Elikkä minä ,köyhä opiskelija, haluaisin ostaa itselleen kaiuttimet musiikin kuuntelua varten. kuuntelen räppiä, heviä ja piripolkkaa. omistan ennestään Sonyn STR-DE497 vahvistimen (tietojen mukaan 5x80W). En ole hifistelijä, mutta haluaisi kuulla hifistelijöiden mielipiteitä ja ottaa vastaan suosituksia. Räpin ja piripolkan kuuntelua ajatellen hyvä matalientaajuuksien toisto olisi suotavaa. Kertokaa toki kokemuksistanne.
Nämä siis googletin äsken. Minkä itse valitsisit?
Jamo S408 (pari) Hinta 199
Jamo E600 (pari) Hinta 158
AudioPro Soniq 404 (pari) Hinta 199
AudioPro Evidence E.1 (pari) Hinta 159
Tannoy Mercury F1 pari Hinta 189
Magnat Quantum 501 pari Hinta 249
Q ACOUSTICS
1010 pari Hinta 179
1020 pari Hinta 229
CHORUS C 552 pari Hinta 239
INFINITY BETA 10 Hinta 239
Wharfedale
Diamond 9.1 Hinta 199
Diamond 9.2 Hinta 248
Kaiuttimet
36
20277
Vastaukset
- Mercury
Toi tannoy mercury f1 on ainakin hyviä kehuja saanut hyvän äänentoistonsa vuoksi
- ........................
Joo itekki kattelen tuon hintaluokan kajareita niin että kommentteja vaan
- Räsäsen
Ollilla kaiuttimia tuossa hintaluokassa?Taisi olla Hifilehdessä jokin malleista,en vain muista hintaa.
- ikävä kyllä
Tannoyt M F1 on hyvä, mutta ei varmaan toista tarpeeksi alapäätä käyttöösi, joten ota mieluummin malli F2. Ja melkein samalla hinnalla mitä olit listannut Magnat 501 saa jo melkein magnat 503 joka on jo parempi ja menee Tannoyn F2 hieman edelle.
- vastauksista
Eilen kävin kirjastossa selailemassa hifi lehtiä ja tais olla Tannoy Mercury F1 joka sijoittui Jamo E640:n kanssa jaetulle ykkös sijalle, en ole varma muistanko oikein. Mites olikos se niin että lattia kaiuttimista (semmonen korkee kapee pönttö?) ei tässä hintaluokassa kannata haaveilla? Mitens tollasen jalustakaiuttimen sitte sijoittaa jos ei omista eikä halua ostaa jalustoja? Oliko se niin että ne pitäs sijoittaa korvan korkeudelle (esim hyllyyn)? Onko ero suuri lattialle sijoitettuna musiikkia kuunneltaessa (en ole hifikorva) :)
Onko Tannoy Mercury F1:n ja Tannoy Mercury F2:n välillä kuinka suurta eroa, etenkin bassojen toiston kannalta? Hinnassa eroa ainakin löytyy. Entäs Magnat Quantum 501:n ja Tannoy Mercury F2:n väliset erot? Hinnassa kun ei eroa ole kuin 26 euroa. Tällä hetkellä minulla on kotona vanhempien vanhat Jamon LS1400 kaiuttimet, Music power 200w. Voisikohan noista tehdä tulevien kaiuttimien tueksi köyhän miehen basson liittämällä vain basso piuhat vahvistimeen vai meneekö liian amis-meiningiksi? Ja ihan näin ohi menne olisin vielä kysynyt että mikäs se magneetti suojaus nyt olikaan?
Kiitos! - -----------------
vastauksista kirjoitti:
Eilen kävin kirjastossa selailemassa hifi lehtiä ja tais olla Tannoy Mercury F1 joka sijoittui Jamo E640:n kanssa jaetulle ykkös sijalle, en ole varma muistanko oikein. Mites olikos se niin että lattia kaiuttimista (semmonen korkee kapee pönttö?) ei tässä hintaluokassa kannata haaveilla? Mitens tollasen jalustakaiuttimen sitte sijoittaa jos ei omista eikä halua ostaa jalustoja? Oliko se niin että ne pitäs sijoittaa korvan korkeudelle (esim hyllyyn)? Onko ero suuri lattialle sijoitettuna musiikkia kuunneltaessa (en ole hifikorva) :)
Onko Tannoy Mercury F1:n ja Tannoy Mercury F2:n välillä kuinka suurta eroa, etenkin bassojen toiston kannalta? Hinnassa eroa ainakin löytyy. Entäs Magnat Quantum 501:n ja Tannoy Mercury F2:n väliset erot? Hinnassa kun ei eroa ole kuin 26 euroa. Tällä hetkellä minulla on kotona vanhempien vanhat Jamon LS1400 kaiuttimet, Music power 200w. Voisikohan noista tehdä tulevien kaiuttimien tueksi köyhän miehen basson liittämällä vain basso piuhat vahvistimeen vai meneekö liian amis-meiningiksi? Ja ihan näin ohi menne olisin vielä kysynyt että mikäs se magneetti suojaus nyt olikaan?
Kiitos!Joo lattiakaiuttimia ei kannata hankkia tässä hintaluokassa.
Yleisesti kauttimet pitäisi sijoittaa niin että diskanttielementti on korvan korkeudella.
Ja magneettisuojatun kajarin voi sijoittaa kuvaputkitelevision lähelle ilman että se aiheuttaa värihäiriöitä kuvassa. - kajarit hyllyyn
vastauksista kirjoitti:
Kiitos!niin sitten tuo Tannoy F1 on paras vaihtoehto kun ei toista bassoa kovin matalalle. Hyllysijoituksessa tai sijotuksessa lähelle seinää bassot tuppaavat korostumaan jo muutenkin liikaa. Voihan ne kajarit laittaa vaikka pöydällekin, tosin pöydän pinnasta heijastuva ääniaallot sotkevat hieman enemmän ääntä. Jos tuntuu että bassoa on liikaa niin refleksiputken voi tukkia niin se bassotoisto rauhottuu vähän, jos kajarissa siis on refleksipuktea. Joissakin kajareissa tulee ne tulpat mukana. Tannoy F2 toistaa matalammalle kuin F1 ja Magnat 501 ja on muutenkin parempi äänellisesti.
- siis_
kajarit hyllyyn kirjoitti:
niin sitten tuo Tannoy F1 on paras vaihtoehto kun ei toista bassoa kovin matalalle. Hyllysijoituksessa tai sijotuksessa lähelle seinää bassot tuppaavat korostumaan jo muutenkin liikaa. Voihan ne kajarit laittaa vaikka pöydällekin, tosin pöydän pinnasta heijastuva ääniaallot sotkevat hieman enemmän ääntä. Jos tuntuu että bassoa on liikaa niin refleksiputken voi tukkia niin se bassotoisto rauhottuu vähän, jos kajarissa siis on refleksipuktea. Joissakin kajareissa tulee ne tulpat mukana. Tannoy F2 toistaa matalammalle kuin F1 ja Magnat 501 ja on muutenkin parempi äänellisesti.
Tannoy F2 voisi olla minulle sopiva vaihtoehto. Mutta mites ton mainitsemani "amis"-basso virityksen kanssa? Mielipiteitä.
- Hifisti81
siis_ kirjoitti:
Tannoy F2 voisi olla minulle sopiva vaihtoehto. Mutta mites ton mainitsemani "amis"-basso virityksen kanssa? Mielipiteitä.
En suosittele moiseen virittelyyn ryhtymään sillä pilaat vain hyvien kaiuttimien äänen. Jos bassoa kaipaat lisää niin osta myöhemmin subbari kaiuttimiesi tueksi. Myös sijoitteluun kannattaa kiinnittää huomiota sillä esim. lattia on huonoin mahdollinen paikka jalustakaiuttimille. Hyllysijoituksessa bassot korostuvat useimmissa tapauksissa josta voi olla sinun tapauksessasi jopa hyötyä. Itselläni oli jalustakaiuttimet TV-tason päällä mikä korosti bassoja jalustasijoitukseen nähden selvästi.
- Suosittelija5
www.hifitalo.fi
Sieltä ->Kaiuttimet ->Chorus
Sieltä Compact 552 (296 eur/pari) tai Mondo 55 (518 eur/pari)
Ovat laadukkaita kotimaisia tuotteita.- laadukkaita ja laadukkaita
Choruksen halvemmat kajarit eivät ole hintalaatusuhteeltaan kovin hyviä. Ja mondonkin kepittää muutamat halvemmat kajarit myös. Voihan sitä kotimaista suosia, mutta ei sillä tässä hintaluokassa saa parhainta ääntä. Tosin eivät nuo huonot ole, mutta parempiakin on, plus sitten makuasiat päälle.
- minusta yksi
laadukkaita ja laadukkaita kirjoitti:
Choruksen halvemmat kajarit eivät ole hintalaatusuhteeltaan kovin hyviä. Ja mondonkin kepittää muutamat halvemmat kajarit myös. Voihan sitä kotimaista suosia, mutta ei sillä tässä hintaluokassa saa parhainta ääntä. Tosin eivät nuo huonot ole, mutta parempiakin on, plus sitten makuasiat päälle.
merkki on ylitse muiden.Olen onnellinen kultaisen hifikorvan omaava omistaja.Ja nimihän on:Simex!
- vielä löytyy
minusta yksi kirjoitti:
merkki on ylitse muiden.Olen onnellinen kultaisen hifikorvan omaava omistaja.Ja nimihän on:Simex!
yksi parempi merkki vielä on tietenkin: Creative
- ja hevosella pääsee
minusta yksi kirjoitti:
Eipä tarvi olla mikään kultakorva huomaamaan noiden kaiuttimien eroja. Yleinen harhaluulo on että tarvii jotenkin erityisen harjaantuneen korvan. Eron kuulee helposti ihan vertailemalla kaiuttimia keskenään kuuntelemalla. Sitten kun mennään laitteistossa kallimpaan yläpäähän niin erot alkavat olla paljon pienempiä, silloin siitä harjaantuneesta korvasta ja kokemuksesta äänen toistumisesta on apua.
Miksi ostaa paskaa tai keskinkertaista kun on mahdollisuus ostaa hyvääkin samalla rahalla? - asia on
ja hevosella pääsee kirjoitti:
Eipä tarvi olla mikään kultakorva huomaamaan noiden kaiuttimien eroja. Yleinen harhaluulo on että tarvii jotenkin erityisen harjaantuneen korvan. Eron kuulee helposti ihan vertailemalla kaiuttimia keskenään kuuntelemalla. Sitten kun mennään laitteistossa kallimpaan yläpäähän niin erot alkavat olla paljon pienempiä, silloin siitä harjaantuneesta korvasta ja kokemuksesta äänen toistumisesta on apua.
Miksi ostaa paskaa tai keskinkertaista kun on mahdollisuus ostaa hyvääkin samalla rahalla?niin,että se on vain maksettujen myyjien höpötystä,että esim,Genelec soi paremmin kuin edellä mainittu Simex.Se on tosi kuin pukki.
- Heikki Helpponen
asia on kirjoitti:
niin,että se on vain maksettujen myyjien höpötystä,että esim,Genelec soi paremmin kuin edellä mainittu Simex.Se on tosi kuin pukki.
Joo, tosi kuin valepukki ;)
Ja mun tieskarin mukana tuli ainaski tuhatwattiset muovihärpäkekaiuttimet jotka soi paremmin kun kaikki maailman muut kaiuttimet YHTEENSÄ! ;)) - Hessu olet.
Heikki Helpponen kirjoitti:
Joo, tosi kuin valepukki ;)
Ja mun tieskarin mukana tuli ainaski tuhatwattiset muovihärpäkekaiuttimet jotka soi paremmin kun kaikki maailman muut kaiuttimet YHTEENSÄ! ;))Onhan se jo monissa testeissä todettu,että esim.Simex hakkaa äänenlaadultaan jopa yli 1500e kaiuttimet.Se on selvä kuin Nykänen linnassa.
- nuo testit
Hessu olet. kirjoitti:
Onhan se jo monissa testeissä todettu,että esim.Simex hakkaa äänenlaadultaan jopa yli 1500e kaiuttimet.Se on selvä kuin Nykänen linnassa.
haluasin todella lukea missä Simex on pärjännyt. Missä lehdissä tai millä nettisaiteilla? Kiitos jo eukäteen.
- Maailman ja
nuo testit kirjoitti:
haluasin todella lukea missä Simex on pärjännyt. Missä lehdissä tai millä nettisaiteilla? Kiitos jo eukäteen.
Hifilehti vainajan moninkertainen testimenestyjä...
- ja lehtien numerot
Maailman ja kirjoitti:
Hifilehti vainajan moninkertainen testimenestyjä...
jossa testit ovat olleet?
Eipä taida löytyä... - Kuuntelija kakkonen
ja lehtien numerot kirjoitti:
jossa testit ovat olleet?
Eipä taida löytyä...Hifi-Lehti 10/2006:
Kaiutintesti: Simex Grande SHE 2: TESTIN VIIMEINEN SIJA. Jaako Eräpuu antoi aika murskaavan arvion. En tiedä uskaltaako kopioida tänne. Ne tekijänoikeusjutut.. - Hifilehden
Kuuntelija kakkonen kirjoitti:
Hifi-Lehti 10/2006:
Kaiutintesti: Simex Grande SHE 2: TESTIN VIIMEINEN SIJA. Jaako Eräpuu antoi aika murskaavan arvion. En tiedä uskaltaako kopioida tänne. Ne tekijänoikeusjutut..jossain 80-luvun puolivälissä Simex vei potin itselleen ja Tm:ssä (muistaakseni) 1974 suuressa kaiutinvertailussa Simex löi itämaiset kilpailijansa murskaavasti?Mukana myös suomalaiset haastajat.
- Kuuntelija kakkonen
Hifilehden kirjoitti:
jossain 80-luvun puolivälissä Simex vei potin itselleen ja Tm:ssä (muistaakseni) 1974 suuressa kaiutinvertailussa Simex löi itämaiset kilpailijansa murskaavasti?Mukana myös suomalaiset haastajat.
Eli siis varsin tuoreita ja käyttökelpoisia vertailutuloksia Kekkosen ajoilta! ;)
Ja sori Eräpuu, Jaakkohan se on eikä Jaako.. - jo silloin
Kuuntelija kakkonen kirjoitti:
Eli siis varsin tuoreita ja käyttökelpoisia vertailutuloksia Kekkosen ajoilta! ;)
Ja sori Eräpuu, Jaakkohan se on eikä Jaako..todettiin asiantuntijoiden suulla,että hyvät kaiuttimet soivat hyvin myös tulevaisuudessa.Eli silloiset ämyrit ovat jopa parempia ääneltään kuin nykyiset.Liekö itse kultakorvaguru Eräpuu asiasta silloin 80-luvulla hifissä maininnut?
- ja hevosella pääsee edelleen
jo silloin kirjoitti:
todettiin asiantuntijoiden suulla,että hyvät kaiuttimet soivat hyvin myös tulevaisuudessa.Eli silloiset ämyrit ovat jopa parempia ääneltään kuin nykyiset.Liekö itse kultakorvaguru Eräpuu asiasta silloin 80-luvulla hifissä maininnut?
Simexin taso on laskenut kuin lehmän häntä silloisista ajoista, että turha alkaa vertailemaan noita aatamin aikuisia juttuja nykyisiin saman merkkisiin kaiuttimiin. Ja aivan varmasti nykyään tehdään parempia kaiuttimia budjettiluokassa kuin aiemmin, pitää vaan tietää mitä merkkejä kannattaa ostaa ja kokeilla.
Sitä en kiellä etteikö noista vanhoista kajareista löydy käyttökelpoista tavaraa nykymittapuullakin, mutta klassikot ovat asia erikseen ja niitäkin on suhteellisen harvassa. - vielä jatkan
ja hevosella pääsee edelleen kirjoitti:
Simexin taso on laskenut kuin lehmän häntä silloisista ajoista, että turha alkaa vertailemaan noita aatamin aikuisia juttuja nykyisiin saman merkkisiin kaiuttimiin. Ja aivan varmasti nykyään tehdään parempia kaiuttimia budjettiluokassa kuin aiemmin, pitää vaan tietää mitä merkkejä kannattaa ostaa ja kokeilla.
Sitä en kiellä etteikö noista vanhoista kajareista löydy käyttökelpoista tavaraa nykymittapuullakin, mutta klassikot ovat asia erikseen ja niitäkin on suhteellisen harvassa.tätä Simex vitsiä,niin johan sille kohta ne hevosetkin nauraa..
- nykyään jbl:n omista
laadukkaita ja laadukkaita kirjoitti:
Itse menin ostamaan tuollaiset mondo 55:set aikoinaan ja odotin saavani ylivoimaista ääntä. Olin heti ensiminuuteilta lähtien todella pettynyt ääneen, koska ääni oli suoraan sanoen purkkimainen ja ärsyttävän diskanttipainotteinen, sekä keskialueella kaiutin honotti todella rasittavasti! Kokeilin kajareita kahdella eri kaiuttimellakin, mutta ääni ei muuttunut juuri miksikään. En todellakaan ymmärrä miksi kukaan haluaa kuunnella tällaisia kaiuttimia, ellei kuuntele aamusta iltaan pelkkää kitaramusiikkia, johon kajarit varmasti on omiaan.
- sammolaw
tsekkaas tuo linkki! suosittelen huomioiden käyttösi ja musiikkityylisi!
linkki:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46486997- nyt kaikki
hyvän toiston ja Simexin ystävät laukesivat orgastiseen huutoon!
- L.pönttönen
nyt kaikki kirjoitti:
hyvän toiston ja Simexin ystävät laukesivat orgastiseen huutoon!
acustic... oon mahd.1020 ostamas ja olisin kiinnostunu mielipiteistä vs,toi hintaluokka yleensä?
oon kuullu kehuttavan kotelorakennetta jne. vs, vaik noi tannoy F1.
Vai onx nää kaikki ihan huuhaa juttuja mitä pöhistää ku meet jostain liikkeest kyselee (kuhan vaa meilt ostaisit)... Vaihtoehtona on pidättäytyä omissa linnunpöntöissä ja viedä rahat taas kerran levykauppaan!
- lapselleen
Kuka pönttö antaa lapselleen nimeksi "Elikkä minä"?
- Ziizus
..joutilaana. Hinta 80 pari. ilmottele jos kiinnostaa :)
- Jamooooooooooo
HYvät kajarit peruskuunteluun On Jamon sarjat maksaa 250€! en ole hifisti ns (kultakorva) ja minulle riittävät ainakin nuo kaiuttimet vallan hyvin! Hyvä hinta/laatushde!!!
www.euromarkkinointi.fi kurkkaas ja ota yhteyttä.
- Mielenkiinnoton
Ihan mielenkiinnosta kysäisen sinulta tämän keskustelun aloittaja, että mihin kaiuttimiin päädyit? Olitko tyytyväinen ostokseesi, vai oletko jo vaihtanut mökälootasi?
- JL
Suunnittelen hankkivani marantz PM 6003 vahvistinta. Olisiko ehdotuksia kaiuttimiksi jalusta tai lattiamalli. Hintaluokka esim 400-600€ . Huone n. 20m2
Löytyykö tuosta hintaluokasta järkeviä laatikoita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634