1315€ / päivä karjankasvattajalle

Onko oikein?

Suomen viidenneksi suurimmat maataloustuet menevät Yleisradion selvityksen mukaan Kiuruvedelle.

Kiuruvetiselle karjankasvattajalle maksettiin vuonna 2004 tukea 480 000 euroa.

Selvityksen sata suurinta maataloustuen saajaa on julkistettu Ylen verkkosivuilla.

Radio Savon uutiset

25

3389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1/C

      On se ihan oikein että tuet menee sinne missä työtä tehdään. Luuletko että tuollainen iso karja pyhällä hengellä kasvaa? Siinä saa moni kaupunkilaisserkku euronsa tuostakin tulipotista välillisesti.

      Ottaisit edes pikkuisen selvää kuinka maatila toimii ennen kuin tulet esittämään taivastelujasi tuki-asioista.

      • Lande vai ei

        Kukaan ei koskaan ole rikastunut omalla työllään -
        ei tämäkään kaveri.


      • olet niin mahdottoman
        Lande vai ei kirjoitti:

        Kukaan ei koskaan ole rikastunut omalla työllään -
        ei tämäkään kaveri.

        kateellinen vai onko se sukuvika?


    • olla ne päivää kohti

      olevat menot, ei taida alkuunkaan riittää tuo summa, vaan joutuu maksamaan niistä tuotteista saaduista tuloista loput,
      Et taida ymmärtää kokonaisuutta mitä se on.

      • Lande vai ei

        En ymmärräkkään - eikä sitä ymmärrä muutkaan


      • ymmärtämättömyys
        Lande vai ei kirjoitti:

        En ymmärräkkään - eikä sitä ymmärrä muutkaan

        Joo, sen ymmärtämättömyyden kyllä huomaa


      • Lande vai ei
        ymmärtämättömyys kirjoitti:

        Joo, sen ymmärtämättömyyden kyllä huomaa

        Ymmärrän, että sinä ymmärrät, ettei muut ymmärrä - Ymmärsinkö taas oikein?

        Ymmärsitkö?


      • ghg
        Lande vai ei kirjoitti:

        Ymmärrän, että sinä ymmärrät, ettei muut ymmärrä - Ymmärsinkö taas oikein?

        Ymmärsitkö?

        kaikkien kannata yrittää ymmärtää asoita joista EI tiedä mitään.

        Ymmärrätkö?


      • Lande vai ei
        ghg kirjoitti:

        kaikkien kannata yrittää ymmärtää asoita joista EI tiedä mitään.

        Ymmärrätkö?

        Kirjoitan tämän nyt oikein hitaasti, että ymmärtäisit : Ole huoleti ..joku selittää sinulle vielä - dont worry- be happy


      • olekkaan syntyissään annettu
        Lande vai ei kirjoitti:

        En ymmärräkkään - eikä sitä ymmärrä muutkaan

        tarpeeksi, ja sen huomaa kyllä


      • ritarimusta
        Lande vai ei kirjoitti:

        Kirjoitan tämän nyt oikein hitaasti, että ymmärtäisit : Ole huoleti ..joku selittää sinulle vielä - dont worry- be happy

        Ei kaikkien kannata yrittää ymmärtää asioita joita ei ymmärrä.

        Ymmärrätkö?

        Älä huolehdi sinut hoidetaan,Henkistä tukea sinulle tarjoaa takuuvarmasti avohoito psykiatrisella.


      • Lande vai ei
        ritarimusta kirjoitti:

        Ei kaikkien kannata yrittää ymmärtää asioita joita ei ymmärrä.

        Ymmärrätkö?

        Älä huolehdi sinut hoidetaan,Henkistä tukea sinulle tarjoaa takuuvarmasti avohoito psykiatrisella.

        Ymmärrän... sinun ei kuitenkaan tarvitse ....lupaan kirjoittaa jatkossa oikein hitaasti niin pysyt kärryillä...


      • tässä naurua pidellään
        Lande vai ei kirjoitti:

        Ymmärrän... sinun ei kuitenkaan tarvitse ....lupaan kirjoittaa jatkossa oikein hitaasti niin pysyt kärryillä...

        noille jutuillesi..jatka tosi runoiluasi..


        Olethan pudonnut kyydistä jo aikoja sitten..


    • vasara karannut

      kauas kädestä? Aina kun mennään tarpeeksi suuriin yksiköihin alkaa liikevaihtokin olla suurta.Tyhminnät eivät enää hahmota mittasuhteita.Vähän samanlainen esimerkki :pienellä koululla on pieni budjetti,jonka tajuaa tyhmempikin.Sitten kun mennään jättikouluihin niin tottakai budjettikin on suurempi.Siinä taas tyhmemmät toteavat miten yhden koulun ylläpitäminen voimaksaa miljoonia euroja.Hahmottamiskykysi on vajavainen ?

      • Lande vai ei

        Mitä tarkoitat kirjoittamalla"tyhminnät"?

        Tuo muu juttusi on ihan kuin aikoinaan neuvostoliitosta:
        "Suuri maa - suuret toleranssit"

        Ellet ymmärrä lukemaasi niin voi voi...


    • työllistää

      Ei mene kaikki tuki isännälle, sillä hänellä on palkkalistoillaan muistaakseni runsas kymmenen työntekijää ja alihankkijat päälle.

      • myöskin karjatilallinen

        Idiootti!! Kyllä se isäntä silti on se joka ne tuet saa!!! Minullakin on kaksi henkeä karjaa hoitamassa ja kyllä minä olen se joka ne tuet saan. Palkan maksu on taas ihan eri asia.


      • puoli milliä
        myöskin karjatilallinen kirjoitti:

        Idiootti!! Kyllä se isäntä silti on se joka ne tuet saa!!! Minullakin on kaksi henkeä karjaa hoitamassa ja kyllä minä olen se joka ne tuet saan. Palkan maksu on taas ihan eri asia.

        tukea?


      • Nokian
        myöskin karjatilallinen kirjoitti:

        Idiootti!! Kyllä se isäntä silti on se joka ne tuet saa!!! Minullakin on kaksi henkeä karjaa hoitamassa ja kyllä minä olen se joka ne tuet saan. Palkan maksu on taas ihan eri asia.

        tilillekin varmaan jokunen maksusuorituskin. Ei kenenkään mieleen kuitenkaan taida juolahtaa, että ne ovat kokonaan pääjohtajan henkilökohtaista tuloa.


      • Landelta
        myöskin karjatilallinen kirjoitti:

        Idiootti!! Kyllä se isäntä silti on se joka ne tuet saa!!! Minullakin on kaksi henkeä karjaa hoitamassa ja kyllä minä olen se joka ne tuet saan. Palkan maksu on taas ihan eri asia.

        Miten viitsit noin näsäviisas olla jos todella karjankasvattaja olet ?


      • myöskin karjatilallinen
        Landelta kirjoitti:

        Miten viitsit noin näsäviisas olla jos todella karjankasvattaja olet ?

        Joku näköjään vastasi minuna.

        Se joka hakee tuet - ne myöskin saa.
        Palkan maksu ja muut menot taas on ihan eri asia, jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisesti tukien kanssa. Tuet eivät ole suhteessa menoihin millään tavoin korvamerkittyjä.

        Aika kauas tuosta puolesta millistä vielä jäädään. Mutta yhtä kaikki - tilani liikevaihto koostuu eri myynneistä ja tuista seuraavasti: tuet 28% karjatalous 34% metsätalous 38%


      • ne menojen suhteet
        myöskin karjatilallinen kirjoitti:

        Joku näköjään vastasi minuna.

        Se joka hakee tuet - ne myöskin saa.
        Palkan maksu ja muut menot taas on ihan eri asia, jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisesti tukien kanssa. Tuet eivät ole suhteessa menoihin millään tavoin korvamerkittyjä.

        Aika kauas tuosta puolesta millistä vielä jäädään. Mutta yhtä kaikki - tilani liikevaihto koostuu eri myynneistä ja tuista seuraavasti: tuet 28% karjatalous 34% metsätalous 38%

        mikä niiden % mahtaa olla, niin se todellisuus paljastuu aloittajalle paremmin.


      • tarvii yksinkertaisia plus
        ne menojen suhteet kirjoitti:

        mikä niiden % mahtaa olla, niin se todellisuus paljastuu aloittajalle paremmin.

        ja miinuslaskuja ja silti ei mene perille laskutoimitukset.

        Sellaisesta en ole kuullut,

        ja duunissakaan vieraallakin maksan veroprosentit ja muut työt.maks. yms.

        niin että tulossa ei ole mitään menoja... näin täällä muutama pakuripää ajattelee...


      • Afrikkalaisia

        vai itämaisia?


    • Mitäs tuosta, hyvä kun tämäkin yrittäjä pyörittää kunnon yritystä. Ei varmaan jouda laakereillaan lepäilemään. Itse tuskin moiseen pystyisin tai edes haluaisinkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe