tänä vuonna

tuli taas

75 456 EUR maataloustukia minulle.
Hoitelen 70 naudan lypsykarjaa, tai enhän minä niitä hoitele, maataloustukien avulla olen palkannut kaksi työntekijää, jotka ne hoitavat. Itse nettoan varsinaiset maidonmyyntitulot omiin menoihini.

Jos tuet lakkaisivat, niin joutuisin itse töihin ja se ei olisi reilua. Joutuisin perheeni kanssa lopettamaan esim. matkustelun, joka on rakas harrastuksemme, kirjoitan tätäkin viestiä Thaimaasta, johon lähdimme joulun viettoon jo marraskuussa.

Jokatapauksessa hyvät joulut sinne suomeen ja muistakaapa maksaa tukiaiset tilillemme, jotta rahamme eivät täällä idässä pääse loppumaan.

Ja tämä ei sitten ole mikään provo, vaan elävää elämää. ;)

6

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 ..

      tuo verran tienaan viikossa ! et laske siitä mun vuosi tulot. heh heh

      • 30 ...

        sopivasta sit sulle tulee rahaa....


    • hupaja

      Älä hupaja paskaa. Todellisuudessa tukipotti olisi suurempi...

    • ääkköset

      Taitaa olla sulla firman läppäri mukana kun istut norsunluutornissa yhtiösi kustantamalla työajalla kirjoittelemassa provojasi. Thaimaan tietsikoissa ei ole skandinaavisia merkkejä yleensä. Hanki malaria, aids ja huku tsunamiin!

    • Sinulla pyyhkii varsin hyvin kun noin sujuu. Moni maatilaekonomisti olisi varsin kiinnostunut kuinka olet saanut hommat noin hyvin pyörimään. Muista maksaa lainojen lyhennykset ja ota huomioon poistojen osuus jos olet jollain muulla rahalla pykännyt pystyyn tuon systeemin.

    • parasta hommaa

      heti formulakuskin jälkeen..

      mikäs siinä ollessa olisi, jos ei tarvitte ostaa elukoille mitää ruokaa, ei koneinvestointeja tarvitte maksaa pankille, ei oo sähkö ja polttoaine kuluja, ei tarvitte ostella happoja ja muoveja, ja kaikki lainat on maksettu.

      vuosittain lannoiteet maksanee noin 20.000€, polttoinetta menee noin 7000€ edestä, sähköä ehkä noin 5000€, lainakulut mitä lienee, ehkä 15.000€? konekustannukset jotain 25.000-30,000€ tasolla, puolitiivisteet tuolle karjalle maksanee vuodessa 15.000€, siihen kivennäiset ja lääkintäkulut ja siemennyskulut? siemennys kulutkin on vuodessa 3000€ tasolla...

      ja jos 2x palkollista, niin ne kulut lienee juuri tuon maidon myntitulon tasoa. ja kun tuet menee 100% elukoitten pidosta johtuviin kuluihin, eikä piisaakkaan, ja maitotileillä saa nippanappa maksettua renkien palakat, niin millä rahalla sitä itte meinaa elää...

      Ihan mahdollinen tilanne, 2x loton päävoiton jälkeen. meinaan se ensimmäinen voitto menee suoraan pankille jolla saadaan torppa velaattomaksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe