Kovaa arvostelua....

Rattimatti

"Liikenne"- ja "Liikenneonnettomuudet"-palstoilla. Raskasliikenne saa lokaa niskaan oikein kunnolla. Eivät tahdo päästä Konginkankaasta yli sitten millään. Meitä lähes suoraan syytetään ammattitaidottomuudesta ja vastuuttomuudesta sekä lakien noudattamattomuudesta. Lisäksi kirjoituksista saa sen kuvan, että henkilöautokansan lynkkausmielisen siiven edustajat haluaisivat saada päättää raskaanliikenteen asioista, koska mielestään olemme "rikollista väkeä".

Miten voidaan kehittää myönteistä kuvaa ammattiliikenteestä, jos eivät "vastapelurit" ole yhteistyökykyisiä? Jää kuva, että rekkakuskin pitää olla sellainen, että hän on vastuussa muidenkin tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, vaikka saman maan kansalaisia ollaan ja samaan tapaan ruokaa syödään. Syyllisyyteen riittää, että "sattuu olemaan maisemissa". Yleensäkin ottaen arvostelu kohdistuu "henkiseen köyhyyteen" ja matalaan koulutustasoon. Hyökkäävimmät pitävät meitä lähes imbesilleinä. Olemme ajautuneet eriarvoiseksi kansanosaksi.

13

2937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapaka

Rahtareita,jotka kyllä työnsäosaavat ja tietävät pelinsäännöt,liikenteessä,paremmin,kuin henkilöauton "juntturat" Itte olen paljon ajanut henkilöautoa tienpäällä,enkä voi rahtareista kielteistä sanoa.Mukavaa väkeä,kunvielä on kavereitakin,joiden kaa voidaan ja ilot ja surut jakaa!

• asiaan

Olkaa kuten minä, kuuntelen kyllä mielelläni kun henkilöautoilijat minua opastavat, olen hiljaa ja nyökkäilen. Ovat erittäin tyytyväisiä ja arvostavat minua kun olen samaa mieltä heidän kanssaan. Todellisuudessa en ole, mutta minulle riittää se, että tiedän itse olevani oikeassa.

• asiaan kirjoitti:

Olkaa kuten minä, kuuntelen kyllä mielelläni kun henkilöautoilijat minua opastavat, olen hiljaa ja nyökkäilen. Ovat erittäin tyytyväisiä ja arvostavat minua kun olen samaa mieltä heidän kanssaan. Todellisuudessa en ole, mutta minulle riittää se, että tiedän itse olevani oikeassa.

Mutta ei se herkkuakaan ole , kun joka tuutista potkitaan päähän,viranomaiset, tiedotusvälineet, ym ,ym . Jäädään joka ukko viikoks kotiin, kaikki yli 3 tonnin masiinan kuskit. Isännät ja renkit. Hommataan jääkaapit einestä täyteen, ollaan kotona ja lasketaan vaikka variksia. Ehkä viikon päästä tyhmemmätkin huomais, ettei me tiellä olla turhan takia.

• EIKÖ NIIN?????

MITÄÄN AIHETTA MOISELLE EI OLE, NIINKÖ?

• ymmärtäväinen kuuntelija

Joudun yleensä tilanteeseen jossa mut on määrätty purkamaan kuorma niin että tie on poikki!!
      no tulee ensimmäinen teräväja sanoo vihamielisesti että -ETKAI SÄ VITTU AIJO PURKAA TÄSSÄ -joo noi pomot käski vaikka kyllä sanoin että tästä ei hyvää seuraa valitan muuta paikka ei ole -SINÄHÄN SE IDIOOTTI OOT VITTU ET PURA ENNEN KU MÄ OON MENNY -sori mutta en mä enää laitoja pistä kyllä ylös ja nosturia paakkaa kasaan sen takia et sulla on kiire! No sit kysytään pomon numero työmaan mestarin numero ja mennään autoon murjottaan ja soittaa torvea minuutin välein ja sitten seuraava asiakas tuleekin jo ja sama laulu jatkuu ET OO TOSISSAS PURATKO SÄ TÄHÄN -joo valitan -OOT SINÄKIN YKS PASKA OPETTELISIT AJAMAAN VITTU NIIN ETTÄ MÄ PÄÄSEN OHI!!! Kolmannen kohdalla yleensä palaa täysin hermot ja munkin kielenkäyttö alkaa muistuttaa näitä hyviä neuvojia. No joka tapauksessa kun on saanut kuorman NOPEASTI purettua ja auton pois tieltä niin kyllä muutamat jonottajat jopa morjestaakin!!

• Kauko Kiito

Mielinkiintoista jos löytyisi tilastoa siitä monessako tapauksessa raskaankaluston kuljettaja(poislukien venäläiset) on ollut syyllinen tapaturmaan, missä rekka ja muu kulkupeli on ollut osallisena.

• repe666
        Kauko Kiito kirjoitti:

Mielinkiintoista jos löytyisi tilastoa siitä monessako tapauksessa raskaankaluston kuljettaja(poislukien venäläiset) on ollut syyllinen tapaturmaan, missä rekka ja muu kulkupeli on ollut osallisena.

Vasta oli jossain lehdessä. oliko joku iltapäivä lehti? muistaakseni 10% kuolon kolareista on ison auton aiheuttamia.

• tätä näljytystäsi

Kopioin toisesta palstasta kanssasi käymän keskustelun ytimen, jota et millään tajunnut. Sen kertoo tämäkin uusi aloitus. Lue vielä tai luetuta sillä tienreunasta poimimallasi puppelipojulla.

"Kaivonmyrkyttäjä saa kaadettua myrkkynsä kylän kaivoon ja sakki kuolee. Kuormurikuski saa ajettua kolarin ja 23 kuolee. Oottako mukana?
      Kaivonmyrkyttäjän kaikki 7690 kaveria sanoo, että ei se ihmisten kuoleminen myrkkyyn ollut sen myrkyttäjän syy vaan veden juojat myrkytti itsensä.
      Kuormurikuskit sanovat, että ei Transpointin kuski ketään tappanut, vaan bussikuski ja matkustajat itsensä. Vieläkö ABCDE sakki jaksaa ajatella vertaustani?
      Nyt te varmaan haluatte, että kylän omaiset ja muut antavat kaivonmyrkyttäjälle sangollisen kolerapaskaa palkkioksi.
      Samanlaatuista palkkiota te odotatte omaisilta ja suurelta yleisöltä näillä ärsyttävillä tappajakuskin ylevillä puolustuskirjoituksillanne.
      Jos ei dieselinkäry ole korvienväliänne lopullisesti tuhonnut, niin pitäisitte matalaa profiilia ja turpanne tukossa! Omaisilla saattaa käydä myös vahingoss konginkankaalaiset ja sehän ei ole kenenkään syy!"

• Rattimatti

Tuota omalaatuista homosteluasi. Nyt saavuit juuri oikealle palstalle "nokittamaan" ammattikuljettajia. Kuten niin ylevästi tuolla toisella palstalla kehuskeltiin ammattikuljettajien "tulleen lyödyksi 6-0".

Tämän aloituksen aikeena oli herätellä ammattikuljettajia kertomaan tuntemuksiaan siitä, mitä ulkopuolinen arvostelu aiheuttaa heissä. Vai koetko, ettei meillä ole siihen oikeutta?

Edelleenkin valitettava tapaus on onnettomuus, ei murha. Sinä ja minä sekä moni muu olemme edelleen vääriä henkilöitä ratkaisemaan sen, kuka on syyllinen mihinkin asiaan. Kykenetkö koskaan jättämään asiaa taaksesi? Sinusta olen ainakin oppinut sen asian, että asiallinen keskustelu kanssasi on lähes tulkoon mahdotonta. Kun ei näemmä muita oikeita mielipiteitä ole kuin sinulla.

• repe666

Tuohon ajotapaan ja toisten huomioon ottamiseen vois ottaa kantaa joku ambulanssi/paloautokuski?

• kaverini porissa työskentelee palolaitoksella,välillä palopuolella ja väliin ampulanssissa. viikko sit viimeks keskusteltiin ja kertoi kokemuksiaan erityisesti ambulanssi ajosta ja sanoi eritoten raskaanliikenteen ohittamisesta sellaisen asian,että,useimmiten ennenkuin raskasta ajoneuvoa lähtee ohittamaan,syttyy joko jarruvalot tai vilkku oikeaan,ikäänkuin merkiksi siitä ett lanssi on huomattu.kaveri kertoi et sen jälkeen voi lähes poikkeuksetta lähteä ohittamaan edellä ajavaa RASKASTA AJONEUVOA.
        Samoin mainitsi myös sen että jos henkilöauto kulkee edellä,siitä on huomattavasti vaarallisempaa mennä ohi,koska taustapeileihin ei viitsitä tai uskalleta katsoa ja näin ollen ei olla tietoisia lainkaan siitä mitä liikenteessä takanapäin tapahtuu ja sen seurauksena ha saattaa vaik kääntyä yllättäen eteen täysin tiedottomana millaisen vaaratilanteen sai juuri äsken aikaiseksi.
        Nämä äsken kertomani ei ole mitään fuulaa vaan faktaa pelastusalan ammattilaiselta kuultua,ei siis mun omia mielipiteitä tai tuntemuksia.

• jrm

Meitä raskaan liikenteen kuskeja on helppo syyttää varsinkin näinä aikoina. Olemme se näkyvä osa liikenteestä,joka vaikka kulkisi kuinka lakien mukaan on aina jonkun edessä ja haittaamassa toisten kulkua. Kyllä itsekin olen kokenut kaikenlaista paljaan perseen näyttelyistä keskisormen esittelyyn, siihen liittyy edessä hiljentelyt ja muut siihen kuuluvat kannusteet. Ylinopeudet ja muut liikennettä vaarantavat temput mielletään vain raskaan liikenteen yksin tekemiksi, mutta esimerkiksi vilkun käyttämättömyys on pääosin henkilöautojen yksinoikeus. Sitten ruuhkaliikenteessä jos yrität pitää jonkinlaista väliä edelläajavaan niin kyllä siihen on tunkemassa joku henkilöauto ja taas saadaan sanoa että rekka hiillostaa. Ei pidä liioin puolustella omaa ammattikuntaansa, mutta jos ison auton kuskit ajelisivat samoin kuin henkilöauton kuskit niin kyllä olisi romua tienvieret täysi. Tuntuu vähän siltä ettei tämä valtaosa kansasta täysin tajua sitä mitä tämä raskas- eli hyötyliikenne tekee, jos raskasta liikennettä rajoitetaan ja sen toimia estetään niin mistä saadaan korvaava kuljetusmuoto tavaroiden kuljettamiseksi lähetyspaikalta vastaanottajalle, tai ämpärilläkö kannettaisi polttoöljy Porvoosta jokaisen omakotitalon öljysäiliöön? Ei kelpaa vastaukseksi " onhan meillä rautatie" koska se ei ole tarpeeksi nopea eikä käyttökelpoinen kaikkiin kuljetuksiin. Eräs meikäläisistä on saanut kyseenalaisen kunnian olla ns. syntisäkki suurelle osalle täällä olevia kirjoituksia. Sitä vain ei tunnu kansa käsittävän että se suuri onnettomuus ei ollut tahallinen eikä tuottamuksellinen teko, se oli monen yhteensattumien summa, jota ei kokeneenkaan kuljettajan mitkään toimet voineet välttää. On tietysti väki tästä eri mieltä, mutta kukaan ei osaa sanoa mitä olisi itse tehnyt vastaavassa tilanteessa, koska tälläinen tilanne on ennalta-arvaamaton ja aivan varmaan ainutkertainen. Olisi aika saada nämä pienellä elämänkatsomuksella ja kokemuksella varustetut järkiinsä ja heille selvittää mitä kaikkea voi sattua täällä kulkiessa, ei aina kotoa lähtiessä tiedä mitä tuliaisia on kotiin tuotava.

• Diesel-fani

Minusta ei kenenkään ketä joskus on menettänyt ajoneuvan hallinnastaan ole syytä kovasti arvostella Konninkankaan turmasta rekkamiestä. Turma sinällään on erittäin valitettava ja siitä pitäisi ottaa opiksi. Minusta ei ole mitään merkittävää saatu aikaiseksi ettei vastaavaa sattuisi jatkossa. Rekkamihen maine on saatu mustattua ja siitä on ollut seurauksena ettei vastuuntuntoisia kuljettajia tahdo saada hommiin. Viranomais valvontaa on lisätty merkittävästi josta on seurannut melkoisia sakotus arvontoja. Lähes jokaisesta yhdistelmästä pystyy antamaan sakon jos haluaa. Minusta sakkoja kuuluisi jakaa tahallisista liikennerikkomuksista, näin viranomaisetkin säilyttäisivät arvostuksensa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      80
      5659
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      127
      3943
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      45
      3820
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3504
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2888
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2419
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2184
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2091
    9. 33
      1879
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      430
      1752
    Aihe