75 456 EUR maataloustukia minulle.
Hoitelen 70 naudan lypsykarjaa, tai enhän minä niitä hoitele, maataloustukien avulla olen palkannut kaksi työntekijää, jotka ne hoitavat. Itse nettoan varsinaiset maidonmyyntitulot omiin menoihini.
Jos tuet lakkaisivat, niin joutuisin itse töihin ja se ei olisi reilua. Joutuisin perheeni kanssa lopettamaan esim. matkustelun, joka on rakas harrastuksemme, kirjoitan tätäkin viestiä Thaimaasta, johon lähdimme joulun viettoon jo marraskuussa.
Jokatapauksessa hyvät joulut sinne suomeen ja muistakaapa maksaa tukiaiset tilillemme, jotta rahamme eivät täällä idässä pääse loppumaan.
Ja tämä ei sitten ole mikään provo, vaan elävää elämää. ;)
tänä vuonna
6
921
Vastaukset
- 20 ..
tuo verran tienaan viikossa ! et laske siitä mun vuosi tulot. heh heh
- 30 ...
sopivasta sit sulle tulee rahaa....
- hupaja
Älä hupaja paskaa. Todellisuudessa tukipotti olisi suurempi...
- ääkköset
Taitaa olla sulla firman läppäri mukana kun istut norsunluutornissa yhtiösi kustantamalla työajalla kirjoittelemassa provojasi. Thaimaan tietsikoissa ei ole skandinaavisia merkkejä yleensä. Hanki malaria, aids ja huku tsunamiin!
Sinulla pyyhkii varsin hyvin kun noin sujuu. Moni maatilaekonomisti olisi varsin kiinnostunut kuinka olet saanut hommat noin hyvin pyörimään. Muista maksaa lainojen lyhennykset ja ota huomioon poistojen osuus jos olet jollain muulla rahalla pykännyt pystyyn tuon systeemin.
- parasta hommaa
heti formulakuskin jälkeen..
mikäs siinä ollessa olisi, jos ei tarvitte ostaa elukoille mitää ruokaa, ei koneinvestointeja tarvitte maksaa pankille, ei oo sähkö ja polttoaine kuluja, ei tarvitte ostella happoja ja muoveja, ja kaikki lainat on maksettu.
vuosittain lannoiteet maksanee noin 20.000€, polttoinetta menee noin 7000€ edestä, sähköä ehkä noin 5000€, lainakulut mitä lienee, ehkä 15.000€? konekustannukset jotain 25.000-30,000€ tasolla, puolitiivisteet tuolle karjalle maksanee vuodessa 15.000€, siihen kivennäiset ja lääkintäkulut ja siemennyskulut? siemennys kulutkin on vuodessa 3000€ tasolla...
ja jos 2x palkollista, niin ne kulut lienee juuri tuon maidon myntitulon tasoa. ja kun tuet menee 100% elukoitten pidosta johtuviin kuluihin, eikä piisaakkaan, ja maitotileillä saa nippanappa maksettua renkien palakat, niin millä rahalla sitä itte meinaa elää...
Ihan mahdollinen tilanne, 2x loton päävoiton jälkeen. meinaan se ensimmäinen voitto menee suoraan pankille jolla saadaan torppa velaattomaksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36537541Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s896366Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315320Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213798Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta662972Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi522549En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122124Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D582049Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182021Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4891949