Mitä karkkeja muistat lapsuudesta?Mitä tahtoisit takaisin?Tietääkö kukaan,mistä löytyisi vanhoja mainoksia?Itse tahtoisin takas malla-jogurtin,jambopatukat ja ne ihanat kahvipapu karkit!
Nyt kaikki muistelemaan!
13
1552
Vastaukset
- anniina
ne ihanat nallekarkit - moniväriset ja maksoivat pennin kappale
- Laina Peite
Alkuperäiset kahvipavut ja merimieslakritsan jota sai apteekeistä.
- nostalgia
Muistan kitaran muotoisen jätskin vaalanpunasella kuorrutteella.Se mukavasti ratisi suussa..Nimee en kyllä muista.
- muistan
Sehän oli pinkkis.Sen kyllä haluaisin takaisin.Muistan punaiset,suuret purkkapallot,joissa oli keltainen paperipäällyste inkkarikuvalla.
- karkkihirmu
Täs muutama,mitä muistan.Juutuu purkka(sisällä jotai hedelmäistä mössöö).Kaunis veera aski,fazerin suklaa napit,Eriväriset purkkapallot läpinäkyvässä muovi"putkessa"
- Borgåbisin
Stop pastillit ja tietenkin Pax
- anniina
olikohan nimeltään rintasokeri.. kuitenkin apteekissa myytiin ruskeaa - paperitötterössä..jota sitten imeskeltiin, nam
- merifani
Cola -jätski oli tosi hyvää, siinä oli Coca-colan makuinen kuorutus päällä ja ihanaa kermajäätelöä sisällä - semmonen eskimon mallinen tikkujäätelö. Nimeä en muista. Entäs ne jätski -veneet - muistaako kukaan niitä? "Veneenkään" nimeä en muista...
- 60 luvun lapsi.
70 luvulla oli niitä ihania suklaatikkaria jota Fazer teki. Niissä oli keskellä tollanen -> D kolo ja ne maistui todella hyvälle, oispa niitä vielä, niin ja niissä oli sellanen läpinäkyvä (paperi)
- houkuttaa
Ennen Lakumatto tuntui olevan niin iso ettei sitä jaksanut syödä, lakurulla oli kämmenen kokoinen, jätskivenettä ei jaksanut loppuun asti, ja markalla sai niin ison säkin karkkia että sitä riitti monta päivää. Voi että inhottaa olla aikuinen... ;)
- K.Korento
Merijalin peltirasiaan pakattuja Tervaleijonia ja niitä punaiseen pahviaskiin pakattuja Figaroleja.
- olikin.
Lätkäliigoja ja Tutti Frutteja tuli vedettyä enimmäkseen, merkkarit oli puolet kalliimpia, ihan 10 penniä kappaleelta mutta olivat sitten kyllä hyviäkin. Myöhemmässä vaiheessa sitten noita salmiakkipulvereitakin tuli syötyä ja pillitikkareita imeskeltyä.
Vanhempi väki tarjoili aina sellaisia valkoisia neliön muotoisia sinisessä pussissa olevia kurkkupastilleja tai sitten sellaisia hieman helpommin pureskeltavia jauhomaisempia ovaalin muotoisia, joita sai myös punertavina aniksen makuisina versioina. Fazerin parhaitakin sai aina joskus.
Hedelmämerkkarit oli hyviä, mutta salmiakkimerkkarit parhaita! :) Myös perinteisiä nekkuja oli myytävänä - kai vielä nykyäänkin joku saattaa sellaisia valmistaa.
Lapsena karkit maistuivat kyllä niin hyviltä ja niitä pystyi syömään vaikka kuinka paljon eikä huonoa oloa niistä tullut. Näin aikuisena ei paljoa karkit enää maistu. Kaksi kappaletta on maksimi. Ei uppoa eikä itseasiassa ole tarviskaan. Mieluummin hyvin tehtyä ja herkullisesti maustettua monipuolista ruokaa. Nam!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872