Raisa Räisäsestä vielä

Moonika

Missä olisi päivitettyä tietoa tämän ihmisen katoamisesta?

Tutkitaanko sitä edes enää?

Joku sanoi täällä, että se Maarianhaminassa pelimatkalla kadonnu kaveri olisi löydetty ja siihen liittyisi rikos??

Atsoa ei tiettävästi ole vielä löydetty, mutta on se kumma, kun nykytekniikan avulla pitäisi jäljittäminen olla helppoa?

39

6505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tutkinta jatkuu vaikkei tapaus keikkuisikaan koko aikaa lööpeissä. Taitaa pyöriä jopa paremmin kaikessa hiljaisuudessa kuin julkisuuden valokeilassa.

Eipä siitä tekniikastakaan ole loputtomiin hyötyä. Vainajan ruumiinlämpö laskee jolloin lämpökamerat eivät tätä havaitse jne...

• tutkii KRP. Eihän se tutkiminen enää niin tiivistä ole kuin alkuaikoina, mutta kyllä siis edelleen tapausta yritetään selvittää. Viime keväänähän asiasta oli isot otsikot ja Cadillac-autoa etsittiin, mutta ilmeisesti sekään ei tuonut uutta tietoa. Itse kyllä vähän ihmettelin miksi poliisi olisi kuvitellyt Raisan nousseen juuri tähän autoon, olihan Tampereella vaikka kuinka paljon muitakin autoja. Ehkä se oli vain pieni toivonripaus, että jos Raisa olisi löytynyt tuollaisen huomiota herättävän auton vuoksi. No lehdistössä ainakin oli niin yltiöpositiivisia jutut viime keväänä nimenomaan siltä kannalta, että hän (tai ruumis) löytyisi. Mutta eipä siis ole ilmeisesti autojäljityksestäkään huolimatta tullut uutta ratkaisevaa tietoa Raisan kohtalosta.

• eräs keskustelija

Minusta olisi oikeastaan erikoisempaa, jos kaikki ihmiset löytyisivät jonkin tekniikan avulla. Pelkästään Suomessa on paljon vesistöä, soita ja metsiä, joihin voi kadota lopullisesti. Maailmanlaajuisesti katoamispaikkoja on tietysti loputtomiin.

Ehkä joskus on sellainen isovelisysteemi, että jokaisen liikkeet tiedetään, mutta toistaiseksi ihmiset voivat kadota löytymättömiin. Toivotaan tietysti, että tässäkin ketjussa mainitut henkilöt löytyvät vielä. Joku saattaa olla jopa hengissä vastoin kaikkia todennäköisyyksiä.

• Liinu_

korvaan niin eiköhän ala löytyä helpommin.

• Duuni sivuaa näitä

Kuten tuossa jo tulikin, niin lämpökamerat ym. ilmaisimet eivät havaitse ruumista lämmön laskettua tarpeeksi. Ja siihen ei kauaa mene edes kesähelteellä kun elimistön tehtävät loppuvat.

Ja juurihan oli lehdessäkin varmasti hyvin paikkansa pitävä tilastoluku, eli yli 95% kadoksiin pidemmäksi aikaa, tai jopa lopullisesti jääviin henkilöihin, liittyy vesielementti.

Vain tuo 5% on sitten henkirikoksien kautta kadonneita (ja käytännössä maahan haudattuja, joita ei ole laitettu vesistöihin) tai vapaaehtoisesti kadoksissa olevia. (Käytännössä ulkomailla). Ja tämä ei siis ole mikään vuosikohtainen tilasto vaan "kautta aikain" sotien jälkeen.

Kuten moni on kirjoittanutkin, niin turha spekuloida mutta esim. Aurajokikin on iso ja vuolas. Jos sinne talvella menee, niin keväällä yleensä melko vakiopaikoista löytyy...Viitaten tuohon miksi tätä yhtä tapausta ei ole kukaan löytänyt.

• tompsista

Niin Raisan tapauksessa minuakin on ihmetyttänyt, että miksikäs poliisi epäilee juuri kyseistä autoa?! Näkyykö kameroista jotain Räisäseen liittyvää? Niin ja miksi vasta nyt sitten epäillään tuota autoa? Tietenkin valvontakameroiden nauhat on sattu digitaaliseen muotoon, mutta miksi vasta nyt? Eikös se ollut mahdollista jo pari-muutama vuosi sitten? En spekuloi mitään, kunhan tietämättömänä vain kyselen.

Kysyisin vielä, että pitääkö se paikkaansa kun joku on täällä puhunut, että muutama päivä Raisan katoamisen jälkeen jonkun lehden toimittaja olisi soittanut kyseisen Räisäsen kännykkään ja se olisi hälyttänyt, mutta lopulta mennyt vastaajaan?

• Moonika

Olen lukenut myös, että Raisan puhelin olisi hälyttänyt.

Miksi puhelinta ei jäljitetä heti kaikissa nykypäivän katoamistapauksissa. Ainakin näillä viimeaikoina kadonneilla on kännykkä.

Missä on Raisan kännykkä,mahd. laukku ym. Miksi ei ole mitään pulpahtanut esiin?

Mitähän tapahtuisi, jos lähtisi tampereelle kyselemään ihmisiltä. Raisan kavereit olisi kiva nähä ja kysellä vähä.

• Moonika kirjoitti:

Olen lukenut myös, että Raisan puhelin olisi hälyttänyt.

Miksi puhelinta ei jäljitetä heti kaikissa nykypäivän katoamistapauksissa. Ainakin näillä viimeaikoina kadonneilla on kännykkä.

Missä on Raisan kännykkä,mahd. laukku ym. Miksi ei ole mitään pulpahtanut esiin?

Mitähän tapahtuisi, jos lähtisi tampereelle kyselemään ihmisiltä. Raisan kavereit olisi kiva nähä ja kysellä vähä.

...että nuo mainitsemasi asiat on tehty jo ajat sitten. Mistä tiedät ettei kännyköitä jäljitetä? Jäljittämisestä ei vain ole pahemmin hyötyä jos puhelin lojuu vaikkapa joen pohjassa tai se on suljettu ja akku ja sim-korttikin poistettu. En nyt yhtäkkiä muista voiko pelkästään suljetun kännykän olinpaikan jälkittää... Mutta se pystytään missä alueella kännykkä on viimeksi ollut päällä.

Raisan puhelimen hälyttämisestä en osaa sanoa. En muista nähneeni sen suuntaisia uutisia... Tosin en ole seurannut tapausta kovin aktiivisesti.

"Mitähän tapahtuisi, jos lähtisi tampereelle kyselemään ihmisiltä. Raisan kavereit olisi kiva nähä ja kysellä vähä."

Älä huoli, kyllä poliisi on tehnyt tuon "kaverikierroksen" jo heti tutkinnan alkajaisiksi ja varmasti varmistanutkin asiat jo useampaan kertaan. Jos menet ulkopuolisena kyselemään Raisan kavereilta jotain, niin eiköhän siinä vain tule revittyä turhaan haavoja auki ja saisit mahdollisesti turpaan.

• Moonika
        j.ellroy kirjoitti:

...että nuo mainitsemasi asiat on tehty jo ajat sitten. Mistä tiedät ettei kännyköitä jäljitetä? Jäljittämisestä ei vain ole pahemmin hyötyä jos puhelin lojuu vaikkapa joen pohjassa tai se on suljettu ja akku ja sim-korttikin poistettu. En nyt yhtäkkiä muista voiko pelkästään suljetun kännykän olinpaikan jälkittää... Mutta se pystytään missä alueella kännykkä on viimeksi ollut päällä.

Raisan puhelimen hälyttämisestä en osaa sanoa. En muista nähneeni sen suuntaisia uutisia... Tosin en ole seurannut tapausta kovin aktiivisesti.

"Mitähän tapahtuisi, jos lähtisi tampereelle kyselemään ihmisiltä. Raisan kavereit olisi kiva nähä ja kysellä vähä."

Älä huoli, kyllä poliisi on tehnyt tuon "kaverikierroksen" jo heti tutkinnan alkajaisiksi ja varmasti varmistanutkin asiat jo useampaan kertaan. Jos menet ulkopuolisena kyselemään Raisan kavereilta jotain, niin eiköhän siinä vain tule revittyä turhaan haavoja auki ja saisit mahdollisesti turpaan.

Haavat ovat auki niin kauan kunnes tapaus on selvittämättä.

En usko saavani turpaan. Voisi olla niinkin, että ulkopuolinen, ei virkavalta, voisi saada kielen kantaa auki enempi ja sieltä voisi lipsahtaa vaik mitä.

Mutta älä huoli, en tod. ole menossa yhtään minnekkään asioita selvittelemään. Jääköön korkeimman käteen. Aamen.

Jos kännyköitä jälitetään niin miksi ei ole ihmisiä löytynyt? Kuinka kauan jäljittäminen kestää,tunteja, päiviä?
        Olen ymmärtänyt, että jos kännykän akku on paikoillaan niin kännykän voi jäljittää vaikka ei päällä oliskaan ja vaikka lilluisi jossain järven pohjassa?

• Moonika kirjoitti:

En usko saavani turpaan. Voisi olla niinkin, että ulkopuolinen, ei virkavalta, voisi saada kielen kantaa auki enempi ja sieltä voisi lipsahtaa vaik mitä.

Mutta älä huoli, en tod. ole menossa yhtään minnekkään asioita selvittelemään. Jääköön korkeimman käteen. Aamen.

Jos kännyköitä jälitetään niin miksi ei ole ihmisiä löytynyt? Kuinka kauan jäljittäminen kestää,tunteja, päiviä?
        Olen ymmärtänyt, että jos kännykän akku on paikoillaan niin kännykän voi jäljittää vaikka ei päällä oliskaan ja vaikka lilluisi jossain järven pohjassa?

"Voisi olla niinkin, että ulkopuolinen, ei virkavalta, voisi saada kielen kantaa auki enempi ja sieltä voisi lipsahtaa vaik mitä."

Ulkopuolinen leimattaisi todennäköisesti sairaanloisen uteliaaksi idiootiksi, jolle ei puhuttaisi lainkaan tai sitten puhuttaisi suut ja silmät täyteen pelkkää ympäripyöreää paskaa. Itse tekisin ainakin niin jos joku vieras tulisi utelemaan minulta jotain vastaavassa tilanteessa. Kaveripiirihän ei välttämättä edes tiedä mitään. Kyllä joku olisi jo puhunut.

"Jos kännyköitä jälitetään niin miksi ei ole ihmisiä löytynyt?"

Koska kännykkä on elektroninen laite, joka tietyin väliajoin "ottaa yhteyden" lähimpään linkkiasemaan. Sen avulla pystytään peilaamaan kännykän sijainti.

Ihminen taas on orgaaninen eläin jota ei voi tekniikan avulla peilata kun meissä ei ole mikrosiruja. Lämpökameralla helikopterista voi ihmistä etsiä, mutta pitää muistaa, että lämpökamera löytää alueelta kaikki ihmiset, sitä ei voi säätää etsimään pelkästään yhtä kadonnutta. Vainajaa taas ei voi lämpökameralla etsiä, sillä kuollessa ruumiinlämpö laskee nopeasti.

Jos etsitään kadonnutta jäljittämällä kännykkää, niin ei se vielä tarkoita, että ihminen olisi välttämättä kännykkänsä kanssa samassa paikassa.

Mistäs muuten tiedämme vaikka poliisi olisikin löytänyt Raisan kännykän? Tutkinnallisista syistä ei kaikkia yksityiskohtia aina kannata julkistaa. Se ei ole järkevää, sillä jos kyseessä on henkirikos ei tekijälle kannata viestittää mitä kaikkea tiedetään. Joskus poliisi antaa julkisuuteen myös väärää tietoa hämäysmielessä. Kiinnitetään yleisön (ja mahdollisten rikollisten) huomio ihan toisaalle kuin missä varsinaiset tutkimukset ovat käynnissä.

• Mansesta nääs
        Moonika kirjoitti:

Niin olen kuullut noista kännyköistä samaa, että ne voitaisiin jäljittää niin kauan kuin akku olisi paikallaan. Mutta no sen olen vain täältä kuullut, että ei välttämättä pidä paikkaansa.

Itse olen Tamperelainen ja olen hyvin kiinnostunut jutusta. Ihmeellistä on kuitenkin se, että kaikki eivät edes täällä tiedä kuka on Raisa Räisänen, kun olen esitellyt innostuneena heille teorioitani tästä mysteeristä.

Mietinnpä myös tässä yksi päivä, että voitaisiinkohan jollain adressilla vaikuttaaa siihen, että saataisiin uusi ruuumiskoira tutkinta johonkin näihin Tampereen järviin.

• myyyrä
        Mansesta nääs kirjoitti:

Niin olen kuullut noista kännyköistä samaa, että ne voitaisiin jäljittää niin kauan kuin akku olisi paikallaan. Mutta no sen olen vain täältä kuullut, että ei välttämättä pidä paikkaansa.

Itse olen Tamperelainen ja olen hyvin kiinnostunut jutusta. Ihmeellistä on kuitenkin se, että kaikki eivät edes täällä tiedä kuka on Raisa Räisänen, kun olen esitellyt innostuneena heille teorioitani tästä mysteeristä.

Mietinnpä myös tässä yksi päivä, että voitaisiinkohan jollain adressilla vaikuttaaa siihen, että saataisiin uusi ruuumiskoira tutkinta johonkin näihin Tampereen järviin.

muistan lukeneeni myös,että raisan kännykkä hiljeni samana la-iltana kun hän katosi,mutta muutamia päiviä myöhemmin toimittajan soittaessa siihen,se hälytti ja meni sitten vastaajaan!

Eli näin ollen,jonkun on täytynyt titeää raisan kännykän pin-koodi,jos puhelin on avattu uudelleen!!!Olisiko raisa ollut itse silloin vielä hengissä ja avanuut itse puhelimen vai kuka muu?joku joka on saanut tietää pin-koodin.

• Moonika
        Mansesta nääs kirjoitti:

Olen itse miettinyt aivan samaa. Ja armeijan väki kaikki käyttöön, haravoimaan ruumiskoirineen koko Tampereen alue ja vapaaehtoiset kaikki mukaan. Kyllä luulis jotain ilmenevän ja jos ei niin oltas ainakin jotian tehty ja kaikki työttömät etsintöihin mukaan kanssa.

• Moonika
        myyyrä kirjoitti:

muistan lukeneeni myös,että raisan kännykkä hiljeni samana la-iltana kun hän katosi,mutta muutamia päiviä myöhemmin toimittajan soittaessa siihen,se hälytti ja meni sitten vastaajaan!

Eli näin ollen,jonkun on täytynyt titeää raisan kännykän pin-koodi,jos puhelin on avattu uudelleen!!!Olisiko raisa ollut itse silloin vielä hengissä ja avanuut itse puhelimen vai kuka muu?joku joka on saanut tietää pin-koodin.

Niin ja kaverein tai kavereiden täytyy olla aika kylmäpäisiä, että on/ovat näin monta vuotta pitäneet asian omassa mielessään, jos ovat itsekkään enää hengissä.

Kandeis jokaisen joka tietää tai muistaa tapauksen,miettiä mitä juuri hänen läheisensä, tuttavansa, kaverinsa on tehnyt silloin ja missä liikkunut ja kuinka on käyttäytynyt niihin aikoihin tapahtuman jälkeen.

Onhan näitä reissumiehiäkin ja muita nuoria jotka käyvät kotikaupunkiansa pidemällä "kalassa".

• joku keskustelijahan vaan
        Moonika kirjoitti:

Olen itse miettinyt aivan samaa. Ja armeijan väki kaikki käyttöön, haravoimaan ruumiskoirineen koko Tampereen alue ja vapaaehtoiset kaikki mukaan. Kyllä luulis jotain ilmenevän ja jos ei niin oltas ainakin jotian tehty ja kaikki työttömät etsintöihin mukaan kanssa.

Onko siis Alibi järjestämässä jotain uutta naarausta Näsijärveen? Jostain tälläinenkin korviini kantautunut.

Mutta mielestäni Pyhäjärvi pitäisi laittaa tutkintaan. Pyhäjärvi laineet meinaan lipovat Pirkkalan rantoja ja juuri sinnehän Raisan piti bileisiin päästä.

• koluamiset...
        joku keskustelijahan vaan kirjoitti:

Onko siis Alibi järjestämässä jotain uutta naarausta Näsijärveen? Jostain tälläinenkin korviini kantautunut.

Mutta mielestäni Pyhäjärvi pitäisi laittaa tutkintaan. Pyhäjärvi laineet meinaan lipovat Pirkkalan rantoja ja juuri sinnehän Raisan piti bileisiin päästä.

koirien kanssa silloin aikoinaan oli aivan täysin tyhjän kanssa sillä jossakin lehdessä tai ohjelmassa oli että vain ne kohdat tutkittiin joissa Raisa mahdollisesti voisi olla...eli näiden oletettujen kulkureittien varrelta...ja jos kyseessä on henkirikos eikä esim tapaturmainen hukkuminen tai itsari niin surmaaja tuskin viskaa ruumista mihinkään sillan kupeeseen tai kävelytien varrella virtaavaan jokeen jossa ei ole mitään järkeä...ja siinä on tietysti suuri riski että joku sivullinen näkee toimituksen...eiköhän se ole viskannut ruumiin ehkä painojen kanssa jonnekin paljon kauemmas...ehkä keskelle näsijärveä?

