G:kissansa menettäneille

kissafani_

Itselläni on 14 vuotias kissavanhus, joka on ollut ensimmäinen oma kissani...pikkuhiljaa tulee pelottava ajatus kissani kuolemasta. joten tein tässä nyt sitten vähän galluppia,vastatkaa ne joilta on kuollu kissa(oja..)

1.kisun nimi?
2.minkä ikäisenä meni kissojen taivaaseen?
3.kuoliko kissasi vanhuuten,sairauteen,tapaturmassa/lopetettiinko,miksi...??
4.mihin paikkaan kissasi kuoli?
5.olitko näkemässä kuoleman?
6.hautasitko kissasi johonkin vai??
7.kauan n. kesti että pääsit suuremmasta surusta yli, otitko kenties uuden kissan?

8

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ocku

1. Nöpö
      2. 17v
      3. vanhuuteen
      4. eläinlääkäriin
      5. kyllä
      6. kotipihaan
      7. puolivuotta / otettiin uusi kissa

• ...

1.kisun nimi?
      Santtu.
      13v.
      Vanhuuteen.
      Ei tietoa, meni jonnekin rauhassa kuolemaan.
      En.
      En.
      7.kauan n. kesti että pääsit suuremmasta surusta yli, otitko kenties uuden kissan?
      Uuden kissan otin noin puolenvuoden päästä.

• CatMama

1.kisun nimi?
      Nelli

12 ja puoli vuotiaana.

3.kuoliko kissasi vanhuuten,sairauteen,tapaturmassa/lopetettiinko,
      miksi...??
      Ilmeisesti munuaiset pettivät, kramppasi eläinlääkärin pöydällä ja jouduttiin nukuttamaan ikiuneen.

Ks. edellinen vastaus.

Minä en mutta puolisoni näki.

Polttohaudataan tällä viikolla.

Ei ole vielä tietoakaan surusta yli pääsemisestä, mietimme vain, helpottaako tuska koskaan. Meillä on vielä kaksi kissaa mutta päätimme, ettemme enää ota lisää lemmikkejä, niin kovaa se perheenjäsenen menettäminen sattuu.

• Jenxi

1. Atte

2. 14-vuotiaana

3. Atte lopetettiin vaikean munuaisten vajaatoiminnan vuoksi ja luonnollinen kuolema oli enää tuntien päässä. Kissan kärsimykset olivat kovat ja se sattuu pahasti kun muistan kuin kipeä Atte oli kuollessaan.

4. illalla päivystävän eläinlääkärin toimenpidepöydällä Atte hengitti ja sydän löi viimeistä kertaa.

5. Olin näkemässä kuoleman. Se oli rauhallinen eutanasia.

6. Hautasin.

7. Pääsin kyllä yli, mutta en muista kuin kauan se kesti. Asiaa helpotti tietynlainen etääntyminen Atesta koska kissa asui veljeni luona. Silti kissa ei ollut yhtään vähemmän rakkaampi kuin nykyisenikään.

-----------------------------------------------
      1.Riku

2. 14 vuotiaana

3. Riku lopetettiin vaikean sydänvian vuoksi. Sydänvika oireili jo niin paljon, että oli armeliaampaa päästää kissa lepoon. Riku oli silti viimeisenäkin päivänään eloisa ja söi hyvin. Nestettä oli jo alkanut tosin kerääntyä keuhkoihin.

4. Eläinlääkärin toimenpidepöydälle illalla päivystysaikaan.

5. Olin Rikun kanssa kun eutanasia annettiin. Rauhallinen kuolema, kuin nukahtaminen vain (kuten Atenkin tapauksessa).

6. Hautasin. Heti Aten viereen.

7. Riku lähti vain pari viikkoa sitten. Vielä sattuu vaikka tästäkin kissasta olin erkaantunut hieman sen vuoksi, että se asui veljelläni.

Lisäksi kun olin varhaisessa teini-iässä, meillä oli ensimmäinen kissamme joka lopetettiin. Syitä oli monia (mm. jonkin asteinen agressiivisuus, sisäsiisteettömyys) ja koska olin sen verran nuori vielä, en mahtanut asialle mitään. Se hiertää minua vielä 14 vuodenkin jälkeen ja en halua puhua siitä.. :(

• ...kisut

1. Mun eka kissani oli nimeltään Misu,sen pentuja Mikki ja Katti.Viimeksi oli Miska.
      2-3. Misu(5v.?)en muista tarkkaan kun olin silloin lapsi mut se "hävisi" koska se oli tyttökissa eikä siihen maailmanaikaan kissoille tehty sterilointeja...sillä oli pari pentuetta joista eräässä oli pieni ja heiveröinen pentu, Mikki, joka jäi meille kun kukaan ei huolinut. Se vaan jotenkin kuoli varmaan vuoden vanhana, kun oli aika heikkokuntoinen jo syntyessään. Eräs pennuista sai lopulta nimekseen Katti, olin kehittänyt sille tosi hienon nimen omasta mielestäni mut kukaan ei jaksanut kutsua sitä niin pitkällä nimellä vaan lopulta siitä tuli Katti kaikessa yksinkertaisuudessaan. Se eli 11 v.ja kuoli kivuliaasti kun oli tod.näk.syönyt myrkkyä :( mutta oli iso, terve, kiltti ja upea kisu siihen asti. Sitten tuli Miska joka eli 19 v. ja kuoli kun munuaisiin tuli vikaa. Vietiin viimein eläinlääkäriin saamaan piikki kun kärsi niin kovasti eikä ollut toivoa paranemisesta.
      4. Ekaa en tiedä, Mikki kuoli kotiin, löytyi vaan eräänä aamuna kuolleena, Katti kuoli kotiin, samoin Miska joka tosin taisi kuolla jo kotimatkalla autossa.
      5. Olin kotona kun tuo Mikki löytyi, muiden kohdalla en ollut ja viimeisen kisun lääkärireissulle en pystynyt lähtemään. Se oli liian vaikea pala.
      6. Kaikki(paitsi siis Misu)on haudattu oman puutarhamme puun juurelle.
      7. Noiden lapsuudessa olleiden kissojen kohdalla suru oli helpompi kestää ja meni nopeammin ohi koska lapsena on luullakseni helpompi toipua ja olihan siinä jo useampi kissa yhtä aikaa. Katin kohdalla suru oli valtava jo siitäkin syystä että mulla oli oma poika joka myös suri ystäväänsä. Myös tuon viimeisen kamun kohdalla oli valtavan vaikea päästä yli. Silloin oli jo yhteistä matkaa kuljettu tosi pitkään ja toinen lapseni sanoikin että kun "se on aina ollut", siis saman ikäinen kuin hän itse. Siitä on nyt pari vuotta ja nyt en enää avaa ovea varoen että kissa olisi sen takana, mut pitkään meni. Uskon että surua siinä tilanteessa helpottaisi uuden kissan hankkiminen.

• kuoli 10-vuotiaana syöpään siitä on tosin jo aikaa olin silloin 6-vuotias.Mökille on tuhkat haudattu.

• ....

1. Mussu
      2. 1-vuotiaana
      3. sairauksia oli (sisäsiittoinen) ja pieni onnettomuus, joten kissalle armollista lopettaa
      4. eläinlääkärin pöydällä. Mun mies sitä silitteli samalla ja jutteli.
      5. Odotushuoneen puolella
      6. Vanhempieni pihalle
      7. 3-4 päivää, että en saanut enää itkukohtauksia, mutta suren edelleen, vähitellen helpottaa. (tapahtuneesta 3kuukautta) päivittäin kisuli on mielessä, mutta onneksi uusi hyvin kotiutunut kissamme on kova seuraneiti.

• Miss Kiss

1.kisun nimi?
      Mirri

13-vee

Mirrillä oli munuaisvika, se lopetettiin

Eläinlääkärin pöytä

En
      Kotipihaan, puun juurelle

Noin 1kk, otin uuden kissan 2 vuoden kuluttua Mirrin kuolemasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe