Eilen tekstitelevisiossa luki, kuinka suomalaisen viljelijäperheen keskitulotaso oli 18700 euroa, HUOM Perheen.Tuntipalkaksi ilmoitettiin 5,4 euroa.Tämä on kaikista lähempänä totuutta.Tulot ovat laskeneet viimeisen neljän vuoden aikana joka vuosi tasaiseen tahtiin.
Kyllä sitä jaksetaan paasata korkeita tuista ja 100 parhaiten tienanneen maajussin listoista.Tuet eivät ole sidottuna päätoimisuuteen, isot herrat ja yrityset nostelevat suurimmat tuet, ikäänkuin harrastuspohjalta.Suurimman tuen nauttiakin, suo oy on vapon tytäryhtiö, siis valtio vetää siinäkin suurimman korren.Tukien maksupohjaa pitäisi mielestäni muuttaa.Ei mitään hehtaarikohtaisia tukia, vaan otettaisiin huomioon viljelijän päätoimisuus.Nykyinen käytäntö toisaalta vääristää maanviljelijöiden asemaa.Niiden jotka todella tienaavat leipänsä perheelleen maanviljelyksestä.Kateellisia narisijoita kyllä aina riittää, niistä ei päästä koskaan eroon, sen saa lukea niin selvästi tältäkin palstalta.
Tuloista
42
2504
Vastaukset
- ihan niin kuin muillekin
Olet aivan oikeassa, olettehan te maanviljelijät palkansaajia, ettekä yrittäjiä.
Teillä on täysi oikeus toimeentulotukeen, kuten on muillakin palkansaajilla. Ehdotankin että, koska kerran niin itse haluatte, maataloustuet lopetetaan ja ne jotka eivät pärjää voivat hakea toimeentulotukea.
Olisiko tämä haluamanne ratkaisu???- me halutaan
lisää liksaa 5% joka vuosi kuten muutkin palkansaajat.
- maajussiii
Joo, sopii. Ja perunat maksaa sen jälkeen 10 €/kg!!!! Äläkä ala sitten sen jälkeen marisemaan tukien palautuksista
me halutaan kirjoitti:
lisää liksaa 5% joka vuosi kuten muutkin palkansaajat.
Voi vaan tulla karu totuus eteen, jos työnantaja päättääkin siirtää tuotantonsa halvempiin maihin. Siinäpä sitten vingut prosenttejasi, kun oikeasti haet sitä toimeentulotukea.
maajussiii kirjoitti:
Joo, sopii. Ja perunat maksaa sen jälkeen 10 €/kg!!!! Äläkä ala sitten sen jälkeen marisemaan tukien palautuksista
Joudut agraarisosialisti markkinavoimien armoille tuossa tilanteessa. Voit tietenkin pyytää perunoistasi vaikka 500 euroa kilolta, mutta oikeassa markkinataloudessa kuluttaja ja teollisuus ostavat sieltä mistä halvimmalla saavat.
Onko maatalouspummi koskaan tullut ajatelleeksi kuluttajan vapautta valita ostokohteensa ja -paikkansa?? - voi vapaasti
ihan niin kuin muillekin kirjoitti:
Joudut agraarisosialisti markkinavoimien armoille tuossa tilanteessa. Voit tietenkin pyytää perunoistasi vaikka 500 euroa kilolta, mutta oikeassa markkinataloudessa kuluttaja ja teollisuus ostavat sieltä mistä halvimmalla saavat.
Onko maatalouspummi koskaan tullut ajatelleeksi kuluttajan vapautta valita ostokohteensa ja -paikkansa??valita osto paikkansa -aikansa ja tuotteensa ja määränsä.Palkankorotuspummitkin voivat käyttää SAK :ta apuna työnsä hinnoittelussa ,mutta se johtaa vain irtisanomisiin,kun sellaisisa palkkoja ei ole vara maksaa joka firmassa.
ihan niin kuin muillekin kirjoitti:
Onko maatalouspummi koskaan tullut ajatelleeksi kuluttajan vapautta valita ostokohteensa ja -paikkansa??ei ole? Vai ymmärrätkö putkiaivoisena koko kysymystä?
- saapi
maajussiii kirjoitti:
perunoita halvalla ja parempia.Ei tällaisia nyrkinkokoisia mauttomia kuin Suomesta.
- sieltä sähkömiehenkin
saapi kirjoitti:
perunoita halvalla ja parempia.Ei tällaisia nyrkinkokoisia mauttomia kuin Suomesta.
töihin 5 euroa tunti.Eli meillä on suhteessa halvempi peruna.
- Kivaksi tavaksi puolalainen
saapi kirjoitti:
Ihana uutinen!
Toivonkin sinun viihtyvän oikein hyvin puolalaisen potun ystävänä, sillä tunnetusti puolalainen maaperä on vuosikymmenet saastutettu raskaan teollisuuden ansiosta raskasmetalleilla , kuten kadmium!
Kadmiumatomi säilyy elimistössä 30 vuotta. Kadmiumia kertyy erityisesti munuaisiin, ja se voi vaurioittaa munuaisten toimintaa. Se matkii sinkkiä ja pääsee siten elimistöön, tosin vain 10 prosenttia siitä imeytyy. Myös kiveksille kadmium on vahingollista ja toisaalta sinkki olennainen, siksi sinkin korvautuminen kadmiumilla on haitallista.
Arvaa olenko huolestunut sinun kiveksien surkastumisesta ja kyvyttömyydestä jatkaa surkeaa sukuasi?
- tue 63472€
Sinä se vasta kateellinen näytät olevan. Vai että tuet pelkästään päätoimisille!!
No siinä tapauksessa suomeen ilmaantuis varmaan yx 10 000 päätoimista viljelijää lisää. Minäkin varmasti jäisin tilalle päätoimiseksi jos noin säädettäisiin! Ja mitä sinä sitä muuten urputat? Mene itsekin johonkin tilan ulkopuolelle töihin.- terttu
Ensinnälin...en ole todellakaan kateellinen viljelijöille ja toiseksi, en omista maatilaa, enkä näin ollen saa euroakaan tukia.Onko sinun mielestäsi oikein, että esimerkiksi jokin vapon alainen yritys vedättää tuollaiset tuet ruokohelpiviljelyksistä?? Sillä sitä saataisiin tuet oikeisiin osoitteisiin, jos hivenen katsottas, kuka ja minkä mallin hakija se tukia nostelee.Siinä on jo sellainenki seikka, että tavallinen viljelijä ei saa päättää, mitä esim.maidosta maksetaan, meijerit sen päättää, myyt maidon sillä hintaa mikä on meijerin suunnittelema hinta.Miten on sitten esim juuri tämä vapon tytäryhtiö.Se saa itse päättää, millä hinnalla myy turvetta markkinoilla, siis määrää itse tuotteensa hinnan.
Ja sitte sinulle vielä kolmas asia...sehän olisi hyvä juttu, jos tällä saataisiin ainakin 10 000 päätoimista viljelijää lisää!! tai ainakin yksi, jos jäisit päätoimisena tilalle.Minä en kyllä tähän viljelijöiden lisääntymiseen päätoimisella saralla usko, mutta hyvä, kun sinä uskot. - Päätoiminen
Painu sinä sivutoimiviljelijä vittuun täältä ,mee runkkaamaan sinne sivutoimipaikkas vessan ja vedä ittes vessanpöntöstä alas, sua ei täällä kaivata
- duunijussi
olen sitä mieltä että tukien kohde pitäisi olla päätoimisissa viljelijöissä.
Tietenkin sivutoimisille myös tukia mutta prosentuaalisesti enemmin päätoimisille, miten se jako sitten suoritettaisiin eri juttu. - Voiko tämä olla totta?
duunijussi kirjoitti:
olen sitä mieltä että tukien kohde pitäisi olla päätoimisissa viljelijöissä.
Tietenkin sivutoimisille myös tukia mutta prosentuaalisesti enemmin päätoimisille, miten se jako sitten suoritettaisiin eri juttu.Eikö maataloustukien tarkoitus olekaan ruoan hinnan tukeminen työläisille? Oletteko te maajussit valehdelleet meille?
Mitä helvetin väliä sillä on, että kenelle ja minkälaiselle maanomistajalle ne tuet menee, jos tuen tarkoitus on ruoan hinnan alentaminen työläisille? - maalaisorja
Päätoiminen kirjoitti:
Painu sinä sivutoimiviljelijä vittuun täältä ,mee runkkaamaan sinne sivutoimipaikkas vessan ja vedä ittes vessanpöntöstä alas, sua ei täällä kaivata
Jokainen maataloustotteiden hinnat tunteva tietää
että,tueton maatalous päättyy Suomesta näillä
tuottajahinnoilla välittömästi jos tukia ei makseta.
Ei ole merkitystä onko viljelijä sivu vai päätoiminen. Nyt on myöhäistä itkeä sillä itsenäinen
Suomi sitoutui EU:n maatalouspolitiikkaan liittymis-
sopimuksen yhteydessä jo viime vuosituhannella.
Kai muistatte kuinka kauppa hinkui EU:iin tietäessään että maataloustotteiden hinnat se pystyy
romahduttamaan. - vessassa
Päätoiminen kirjoitti:
Taitaa ne sivutoimiset olla enemmistönä, aika harvassa on ne tilat jossa kaikki tulot tulee pelkästään viljelystä.
- samaan aikaan jauhetaan
Voiko tämä olla totta? kirjoitti:
Eikö maataloustukien tarkoitus olekaan ruoan hinnan tukeminen työläisille? Oletteko te maajussit valehdelleet meille?
Mitä helvetin väliä sillä on, että kenelle ja minkälaiselle maanomistajalle ne tuet menee, jos tuen tarkoitus on ruoan hinnan alentaminen työläisille?tukien maksusta ja kaikkea muutakin näköjään löytyy.
Prosentuaalisesti niin että päätoimiset saavat enemmän siitä tukipotista. Haukotus, ruuan hintahan ei sitten tukien osalta muuttuis mitenkään. Päätoimisilla on ihan tarpeeksi laskemista nykyään siinä että pysyy viivan yläpuolella.
Porrastus tai vastaava varmasti auttaisi myös siinä että uskallettaisiin investoida ja rakentaa uusia navetoita ja muita tuotantolaitoksia, tulevaisuudessa olis jotain positiivistakin ehkä sitten Suomessa. - Terttu
samaan aikaan jauhetaan kirjoitti:
tukien maksusta ja kaikkea muutakin näköjään löytyy.
Prosentuaalisesti niin että päätoimiset saavat enemmän siitä tukipotista. Haukotus, ruuan hintahan ei sitten tukien osalta muuttuis mitenkään. Päätoimisilla on ihan tarpeeksi laskemista nykyään siinä että pysyy viivan yläpuolella.
Porrastus tai vastaava varmasti auttaisi myös siinä että uskallettaisiin investoida ja rakentaa uusia navetoita ja muita tuotantolaitoksia, tulevaisuudessa olis jotain positiivistakin ehkä sitten Suomessa.Jonkinlainen porrastus olisi hyvä.Jonkinlainen suurempi prosenttiosuus niille, mitkä päätoimisesti harjoittavat maataloutta.Sitä minä kirjoituksellani tarkoitan.Jokainen viljelijä on ärkeä, sivutoimisia pienviljelijöitäkin tarvitaan.Rajanveto tietysti on hankalaa.Tämä systeemi auttaisi uusia investointeja, olisi hivenen parempi lähtökohta.Voisi ajatella, että maito, liha, vilja ja kananmunan tuotantotukea nostettaisiin.Siis myytävän tuotteen tukea.Näin saataisiin tehdylle työlle ja tuloksen määrälle parempi palkka.Samalla esimerkiksi hyvätuottoiset karjat saisivat tunnustuksen,kuten lihatilat.Viljatiloja voitaisiin muistaa hehtaarisadon mukaan.Eli ne, jotka tosissaan tuottavat ruan raaka-aineita.Tämä on minun ajatukseni.Nykyinen malli tukee vain suurta hehtaarimäärää tai eläinten päälukua.Ei tuotantotulosta.
- kustannukset
Ei näillä isojen tukienkaan sivutoimisilla saajilla jää käteen maanviljelyksestä sen enempää kuin meilläkään esim €/ha, siis viljely voi olla ja onkin tappiollista.Ilman tukea heidänkin hehtaarien viljely loppuu siihen paikkaan. Vihastusta näyttää tulevan siitä, että ko tuen saaja saa muustakin sen toimeentulon ja on varakas. Näitä onnellisia varakkaita sivutoimisia viljelijöitä on vain muutama kappale koko viljelijäkunnasta. Ei heitä käy kadehtia, heitä on vain onnistanut tai älyllään ovat varallisuutensa hankkineet. Pyrkikäämme me myös siihen olemmepa itse viljelijöitä, duunareita tai tunareita..
nim. pienviljelijä savosta.- pistit...
"Näitä onnellisia varakkaita sivutoimisia viljelijöitä on vain muutama kappale koko viljelijäkunnasta."
Tuskin naurattaa itseäsikään. - Terttu
Lähinnä tarkoitin sitä, että sellaiset isot yritykset, jotka saavat itse määrätä tuotteensa hinnan, kuten tämä vapokin sitä on, niiden tukien määrää tulisi tarkistaa.Tavallinen viljelijä, oli sillä sitten 10 tai 110 lehmää, ei saa määrätä sitä, millä maitonsa myy meijerille tai lihat teurastamolle.
- Mikä estää??
Terttu kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin sitä, että sellaiset isot yritykset, jotka saavat itse määrätä tuotteensa hinnan, kuten tämä vapokin sitä on, niiden tukien määrää tulisi tarkistaa.Tavallinen viljelijä, oli sillä sitten 10 tai 110 lehmää, ei saa määrätä sitä, millä maitonsa myy meijerille tai lihat teurastamolle.
Miksi muka maidonmyyjä ei voi kieltäytyä myymästä maitoaan tappioliseen hintaan? Mikä siinä estää?
Ei minua ainakaan kukaan pakota myymään palvelujani tappiolliseen hintaan. Ai niin, mutta minä olenkin yrittäjä. - Paalinpyörittäjä
Mikä estää?? kirjoitti:
Miksi muka maidonmyyjä ei voi kieltäytyä myymästä maitoaan tappioliseen hintaan? Mikä siinä estää?
Ei minua ainakaan kukaan pakota myymään palvelujani tappiolliseen hintaan. Ai niin, mutta minä olenkin yrittäjä.Et ole tainnut kuulla hintasääntelystä ja interventiosta. Aina jos jonkin tuotteen sisämarkkinahinta uhkaa nousta liikaa, niin sitä myydään halvalla interventiovarastoista ja näin hillitään hintaa, toisaalta joissain tilanteissa se myös pitää tiettyä alinta hintaa yllä. Interventiojärjestelmällä pidetään siis jonkinlaista vakautta yllä, mutta samalla estetään tehokkaasti hinnan nousut alituotantotilanteissa. Siihen, kuka on yrittäjä tai kuka ei ole, niin minun kuten ei sinunkaan tarvitse ottaa kantaa!
- terttu
Mikä estää?? kirjoitti:
Ei minua ainakaan kukaan pakota myymään palvelujani tappiolliseen hintaan. Ai niin, mutta minä olenkin yrittäjä.Ei oo pakko myydä.Voi tilata karja-auton pihaan ja tyhjentää navetan.Siinä sinulla sitten on kalliit tuotantotilat tyhjillään ja monesti velkaakin vielä pankissa.Voi toki yrittää myydä kotiaan, vaan eipä löydy ostajaa.Sinä sen kuin myyt tai lopetat toimintasi, ajatellaan että kyseessä vaikka ravintola.Kiinteistölle löytyy ainakin ostaja ja töitä on helppo hakea muilta palvelualoilta.Palvelualoilla, kun katsoo vaikka ravintolalistaa,euro-aika on ollut suotuisa.Joka annoksesta saa maksaa 20euron molemmin puolin.Siinä saa hyvän katteen.Kahvikuppikin maksaa 10 mummonmarkkaa.Mitäpä luulet, miksi tilat vähenevät, miksi tilan jatkajat ovat kivenalla?