Tammerkoskihan on muistaakseni aika perusteellisesti koluttu eikä sieltä löytynyt ruumiita mutta mites on muiden vesistöjen laita?
        Muitakin mahdollisuuksia ruumiin lopulliseen hävitykseen toki on...
        Upotettu suohon...poltettu...haudattu maahan...aika vaikeahan ruumista on silloin löytää jos ei tekijä/tekijät lavertele itse poliisille tai jos ei silminnäkijöitä tai muita vihjeitä ole...

• Moonika kirjoitti:

Niin ja kaverein tai kavereiden täytyy olla aika kylmäpäisiä, että on/ovat näin monta vuotta pitäneet asian omassa mielessään, jos ovat itsekkään enää hengissä.

Kandeis jokaisen joka tietää tai muistaa tapauksen,miettiä mitä juuri hänen läheisensä, tuttavansa, kaverinsa on tehnyt silloin ja missä liikkunut ja kuinka on käyttäytynyt niihin aikoihin tapahtuman jälkeen.

Onhan näitä reissumiehiäkin ja muita nuoria jotka käyvät kotikaupunkiansa pidemällä "kalassa".

"Niin ja kaverein tai kavereiden täytyy olla aika kylmäpäisiä, että on/ovat näin monta vuotta pitäneet asian omassa mielessään, jos ovat itsekkään enää hengissä."

Tuskinpa ovat ainakaan kuolleet, sillä jos Raisan kaveripiiristä olisi joku kuollut tai kadonnut, niin johan siitä olisi lööpit revitty. Jos kaveripiiristä joku tietää jotain, niin todennäköisesti vain yksi, sillä mitä useampi salaisuuden jakaa, niin sitä todennäköisemmin se leviää. Jonkun omatunto kolkuttaa aina.

• myyyrä kirjoitti:

"päiviä myöhemmin toimittajan soittaessa siihen,se hälytti ja meni sitten vastaajaan!"

Elikä puhelimen sijainti juuri sillä hetkellä jolloin se soi pitäisi olla jäljitettävissä. Uskon, että poliisi tietää missä alueella puhelin silloin soi. Sitä en tiedä miten tarkasti puhelimen sijainnin pystyy jäljittämään, mutta ainakin sen, minkä linkin alueella se oli silloin.

• Moonika kirjoitti:

...armeijalla olla montaa ruumiskoiraa. Yksityishenkilöhän senkin ruumiskoiran omistaa, jota poliisi käyttää.

• Moonika
        j.ellroy kirjoitti:

...armeijalla olla montaa ruumiskoiraa. Yksityishenkilöhän senkin ruumiskoiran omistaa, jota poliisi käyttää.

Kuinkahn kallista on kouluttaa ruumiskoiria? Jos ei kallista niin ainakin varmaan vaivalloista, kun ei niitä ole enempää.Harmi sinänsä.

• nii justiinsa
        j.ellroy kirjoitti:

"Niin ja kaverein tai kavereiden täytyy olla aika kylmäpäisiä, että on/ovat näin monta vuotta pitäneet asian omassa mielessään, jos ovat itsekkään enää hengissä."

Tuskinpa ovat ainakaan kuolleet, sillä jos Raisan kaveripiiristä olisi joku kuollut tai kadonnut, niin johan siitä olisi lööpit revitty. Jos kaveripiiristä joku tietää jotain, niin todennäköisesti vain yksi, sillä mitä useampi salaisuuden jakaa, niin sitä todennäköisemmin se leviää. Jonkun omatunto kolkuttaa aina.

Ei se välttämättä aina vain yksi ole. Sillä mitä enemmän porukkaa mukana jutussa, sitä parempi keksiä kytille peitetarina ja antaa kaikille alibit.

• väliä on
        joku keskustelijahan vaan kirjoitti:

pileet,jonne raisan kaveri lähti,oli pirkkalassa,mutta raisa EI HALUNNUT lähteä mukaan sinne,eikä siksi lähtenyt!Raisa olisi ilmeisesti halunnut tavata poikaystävänsä,ja ei sen vuoksi lähtenyt mukaan,pojan piti tulla kaupunkiin puolen yön aikoihin,mutta ei syystä tai toisesta tullutkaan.Sittenhän Raisa jo katosi.En nyt tässä yritä mustamaalata poikaa:poliisi on tarkoin tutkinut hänen liikkeensä.Poika oli silloin Kangasalla mummonsa luona korjaamassa autoaan.Täm luin joskus iltasanomista,oisko ollu tän vuoden toukokuussa.

• no jaahas
        väliä on kirjoitti:

pileet,jonne raisan kaveri lähti,oli pirkkalassa,mutta raisa EI HALUNNUT lähteä mukaan sinne,eikä siksi lähtenyt!Raisa olisi ilmeisesti halunnut tavata poikaystävänsä,ja ei sen vuoksi lähtenyt mukaan,pojan piti tulla kaupunkiin puolen yön aikoihin,mutta ei syystä tai toisesta tullutkaan.Sittenhän Raisa jo katosi.En nyt tässä yritä mustamaalata poikaa:poliisi on tarkoin tutkinut hänen liikkeensä.Poika oli silloin Kangasalla mummonsa luona korjaamassa autoaan.Täm luin joskus iltasanomista,oisko ollu tän vuoden toukokuussa.

Mutta kadonneet ohjelmassa ainakin sanottiin, että Raisa etsi kyytiä kotibileisiin Pirkkalaan.

• ed..
        no jaahas kirjoitti:

Mutta kadonneet ohjelmassa ainakin sanottiin, että Raisa etsi kyytiä kotibileisiin Pirkkalaan.

mä luin iltasanomista ettei raisa ois halunnu mukaan pileisiin,että se ois kyllä mahtunu kavereidensa autoon,muttei halunnu mennä.Sitten se sen kaveri antoi raisalle 20 mk,ja kehoitti menemään takas Casablanca-baariin.Mut voiskohan olla niin,ettei raisa sit saanu poikaystäväänsä kiinni ja päättikin että haluu mennä pirkkalaan pileisiin sittenkin ja sit rupes ettiin kyytiä..?näinhän vois olla.Ja sit eksyi väärään kyytiin,

Sittenhän Raisasta oli se havainto Koskipuistossa ja jonkun vähän vanhemman naisen seurassa noin klo24,mutta eihän se oo varmaa oliko se oikeesti raisa,tai jos joku on halunnu johdattaa poliisia harhaan..Iltasanomissa sanottiin myös,että oli havainto raisasta kävelemässä aamuyöstä lapinniemen siltaa pitkin,mutta poliisi piti tätä erittäin epätodennäköisenä.

• nohnoh
        ed.. kirjoitti:

mä luin iltasanomista ettei raisa ois halunnu mukaan pileisiin,että se ois kyllä mahtunu kavereidensa autoon,muttei halunnu mennä.Sitten se sen kaveri antoi raisalle 20 mk,ja kehoitti menemään takas Casablanca-baariin.Mut voiskohan olla niin,ettei raisa sit saanu poikaystäväänsä kiinni ja päättikin että haluu mennä pirkkalaan pileisiin sittenkin ja sit rupes ettiin kyytiä..?näinhän vois olla.Ja sit eksyi väärään kyytiin,

Sittenhän Raisasta oli se havainto Koskipuistossa ja jonkun vähän vanhemman naisen seurassa noin klo24,mutta eihän se oo varmaa oliko se oikeesti raisa,tai jos joku on halunnu johdattaa poliisia harhaan..Iltasanomissa sanottiin myös,että oli havainto raisasta kävelemässä aamuyöstä lapinniemen siltaa pitkin,mutta poliisi piti tätä erittäin epätodennäköisenä.

no en mene sanomaan mitää mutta katsokaa vaika sieltä kadonneet ohjelman kotisivuilta.

• nii justiinsa kirjoitti:

Ei se välttämättä aina vain yksi ole. Sillä mitä enemmän porukkaa mukana jutussa, sitä parempi keksiä kytille peitetarina ja antaa kaikille alibit.

...mutta yleensä tuollaisia ryhmäsalaisuuksia on vain elokuvissa.

Mutta jos kyse tosiaan on tuollaisesta, niin epäilen, että jossakin vaiheessa se kyllä repeää. Kaveripiiristä nimittäin ei voi löytyä kovin montaa psykopaattia, joka kestäisi syyllisyyden ja paineet.

Ennemmin tai myöhemmin joku murtuu.

• Moonika kirjoitti:

Kuinkahn kallista on kouluttaa ruumiskoiria? Jos ei kallista niin ainakin varmaan vaivalloista, kun ei niitä ole enempää.Harmi sinänsä.

