeet ja Hän on näyttänyt minulle totuuden, että vain rakkaudella voitetaan ja rakkaus jättää alkeisvoimat kauas taakse ja näin Jeesuksen omat ovat vapaita. - terence.hill
väärässä kirjoitti:
jotka väittävät kasteen pelastavan, oli se sitten lapsena saatu kaste tai aikuisena saatu kaste. Aivan oikein mathetes kirjoittaa sanoessaan, että usko pelastaa ja sen kautta saatava uudesti syntyminen vedestä ja Hengestä, eli Jumalasta.
Miten voitte olla niin sokeita, että kuvittelette kasteen pelastavan, vaikka näette jokainen millaisia helvetinlapsia kastettujen joukossa on ja nämä helvetinlapset tekevät seuraajistaan pahempia kuin itse ovat.
Vain usko Jeesukseen ja Hänen tahdossaan eläminen pelastaa ihmisen kadotukselta.että PELKKÄ KASTETOIMITUS YKSIN PELASTAISI.
Uskomme Jeesukseen molemmat.
Pidämme molemmat uskoa tärkeimpänä, ja kastettakin tärkeänä. Matheteksen kasteella on vain sellaiset rajoitukset, että pitää olla ymmärtävässä iässä ja tunnustaa uskoa ennen kastetta, joka on kelvollinen vain upottamalla toimitettuna, kun minulle vedellä kastaminen kenelle ihmiselle hyvänsä vauvasta vaariin kelpaa kasteeksi, upotettiinpa, valeltiin tai vihmottiin... tai miten vain toimitettuna, kunhan se suoritetaan vedellä ja siinä tarkoituksessa, että kastetaan Jeesuksen asettamalla kasteella.
Molempien meidän mielestämme usko ja kaste pitää olla. Minulle saamisjärjestyksellä ei ole merkitystä. Matheteen mukaan pelastuksen VOI MENETTÄÄ, jos ei uskoontulon jälkeen upotuskasteta, mutta hän ei kerro, kuka ja miten ja milloin sen pelastuksen menettäisi... Minä olen ehkä jo menettänyt, vaikka uskonkin Jeesukseen. :-( - terence.hill
kannata kirjoitti:
välittää, jotka väittävät, että me, jotka olemme lapsena kastettuja emme pelastuisi. Tuollaisen väärän ajatusmallin on heidän oppi-isänsä heille syöttänyt ja he uskovat siihen, enemmän kuin Raamattuun.
Me lapsena kastetutkin saamme uskon kautta Jeesukseen Hänen Itsensä antaman kasteen ja siinä kasteessa meidät liitetään Jeesuksen ruumiiseen, vaikka se tapahtuisikin paljonkin myöhemmin, mitä meidät on kastettu vedellä.
Kun helluntailaispalstaa lukee, niin saa havaita, että harvassa ovat uudesti syntyneet, vaikka he näyttäisivät kuvittelevan, että uudesti syntyminen tapahtuu upotuskasteen yhteydessä.
Jokaisen tulisi rukoilla Jumalalta Pyhän Hengen kastetta ja siirota Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka ainoa Kuningas on Jeesus ja siksi Hänen valtakuntansa on rauhan valtakunta.
Ei täälä tarvitse kiistellä kasteista tai muistakaan opin kappaleista, vaan täälä täytetään ilolla rakkaudenlakia ja ollaan vapaita ja onnellisia.
Tiedättekö sitä, että Jeesus todella parantaa tänään samoin, kuin paransi alkuseurakunnan aikana. Minä olen saanut kokea Hänen kanssaan suuret ihmeet ja Hän on näyttänyt minulle totuuden, että vain rakkaudella voitetaan ja rakkaus jättää alkeisvoimat kauas taakse ja näin Jeesuksen omat ovat vapaita.Tällaista lisää!
En matheteen ja eepun väitteistä välitäkään. Yritän saada heitä vähän ajattelemaan, toimivatko he oikein. - kanssasi,
terence.hill kirjoitti:
että PELKKÄ KASTETOIMITUS YKSIN PELASTAISI.
Uskomme Jeesukseen molemmat.
Pidämme molemmat uskoa tärkeimpänä, ja kastettakin tärkeänä. Matheteksen kasteella on vain sellaiset rajoitukset, että pitää olla ymmärtävässä iässä ja tunnustaa uskoa ennen kastetta, joka on kelvollinen vain upottamalla toimitettuna, kun minulle vedellä kastaminen kenelle ihmiselle hyvänsä vauvasta vaariin kelpaa kasteeksi, upotettiinpa, valeltiin tai vihmottiin... tai miten vain toimitettuna, kunhan se suoritetaan vedellä ja siinä tarkoituksessa, että kastetaan Jeesuksen asettamalla kasteella.
Molempien meidän mielestämme usko ja kaste pitää olla. Minulle saamisjärjestyksellä ei ole merkitystä. Matheteen mukaan pelastuksen VOI MENETTÄÄ, jos ei uskoontulon jälkeen upotuskasteta, mutta hän ei kerro, kuka ja miten ja milloin sen pelastuksen menettäisi... Minä olen ehkä jo menettänyt, vaikka uskonkin Jeesukseen. :-(aivan samaa mieltä, että kaste tulee saada, mutta missä vaiheessa ja millä tavalla, upottamalla, vihmomalla tai valelemalla ei ole väliä.
Tärkeintä on usko ja uudesti syntyminen niin, kuin Jeesus meille kertookin. Hän sanoo, että ei voi päästä Jumalan valtakuntaan, ellei synny uudeksi ylhäältä vedestä ja Hengestä, eli Jumalasta.
On mahdotonta olla osallinen Jumalan valtakuntaan, ilman Pyhää Henkeä, sillä se valtakunta on sisäisesti meissä joissa on Pyhä Henki.
Siksipä kehoitankin aivan jokaista etsivää rukoilemaan Pyhää Henkeä itseensä. Jumala ilmoittaa mielellään antavansa Pyhän Hengen heille, jotka sitä anovat. - siru
kannata kirjoitti:
välittää, jotka väittävät, että me, jotka olemme lapsena kastettuja emme pelastuisi. Tuollaisen väärän ajatusmallin on heidän oppi-isänsä heille syöttänyt ja he uskovat siihen, enemmän kuin Raamattuun.
Tiedättekö sitä, että Jeesus todella parantaa tänään samoin, kuin paransi alkuseurakunnan aikana. Minä olen saanut kokea Hänen kanssaan suuret ihmeet ja Hän on näyttänyt minulle totuuden, että vain rakkaudella voitetaan ja rakkaus jättää alkeisvoimat kauas taakse ja näin Jeesuksen omat ovat vapaita.Helluntailaiset eivät opeta, että uskovien kaste pelastaa, vaan henkilökohtainen usko Jeesukseen pelastaa !
Ajattelen että lapsikastettu on siinä menossa taivaaseen, kun hellarikin, jos on tullut henkilökohtaisesti uskoon.
Se miksi lapsikastetta eivät hellarit yms. hyväksy on se, että opetus mikä siihen liittyy ei ole Raamatullinen, sillä vesikaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen. Tämän jo monet Ev . lut srk :nan ihmiset myöntävät ja ovat löytäneett henkilökohtaisen uskon Jeesukseen, hieno juttu ! - Keksit taas
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.noita omia juttujasi. Anabaptisteja on ollut vasta joku 400 vuotta. "Uskonpuhdistuksen" ajan hurmahenget keksivät "uskovien kasteen". Se ei ole sitä ennen ollut koskaan käytössä missään.
Jos lapsikaste ei ole teille uhka niin jättäkää sen kannattajat rauhaan. On heidän asiansa, miten he toimivat omien lastensa suhteen. Antakaa toisten pitää rauhassa oma vakaumuksensa. Uudestikastajalahkolaiset ovat aiheuttaneet tämän kasteriidan, jota puidaan tälläkin palstalla, eivät kirkolliset.
Pahinta on se, että anabaptistit syyllistyvät jatkuvasti sakramenttien pilkkaan, kun he propagoivat omaa kasteaatettaan. - alohaopla
mathetes kirjoitti:
-Kirjoitit.
kannattajat kokevat UHKANA, että osa uskovista ihmisistä TOIMII ERI TAVALLA KUIN HE, tai AJATTELEE ERI TAVOIN KUIN HE.Minulle on ladeltu näillä palstoilla iankaikkisen elämän menetys kymmeniä kertoja, kun olen tuonut esiin lapsikastetta ja sitä, että ihminen pelastuu yksin Jumalan toimin eikä meidän omin voimin. Sitten minut on sanottu hulluksi, lapselliseksi ja ymmärtämättömäksi osv. Kelasin muistin virkistämiseksi varsinkin keväästä lähtien minulle vastattuja viestejä ja sitten löytyi muutama viesti ikään kuin juoruviesti, ettei ollut minulle osoitettu, mutta toiselle ratkaisukristitylle, joka kaiketi oli kakskertoihin kastettu. Nimimerkki "mathetes":kin on lausunut jotain sellaista, jonka olen ilmoittanut tallentavan kultamaljaan.
Siis olen helvettiin tuomittu lapsikasteen hylkääjien toimesta, että sellaisia kiven heittäjiä he ovat ja huutavat HALLELUJAA päälle ja KIITOS HERRALLE. - terence.hill
siru kirjoitti:
Helluntailaiset eivät opeta, että uskovien kaste pelastaa, vaan henkilökohtainen usko Jeesukseen pelastaa !
Ajattelen että lapsikastettu on siinä menossa taivaaseen, kun hellarikin, jos on tullut henkilökohtaisesti uskoon.
Se miksi lapsikastetta eivät hellarit yms. hyväksy on se, että opetus mikä siihen liittyy ei ole Raamatullinen, sillä vesikaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen. Tämän jo monet Ev . lut srk :nan ihmiset myöntävät ja ovat löytäneett henkilökohtaisen uskon Jeesukseen, hieno juttu !Hän ON helluntailainen, ja hän OPETTAA, että pelastuksen MENETTÄÄ, ELLEI mene uskovien kasteelle!
Pelkkä Jeesukseen uskominen ei pelastukseen matheteen mukaan riitä. Hän sanoo sen aivan selvästi. Uskovien kaste on pelastukseen välttämätön, sillä uskova, joka ei sitä ota menettää pelastuksen, opettaa helluntailainen mathetes. - mathetes
mikä ihme? kirjoitti:
Millainen on "ikäänkuin siunaus"? Siunaus, joka ei ole siunaus? Ei kai nyt sentään kirous??
...ja kirjoitushan jatkui edelleen joten luepas uudelleen, niin ehkä sitten ymmärrät!?!? Ehkä?
- mathetes
terence.hill kirjoitti:
NYT SANOIT "Kaste ei ole kenellekään pelastustoimi."
Mutta tuossa seuraavassa keskustelusäikeessä kerrot, että PELASTUKSEN kuitenkin MENETTÄÄ, jos ei mene uskovien kasteelle! Jos pelastuksen menettää, niin silloinhan EI PELASTU, vaan joutuu helvettiin.
Kyllä sellainen toimi, jota ilman ei pelastu, on pelastustoimi....terence tuo kirjoitukseni, niin ehkä sitten ymmärrät!?!? Ehkä?
Sinä tahallasi hieman väännät sanomistani, että se ymmärrettäisiin väärin! En sanonut asiaa ihan noin! Lue uusiksi!
Siunausta! :) - mathetes
Keksit taas kirjoitti:
noita omia juttujasi. Anabaptisteja on ollut vasta joku 400 vuotta. "Uskonpuhdistuksen" ajan hurmahenget keksivät "uskovien kasteen". Se ei ole sitä ennen ollut koskaan käytössä missään.
Jos lapsikaste ei ole teille uhka niin jättäkää sen kannattajat rauhaan. On heidän asiansa, miten he toimivat omien lastensa suhteen. Antakaa toisten pitää rauhassa oma vakaumuksensa. Uudestikastajalahkolaiset ovat aiheuttaneet tämän kasteriidan, jota puidaan tälläkin palstalla, eivät kirkolliset.
Pahinta on se, että anabaptistit syyllistyvät jatkuvasti sakramenttien pilkkaan, kun he propagoivat omaa kasteaatettaan.>>>Jos lapsikaste ei ole teille uhka niin jättäkää sen kannattajat rauhaan.>Uudestikastajalahkolaiset ovat aiheuttaneet tämän kasteriidan, jota puidaan tälläkin palstalla, eivät kirkolliset.
- terence.hill
mathetes kirjoitti:
...terence tuo kirjoitukseni, niin ehkä sitten ymmärrät!?!? Ehkä?
Sinä tahallasi hieman väännät sanomistani, että se ymmärrettäisiin väärin! En sanonut asiaa ihan noin! Lue uusiksi!
Siunausta! :)""...on olemassa selkeä Raamatun ilmoitus kasteesta joka uskoville suoritetaan ja ne jotka Jumalan sanaa tässäkohdin halveksivat ja eivät tottele uskoontultuaan Jumalan kehoitusta kasteesta, he voivat menettää epäuskonsa vuoksi tuon kalliin pelastuksensa ollessaan tottelematon ja epäuskoinen Jumalaa sanaa kohtaan!" (Matheteen viesti toisessa ketjussa)
------------
MITÄ MINÄ VÄÄNNÄN? Sanot AIVAN SELVÄSTI, että PELASTUKSEN MENETTÄÄ, JOS EI OTA USKOVIEN KASTETTA, jota luulet ainoaksi oikeaksi kastetavaksi. - terence.hill
mathetes kirjoitti:
>>>Jos lapsikaste ei ole teille uhka niin jättäkää sen kannattajat rauhaan.>Uudestikastajalahkolaiset ovat aiheuttaneet tämän kasteriidan, jota puidaan tälläkin palstalla, eivät kirkolliset.
Kyllä jättäisimmekin teidät rauhaan jos te lapsikastajat itse jättäisitte meidät rauhaan jotka uskomme Raamattua enemmäin kuin kirkkoa tuossa kasteopetuksessa!
--------
ETTE JÄTÄ LUTERILAISIA RAUHAAN. TÄRKEIN SYY on se, että uskovien kastetta opettamalla luterilaiseen kirkkoon kuuluvia nuoria uskovia, jotka eivät hyvin vielä tunne Raamattua, SAA HELPOSTI HOUKUTELTUA jäseniksi teidän puljuihinne.
KASTERIIDAN täällä Pohjolassa aloitti ruotsalainen baptisti Viberg. Hänen kastekirjansa vastineeksi luterilainen F.G. Hedberg kirjoitti kirjansa "Pyhän kasteen puolustus."
OIKEIN KIIVAAN KASTERIIDAN nostattivat HELLUNTAILIIKKEEN SAARNAAJAT liikkeen maahamme rantauduttua. Hellarit ovat siitä asti etunenässä kiivailleet lapsikastetta vastaan, ja usein todella törkeästi. Meno on pikkuhiljaa rauhoittunut liikkeen parissa, mutta nykyäänkin on yksittäisiä henkilöitä, jotka julistavat meille luterilaisille peräti pelastuksen menettämistä, jos emme kastettamme uusi... - mathetes
terence.hill kirjoitti:
Kyllä jättäisimmekin teidät rauhaan jos te lapsikastajat itse jättäisitte meidät rauhaan jotka uskomme Raamattua enemmäin kuin kirkkoa tuossa kasteopetuksessa!
--------
ETTE JÄTÄ LUTERILAISIA RAUHAAN. TÄRKEIN SYY on se, että uskovien kastetta opettamalla luterilaiseen kirkkoon kuuluvia nuoria uskovia, jotka eivät hyvin vielä tunne Raamattua, SAA HELPOSTI HOUKUTELTUA jäseniksi teidän puljuihinne.
KASTERIIDAN täällä Pohjolassa aloitti ruotsalainen baptisti Viberg. Hänen kastekirjansa vastineeksi luterilainen F.G. Hedberg kirjoitti kirjansa "Pyhän kasteen puolustus."
OIKEIN KIIVAAN KASTERIIDAN nostattivat HELLUNTAILIIKKEEN SAARNAAJAT liikkeen maahamme rantauduttua. Hellarit ovat siitä asti etunenässä kiivailleet lapsikastetta vastaan, ja usein todella törkeästi. Meno on pikkuhiljaa rauhoittunut liikkeen parissa, mutta nykyäänkin on yksittäisiä henkilöitä, jotka julistavat meille luterilaisille peräti pelastuksen menettämistä, jos emme kastettamme uusi...Keskustelun sävy näyttää nyt siltä, että meidän on kait parasta lopettaa tämä kiistely tähän, sillä et näytä tietävän asioista yhtään mitään muuta kuin tietysti sen mitä kirkko sinulle on aivopesten syöttänyt! Maailmassahan on, jos et sitä tiennyt kun olet vielä niin nuori, että on muutakin tietoa kuin se mitä kirkko on levittänyt, ja taas se mitä kirkko on levittänyt esim, juuri kasteesta, tiedetään todellakin jo hyvin jos vain ollaan rehellisiä tiedon vastaanottamisessa, eikä vain kaikkea nielaista "pureskelematta" karvoineen päivineen mitä nenän eteen liperien takaa laitetaan!
Siitä asti kun Rooman kirkko julisti lapsikasteen ainoaksi viralliseksi kastetavaksi 300 luvun alkuvuosina, siitä lähtien kastekiistaa on riittänyt ja ne jotka eivät tuohon kirkolliseen lapsikasteeseen taipuneet, saivat maksaa tuosta mielipiteestään hengellään kuka milläkintavoin aina 1800 luvulle asti kunnes kirkon inkvisitio lakkautettiin! Viimeisimpiä karkoitettiin maasta vielä 1700 luvulla jos eivät suostuneet kastamaan lapsiaan ja kuitenkin viranomaisvoimin lapset ensin pakosti kastettiin ja sitten karkotettiin maasta tämän jälkeen! Oletko tietoinen? Jotenkin vaikuttaa siltä, että sinulla on kovin suppeat tiedot näistä tällaisista asioista!?
Mutta kaikkea hyvää sinulle, ja otetaan asioista rauhallisesti ja ennenkaikkea rehellisesti selkoa ja tietoa vastaan! Tieto voi tehdä kipeää, mutta selkeyttää kummasti rehellistä tutkijaa!
Jeesus sinut johdattakoon kaikkeen totuuteen sanansa ja Henkensä kautta! Mutta vielä tässä ihan viimetiedoksi sinulle! Kirkollista valelukastetta ei löydy uudestatestamentista mistään! Ja tämä on silkkaa totuutta! Saat ihan vapaasti ajatella siitä mitä haluat, totuus siitä ei silti muutu miksikään!
Siunausta ja mukavaa joulun odotusta kuitenkin! :)
Jeesus on Herra! - mathetes
terence.hill kirjoitti:
""...on olemassa selkeä Raamatun ilmoitus kasteesta joka uskoville suoritetaan ja ne jotka Jumalan sanaa tässäkohdin halveksivat ja eivät tottele uskoontultuaan Jumalan kehoitusta kasteesta, he voivat menettää epäuskonsa vuoksi tuon kalliin pelastuksensa ollessaan tottelematon ja epäuskoinen Jumalaa sanaa kohtaan!" (Matheteen viesti toisessa ketjussa)
------------
MITÄ MINÄ VÄÄNNÄN? Sanot AIVAN SELVÄSTI, että PELASTUKSEN MENETTÄÄ, JOS EI OTA USKOVIEN KASTETTA, jota luulet ainoaksi oikeaksi kastetavaksi.Olisit sanonut, että "toisesta kirjoituksesta"!!!
Tuo viestinihän on tosi asia, ei siinä ole mitään ihmettelemistä! Mikä siinä siis sinulla mättää??
Tietoko asiasta?
Jos Jumalan sanan kehoitusta ei tottele, niin voi menettää pelastuksensa!!!Tottelemattomuus Jumalan sanaa kohtaan voi tuottaa pelastuksen menetyksen!
Mutta lue nämä muutamat seuraavat jakeet, KIIREHTIMÄTTÄ, RAUHALLISESTI, ja mieti mitä niissä luki!!!
Joh 3:16-18
Apt 2:40-44
Apt 8:12
Apt 18:8
Room 5:1-2
Room 6:1-4
Siunausta! :) - terence.hill
mathetes kirjoitti:
Olisit sanonut, että "toisesta kirjoituksesta"!!!
Tuo viestinihän on tosi asia, ei siinä ole mitään ihmettelemistä! Mikä siinä siis sinulla mättää??
Tietoko asiasta?
Jos Jumalan sanan kehoitusta ei tottele, niin voi menettää pelastuksensa!!!Tottelemattomuus Jumalan sanaa kohtaan voi tuottaa pelastuksen menetyksen!
Mutta lue nämä muutamat seuraavat jakeet, KIIREHTIMÄTTÄ, RAUHALLISESTI, ja mieti mitä niissä luki!!!
Joh 3:16-18
Apt 2:40-44
Apt 8:12
Apt 18:8
Room 5:1-2
Room 6:1-4
Siunausta! :)Toisaalta väität, että uskomalla pelastutaan eikä kasteella. Joskus harvoin myönnät, että vesikastekin pelastumiseen vaaditaan.
Aivan yleisesti uskovien kasteen kannattajat SALAAVAT meiltä luterilaisilta uskovilta tämän totuuden, että joudumme helvettiin, jos pelkästään uskomme Jeesukseen syntiemme sovittajana emmekä ota uskovien upotuskastetta.
MINUSTA ON VÄÄRIN SALATA TOISILTA, MITEN HE VOIVAT PELASTUA! EN MINÄKÄÄN SANO HINDUILLE, ETTÄ HE PELASTUVAT TAI MUSLIMEILLE, ETTÄ OVAT MATKALLA TAIVAASEEN. MUTTA TE ETTE VÄLITÄ VAROITTAA KUIN ANIHARVOIN JA KIERRELLEN JA KAARRELLEN JA VÄLTELLEN, ETTÄ ILMAN USKOVIEN KASTEEN OTTAMISTA EI PELASTU VAAN JOUTUU HELVETTIIN.
Mietipä sitä!
Siunausta! - eepu*
terence.hill kirjoitti:
Toisaalta väität, että uskomalla pelastutaan eikä kasteella. Joskus harvoin myönnät, että vesikastekin pelastumiseen vaaditaan.
Aivan yleisesti uskovien kasteen kannattajat SALAAVAT meiltä luterilaisilta uskovilta tämän totuuden, että joudumme helvettiin, jos pelkästään uskomme Jeesukseen syntiemme sovittajana emmekä ota uskovien upotuskastetta.
MINUSTA ON VÄÄRIN SALATA TOISILTA, MITEN HE VOIVAT PELASTUA! EN MINÄKÄÄN SANO HINDUILLE, ETTÄ HE PELASTUVAT TAI MUSLIMEILLE, ETTÄ OVAT MATKALLA TAIVAASEEN. MUTTA TE ETTE VÄLITÄ VAROITTAA KUIN ANIHARVOIN JA KIERRELLEN JA KAARRELLEN JA VÄLTELLEN, ETTÄ ILMAN USKOVIEN KASTEEN OTTAMISTA EI PELASTU VAAN JOUTUU HELVETTIIN.
Mietipä sitä!
Siunausta!"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että USKO ILMAN TEKOJA ON VOIMATON?
Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." (Ks. Jaak.2.Luku)
...Niinpä; sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!
Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?
Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
*
Tee siis ystäväiseni rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa!
Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille. Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!
*
Ja sitten Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36,37,38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16; Jaak.1:5) ... Ylhäältä JUMALALTA ja Hän johdattaa teidät kaikkeen Totuuteen! :)
*
♥ MARANATA! ♥
- deeku
mitään haittaa, mutta ei mielestäni raamatullista.
Päätimme kesteen sijasta siunata esikoistyttäremme ja luovuttaa hänet Herralle niinkuin Hanna Samuelin.
Tyttö käy sitten kasteella, kun itse tahtoo. Sitähän raamattu opettaa, kaste otetaan sen jälkeen kun on tehty henkilökohtainen uskonratkaisu.
Pikkulapsi ei sitä voi vielä tehdä, vaikka viaton toki onkin.
=)- alohaopla
On totta, että lapsi on viaton omiin tekosynteihin nähden, mutta eihän ihmisen viattomuus ole pelastuksen perustus raamatun mukaan.
Pyydän, että selität, että millä perusteella seuraavat ei koske lasta:
Job 14:4
Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
Ps. 51:5
(51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Joh. 3:5-6
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Room. 3:12
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:23
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Room. 5:12,16
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Gal. 3:26-27
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Ef. 2:3
joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
Hepr. 11:6
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
- JA TUTKIPPA
mitä se on saanut aikaa Suomessa!
Väärä oppi, kasteessa vauva saa uskon ja Pyhän Hengen.
Tänään viimeksi meitä oli 7 miestä , yks kaks tuli mieleeni kysyä,ketkä teistä on vauvana kastettu, kaikkien kädet nousivat, minä mukaan luettuna.
Seuraavaksi kysyin, kuka teistä tuli silloin uskoon, muistatteko sitten kun kasvoitte isommaksi, että tunsitte olevanne uskovaisia, elittekö niin.
En minä ainakaan tullut, vastasi yksi, samoin itse totesin en tullut eikä elämäni ja tekoni sitä osoittaneet.
Kukaan ei tunnustanut tulleensa kastessa uskoon, eikä sitä seuranneina vuosina.
Paljon, paljon myöhemmin, aikuisen olivat kuten minäkin saanet kokea tuon armon, ottaa Jeesus Herrakseen.
Huom! joukossa oli helluntaislaisia, ev.lut laisia, ex babtisti jne- terence.hill
mutta hän vasta aikuisena uskoo Jeesukseen, niin tuo lapsena saatu Raamattu on väärä Raamattu? On sen lapsena saadun Raamatun SYY, ettei hän uskonut lapsesta saakka! Vanha lapsena saatu Raamattu on syytä heittää pois ja hankkia uusi Raamattu USKOONTULON JÄLKEEN! Se on parempi silloin?
- hyvänen aika
terence.hill kirjoitti:
mutta hän vasta aikuisena uskoo Jeesukseen, niin tuo lapsena saatu Raamattu on väärä Raamattu? On sen lapsena saadun Raamatun SYY, ettei hän uskonut lapsesta saakka! Vanha lapsena saatu Raamattu on syytä heittää pois ja hankkia uusi Raamattu USKOONTULON JÄLKEEN! Se on parempi silloin?
Onko Raamatun antaminen samaa kuin kaste???
Logiikka ei taida olla vahvimpia puoliasi.
Kasteessa lapselle luvataan monia asioita ja hänet
SITOUTETAAN kirkkoon ja sen oppiin!!!!!!!!!!!
SE ON TEIDÄN MUKAANNE PERUUTTAMATON TOIMENPIDE!!!
Tuskin vauva ottaa vastaan, jos yrität antaa sille
Raamattua. Sekin OSAA VALITA ITSE!!!!!!!!!
Miksi kasteen suhteen ei ole valinnan vapautta? - Martti Luther
hyvänen aika kirjoitti:
Miksi kasteen suhteen ei ole valinnan vapautta?Järki sotii uskoa vastaan.
Lapsikasteen hylkääjät väittävät : "Miten lapset voivat uskoa"
Jos se olisikin totta ettei lapsi voi uskoa, niin ei heitä pitäisi kastaa uudelleen, jotka jo
lapsuudesta ovat kastetut, sillä KASTE ON JUMALAN TYÖ JA LAHJA
eikä riipu meidän uskostamme. IHMINEN EI VOI TEHDÄ JUMALAN
TÖITÄ JA SANAA VÄÄRIKSI.
Jeesus sanoo lapsista:
"Totisesti sanon minä teille: Jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan NIIN
KUIN LAPSI, ei pääse sinne sisälle;"
Järki, tai ymmärrettävä ikä, ei ole uskon edellytys.
Järki ei saa johtaa uskoa, vaan uskon tulee ottaa järki vangiksi Kristuksen
kuuliaisuuden alle; muutoin selittää järki kumoon Kristuksen, evankeliumin, kasteen ja
ehtoollisen.
Se on, ken ei kuoleta ja hautaa järkeänsä ja tule lapseksi, hän ei pääse taivaan
valtakuntaan. Jos he antavat haudata järkensä, ja viedä ja johtaa itsensä Kristuksen luo,
niin on taivaan valtakunta heidän. Jollei nyt Kristus tahdo tehdä ketään autuaaksi, joka ei
ole tullut lapseksi, kuinka paljon mieluummin eikö Hän sitten pelastaisi sen, joka jo on
lapsi.
Kasteenuusijat sanovat: `Mutta lapset eivät usko`.
Sen he valehtelet, sillä vaikka sinä et näe etkä tunne sitä, niin ei siitä kumminkaan seuraa,
etteivät he usko. Siinä on kyllin, että Kristus näkee ja tietää heidän uskovan
Samoin kasteensuusijat väittävät : " Kuinka taitavat lapset uskoa, joilla ei ole vielä järkeä?"
Näin he YHDISTÄVÄT NIIN USKON JA JÄRJEN.
Siihen vastaa Kristus: juuri sen vuoksi voivat he sen sitä helpommin tehdä ja uskoa, kun
he ovat järjettömiä, sillä JÄRKI ON USKON VASTAKOHTA.
Sen vuoksi on järki pantava pois, sen täytyy uskovasta tulla kuoletetuksi ja haudatuksi.
Mutta uudestaankastajat tekevät JÄRJESTÄ USKON , että järki saisi, näet valostaa ja
johtaa uskoa, mihin tahtoo.
Kristus tahtoo meidän tulemaan kokonaan lapsen kaltaisiksi, jos muutoin meidän mieli
taivaan valtakuntaan päästä, se on, kuten lapsissa järki ja ymmärrys on pidettävä
vielä kokonaan multaan peitettynä, niin on kaikissa uskovissakin järki
kuoletettava; muutoin ei uskolla ole tilaa heissä sillä : JÄRKI SOTII
USKOA VASTAAN.
USKO SELVÄ YKSINKERTAINEN SANA JA OTA SE VASTAAN.
Kaste pesee ruumiini ja sieluni, vaikkei uudestikastaja sano siinä näkevänsä muuta kuin
vettä. Samoin on ehtoollisessakin Herran Kristuksen ruumis ja veri, vaikka sakramentin
hylkääjä näkee siinä vain leivän ja viinan.
Ellet nyt tahdo muuta uskoa kuin sen minkä järkesi sinulle opettaa, niin täytyy sinun heittää
nurin kaikki uskonkappaleet, sillä niistä ei ole yksikään niin halpa, ettei järkesi sitä sanoisi
mahdottomaksi. Sen vuoksi, jos minä nukun eikä uudestikastaja näe minun uskoani, niin
Kristus sen kumminkin näkee sydämessä. Samoin jollei tämä lapsi minusta näyttäisikään
uskovan (sillä minä en voi sitä nähdä), niin näkee sen kumminkin Kristus, joka hänet
kastoi.
Herra Kristus sanoo päinvastoin niitä oikeiksi kristityiksi, jotka eivät
ojennu JÄRJEN MUKAAN ja meistäkin täytyy tulla sellaisia ihmisiä, että olemme
suurimman osan elämäämme ymmärtämättömiä ja askaroimme asioissa, jotka eivät kuulu
taivaan valtakuntaan. Jos ken on oikein jumalinen ja vaikkapa vielä olisimme kirkossa
Jumalan sanaa kuulemassa, niin täytyy meidän kumminkin kääntää järkemme nurin ja
kuulla vain Jumalan sanaa.
Jumala on totinen ja niin jää Jumalan sanakin todeksi, samoin kaste, ehtoollinen ja
synninpäästö oikeiksi.
Etteivät nyt ihmiset ota niitä vastaan, SIIHEN EI OLE JUMALA
EIKÄ HÄNEN LAHJANSA SYYNÄ, VAAN IHMISET.
Älä tuomitse Jumalaa siitä, ettei Häntä kuulla. ÄLÄ MYÖS TUOMITSE HÄNEN
SANAANSA siitä, ettei sitä kuulla..
Järjellä on kyllä kaunis ulkomuoto puolellaan ja sanoo:
"Mitäpä kaste sitä hyödyttäisi, joka ei usko? ".
Mutta USKO sanoo: "Jollei se, joka sen saa, usko, niin vahingoitta hän kyllä
itseään; mutta siitä ei seuraa ensinkään se, että kaste jäisi voimattomaksi."
Vielä näemme me tästä pienillä lapsillakin olevan uskon ja kasteen sen vuoksi olevan
oikean, sillä Kristus sanoo tässä: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen
kaltaisten on taivaan valtakunta."(eivätkä ne olleet "ymmärrettävässä iässä")
Sen vuoksi ei ensimmäinen kastetta ole hylättävä. Ellei se nyt juuri uskoisi, niin voi hän
päästä uskoon; ja pysyköön kukin ensimmäisessä kasteessaan, älköönkä sitä hyljätkö, sillä
SE ON JUMALAN TYÖ, joka kasteen toimittaa ja kasteen tarjoaa, sen vuoksi on se
myöskin oikea kaste. - terence.hill
hyvänen aika kirjoitti:
Miksi kasteen suhteen ei ole valinnan vapautta?HYVÄNEN AIKA: "Onko Raamatun antaminen samaa kuin kaste???"
----
TERENCE: On tasan yhtä "viisasta" uusia lapsena saatu kaste aikuisena kuin olisi uusia lapsena saatu Raamattu aikuisena! Jumala on antanut sanansa Raamatussa sitä varten, että ihminen uskoisi Jeesukseen ja pelastuisi. Kaste on myös annettu samasta syystä, että uskottaisiin omakohtaisesti evankeliumi. JOS JOKU EI USKO, NIIN VIKA EI OLE RAAMATUSSA. EI MYÖSKÄÄN OLE KASTEEN VIKA, JOS JOKU IHMINEN ON KASTETTU, MUTTEI USKO.
HYVÄNEN AIKA: "Kasteessa lapselle luvataan monia asioita ja hänet
SE ON TEIDÄN MUKAANNE PERUUTTAMATON TOIMENPIDE!!!"
----
TERENCE: Raamatussa on monta kohtaa, joissa luvataan monia asioita kasteessa kasteen saajalle! Hyvä, että teikäläisistä joku nekin huomaa!
EI SE KASTETOIMITUS KETÄÄN MIHINKÄÄN PAKOTA! Ihminen saa valita myöhemmin vaikka hinduismin, ateismin, tai minkä katsomuksen haluaa. Jumalakaan ei vie väkisin taivaaseen. Jos joku ei usko, hän ei pelastu, vaikka olisi kastettu.(Mark.16:16)
Se, että vanhemmat lapsensa päättävät seurakunnan jäsenyyteen tuoda, on aivan oikein!! Efeson ja Kolossan seurakuntiinkin kuului lapsia! ("Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein." Ef.6:1., ja melkein samoin Kol.3:20)
HYVÄNEN AIKA: "Tuskin vauva ottaa vastaan, jos yrität antaa sille
Raamattua. Sekin OSAA VALITA ITSE!!!!!!!!!"
----
TERENCE: Hyvänen aika! Vauvalle lahjoitettu Raamattu odottaa tietysti tallessa hänen kasvamistaan vähän suuremmaksi.
HYVÄNEN AIKA:"Miksi kasteen suhteen ei ole valinnan vapautta?"
----
TERENCE: Minkäs pakon se muka laittaisi?! Jos joku saa kasteen, niin on pakko lopun ikänsä uskoa Jeesukseen, vaikkei haluaisi? Jos joku antaisi sinulle Koraanin, niin sinun olisi pakko ruveta muslimiksi? Jos näet TV:stä mainoksia, niin sinun on pakko ostaa kaikki mainostetut tuotteet? En pysty seuraamaan järjenjuoksuasi, mutta luulen että tällä kertaa vika on kokonaan sinun omassa logiikassasi... - alohaopla
hyvänen aika kirjoitti:
Miksi kasteen suhteen ei ole valinnan vapautta?Hyvä on, että todistat, ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa hyvään. Todistat lauseella: "Sekin OSAA VALITA ITSE!, että lapsi ei valitse oiken, vaan valitsee väärin. Sellainen se vapaa tahtomme on, ettei se luonnostaan yllä hengelliseen, vaan vapaa tahto kykenee ainoastaan aika moneen ajalliseen.
- itseäsi vastaan
alohaopla kirjoitti:
Hyvä on, että todistat, ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa hyvään. Todistat lauseella: "Sekin OSAA VALITA ITSE!, että lapsi ei valitse oiken, vaan valitsee väärin. Sellainen se vapaa tahtomme on, ettei se luonnostaan yllä hengelliseen, vaan vapaa tahto kykenee ainoastaan aika moneen ajalliseen.
Jos ihminen ei osaa valita oikein, niin miten ne vanhemmat sitten osaisivat valita lapsensa puolesta?
Tuo sinun kirjoituksesi kyllä todistaa, että et ole
osannut valta oikein, kun jatkuvasti toistat tuota
samaa harhaoppia.
Raamattu kehoittaa: Valitkaa tänä päivänä ketä
tahdotte palvella!
Valitse siis elämä!!!! - lapselle Raamattu
terence.hill kirjoitti:
niin näät mitä tapahtuu?
Hän repii sen.................kuvaannollisesti niin on tuon vauvakasteenkin laita ! - terence.hill
lapselle Raamattu kirjoitti:
niin näät mitä tapahtuu?
Hän repii sen.................kuvaannollisesti niin on tuon vauvakasteenkin laita !varmaan repisikin.
- alohaopla
itseäsi vastaan kirjoitti:
Jos ihminen ei osaa valita oikein, niin miten ne vanhemmat sitten osaisivat valita lapsensa puolesta?
Tuo sinun kirjoituksesi kyllä todistaa, että et ole
osannut valta oikein, kun jatkuvasti toistat tuota
samaa harhaoppia.
Raamattu kehoittaa: Valitkaa tänä päivänä ketä
tahdotte palvella!
Valitse siis elämä!!!!Kiitos sillä se onkin totuus, että Jumala on vetänyt ja Jeesus on valinnut. Niin on pitänytkin tapahtua Raamatun opetuksen mukaa ja niin tapahtuu Herran seurakunnassa, mutta jumalattomat valitsevat itse turmeltuneen järkensä ja tahtonsa mukaan.
- kuitenkaan
alohaopla kirjoitti:
Kiitos sillä se onkin totuus, että Jumala on vetänyt ja Jeesus on valinnut. Niin on pitänytkin tapahtua Raamatun opetuksen mukaa ja niin tapahtuu Herran seurakunnassa, mutta jumalattomat valitsevat itse turmeltuneen järkensä ja tahtonsa mukaan.
jumalattomaksi, vaikka itse olet valinnut tuon
epäraamatullisen opin. Sinun turmeltunut järkesi
vaan ei tahdo alistua Jumalan sanan alle eikä
ymmärrä, että kaste seuraa uskoontuloa. - alohaopla
kuitenkaan kirjoitti:
jumalattomaksi, vaikka itse olet valinnut tuon
epäraamatullisen opin. Sinun turmeltunut järkesi
vaan ei tahdo alistua Jumalan sanan alle eikä
ymmärrä, että kaste seuraa uskoontuloa.Minä olen lapsena kastettu ja kotona saanut uskovien vanhempien toimesta kasvatuksen Sanaan. Minulta ei kerta kaikkiaan ole viety mitään, vaan olen saanut kaikella tavalla olla kuin kanan poikanen emonsa siipien suojassa. Kiitän jo uskossa pois nukkuneita vanhempiani, että ovat kantaneet minut Jeesuksen syliin. Siis en ole itse - Jumala on kutsunut ja Jeesus on valinnut ja armo on kantanut silloinkin kun olen luullut tulleeni synnin, maailman, sielunvihollisen, orjaksi. Tunnen mitä on myös olla tuhlaajalapsi ja kuinka Jumala vaikuttaa synnintunnon sinne siankaukalolle ja vetää takaisin itseensä. Omistan autuuden vaan yksi Kristuksen teossa. Oma takkini on ansioista tyhjä.
- ei muuta
alohaopla kirjoitti:
Minä olen lapsena kastettu ja kotona saanut uskovien vanhempien toimesta kasvatuksen Sanaan. Minulta ei kerta kaikkiaan ole viety mitään, vaan olen saanut kaikella tavalla olla kuin kanan poikanen emonsa siipien suojassa. Kiitän jo uskossa pois nukkuneita vanhempiani, että ovat kantaneet minut Jeesuksen syliin. Siis en ole itse - Jumala on kutsunut ja Jeesus on valinnut ja armo on kantanut silloinkin kun olen luullut tulleeni synnin, maailman, sielunvihollisen, orjaksi. Tunnen mitä on myös olla tuhlaajalapsi ja kuinka Jumala vaikuttaa synnintunnon sinne siankaukalolle ja vetää takaisin itseensä. Omistan autuuden vaan yksi Kristuksen teossa. Oma takkini on ansioista tyhjä.
kuin Jumalan siunausta itsellesi.
Itse olen nuorena löytänyt Jeesuksen ja sen jälkeen
mennyt kasteelle.
Armosta olen minäkin pelastettu.
Kenelläpä sitä olisi esittää mitään tekoja Jumalalle
Ef 2:8
Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette tekojen kautta, ettei kukaan keraskaisi". - ???
terence.hill kirjoitti:
varmaan repisikin.
silloinhan sinäkin sanot tuon epäraamatullisen vauva-valelu vääräksi, koska ketään ei saa kastaa ilman uskontunnustusta!
Mutta kun ihminen itse uskoo ja antaa itsensä kastaa, niin hän saa Pyhän Hengen Lahjan:
"Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään OPETUKSEN tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se OPETUS on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." - terence.hill
??? kirjoitti:
silloinhan sinäkin sanot tuon epäraamatullisen vauva-valelu vääräksi, koska ketään ei saa kastaa ilman uskontunnustusta!
Mutta kun ihminen itse uskoo ja antaa itsensä kastaa, niin hän saa Pyhän Hengen Lahjan:
"Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään OPETUKSEN tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se OPETUS on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."Kastamalla ja opettamalla tehdään kaikki kansat opetuslapsiksi.
"ketään ei saa kastaa ilman uskontunnustusta" EI LÖYDY RAAMATUSTA, VAAN ON TAPAUKSISTA TEHTY VÄÄRÄ JÄRJENPÄÄTELMÄ. - eepu*
terence.hill kirjoitti:
Kastamalla ja opettamalla tehdään kaikki kansat opetuslapsiksi.
"ketään ei saa kastaa ilman uskontunnustusta" EI LÖYDY RAAMATUSTA, VAAN ON TAPAUKSISTA TEHTY VÄÄRÄ JÄRJENPÄÄTELMÄ."Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu"!!!
... ja hän saa Pyhän Hengen Lahjan - kaikkeen Totuuteen, eikä ole siten kenenkään (ihmisen) opetuksen tarpeessa!!! - Hengen
eepu* kirjoitti:
"Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu"!!!
... ja hän saa Pyhän Hengen Lahjan - kaikkeen Totuuteen, eikä ole siten kenenkään (ihmisen) opetuksen tarpeessa!!!Kristittyjen kastetuilla lapsilla on asuvaisena Kristuksen Henki, jota lahkolaiset (=uudestikastajat) eivät voi koskaan saada.
- Raamatusta
terence.hill kirjoitti:
Kastamalla ja opettamalla tehdään kaikki kansat opetuslapsiksi.
"ketään ei saa kastaa ilman uskontunnustusta" EI LÖYDY RAAMATUSTA, VAAN ON TAPAUKSISTA TEHTY VÄÄRÄ JÄRJENPÄÄTELMÄ.vauvakastettakaan, ei kasteen armoa, ei sakramentti sanaa ei, ei, ei
Mutta löytyy Markus 16:15-16 Menkää kaikken maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA KAIKILLE LUODUILLE JA JOKA USKOO JA KASTETAAN SE PELASTUU, JOKA EI USKO SE ON JO TUOMITTU KADOTUKSEEN.
Siis 1. Saarna 2. Usko ja 3. Kaste
1. Isä 2. Poika 3. Pyhä Henki
1.Henki 2. Vesi 3. Veri
1,Henki 2.Sielu 3. Ruumis
JNE. JNE. JNE. - minussa toimii
Hengen kirjoitti:
Kristittyjen kastetuilla lapsilla on asuvaisena Kristuksen Henki, jota lahkolaiset (=uudestikastajat) eivät voi koskaan saada.
Pyhä Henki siis.
Ja on uskovana kastettu.
HALLELUJAA, Jeesus on Herra !
Hän on ovi ei siis ev.lut kirkko eikä muukaan, ei lapsikaste , eikä muukaan jne, jne
Kuka Jeesus ovesta menee sisään, hänen kanssaan Jeesus aterioi, näin Hän on luvannut.Ja Jeesus ei valehtele.
Hän, Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas, minunkin, aamen! - terence.hill
Raamatusta kirjoitti:
vauvakastettakaan, ei kasteen armoa, ei sakramentti sanaa ei, ei, ei
Mutta löytyy Markus 16:15-16 Menkää kaikken maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA KAIKILLE LUODUILLE JA JOKA USKOO JA KASTETAAN SE PELASTUU, JOKA EI USKO SE ON JO TUOMITTU KADOTUKSEEN.
Siis 1. Saarna 2. Usko ja 3. Kaste
1. Isä 2. Poika 3. Pyhä Henki
1.Henki 2. Vesi 3. Veri
1,Henki 2.Sielu 3. Ruumis
JNE. JNE. JNE.1. Saarna 2. Usko ja 3. Kaste ...
Menee noin, silloin KUN TILANNE ON se mikä Ap.Tekojen jokaisessa kastetapauksessa. Niissä eletään evankeliumin sanoman viemisen UUDELLE PAIKKAKUNNALLE, ja UUDEN seurakunnan SYNTYMISEN vaihetta. (Kohtaa 3. on täydennettävä. Perheenpään, kuten Lyydian, tultua uskoon, kastettiin hänen koko perhekuntansakin.)
UT:ssa ei ole kuvausta TILANTEESTA, jossa seurakuntaan myöhemmin syntyi lapsia. Siksi UT:n teksteistä lukemalla emme voi tietää, toimittiinko niin, että seurakuntiin syntyneet lapset kastettiin pienenä vaiko kenties niin, että odotettiin heidän tulevan ymmärtävään ikään ja päättävän itse kasteen saamisestaan.
SANANA ei löydy kasteen armoa, mutta ASIANA LÖYTYY ja useasta kohdasta.
- yks toinen
Klikkaa yläpaneelista "laaja-haku" ja:
Laita vain KAKSI SANAA "Hakuasetuksiin":
1.)Keskustelun aihe: Hae vain viestejä aiheesta (kirjoita vain sana): kaste
2.)Kirjoittaja: nimimerkin kohdalle (kirjoita vain sana): yks toinen
Jos nämä lähes 400 Raamatulla perustelua kirjoitusta ei riitä sinulle, niin vika löytyy lähempää kuin uskotkaan.
Huomautan, puheesi "uudelleenkastajista" kertoo vain Raamatun sanasta tietämättömyydestä ja siitä piittaamattomuudesta.- terence.hill
Enemmän niistä uhkui vihaa ja katkeruutta kuin muistinkaan.
Voisit kirjoittaa uusiakin viestejä, ja vaihteeksi kiihkottomampaan sävyyn. Harva niitä vanhoja viestejäsi menee kehotuksesi mukaisesti etsimään, ja jos etsiikin, niin myrkyllinen kirjoitustyylisi ei innosta montakaaan viestiäsi lukemaan... - yks toinen
terence.hill kirjoitti:
Enemmän niistä uhkui vihaa ja katkeruutta kuin muistinkaan.
Voisit kirjoittaa uusiakin viestejä, ja vaihteeksi kiihkottomampaan sävyyn. Harva niitä vanhoja viestejäsi menee kehotuksesi mukaisesti etsimään, ja jos etsiikin, niin myrkyllinen kirjoitustyylisi ei innosta montakaaan viestiäsi lukemaan...NIIN fariseuksetkin kokivat Jeesuksen sanat, tosin Jeesus joutui "luomaan vihassa katseensa heihin, heidän sydämensä paatumuksen tähden" (Mark.3:5) Jeesus ei tehnyt koskaan syntiä ei edes silloin. SIIS on olemassa oikeaakin "vihaa", vihaa syntiä ja vääriä oppeja kohtaan, niin kuin Jeesuskin teki ja Pyhä Henki saa sen aikaan rakkaudesta Jumalaan. (Gal.3:11-21)
Fariseukset menivät "omassa oikeassa opeissaan" niin pitkälle, että tuomitsivat Jeesuksen sanat ja teot ja tapattivat hänet Pilatuksen käsien kautta.
Fariseukset pitivät Jeesusta myrkyllisenä, koska hän vetosi Raamatun kirjoituksiin, eikä kunnioittanut heidän perinnäissäätöjään. Ymmärrän kirkkouskosi suuttumuksen syyn, mikä perustuu ihmisten perinnäissääntöihin: "vauvakasteisiin", "sakramentteihin" ja ihmisten (myös pappien) tekoihin, ilman mitään Raamatun pohjaa.
No, en nykyään lue kirjoituksiasi, en haaskaa aikaani niihin, ja tämä teksti kertoo myös liian paljon sinusta. Itsepähän teet kerran tiliä "jokaisesta turhasta sanasta"(Matt.12:36), mielestäni olen sinua kehottanut parannukseen, mutta näköjään turhaan. - terence.hill
yks toinen kirjoitti:
NIIN fariseuksetkin kokivat Jeesuksen sanat, tosin Jeesus joutui "luomaan vihassa katseensa heihin, heidän sydämensä paatumuksen tähden" (Mark.3:5) Jeesus ei tehnyt koskaan syntiä ei edes silloin. SIIS on olemassa oikeaakin "vihaa", vihaa syntiä ja vääriä oppeja kohtaan, niin kuin Jeesuskin teki ja Pyhä Henki saa sen aikaan rakkaudesta Jumalaan. (Gal.3:11-21)
Fariseukset menivät "omassa oikeassa opeissaan" niin pitkälle, että tuomitsivat Jeesuksen sanat ja teot ja tapattivat hänet Pilatuksen käsien kautta.
Fariseukset pitivät Jeesusta myrkyllisenä, koska hän vetosi Raamatun kirjoituksiin, eikä kunnioittanut heidän perinnäissäätöjään. Ymmärrän kirkkouskosi suuttumuksen syyn, mikä perustuu ihmisten perinnäissääntöihin: "vauvakasteisiin", "sakramentteihin" ja ihmisten (myös pappien) tekoihin, ilman mitään Raamatun pohjaa.
No, en nykyään lue kirjoituksiasi, en haaskaa aikaani niihin, ja tämä teksti kertoo myös liian paljon sinusta. Itsepähän teet kerran tiliä "jokaisesta turhasta sanasta"(Matt.12:36), mielestäni olen sinua kehottanut parannukseen, mutta näköjään turhaan.Nyt vain sattuu olemaan niin, ettet ole Jeesus. Ja lähimmän fariseuksenkin löydät sieltä, missä nyt itse olet.
Teissä uskovien kasteen kannattajissa on kaltaisiasi, jotka menevät "omassa oikeassa kastetulkinnassaan" niin pitkälle, että tuomitsevat muut Jeesukseen uskovat! (Adventisti eep*u laittaa kadotuksen puolelle jopa jokaisen, joka ei vietä oikeaan kellonaikaan lepopäivää, ja tokkopa taivaaseen pääsee hänen mielestään Jeesukseen uskova, joka syö jouluna
kinkkua...) Sinä menet kastekysymyksessä sanomaan toista Jeesukseen uskovaa, joka ei ole mielestäsi kastettu "pilkulleen" oikealla tavalla, kaiken vanhurskauden viholliseksi.
Raamattu jättää tilaa muillekin kastetulkinnoille kuin sinun. Uskon ja kasteen saamisen järjestystä ei Raamattu määrää, eikä upottamista ainoaksi päteväksi toimitustavaksi. Minä hyväksyn nämä kasteet, mutta hyväksyn kaiken muunkin vedellä tapahtuvan kastamisen kaiken ikäisille. Painotan Jeesukseen uskomisen merkitystä pelastumisessa, enkä väitä, että kastetoimitus pelastaa senkin, joka ei usko. Olen mielestäni sinua raamatullisempi. On vain kiistankipeiden puoluemielisten ihmisten keksintöä vaatia kaikilta, yli sen mikä on Raamattuun kirjoitettu, että on otettava julkisessa uskontunnustustilaisuudessa aikuisena upotus, ja jos ei niin tee, on kaiken vanhurskauden vihollinen ja ties mikä.
Sinuakin varmaan kaduttaa, kun samassa taivaassa joskus olet lapsena kastettujen kanssa, että olet veljiäsi haukkunut ties miksi ihan vain kiistojen kipeyttäsi. - eepu*
terence.hill kirjoitti:
Nyt vain sattuu olemaan niin, ettet ole Jeesus. Ja lähimmän fariseuksenkin löydät sieltä, missä nyt itse olet.
Teissä uskovien kasteen kannattajissa on kaltaisiasi, jotka menevät "omassa oikeassa kastetulkinnassaan" niin pitkälle, että tuomitsevat muut Jeesukseen uskovat! (Adventisti eep*u laittaa kadotuksen puolelle jopa jokaisen, joka ei vietä oikeaan kellonaikaan lepopäivää, ja tokkopa taivaaseen pääsee hänen mielestään Jeesukseen uskova, joka syö jouluna
kinkkua...) Sinä menet kastekysymyksessä sanomaan toista Jeesukseen uskovaa, joka ei ole mielestäsi kastettu "pilkulleen" oikealla tavalla, kaiken vanhurskauden viholliseksi.
Raamattu jättää tilaa muillekin kastetulkinnoille kuin sinun. Uskon ja kasteen saamisen järjestystä ei Raamattu määrää, eikä upottamista ainoaksi päteväksi toimitustavaksi. Minä hyväksyn nämä kasteet, mutta hyväksyn kaiken muunkin vedellä tapahtuvan kastamisen kaiken ikäisille. Painotan Jeesukseen uskomisen merkitystä pelastumisessa, enkä väitä, että kastetoimitus pelastaa senkin, joka ei usko. Olen mielestäni sinua raamatullisempi. On vain kiistankipeiden puoluemielisten ihmisten keksintöä vaatia kaikilta, yli sen mikä on Raamattuun kirjoitettu, että on otettava julkisessa uskontunnustustilaisuudessa aikuisena upotus, ja jos ei niin tee, on kaiken vanhurskauden vihollinen ja ties mikä.
Sinuakin varmaan kaduttaa, kun samassa taivaassa joskus olet lapsena kastettujen kanssa, että olet veljiäsi haukkunut ties miksi ihan vain kiistojen kipeyttäsi.... sillä; tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON mukaan ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!
.. sillä taivaaseen ei ole pääsevä mitään epäpyhää -- Jumalan Tahdon kieltäjää!!!
Katso lisää; sillä jos sinä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021985688
- teologiassa
Saatana ei tietenkään voi sietää sitä, kun kristittyjen lapset saa kasteessa Kristuksen Hengen asuvaiseksi.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)- ev. lut
teologiaa, ei Raamatun.
Siis Kantola, Kylliäinen sitä ....logiaa
Imatran pappi jne...logiaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328