- Mikä estää??
Paalinpyörittäjä kirjoitti:
Et ole tainnut kuulla hintasääntelystä ja interventiosta. Aina jos jonkin tuotteen sisämarkkinahinta uhkaa nousta liikaa, niin sitä myydään halvalla interventiovarastoista ja näin hillitään hintaa, toisaalta joissain tilanteissa se myös pitää tiettyä alinta hintaa yllä. Interventiojärjestelmällä pidetään siis jonkinlaista vakautta yllä, mutta samalla estetään tehokkaasti hinnan nousut alituotantotilanteissa. Siihen, kuka on yrittäjä tai kuka ei ole, niin minun kuten ei sinunkaan tarvitse ottaa kantaa!
Ei kai kukaan vankilatuomiolla uhkaa jos kaataa sen maidon maahan? Ei yrittäjän ole pakko tehdä tappiollista liiketoimintaa, ei sellaista ole missään laissa määrätty.
Itselleni on tarjottu 6000 euron(esimerkki) hommista 2000 euroa. Arvaa teenkö? En todellakaan voi, vaikka vaihtoehtona on seisottaa työvoimaa ja kalustoa. En minä nyt niin helvetin tyhmä ole että tappiolla tekisin, oli tilanne mikä tahansa. Mutta minulle ei kyllä yhteiskunta anna penniäkään, omillaan pitää tulla toimeen. - Paalinpyörittäjä
Mikä estää?? kirjoitti:
Ei kai kukaan vankilatuomiolla uhkaa jos kaataa sen maidon maahan? Ei yrittäjän ole pakko tehdä tappiollista liiketoimintaa, ei sellaista ole missään laissa määrätty.
Itselleni on tarjottu 6000 euron(esimerkki) hommista 2000 euroa. Arvaa teenkö? En todellakaan voi, vaikka vaihtoehtona on seisottaa työvoimaa ja kalustoa. En minä nyt niin helvetin tyhmä ole että tappiolla tekisin, oli tilanne mikä tahansa. Mutta minulle ei kyllä yhteiskunta anna penniäkään, omillaan pitää tulla toimeen.En minäkään tee kuuden tonnin hommaa kahdella, mutta eläinten kanssa on hieman eri juttu. Jos kaataa maidot viemäriin, niin kaikki kulut ja työ menee silti ja jos lypsämättä jättää niin lehmä kuolee maitoihinsa! Karjatalous on hieman pitempijänteistä hommaa, jota ei voi "hanasta" vääntää kiinni tarvittaessa ja toisaalta jos lopettaa, niin uudelleen alotuksessa menee 2-3 vuotta. Omat urakointityöni tietysti lasken tapaus kerrallaan, mutta nyt kun esimerkiksi vasikoiden hinta on laskenut, niin myyn ne silti, koska suurempi tappio olisi jättää ne kasvamaan tai teurastaa keskenkasvuisina, toki olen nyt myynyt jo kaikki hiehot pois ja lehmät lähtee perässä, mutta kuten sanoin ison karjan perustamisessa menee vuosia ja järkevässä alasajossa samoin.
- kasvamahan
Mikä estää?? kirjoitti:
Itselleni on tarjottu 6000 euron(esimerkki) hommista 2000 euroa. Arvaa teenkö? En todellakaan voi, vaikka vaihtoehtona on seisottaa työvoimaa ja kalustoa. En minä nyt niin helvetin tyhmä ole että tappiolla tekisin, oli tilanne mikä tahansa. Mutta minulle ei kyllä yhteiskunta anna penniäkään, omillaan pitää tulla toimeen.ensin kasvamahan miäheksi,ja tuu sitten vasta keskustelemahan aikuusten palstalle.
- Juski
kasvamahan kirjoitti:
ensin kasvamahan miäheksi,ja tuu sitten vasta keskustelemahan aikuusten palstalle.
Edelliseen kommentti: Opettele ensin kirjoittamaan, ja tule vasta sitten tänne.
- terttu
Paalinpyörittäjä kirjoitti:
En minäkään tee kuuden tonnin hommaa kahdella, mutta eläinten kanssa on hieman eri juttu. Jos kaataa maidot viemäriin, niin kaikki kulut ja työ menee silti ja jos lypsämättä jättää niin lehmä kuolee maitoihinsa! Karjatalous on hieman pitempijänteistä hommaa, jota ei voi "hanasta" vääntää kiinni tarvittaessa ja toisaalta jos lopettaa, niin uudelleen alotuksessa menee 2-3 vuotta. Omat urakointityöni tietysti lasken tapaus kerrallaan, mutta nyt kun esimerkiksi vasikoiden hinta on laskenut, niin myyn ne silti, koska suurempi tappio olisi jättää ne kasvamaan tai teurastaa keskenkasvuisina, toki olen nyt myynyt jo kaikki hiehot pois ja lehmät lähtee perässä, mutta kuten sanoin ison karjan perustamisessa menee vuosia ja järkevässä alasajossa samoin.
Urakkahommat voi hylätä tai tehdä, mutta toisin on lehmän lypsyn laita, kyllä ne voi jättää hoidotta, niin saadaan taas yksi juttu lööppeihin...Ei elukoita saa lakkoon eikä niitä hoitamattakaan voi jättää.Helppo homma olis, jos menis ja sanois, että nyt ei sitte kannata maitoa herutella.Nyt ollaan lakos.Toinen juttu on, ettei suurta määrää maitoa voi laskea maahan, vaan se pitää toimittaa riihimäelle hävitettäväksi.Kulunsa siitäkin.Joillain ihmisillä ei näytä olevan minkäänlaista tajua, kuinka kauan ja pitkäjänteistä hommaa on eläimien hoito ja kasvatus.Eikä se ole mitään halpaa, eläin syö koko ajan, eikä se tota hiehokaan ennen kun poikii euroakaan.Siihenkin touhuun menee pari vuotta...Paalinpyörittäjän kirjoitus oli täyttä asiaa.
- joku silloin
terttu kirjoitti:
Urakkahommat voi hylätä tai tehdä, mutta toisin on lehmän lypsyn laita, kyllä ne voi jättää hoidotta, niin saadaan taas yksi juttu lööppeihin...Ei elukoita saa lakkoon eikä niitä hoitamattakaan voi jättää.Helppo homma olis, jos menis ja sanois, että nyt ei sitte kannata maitoa herutella.Nyt ollaan lakos.Toinen juttu on, ettei suurta määrää maitoa voi laskea maahan, vaan se pitää toimittaa riihimäelle hävitettäväksi.Kulunsa siitäkin.Joillain ihmisillä ei näytä olevan minkäänlaista tajua, kuinka kauan ja pitkäjänteistä hommaa on eläimien hoito ja kasvatus.Eikä se ole mitään halpaa, eläin syö koko ajan, eikä se tota hiehokaan ennen kun poikii euroakaan.Siihenkin touhuun menee pari vuotta...Paalinpyörittäjän kirjoitus oli täyttä asiaa.
tällöin ole yrittänyt lopettaa elukoiden ruokkimista ja lypsämistä edellisen yrittäjän tavoin . Seurauksena on ollut syyte eläinrääkkäyksestä.Ei kaikki maataloudessa mene niin yksinkertaisesti kuin teollisuudessa eli pääkytkimestä virta pois ja lomalle.
- terttu
joku silloin kirjoitti:
tällöin ole yrittänyt lopettaa elukoiden ruokkimista ja lypsämistä edellisen yrittäjän tavoin . Seurauksena on ollut syyte eläinrääkkäyksestä.Ei kaikki maataloudessa mene niin yksinkertaisesti kuin teollisuudessa eli pääkytkimestä virta pois ja lomalle.
Tätä minä juuri tarkoitin, huono on lakkoilla ja lopettaa hommansa.Eläimistä monesti on kyse, eikä niiden hoitoa voi laiminlyödä.Niiden tuotantoa ei voi ajaa alas, niin kuin paperikoneita.
- vaavilta
Juski kirjoitti:
Edelliseen kommentti: Opettele ensin kirjoittamaan, ja tule vasta sitten tänne.
sanat hukkahan.Kyllähän sääkin luultavasti opit ymmärtämähän,(tai kyllähän se voi olla aika toivotoonta enää "tuanikääsenä",)kunhan kasvat aikuuseksi.
- maalaisorja
Mikä estää?? kirjoitti:
Itselleni on tarjottu 6000 euron(esimerkki) hommista 2000 euroa. Arvaa teenkö? En todellakaan voi, vaikka vaihtoehtona on seisottaa työvoimaa ja kalustoa. En minä nyt niin helvetin tyhmä ole että tappiolla tekisin, oli tilanne mikä tahansa. Mutta minulle ei kyllä yhteiskunta anna penniäkään, omillaan pitää tulla toimeen.Ei pitäisi esittää typeriä mielipiteitä jos ei edes
ymmärrä yksinkertaisia asioita mutta,kyllä siperia
opettaa.....
- jussi x
Kyllä on vekkuli tuo maataloustuki. Jos joku tekis vaikka sinkkiämpäreiyä 1000kpl ja yrittäis myydä muttei sais kaupaksi ...pitäisi saada tukea varmaan että homman sais kannattamaan.Tai ei sais valmiiksi tai tai...pitäisi saada tukea.Tälle pitää saada loppu..
- jussi xx
Helppo homma myydä 1000 sinkkisankkoa ja vielä giganttisella voitolla, koska sinkkisankoista on huutava pula.
Jos sattuis niin ikävästi, että sankot olisivat lähinnä seuloja, niin Te-keskus maksaisi ruhtinaalliset tuet tuotekehittelyn parantamiseksi ja kela ansiosidonnaista siihen saakka kunnes tuotanto pyörii täysillä. - jaa
MUTTA MUTTA! Yrittäjä voi ryhtyä valmistamaan menekkituotetta, mutta maataloustuottajan täytyy jatkaa maataloustuotantoa.
- Juski
Saat tukea sinnkiämpäreiden tuotantoon. Ilmoita työkkäriin että haluat TELI- tai OOP- työllistetyn firmaasi. Saat puoleksi vuodeksi lähes ilmaisen työntekijän.
Mikä ihme siinä on, että jos kerran maatalous on niin älyttömän hieno homma, kun siinä saa niitä tukia niin älyttömästi, niin miksi siihen hommaan ei ole yhtään tunkua? Jokaiselle joka haluaa kokeilla löytyy taatusti maata. Koneita ja siemeniä saa kaupasta ja elukoita välityksestä. TEE ITSE ja kerro miten homma sujuu! - terttu
Syötkö sä sinkkiämpäreitä?Toi oli aika huono esimerkki.Kyllä ruan raaka-aineille ostaja löytyy, mutta mihin hintaan, siihen ei viljelijä pääse vaikuttaan.Ihan vastaava juttu, kun kuluttaja ei pysty vaikuttaan kauppiaan määräämään hintaan kaupassa.
- että sinkkiämpäreitä
ei kukaan välttämättä tarvi mutta ilman ruokaa ei kukaan ole selvinnyt-Äly hoi.
- muovin aikana
ei kovinkaan laajat markkinat. Aika ajanut jo ohitse.
Jos alat niitä valmistaa niin saat starttituen. Otappa vaikka selvää että sinulla on uusi hyvä liikeidea. Niitä sinkkiämpäreitä ei tarvitsekaan tehdä ja markkinoida pakosta Jouluaattona ja Uuutena vuotena. Että pari vapaapäivääkin mahtuu joukkoon sinkkiämpärit kun eivät kuole ilman ruokaa. - siinä
pitäisikö tukea sinunlaisiasi ettet enää tulevaisuudessa haukkuisi pellosta 30% kylvämättä kun todellisuudessa ihmettelet riviväliä..
Tukea tarvitaan että ymmärtää mitä on tehty ja missäkin. myös cityasunnossa ettei puheet TÄLLÄ PASTALLA menisi maajusiin haukkumiseksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928