Luulisi, että ainakin osan poliisikoirista voisi kouluttaa ruumiskoiriksi.

En nyt ole ihan varma, mutta muistelisin jostain lukeneeni, että joillakin poliisikoirilla olisi koulutus menossa. Ainakin sellaista oli suunnitteilla jossakin vaiheessa. En ole varma.

• ed.. kirjoitti:

Raisa oli illan aikana ollut puhelinyhteydessä niihin kotibileisiin. Bileissä ollut kaveri oli kysellyt tuleeko Raisa, mutta Raisa oli sanonut, ettei ole tulossa.

Mutta eihän sitä tiedä, että muuttiko Raisa illan aikana mieltänsä. On täysin mahdollista, että hän oli menossa kohti kotibileitä tai sitten ei. Mutta varmaa tietoa ei ole myöskään siitä, että Raisa olisi Tampereen keskustasta lähtenyt päämääränään ne kotibileet. Voidaan vain arvuutella minne hän oli menossa tai oliko hänellä edes mitään päämäärää.

• Moonika
        kahvitar kirjoitti:

Raisa oli illan aikana ollut puhelinyhteydessä niihin kotibileisiin. Bileissä ollut kaveri oli kysellyt tuleeko Raisa, mutta Raisa oli sanonut, ettei ole tulossa.

Mutta eihän sitä tiedä, että muuttiko Raisa illan aikana mieltänsä. On täysin mahdollista, että hän oli menossa kohti kotibileitä tai sitten ei. Mutta varmaa tietoa ei ole myöskään siitä, että Raisa olisi Tampereen keskustasta lähtenyt päämääränään ne kotibileet. Voidaan vain arvuutella minne hän oli menossa tai oliko hänellä edes mitään päämäärää.

siltä, että se ystävä, kenen kanssa Raisa oli ravintolassa, tietää enemmän kuin myöntää. Jos Raisa on ollut yhteydessä kotibileisiin niin tapaukseen voi ratkaisevasti liittyä myös siellä olevat henkilöt tai henkilö.
        Juttu voi olla hyvinkin yksinkertainen, mutta näyttö puuttuu.

• ed.. kirjoitti:

Siitähän on koko ajan puhuttu mediassa ja myöskin tuossa kadonneet ohjelmassa.
        Tuolloin katomamisiltana Raisan tarkoituksena oli mennä kotibileisiin mutta kaverin autoon ei mahtunut joten tyttö jäi sokoksen eteen odottamaan kavereitaan jotta nämä hakisivat hänet bileisiin.Kun kaverit tulivat muutaman tunnin kuluttua takaisin ei tyttöä näkynyt missään.He olettivat,että hän on lähtenyt kotiin.Ainakin näin on lehdissä kirjoitettu.

• Moonika
        Leena kirjoitti:

Siitähän on koko ajan puhuttu mediassa ja myöskin tuossa kadonneet ohjelmassa.
        Tuolloin katomamisiltana Raisan tarkoituksena oli mennä kotibileisiin mutta kaverin autoon ei mahtunut joten tyttö jäi sokoksen eteen odottamaan kavereitaan jotta nämä hakisivat hänet bileisiin.Kun kaverit tulivat muutaman tunnin kuluttua takaisin ei tyttöä näkynyt missään.He olettivat,että hän on lähtenyt kotiin.Ainakin näin on lehdissä kirjoitettu.

Siis aika pitkä odotus ollut Raisalla sokkarin edessä, kaksi tuntia, huh. Kuka todistaa sen, että Raisa ei mahtunut kyytiin ja jäi odottamaan, että hänet sokkarin edestä haetaan?
        Mielestäni tuo on sepitetty, ilm. sepittäjät tietävät mihin Raisa on joutunut. Ja kun poliisilla ei ole näyttöä niin heille voi sepittää mitä vain. Jos sokkarilla olis ollu valvontakamerat silloin niin siinä näkyisi jäikö Raisa odottamaan sokkarin eteen vai ei ja mihin kyytiin lähti, kun varmaa on, että johonkin kulkuneuvoon on mennyt.

En usko ollenkaan, että joku odottelisi kaksi tuntia vähissä vaatteissa kylmässä syksyillassa.
        En pysty myöskään uskomaan siihen, että kyytiin ei olisi mahtunut, jos ystäviä ollaan ja yhdessä illanviettoon on lähdetty niin ei siinä kaveria jätetä, ei varmasti. Jos tätä Raisan ystävää ja sitä kuskia hiillostaisi oikein kovasti niin kyllä alkaisi kielen kannat laulamaan.

• Minä~
        j.ellroy kirjoitti:

Luulisi, että ainakin osan poliisikoirista voisi kouluttaa ruumiskoiriksi.

En nyt ole ihan varma, mutta muistelisin jostain lukeneeni, että joillakin poliisikoirilla olisi koulutus menossa. Ainakin sellaista oli suunnitteilla jossakin vaiheessa. En ole varma.

Kerätkää adressi (siis rahaa) ja maksakaa sille ruumiskoiran omistajalle, että hän lähtisi koiransa kanssa etsimään,.

• Moonika kirjoitti:

Siis aika pitkä odotus ollut Raisalla sokkarin edessä, kaksi tuntia, huh. Kuka todistaa sen, että Raisa ei mahtunut kyytiin ja jäi odottamaan, että hänet sokkarin edestä haetaan?
        Mielestäni tuo on sepitetty, ilm. sepittäjät tietävät mihin Raisa on joutunut. Ja kun poliisilla ei ole näyttöä niin heille voi sepittää mitä vain. Jos sokkarilla olis ollu valvontakamerat silloin niin siinä näkyisi jäikö Raisa odottamaan sokkarin eteen vai ei ja mihin kyytiin lähti, kun varmaa on, että johonkin kulkuneuvoon on mennyt.

En usko ollenkaan, että joku odottelisi kaksi tuntia vähissä vaatteissa kylmässä syksyillassa.
        En pysty myöskään uskomaan siihen, että kyytiin ei olisi mahtunut, jos ystäviä ollaan ja yhdessä illanviettoon on lähdetty niin ei siinä kaveria jätetä, ei varmasti. Jos tätä Raisan ystävää ja sitä kuskia hiillostaisi oikein kovasti niin kyllä alkaisi kielen kannat laulamaan.

Siis tyyppi jonka kanssa Raisa tanssi katoamisiltana hänethän poliisi kuulusteli ainakin näin muistan lehdistä lukeneeni.Mieshän oli lähtenyt heti illanvieton jälkeen takaisin inttiin.Tuosta ajasta jonka raisa odotti sokoksen edestä en ole siitä varma mutta näin muistelisin,että asiasta on kirjoiteltu.Voihan sitä tuolta Aamulehden arkistosta käydä varmistamassa.

• ilmoittelen kyllä
        Leena kirjoitti:

Siis tyyppi jonka kanssa Raisa tanssi katoamisiltana hänethän poliisi kuulusteli ainakin näin muistan lehdistä lukeneeni.Mieshän oli lähtenyt heti illanvieton jälkeen takaisin inttiin.Tuosta ajasta jonka raisa odotti sokoksen edestä en ole siitä varma mutta näin muistelisin,että asiasta on kirjoiteltu.Voihan sitä tuolta Aamulehden arkistosta käydä varmistamassa.

Joo olen itsekin tamperelainen ja olen tässä suunniltellut joulunjälkeen mennä katsomaan noita vanhoja aamulehtiä pääkirjastosta. Yritän sitten parhaani mukaan kertoa täällä kaiken mitä sain selville :)

• Moonika
        ilmoittelen kyllä kirjoitti:

Joo olen itsekin tamperelainen ja olen tässä suunniltellut joulunjälkeen mennä katsomaan noita vanhoja aamulehtiä pääkirjastosta. Yritän sitten parhaani mukaan kertoa täällä kaiken mitä sain selville :)

Odottelen mielenkiinnolla mitä löydät.

• Moonika kirjoitti:

Odottelen mielenkiinnolla mitä löydät.

sieltä löytää nopeitten.Tosin siitäkin lystistä pitää maksaa ja täytyy olla tunnukset palveluun!

• Moonika
        Leena kirjoitti:

sieltä löytää nopeitten.Tosin siitäkin lystistä pitää maksaa ja täytyy olla tunnukset palveluun!

Tulkaa tästä aiheesta puhumaan kadonneet palstalle.

• Moonika kirjoitti:

Tulkaa tästä aiheesta puhumaan kadonneet palstalle.

voisikohan tämän viestiketjun siirtää tuonne "kadonneet" palstalle?Sillä olisi siellä enemmän virkaa...

• henn-nna

Katsoin kadonneet sarjan ja siinä sanottiin et sitä tutkitaan edelleen. Raisasta ei oo löydetty mitään erikoista edelleenkään. :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe