kissan aggressiivisuus

miu***

Mulla on 4v kollipoika. Kissa on isokokoinen painaa siis 9kg ja on todella lihaksikas ja vahva. Hän on aina ollut hyvin kiltti kissa ja ennemminkin arka kuin päällekäypä. Nyt on ilmennyt outoa käytöstä. Häneltä on kielletty makkariin tulo, ja ovi onkin aina sinne kiinni. Pari kertaa on käynyt niin että kun olen ollut menossa nukkumaan ja kävellyt kohti makuuhuonetta, on hän hyökännyt takaapäin kiinni jalkoihini. Silmät ovat mustana ja selvästi raivona. Kun tietysti puolustauduin ja suojelin itseäni käsin, hän hyppäsi korkealle ja yritti kurkkuuni, ei kuitenkaan osunut. Sain lopulta vesipullon käteeni ja sillä tilanne rauhoittui, koska inhoaa vettä. Selvästikin tuo raivo liittyy siihen kun menen nukkumaan ja hän ei saa tulla mukaan. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Miten mielestänne pitäsi menetellä ko. tilanteessa? Tulisiko minun alistaa kissani ja painaa maata vasten, jotta ymmärtää kuka talossa on herra? Kiitos jo etukäteen neuvoista.

13

1251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissaa yritä

      painaa lattiaan! Saat käsistäsi jauhelihaa parissa sekunnissa!

      Jätä nuo temput koiria varten. Kissalla kun on terävät kynnet eli pelkkä pään pitely ei lamaannuta kissaa.

    • voi...

      alistaa. Hyökkäysten takana on jotain, mahdollisesti kipuja jotka sen aiheuttaa, oletko tutkituttanut eläinlääkärillä kissaasi?
      Kissan vihaisuus usein kielii kivusta, jos kissasi on kovin paksu, se voi aiheuttaa monia kivuliaita ongelmia.

    • tutkituttaa

      kissa eläinlääkärissä. yleensä tuollainen käytös kertoo kivusta.

      • miu**

        tiedän kyllä sen jo et kissa täytyy tutkituttaa jos aggressiivisuus vielä jatkuu. Eli vastausta "vie kissa lääkäriin" en kaivannut. Tietysti vien kissan lääkäriin jos tuo ei lopu. Ajattelin nyt lähinnä sellaista että voiko olla joku psyykkinen tekijä mikä moisen käytöksen voi aiheuttaa? Ilmeisesti sitten kellään ei ole tietoa kissojen psyykkisistä ongelmista.


      • en huomannut
        miu** kirjoitti:

        tiedän kyllä sen jo et kissa täytyy tutkituttaa jos aggressiivisuus vielä jatkuu. Eli vastausta "vie kissa lääkäriin" en kaivannut. Tietysti vien kissan lääkäriin jos tuo ei lopu. Ajattelin nyt lähinnä sellaista että voiko olla joku psyykkinen tekijä mikä moisen käytöksen voi aiheuttaa? Ilmeisesti sitten kellään ei ole tietoa kissojen psyykkisistä ongelmista.

        viestissä kohtaa, missä kerrottiin, millaisia viestejä et kaivannut.

        psyykkisistä ongelmistakin voi kysyä eläinlääkäriltä. ja ensin on syytä pois sulkea fyysiset ongelmat, ennenkuin hulluksi lähtee "haukkumaan"..

        tai sitten vähän malttaa mieltä, josko tulisi miellyttäviä vastauksi, oikeita tai vääriä..


    • muu kuin.....

      lääkäri voi sua auttaa tai niin kisua. ja myös omaa käytöstä kisaa kohtaan pitää miettiä oliskohan siinä korjattavaa. kissat kun ovat niin itsenäisiä ja "ylpeitä". itsestään. olenpahan laittanut merkille että monesti vika tosiaan on tässä otuksessa kun ihminen. älä loukkaannu ei ollut henkilö kohtaista mutta kaikki ajatuttaa . pärjäile kissusi kanssa ja paljon huomion osoituksia kisulle.

    • kissasi aikaisemmin

      päässyt sinne makuuhuoneeneeseen? Ja miksi se kissa ei voisi tulla makuuhuoneeseen? Saattaahan se kissa tuntea itsensä hylätyksi kun ei pääse emännän/isännän viereen nukkumaan. Onko agressiivisuutta muissa tilanteissa? Jos ei niin, epäilisin hylätyksi tulemista: ihminen menee sinne nukkumaan ja kissa jää ulkopuolelle.

      • miu**

        Kissa ei pääse makuuhuoneeseen koska olen allerginen ja haluaisin ehkäistä allergiaa edes sillä ettei nukkuisi vieressä. Tosin joskus hellyn laskemaan kissan sinne, esim. aamulla kun vielä makoilen sängyssä ja hän naukuu sinne, mutten koskaan koko yöksi, koska saan helposti astma kohtauksen kun kissa nukkuu vieressä. Muissa tilanteissa ei ole aggressiivisuutta ilmennyt kuin tuossa. Tosiaan kyseessä saattaa olla hylätyksi tulemisen tunne. Olen miettinyt sitä miten voisin toimia toisin, esim. kiinnittää kissan huomion muualle kun olen menossa nukkumaan. Vaikkapa antamalla ruokaa juuri ennen kun menen, jotta hän kokisi että hänet kuitenkin juuri silloin huomioidaan.


      • miu** kirjoitti:

        Kissa ei pääse makuuhuoneeseen koska olen allerginen ja haluaisin ehkäistä allergiaa edes sillä ettei nukkuisi vieressä. Tosin joskus hellyn laskemaan kissan sinne, esim. aamulla kun vielä makoilen sängyssä ja hän naukuu sinne, mutten koskaan koko yöksi, koska saan helposti astma kohtauksen kun kissa nukkuu vieressä. Muissa tilanteissa ei ole aggressiivisuutta ilmennyt kuin tuossa. Tosiaan kyseessä saattaa olla hylätyksi tulemisen tunne. Olen miettinyt sitä miten voisin toimia toisin, esim. kiinnittää kissan huomion muualle kun olen menossa nukkumaan. Vaikkapa antamalla ruokaa juuri ennen kun menen, jotta hän kokisi että hänet kuitenkin juuri silloin huomioidaan.

        Miksi olet ottanut kissan jos olet allerginen?Tuntuu hitusen omituiselta...


      • Pentu..
        Leena kirjoitti:

        Miksi olet ottanut kissan jos olet allerginen?Tuntuu hitusen omituiselta...

        Ei siinä ole sinänsä mitään omituista. Meilläkin on kissa vaikka olemme molemmat allergisia ja hyvin pärjäämme. Allergia ei ole aina este ottaa kissaa, se vain asettaa tiettyjä vaatimuksia ja haasteita ja pitää nähdä vaivaa asunnon puhtaana pitämisessä jne. Ja monesti allergia vaivaa pahiten silloin kun kissa on makuuhuoneessa ja sängyssä. Ja itse en tiennyt olevani allerginen, ennenkuin kissan otimme, mies taas ei allergiastaan halunnut kertoa kun tahtoi kissaa niin kovaa. :)


      • Pentu.. kirjoitti:

        Ei siinä ole sinänsä mitään omituista. Meilläkin on kissa vaikka olemme molemmat allergisia ja hyvin pärjäämme. Allergia ei ole aina este ottaa kissaa, se vain asettaa tiettyjä vaatimuksia ja haasteita ja pitää nähdä vaivaa asunnon puhtaana pitämisessä jne. Ja monesti allergia vaivaa pahiten silloin kun kissa on makuuhuoneessa ja sängyssä. Ja itse en tiennyt olevani allerginen, ennenkuin kissan otimme, mies taas ei allergiastaan halunnut kertoa kun tahtoi kissaa niin kovaa. :)

        että joudut luopumaan kissastasi kun saat oikein pahan astma yms.kohtauksen ja joudut sairaalaan.Kannattaisi miettiä pari kertaa kun sen kissan hankkii.


      • riskiä
        Pentu.. kirjoitti:

        Ei siinä ole sinänsä mitään omituista. Meilläkin on kissa vaikka olemme molemmat allergisia ja hyvin pärjäämme. Allergia ei ole aina este ottaa kissaa, se vain asettaa tiettyjä vaatimuksia ja haasteita ja pitää nähdä vaivaa asunnon puhtaana pitämisessä jne. Ja monesti allergia vaivaa pahiten silloin kun kissa on makuuhuoneessa ja sängyssä. Ja itse en tiennyt olevani allerginen, ennenkuin kissan otimme, mies taas ei allergiastaan halunnut kertoa kun tahtoi kissaa niin kovaa. :)

        leikkiä omalla terveydellä, mutta omapahan on elämänne. Älkää vaan koskaan altistako allergista lastanne eläimille.


      • miu***
        riskiä kirjoitti:

        leikkiä omalla terveydellä, mutta omapahan on elämänne. Älkää vaan koskaan altistako allergista lastanne eläimille.

        En todellakaan ollut allerginen kissoille kun sen hankin. Allergia puhkesi vasta kun kissa oli n. kaksi vuotias. Miettikää vähän ennen kuin kirjoitatte mitä sylki suuhun tuo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe