Kissa kiusaa aamuyöstä

Pentu..

No joo tää nyt ei ole iso ongelma ja jos en olisi työssäkäyvä ihminen joka tarvitsee hyvät yöunet, niin pitäisin kissan huomionkipeyttä lähinnä hellyyttävänä.

Tilanne on kuitenkin se, että kissamme on oppinut nyt nukkumaan omalla nukkumapaikallaan suurimman osan yöstä. Sinne se menee aina illalla, ei tahdo jäädä sänkyyn kanssamme. Mutta jostain syystä sen sisäinen kello herättää aamuyöllä neljän aikaan jolloin kissa tassuttelee sänkyymme ja änkee MINUA kiusaamaan. Ei koskaan miestä, vaan aina minua. Kissa tahtoo tulla nukkumaan tyynylle mahdollisimman lähelle ja viime yönä se tuli suoraan kasvojen päälle nukkumaan kahdesti. Ymmärrän että kissa kaipaa läheisyyttä ja onhan se söpöä kun toinen siinä kehrää korvan juuressa, mutta kun samalla se tökkii ja puree kasvoja ja erityisesti nenää ja valtaa tyynyn kokonaan ja yritän aina nostaa kauemmas ja välillä mies nostaa sen omaan kainaloonsa mutta kissa tekee kaikkensa päästäkseen mua "paijaamaan". Se varmasti tahtoo vain hellyyttä ja jos tietäisin ettei aamulla tarviste nousta, niin pinna kestäisi, mutta nyt on aika raskasta jokaikinen yö neljän aikaan aloittaa se sama kiehnaus ja kissan veivaaminen puolelta toiselle. Jos käännän kissalle kyljen, se kiipeää yli tai tulee kaulan päälle makaamaan että näkee mun kasvot. Kainaloon se saattaa hetkeksi nukahtaa mutta jossain vaiheessa se kiehnaaminen taas alkaa.

Mikä tuohon auttaisi? Toistaiseksi kissan nostaminen lattialle tai jalkopäähän ei ole auttanut vaan sitkeästi se tulee takaisin.. Vesisuihkulla en tahdo kisua rangaista koska sehän vain tahtoo olla kiltti omalle mamilleen. Kissa ei metelöi, se ainoastaan kehrää ja pureskelee ja valtaa kaiken tilan. :) Joten pitäisi kai olla iloinen että on niin ihmisystävällinen kisu, mutta nyt on jo monta viikkoa tullut nukuttua huonosti kun kissa pitää omaa hellyysshowtaan.. :/

9

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu...

samaa tapahtuu meillä, jokaikinen aamuyö. Kaks aikuista kissaa kyllä nukkuu melkein koko yön, mut tää pentu on jostain oppinu riehumaan aamuyöllä, joka aamu tasan neljä alkaa show. Ja meno ei oo mitenkää hiljaista, vaan kaikki maholliset roinat kannetaan sängynalle ja niitä sitte rymyytetään ees sun taas, ettei varmasti nuku koko talossa kukaan! Mä oon vetäny tyynyä korville, etten kuulisi metakkaa. Välillä nukun välillä en, univelkaa alkaa olla jonkinverran jo. Isot kissat tunkee välillä kanssa tyynylle, mut ne jää siihen nukkumaan , mitä nyt vähän hiuksia maistelevat ja kehräävät. Empä osaa sanoa mikä tohon häirintään auttaisi, jos kattisi on pentu, se rauhottuu iän myötä. Syötä ja leikitä kissa illalla väsyksiin niin jospa se auttais.

• Jossukka

Eli täällä kanssa sama, yksivuotias kissa herää aina aamuyöstä riehumaan, ja kun itse herään siihen, en malta nukkua kun pelkään sen tekevn jotain pahoja tai satuttavan itseään jotenki! En tiedä mikä on kuitenki e on päivisinkin yksin,mutta en vain malta nukkua kun kuulen sen temmeltävän jossain, hyppii naamalleni, naamalta pois jne, ei se häiritse sinäänsä että hyppii sängylle, vaan sitten se että pelkään sen löytävän jotain mikä ei sovi sille.

• Jenxi

kokeillut täyttä reagoimattomuutta kun kisuliini tulee kehräileen ja puskemaan? Eli et puhu, et siirrä kissaa, et avaa silmiäsi tms, olet vain nukkuvinasi. Tiedän, että se voi olla vaikeaa etenkin kun kissan viikset kutittaa naamaa niin vietävästi :D

Itse olen saanut parhaimman tuloksen tuolla reagoimattomuudella, teeskentelen nukkuvaa. Kissa saattaa hetken istua rintakehän päällä tai muutaman kerran puskea kasvoihin kysyvästi, mutta en reagoi. Niinpä se hetken siinä vielä hurisee ja alkaa sitten nukkumaan.

Jos reagoin, kehräys yltyy työmaakoneen tasolle ja kunnon puskeminen alkaa. Itselläni on ollut kissoja useampi yksilö jo vajaa 20 vuotta joten olen aika tottunutkin tuollaiseen.. :) Kissat ovat pentuna kovastikin vaativampia kuin isompina. Yritähän vain suosiolla kestää nyt tämä pentuikä ja varhainen nuoruus, kyllä se kissa siitä tasoittuu ajan myötä.

• Pentu..

Viime yönä meni huomattavasti paremmin. Ensinnäkin luulen että kissa on ollut ärsyyntynyt kun meillä on palanut öisin ikkunoissa jouluvalot. Eikös kissat villiinny kun on hämärää ja rauhoittuvat kun on ihan pimeää? Nyt ainakin meni paljon paremmin kun sammutimme kaikki valot. Kyllä kissa taas tuli normaaliin aikaan sänkyyn mutta oli ihan rauhallinen ja halusi vain nukkua siinä vieressä, ei pahemmin järsinyt eikä tassutellut. Ja muutenkin yritin vain olla nukkuvinani niin kissa hoksasi että ei tosta nyt saa hellittelykaveria. Jossain vaiheessa jouduin nostamaan kissan jalkopäähän ja sinne se jäi sitten ja meni lopulta takaisin omalle paikalleen. Halleluja, ensimmäinen suht hyvin nukuttu yö pitkiin aikoihin! =)

• Oma kissani teki tuota samaa aikoinaan!Ei siihen ole oikein mitään täsmä keinoa.

• Kukeros

En tiedä, kuulostaako tylyltä, mutta meillä on makkarissa ovi, jonka usein suljen yöksi.

• Pentu..
        Kukeros kirjoitti:

En tiedä, kuulostaako tylyltä, mutta meillä on makkarissa ovi, jonka usein suljen yöksi.

Meillä ei valitettavasti ole makkarissa ovea kun on vanha talo ja vaikea teettää kunnon ovea kun oviaukko on standardia matalampi ja pienempi. Ennen meillä oli oven edessä vanerilevy jolla kissa oli suljettu olohuoneeseen mutta mun sydäntä raastoi joka ilta kun kissa jäi istumaan levyn taakse ja katsoi nappisilmillä että enkö mä voisi tulla tänä yönä teidän kaa? Ja aamulla se oli siellä taas odottamassa. Vaikka kissa toki nukkui sohvalla ihan hyvin koko yön, mutta kun se kasvoi isoksi niin pääsi hyppäämään levyn yli ja sen jälkeen katsoimme viisaimmaksi tehdä sille oman pedin makkariin ja siinä on oppinut hyvin nukkumaan, paitsi aamuyöstä.. :P

• Kukeros
        Pentu.. kirjoitti:

Meillä ei valitettavasti ole makkarissa ovea kun on vanha talo ja vaikea teettää kunnon ovea kun oviaukko on standardia matalampi ja pienempi. Ennen meillä oli oven edessä vanerilevy jolla kissa oli suljettu olohuoneeseen mutta mun sydäntä raastoi joka ilta kun kissa jäi istumaan levyn taakse ja katsoi nappisilmillä että enkö mä voisi tulla tänä yönä teidän kaa? Ja aamulla se oli siellä taas odottamassa. Vaikka kissa toki nukkui sohvalla ihan hyvin koko yön, mutta kun se kasvoi isoksi niin pääsi hyppäämään levyn yli ja sen jälkeen katsoimme viisaimmaksi tehdä sille oman pedin makkariin ja siinä on oppinut hyvin nukkumaan, paitsi aamuyöstä.. :P

Meillä on kolme kissaa, joten ne eivät varmaan tunne itseään yksinäisiksi, vaikka välillä jäävätkin oven taakse.

• Pentu..
        Kukeros kirjoitti:

Meillä on kolme kissaa, joten ne eivät varmaan tunne itseään yksinäisiksi, vaikka välillä jäävätkin oven taakse.

Meillä on vaan yksi kissa, turha ottaa kahta kissaa noin pieneen asuntoon vaan odotamme että pääsemme muuttamaan isompaan että voimme ottaa kisulle kaverin. Nyt meillä ollut kissan sisar hoidossa pari päivää ja no nyt tuntuu hankalalta kun ahtaassa kämpässä kaksi kissaa riehuu hillittömästi ja pyörii jaloissa. Yksi on ihan sopiva tuonne mutta ehkä jo syksyllä pääsemme omaan isompaan kotiin niin kisu saa leikkikaverin. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe