mikä kissa sopii lievästi allergiselle?

kissafanittaja

otsikkokin jo kertoo mitä haluan tietää eli onko sellaista kissarotua, joka ei aiheuta hirveästi allergisia oireita?

6

533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

cornish rexit ja nämä karvattomat moni allerginen sietää paremmin, mutta kaikki on aina kissa ja ihmiskohtaista.

jokaisella kissalle on vähän erilainen hilse ja karvattomallakin kissalla on hilsettä. myös kissan kieli ja pissa voi allergisoida. itse karvahan ei allergisoi.

pitkäkarvaisia siedetään myös joskus paremmin. ilmeisesti pitkäkarvainen pitää hilseen hyvin karvojensa joukossa piilossa.

moni ei ole omalle kissalle allerginen,oli se lyhyt tai pitkäkarvainen, koska on sille hyvin siedättynyt.

joskus voi tulla vieras kissakin vastaan, joka ei allergisoi.

• tunkku

Jos on kissa-allergia tiedossa, niin en kyllä menisi silloin kissaa ottamaan.

Ehkä kannattaisi harkita jotain muuta eläintä?

Harkitse tarkkaan, kissaa ei kannata ottaa hetken mielijohteesta, ja vaikka olisi kuinka vähän allergisoiva, niin silti voit saada siitä oireita. Kissa kärsii jos joutuu kotia turhaan vaihtamaan.

Amerikassa on kehitelty kissoja joilla ei ollenkaan allergeenejä, eli niiden ei pitäisi allergisoida. Maksavat 3000e ja pitää luultavasti sieltä hakea..

• Reissureeta

eläisin ilman kissaa, kuin riskeeraisin terveyteni, ksoka lieväkin allergia voi pahentua astmaksi.
      Kuitenkin kissat ovat vähemmän hilseellisiä ahkeran pesun jälkeen, kun kissan pesee vähintään kerran kuussa hilse pysyy kurissa, mutta kuten edellisessä sanottiin sylki ja muut eritteet allergisoivat myös vähintään yhtä paljon, joten niistä ei eroon pääse.
      Harkitsisit nyt vielä.

• peseminen

ei kyllä ole konsti hilseen kurissa pitoon, vaan jopa päinvastoin.

jos peset vastentahtoista kissaa, niin taatusti hilseen määrä tuplaantuu.

myös pesu voi kuivattaa ihoa niin, että hilse lisääntyy.

että tuon konstin varaan ei kannata rakentaa..

• catmania

¨Älä ota kissaa jos olet allerginen.
      Suvussani useita kissa-allergisia ja meillä aina oirehtivat. Kannattaa ajatella myös kissan kannalta jos se joutuu taas kotia vaihtamaan ja tietysti oman terveytesi vuoksi,allergiasi voi vuosien myötä pahentua kun elät kissan kanssa.
      Voisit harkita ehkä jotain muuta lemmikkiä ?

• sellaista kissarotua joka ei aiheuttaisi allergiaa!
      kannattaa myös miettiä,että onko allergisena järkevää ottaa kissaa jos siitä joutuu sen takia luopumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe