Pennun kuritus

Spille

Millaisia kurituskeinoja saa ja kannattaa käyttää pienen pennun kanssa? Pureminen on tällä hetkellä suurimpana onkelmana, mutta muihinkin tilanteisiin kaipaisin vinkkejä. Mitkä kikat olet todennut hyviksi, mitkä huonoiksi? Mitkä keinot mielestäsi ovat ehdottomasti kiellettyjen listalla ja päinvastoin?

Pennut puree automaattisesti paljon kaikkea, onko kieltäminen ja kuritus turhaa pennun ollessa 7-12 vko?

10

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkitietävä

      Ei ole kokemusta pennun kurituksesta.
      Joten katson, ettei sitä tarvita.

    • Järki mukana kurituksessa ettei pientä petua nyt pieksemää rueta. Meil ainakii alkuu autto niskasta kiinni otto ja ei sana ja kun oppi ei sanan niin tarvis sanoo vaan ei tai samo toimii nykysinkii jos meinaa jotain väärin tehä nii sanoo vaan ei. ja kannattaa pennulle tarjoilla paljon sellasta pureskeltavaa mitä saa purra.

    • solina

      olen itse käyttänyt kahta konstia aika hyvin tuloksin. Sisällä kun pentu tuli ja tarrasi esim hiasta tai lahkeesta annoin suihkupullosta vettä nenille. Tehosi jo muutaman kerran jälkeen eikä tarvinnut kummemmin "kurittaa". Ulkona tapasi hypätä hanskaan kiinni ja ärhennellä, tämän sain loppumaan tarkkailemalla koiraa ja ennakoimalla hyökkäyksen kääntämällä selän koiralle aina kun yritti kiinni. Jos yritti uudelleen käännyin taas eri suuntaan, kunnes lopulta pentu päätti että jatketaan matkaa.
      En tykkää kovistella pentua ja näillä avuilla meillä saatiin pureminen loppumaan. Kärsivällisyyttä vaan tarvitaan kun ne hampaat on kun naskalit.

      • suihkepullo

        Vedä vaan itte siitä suihkepullosta.Helvetin idiootti.Varmaan pentu sit myöhemmin leikkii vetoleikkejä tai kantaa kapulaa.Kun ei saa purra.
        t.koulutusohjaaja


      • testannut

        ja voin sanoa ettei todellakaan päde kaikkiin koiriin. Toiset vaan ärsyyntyvät siitä lisää.
        Ja onko hyvästä opettaa vesisuihkulla koiraa, entäpä jos se saa siitä huonon asenteen vettä kohtaan ja peseminen muuttuu painajaiseksi? Käsittääkseni mitään asiaa jota myöhemmin haluat koirallesi tarjota myönteisessä tarkoituksessa ei kannata ensiksi käyttää kielteisessä tarkoituksessa.


      • pure
        testannut kirjoitti:

        ja voin sanoa ettei todellakaan päde kaikkiin koiriin. Toiset vaan ärsyyntyvät siitä lisää.
        Ja onko hyvästä opettaa vesisuihkulla koiraa, entäpä jos se saa siitä huonon asenteen vettä kohtaan ja peseminen muuttuu painajaiseksi? Käsittääkseni mitään asiaa jota myöhemmin haluat koirallesi tarjota myönteisessä tarkoituksessa ei kannata ensiksi käyttää kielteisessä tarkoituksessa.

        Meidän pennulle auttoi aika :-). Eli kun hampaat on vaihtuneet niin purujakaan ei enää tapahdu kuin ihan vahingossa kovassa vietissä.

        Ei on ihan hyvä sana, jos pentu puree liian kovaa. En itse ottaisi niskasta kiinni - meidän koiruli ainakin siitä vain intoutui - vaan rauhoittaisin tilanteen omalla olemuksellani.


      • kÄSI
        pure kirjoitti:

        Meidän pennulle auttoi aika :-). Eli kun hampaat on vaihtuneet niin purujakaan ei enää tapahdu kuin ihan vahingossa kovassa vietissä.

        Ei on ihan hyvä sana, jos pentu puree liian kovaa. En itse ottaisi niskasta kiinni - meidän koiruli ainakin siitä vain intoutui - vaan rauhoittaisin tilanteen omalla olemuksellani.

        Pennun suuhun siten,että voit painaa huulet hampaita vasten.Tuntee purevansa itseään.


      • toinen koulutusohjaaja

        Ekan koulutusohjaajan kanssa täysin samaa mieltä. Mitä hemmetin järkeä on yrittää jalostaa saalisviettisiä koiria, joiden kanssa pääsee harrastamaan jotain muutakin kuin kehän kiertämistä, jos koiralta tapetaan saalisvietti tuolla tavalla.

        Mä olen kentillä nähnyt noita tapauksia, joissa koiria on yritetty saada taistelemaan patukasta, rätistä tai ties mistä. Se on ollut aivan äimänä ja kääntänyt päänsä pois. Sitten on selvinnyt, että kaikki leikit, lasten tavaroiden ottaminen yms on väkisellä karsittu pois.

        Parempi olisi pitää lasten lelut sellaisissa paikoissa, mistä pentu ei niitä saa. Ja jos pentu puree liian kovaa, sille voidaan tarjota rättiä vaihturiksi. Siirtää se toiminta toisaalle, mutta ei herran tähden karsia sitä pois.


      • nalle
        toinen koulutusohjaaja kirjoitti:

        Ekan koulutusohjaajan kanssa täysin samaa mieltä. Mitä hemmetin järkeä on yrittää jalostaa saalisviettisiä koiria, joiden kanssa pääsee harrastamaan jotain muutakin kuin kehän kiertämistä, jos koiralta tapetaan saalisvietti tuolla tavalla.

        Mä olen kentillä nähnyt noita tapauksia, joissa koiria on yritetty saada taistelemaan patukasta, rätistä tai ties mistä. Se on ollut aivan äimänä ja kääntänyt päänsä pois. Sitten on selvinnyt, että kaikki leikit, lasten tavaroiden ottaminen yms on väkisellä karsittu pois.

        Parempi olisi pitää lasten lelut sellaisissa paikoissa, mistä pentu ei niitä saa. Ja jos pentu puree liian kovaa, sille voidaan tarjota rättiä vaihturiksi. Siirtää se toiminta toisaalle, mutta ei herran tähden karsia sitä pois.

        olla hyvä tässä saalisvietin harjaannuttamisessa, kas kun meitin likka on aivan hulluna nallen rieputtamisen kanssa? Ajattelin että onko noloa sitten joskus mennä kentälle nallen kanssa! ;) että nauraako porukat?


      • seon
        nalle kirjoitti:

        olla hyvä tässä saalisvietin harjaannuttamisessa, kas kun meitin likka on aivan hulluna nallen rieputtamisen kanssa? Ajattelin että onko noloa sitten joskus mennä kentälle nallen kanssa! ;) että nauraako porukat?

        Nalle kehiin vaan. Mitäs sen väliä onko siinä rätti, patukka, pallo vai nalle :P Kunhan koiralla ja koiran omistajalla on hauskaa. Ehkäpä sitten isompana vois jotain muuta lelua käyttää (oletettavasti nalle olis jo rikkikin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe