veljeni syyttää mun 23 vuotiasta tytärtä et se veis mammalta rahaa, tytär kiistää, veli uhkaa poliisilla, ja on saanut mamman samoihin ajatuksiin, ja mammalla alkavaa alsheimeriä ja nyt on sitte kaikki keskustelu yhteydet mennyt sisarruksiin ja äitiin , mitä kannattais tehdä, meil on paha mieli mun tytön kaa ja kuitenkin me ollaan nyt väleissä ja ainakin minä haluan uskoa että hän on syytön
paha mieli
16
1708
Vastaukset
- pikkumatti
selvittää asian.
- Uskon virkavaltaan
Pankissa olevien varojen katoaminen selviää aivan varmasti tiliotteista ja valtakirjoista, jos joku on saanut houkuteltua muistihäiriöisen vanhuksen antamaan valtakirjan jollekin lapselleen, tai lapsenlapselleen - kenelle tahansa. Poliisi saa vuosikausien ajalta nähdäkseen tiliotteet ja niin asia selviää.
Sano veljellesi, että pyyttää vain poliisitutkintaa, eihän se maksa mitään, eikä ole syyttämistä, vain epäily, jonka voi osoittaa aiheettomaksi, jos tyttäresi ei ole syyllistynyt kavallukseen.
Jos äitisi ei kykene itse vaatimaan tutkimuksia, mutta epäilee rahojensa häviämistä, niin lähiomaisten kuuluu hoitaa asia.
Käteisvarat ovat pikkuisen toinen juttu. Niiden katoamista poliisin on vaikeampi selvittää, varsinkin kun mamma muistaa asioita miten muistaa, mutta pankkitilin tapahtumat ovat lahjomattomat. - miehenkuva
Uskon virkavaltaan kirjoitti:
Pankissa olevien varojen katoaminen selviää aivan varmasti tiliotteista ja valtakirjoista, jos joku on saanut houkuteltua muistihäiriöisen vanhuksen antamaan valtakirjan jollekin lapselleen, tai lapsenlapselleen - kenelle tahansa. Poliisi saa vuosikausien ajalta nähdäkseen tiliotteet ja niin asia selviää.
Sano veljellesi, että pyyttää vain poliisitutkintaa, eihän se maksa mitään, eikä ole syyttämistä, vain epäily, jonka voi osoittaa aiheettomaksi, jos tyttäresi ei ole syyllistynyt kavallukseen.
Jos äitisi ei kykene itse vaatimaan tutkimuksia, mutta epäilee rahojensa häviämistä, niin lähiomaisten kuuluu hoitaa asia.
Käteisvarat ovat pikkuisen toinen juttu. Niiden katoamista poliisin on vaikeampi selvittää, varsinkin kun mamma muistaa asioita miten muistaa, mutta pankkitilin tapahtumat ovat lahjomattomat.Poliisitutkinta ja esitutkinta ovat kaksi aivan eri asiaa.
Eihän se poliisi sillä lailla toimi, että tehdään jostakin Suomen viidestä miljoonasta asukkaasta tutkintapyyntö ja pyydetään, että poliisi selvittäisi, onko tämä mahdollisesti syyllistynyt rikokseen.
Kyllä siihen tutkintapyyntöön pitää laittaa faktat näkyviin ja millä perusteilla on syytä jotakuta rikoksesta epäillä.
Jos rikos sitten on tapahtunut, niin virallisen syytteen alaista rikosta ei voi perua, vaan juttu etenee hihnalla syyttäjälle ja sieltä oikeuteen. - Asianomainen
miehenkuva kirjoitti:
Poliisitutkinta ja esitutkinta ovat kaksi aivan eri asiaa.
Eihän se poliisi sillä lailla toimi, että tehdään jostakin Suomen viidestä miljoonasta asukkaasta tutkintapyyntö ja pyydetään, että poliisi selvittäisi, onko tämä mahdollisesti syyllistynyt rikokseen.
Kyllä siihen tutkintapyyntöön pitää laittaa faktat näkyviin ja millä perusteilla on syytä jotakuta rikoksesta epäillä.
Jos rikos sitten on tapahtunut, niin virallisen syytteen alaista rikosta ei voi perua, vaan juttu etenee hihnalla syyttäjälle ja sieltä oikeuteen.Poliisin on selvitettävä faktat.
Jos minä vaikka ilmoittaisin, että minua on uhkailtu puhelimessa, niin poliisi tutkii antamani tutkintapyynnön perusteella kotirauhanhäirintä ilmoituksen. Faktaa vai fiktiota? Puhelinterrorin uhri voi pyytää poliisia tutkimaan rikosta, vaikka en voisi kertoa muuta kuin , että minua on häiritty puhelimella jatkuvasti.
- Raha-asiansa hoitanut
ja teidän muutkin sisaruksenne, jos heitä on, olette vastuussa äidistänne, jos hänellä on todettu altzaimerin tauti. Silloinhan ihminen ei voi muistaa asioita selkeästi. Tauti antaa merkkejä itsestään juuri muistin heikkenemisenä, tai asioiden väärin, aivan päinvastoin muistamsena, kuin ne todellisuudessa ovat.
Tuollaisessa tilanteessa järkevin ratkaisu olisi, että joko sinä, veljesi tai jos muitakin sisarukisa on, ryhtyisitte, joku teistä, mamman edunvalvojaksi, taikka sitten hakisitte lääkärin lausunnon perusteella mammalle virkaholhoojan, jonka kautta kaikki rahaliikenne kulkisi.
Jos mamma itsekin on sitä mieltä, etä tyttäresi vie häneltä rahaa, niin sellaisen rahan viemisen mahdollisuudenkin voi eliminoida. Ei se ole vaikeaa. Ei todellakaan ole harvinaista, että muistihäiriöisen vanhuksen rahoja "viedään", eikä ole harvinaista sekään, että muistihäiriöinen itsekin väittää, että on viety, vaikka ei olisikan. Tiedän mitä alzeaimer tauti voi teetättää ihmisellä. Hän saattaa alkaa aiheettomasti epäillä ja syyttää ketä vain varkaudesta ynms.
Hoitakaa asia niin, että tyttäresi voidan sulkea epäilysten ulkopuolelle! Se omainen, joka ottaa edunvalvojan tehtävän, on "tilivelvollinen" muille sisaruksilleen mamman rahavaroista, sillä kaikki maksukuitit ja tilisaldot on pytyttävä esittämään viimeistään mamman jätettyä tänän maallisen elämänsä. Useimmiten omaiset pyytävät virkaholhoajaa , sillä ei ole suinkan mikään ilo ja huvi hoitaa kenenkään raha-asioita.- edunvalvoja
Edunvalvoja on kylläkin tilivelvollinen vain maistraatille.
- Höpsis.
edunvalvoja kirjoitti:
Edunvalvoja on kylläkin tilivelvollinen vain maistraatille.
loppuu valvottavan kuoltua ja silloin omaiset voivat vaatia nähdäkseen pankkitilit ynnä muuta.
Sattuipa kertana muutamana, että edunvalvoja oli käytänyt valvottavansa varoja omiin tarkoituksiinsa. Eli edunvalvontaa tarvinnut henkilö on usein perittävä ja jos häneltä ei ole jäänytkään perittävää rahaa, tai muuta omaisuutta, edunvalvojan on pystyttävä esittämään vainajan omaisille mihin valvottavan rahaa on käytetty. - edunvalvoja
Höpsis. kirjoitti:
loppuu valvottavan kuoltua ja silloin omaiset voivat vaatia nähdäkseen pankkitilit ynnä muuta.
Sattuipa kertana muutamana, että edunvalvoja oli käytänyt valvottavansa varoja omiin tarkoituksiinsa. Eli edunvalvontaa tarvinnut henkilö on usein perittävä ja jos häneltä ei ole jäänytkään perittävää rahaa, tai muuta omaisuutta, edunvalvojan on pystyttävä esittämään vainajan omaisille mihin valvottavan rahaa on käytetty.VASTA mamman kuoltua sukulaiset voivat puuttua edunvalvojan toimiin. Kun mamma elää, edunvalvojan toimet eivät sukulaisille kuulu. Ja jos sukulaisten mutinaa kuuluu liikaa niin ainahan voi esittää edunvalvojan tehtävän siirtämistä pahimmille mutisijoille. Tehtävään ei välttämättä löydykään vapaaehtoisia, sen verran taitavaa tasapainoilua tehtävä vaatii.
Onko mamman "alkava alzheimer" diagnosoitu? Sairauden alkuvaiheessa edunvalvojan määrääminen ei edes ole tarpeen. Usein lisäksi päämiehen toimintakelpoisuutta ei rajoiteta. - Valvoja
edunvalvoja kirjoitti:
VASTA mamman kuoltua sukulaiset voivat puuttua edunvalvojan toimiin. Kun mamma elää, edunvalvojan toimet eivät sukulaisille kuulu. Ja jos sukulaisten mutinaa kuuluu liikaa niin ainahan voi esittää edunvalvojan tehtävän siirtämistä pahimmille mutisijoille. Tehtävään ei välttämättä löydykään vapaaehtoisia, sen verran taitavaa tasapainoilua tehtävä vaatii.
Onko mamman "alkava alzheimer" diagnosoitu? Sairauden alkuvaiheessa edunvalvojan määrääminen ei edes ole tarpeen. Usein lisäksi päämiehen toimintakelpoisuutta ei rajoiteta.Toimintakelpoisutta ei rajoiteta.
Noin erikoista ilmaisua en ole ennen kuullut, mutta jos tarkoitat päämiehellä alkavaa alzeimertautia sairastavaa, niin alkuvaihe jo rajoittaa hänen toimintakelpoisuuttaan, sillä muistihäiriöt ovat ensimmäinen oire.
Sairaan henkilön edunvalvojana olo ei ole muuten vaativa ja tasapainoilua edellyttävä tehtävä kuin epärehellisen vedunvalvojan tapauksessa, joka tahtoisi "tasapainoilla" sairaan omaisensa varoja omalle tililleen. Se taas on asia jossa ei kovin pitkälle tasapainoilla, sillä useimmat muut perilliset tahtovat nähdä mihin valvottavan rahoja on käytetty.
- Kokenut
Jos suku epäilee, tyttäresi on varmasti antanut aihetta siihen. Loppumetreillähän perintö yleensä ratkaistaan. Vaikka joku olisi uhrannut koko elämänsä esim. äitinsä tai isänsä hoitamiseen, nämä voivat muuttaa loppumetreillä mieltään, jops hoitaja uupuu...
- Justiina
Itse olen sitä mieltä, että asiat on pengottava pohjamutia myöten.
Itse olen ollut niin tarmokas, että hain Käräjäpoikeudelta vanhoja asiapapereita, pitkälti yli 30 vuotta vanhoja. Asia koski edesmenneen tätini asioita, johin minulla ei ollut muuten mitään aihetta sekaantua, mutta tahdoin vain tietää kuinka lain ja oikeudenmukaisesti asiat olivat menneet silloin aikoinaan. Eli hain todisteita epärehelliseksi tiedetyn sisareni toimista noihin aikoihin. Kaikki testamentti, perunkirjoitus ja kauppakirjathan ovat julkisia asiakirjoja. Minulla on nyt kopiot 4.11 1968 thdystä testamentista. 11 päivää tätini kuoleman jälkeen tehdystä perukirjasta ja kaiken huipuksi tätini talonmyynti kauppakirjasta. Hups! Se mitä olin aina epäillyt osoittautui todeksi. Juriidista merkitystä asialla ei ole, mutta moraalista sitäkin enemmän. Kuka kerran roisto, aina roisto!
- Pikkupaulukka
Kuitenkin, jos pitävää todistusaineistoa löytyy, niin ei edes sukulaisuus saisi enäää sumentaa oikeudenmukaista, tervettä arvostelukykyä.
Minulla itselläni on 100% todistusauineistoa erään määrätyn henkilön syyllistymisestä kotirauhan rikkomiseen. Tämä henkilö on turmellut omaisuuttamme, liikkunut luvatta pihapiirissämme, todistettavasti aiheuttaen aineellista vahinkoa.
Hän on myöskin äitinsä "innoittamana" koskenut luvatta minun perintöomaisuuteeni, levitellyt valheellisia juoruja, joista viimeisen kuultusáni menen heti joulun jälkeen poliisilaitokselle pyytämään tutkintaa ja haluan, että hän joutuu(mahdollisesti äitinsä myöskin)poliisikuulusteluun. Olen niin täynnä terroriaa, että vaadin kahden erittäin ilkeän ihmisen saattamista edesvastuuseen teoistaan.kaikille vastauksista, tottakai haluan uskoa että tyttö ois syytön, en toki voi siiitä olla varma, äitinä kuitenkin haluan uskoa näin kunnes toisin pystytään todistamaan, ja jos käy niin että todettaisiin syylliseksi , tuntuu että koettaisin tukea häntä, vaikka en tekoa hyväksykkään,oli asia miten tahansa toivoisin sen selviävän, kielteisestäkin ois varmaan apua, kyllä se varmaan mietityttäis asian omaisia, toivottavasti hyvään suuntaan, tästä tuli sekavaa, mutta voimia sullekin sun juttuihin ja että ne kääntyis sun voitoksi
- Mirja-Elisa
pikkuseijukka kirjoitti:
kaikille vastauksista, tottakai haluan uskoa että tyttö ois syytön, en toki voi siiitä olla varma, äitinä kuitenkin haluan uskoa näin kunnes toisin pystytään todistamaan, ja jos käy niin että todettaisiin syylliseksi , tuntuu että koettaisin tukea häntä, vaikka en tekoa hyväksykkään,oli asia miten tahansa toivoisin sen selviävän, kielteisestäkin ois varmaan apua, kyllä se varmaan mietityttäis asian omaisia, toivottavasti hyvään suuntaan, tästä tuli sekavaa, mutta voimia sullekin sun juttuihin ja että ne kääntyis sun voitoksi
aikaisemmin hankaluuksia toisen omaisuuteen kajoamisesta? Eli onko häntä epäilty, tai peräti pystytty näyttämään toteen, että hän olisi vienyt joltain ihmiseltä rahaa, tai muuta hänelle kuulumatonta? Olen sitä mieltä, että vaikka tuntuisi miten vaikealta, niin pahaan suuntaan menevä kehitys ja taipumukset olisi saatava ajoissa pysäytettyä. Joskus kuitenkin pysähdys tulee. Sanon tämän siksi kun et tunnu täysin luottavan tyttäresi viattomuuteen.
Lähtekää liikkeelle tosiasioista! Keskustele tyttäresi kanssa, ja sano hänelle, että oli kuinka tahansa, niin äitinä tuet häntä ja tahdot tulevaisuudessa nähdä hänen elävän rehellisen nuoren ihmisen elämää, jolloin varkausepäilyt kimpoavat kuin bumerangi takaisin syyttäjälle, jos tyär ei ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen. Salailu ja asioiden maton alle lakaisu ei auta kuin hetkellisesti. Älä suosi vääryyttä, vaikka sen tekijänä olisi oma tyttäresi! Mirja-Elisa kirjoitti:
aikaisemmin hankaluuksia toisen omaisuuteen kajoamisesta? Eli onko häntä epäilty, tai peräti pystytty näyttämään toteen, että hän olisi vienyt joltain ihmiseltä rahaa, tai muuta hänelle kuulumatonta? Olen sitä mieltä, että vaikka tuntuisi miten vaikealta, niin pahaan suuntaan menevä kehitys ja taipumukset olisi saatava ajoissa pysäytettyä. Joskus kuitenkin pysähdys tulee. Sanon tämän siksi kun et tunnu täysin luottavan tyttäresi viattomuuteen.
Lähtekää liikkeelle tosiasioista! Keskustele tyttäresi kanssa, ja sano hänelle, että oli kuinka tahansa, niin äitinä tuet häntä ja tahdot tulevaisuudessa nähdä hänen elävän rehellisen nuoren ihmisen elämää, jolloin varkausepäilyt kimpoavat kuin bumerangi takaisin syyttäjälle, jos tyär ei ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen. Salailu ja asioiden maton alle lakaisu ei auta kuin hetkellisesti. Älä suosi vääryyttä, vaikka sen tekijänä olisi oma tyttäresi!ollut mitään ongelmia toisen omaisuuteen nähden, joskus monen monta vuotta sitten hän oli koulu kiusattu ,,,,,, asunut nyt kolme ja puoli vuotta yksinään, hoitanut asiat ajallaan , ei oo tarvinnu paljon autella, aina oon sanonut et tulee kotoa hakeen apuu jos tarvii ja ollaan me tästäkin raha asiasta jutektu ja ainakin hön sanoo että ei oo mammman rahoja ottanut ja siihen haluan uskoa, odottelen et pääsisin ja saisim voimia et saisin jonkinlaisen puhe yhteyden sisarruksiin, huutamalla ei selkiinny, enkä pumpulilla halua painella jos tyttö on vääryttä tehnyt , lyötykin tarvitsee tukea niinkuin me kaikki toisinaan
- Mirja marja
pikkuseijukka kirjoitti:
ollut mitään ongelmia toisen omaisuuteen nähden, joskus monen monta vuotta sitten hän oli koulu kiusattu ,,,,,, asunut nyt kolme ja puoli vuotta yksinään, hoitanut asiat ajallaan , ei oo tarvinnu paljon autella, aina oon sanonut et tulee kotoa hakeen apuu jos tarvii ja ollaan me tästäkin raha asiasta jutektu ja ainakin hön sanoo että ei oo mammman rahoja ottanut ja siihen haluan uskoa, odottelen et pääsisin ja saisim voimia et saisin jonkinlaisen puhe yhteyden sisarruksiin, huutamalla ei selkiinny, enkä pumpulilla halua painella jos tyttö on vääryttä tehnyt , lyötykin tarvitsee tukea niinkuin me kaikki toisinaan
mennyt, mikä mennyt. Vankkoja todisteita pitää olla, että voidaan todistaa syylliseksi.
Anna sukulaisten huutaa!
Parhaassa tapauksessa huutavat itsensä kunnisanloukkauksesta oikeuteen.
Alzeimerin tautia sairastava mamma on manipuloitavissa.
Älkää välittäkö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723