olen niitä käyttänyt ainoastaan ,myös sydäntä ja joskus jauhelihaa. mutta näissä keskusteluissa moni suosittelee eläin kaupan ruokia. onko tosiaan että kannattais vaihtaa niihin olen aina luullut että se tulee kalliiksi .en mä sitten kyl välitä jos todella ovat terveelisempiä , mitä huonoa sit nois marketin ruoka purkeissa sitten .kyllä toi mun kisulini näyttää kovin terveeltä pulskalta paksu turkkiselta eikä ole sairastellut ja onneliseltakin näyttää.mut kertokaa vaihdan kyllä jos tarpeen. kiitos
markettejen
25
1765
Vastaukset
- kisuliini
mun kissa söi 14v. asti ihan tavallisia markettien ruokia eikä mitään ollut!! sitten tuli tuli virtsakivet (..en ole varma johtuiko ruuasta..). noo,selittäköön noi toiset immeiset mikä marketti ruoassa mättää.... eläinkaupparuoka tulee halvemmaksi ku ostaa hiton ison satsin kerrallaan...
- on tyytyä
markettiruokaan kun ei oo eläinkauppaa tienoolla
kissa ei ainakaan ole sanonut eitä - catcat
on tyytyä kirjoitti:
markettiruokaan kun ei oo eläinkauppaa tienoolla
kissa ei ainakaan ole sanonut eitä^Tuo nyt ei ole syy eikä mikään olla ostamatta kissalle laadukkaampaa ruokaa.
Ruokia saa tilattua todella kätevästi netistä, ei tarvitse raahustaa eläinkauppaan jos se on niin mahdottoman kaukana. ;)
Acanaa ja Orijenia saa tilattua tuolta: http://www.acana-kauppa.com/
Ja mm. näistä nettikaupoista saa tilattua eläinkaupparuokia:
http://www.felinesse.fi/nettikauppa/
http://www.lemmikkiexpress.fi/
http://www.rockwells.net/index.php
;)
- Tommij
Meillä ei enää juurikaan kaupan kosteita ruokia kulu, katit ovat tottuneet lihaan (possu ja kana, suikaleena näppärää) ja mielellään raakana. Toisinaan silakkaa ja possun sydäntä lisukkeena - sydänhän on sikahalpaa :)
Jos katselee mitä pussiruoka maksaa, niin ei siinä possun suikale tule merkittävästi kalliimmaksi.
Kuivamuonaa on aina tarjolla ja se on toisen kissan allergisuudesta johtuen Royalin Sensitivity Controlia. Mutta sitä kuluu varsin maltillisesti, kun tykkäävät enemmän lihasta.- sara
Raaka liha varmasti on parasta ja tulee edullisimmaksi. Jos syöttää teollista ruokaa, on markettien märkäruuassa ihan hitosti vehnää ja vain vähän (usein n. 4 %) lihaa. Vehnä on huonoa ravintoa kissoille, jotka ovat lähes täysin lihansyöjiä.
Vehnä aiheuttaa myös juuri noita virtsakiviä. Eläinkaupan ruuassa on usein jopa 50 % lihaa, joten vaikka se on kalliimpaa, tulee itse liha ruuassa halvemmaksi. Itse syötän Almo Naturen ja Carnyn märkäruokia.
- ...
eläinkauppa ruoka tulee ainakin pitkällä juoksulla.
lihapitoista laadukasta ruokaa ei tarvitse syödä niin paljoa, kuin viljapitoista.
kun ostaa isoja säkkejä kuivaruokaa, kilohinta laskee jopa alle markettien kilohintojen.
vääränlaisesta ruokinnasta johtuvien sairauksien hoito voi tulla todella kalliiksi ja mahdolliset loppuelämän dieettiruuat maksavat paljon.- "säkkejä"
tarkoitat? Minkälainen on kuivamuonasäkkien säilyvyys? Mietin vaan, että kun on vaan yksi kissa ja se syö muutakin ruokaa kuin raksuja, niin voiko kuivamuona pilaantua????
- "säkkejä"
"säkkejä" kirjoitti:
tarkoitat? Minkälainen on kuivamuonasäkkien säilyvyys? Mietin vaan, että kun on vaan yksi kissa ja se syö muutakin ruokaa kuin raksuja, niin voiko kuivamuona pilaantua????
minä olen ostanut yhdellekin kissalle isoja säkkejä muistaakseni n. 7-15 kg.
oikein säilytettynä raksut pysyvät hyvinä yhdenkin kissan kulutusajan.
siirrä isosta säkistä pienempään ämpäriin tms. aina satsi ruokaa ja pidä säkki hyvin suljettuna, kuivassa paikassa.
vaikka parasta ennen päiväys menisikin umpeen, ruoka ei ole vielä pilalla, vaan sitä voi tunnontuskitta syöttää. siitä alkaa pikkuhiljaa silloin vitamiinit kadota.
toisinaan ollaan ostettu kimppasäkkejä kavereiden kanssa.
- Kissanen
Niinkuin olen aiemmin todennut näillä palstoilla, että olen ostanut silloin tällöin eläinkaupasta (ainakin mustissa&mirrissä on) päiväysvanhoja raksuja, jotka ovat lähes puoli-ilmaisia! Niissä on päiväys ollut muutaman päivän/ parin viikon vanha. Juuri vähän aikaa sitten ostin suuren säkin pilkkahintaan :P
- catcat
Lyhyesti sanottuna mikä niissä markettiruuissa on huonoa:
Ne sisältävät aivan liian vähän lihaa kissalle, joka on 99% lihansyöjä.
Niissä on liha korvattu halvemmalla vaihtoehdolla, eli viljalla (ja usein vielä sillä allergisoivalla vehnällä) joka ei ole kissalle sopivaa ravintoa ollenkaan. Kissa ei pysty hyödyntämään viljapitsoiden ruuan suurta hiilihydraattipitoisuutta ja usein ruoka tuleekin vaan suoraan suoliston läpi pahan hajuisena p*skana. ;)
Ne sisältävät myös turhia väri- ja lisäaineita. (niinkuin kissa välittäisi siitä onko sen kuivaruuassa kivoja punaisia ja vihreitä keksejä joukossa).
Markettiruokien hehkutusjäännös, magnesium ja fosforiarvot ovat usein aivan liian korkealla.
Viljapitoisuus yhdistettynä korkeaan magnesium- ja fosroripitoisuuteen altistaa virtsatiesairauksille kuten virtsatulehduksille ja virtsakiteille, joiden hoito tulee todella kalliiksi.
Markettiruoka on kallista eläinkaupparuokaan verrattuna. Kissan pitää syödä ruokaa paljon enemmän että saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet siitä viljamössöstä ja kilohinnaltaan se on myös aika suolaista verrattuna eläinkauppojen isompiin säkkeihin, joiden kilohinta on paljon pienempi.
Joten suosittelen kyllä suuntaamaan sinne eläinkaupan ruokahyllylle ja nappaamaan kissalle laadukasta kuiva- ja purkkiruokaa mukaan, ja lisäksi sitten sitä lihaa. :)- Hanne
Minun Pörrö-kissani on ollut minulla puolisen vuotta. Hain sen Hesystä. Kissa on n. 2-3-vuotias, uros, ja Hesyssä kastroitu, rokotettu ja tunnistinsiru laitettu niskaan.
Kesällä kissan haettuani ihmettelin sen ohutta häntää, kun muuten turkki oli puolipitkä ja aika tuuhea. Olen antanut kissalleni vain ns. hyviä eläinkaupan ruokia ja tuoretta lihaa, sitä en tiedä mitä kissa on entisessä kodissaan syönyt.
Nyt sitten monien vaiheiden ja oireiden jälkeen olen maksanut kissan hoidosta 450 - 500 euroa, kun sen sairaus todettiin. Pörröllä on struviittikiteitä ja tulehdus virtsarakossa. Tähän saattaa olla syynä aikaisempi huono ruokinta juuri markettien ruoalla. Nyt sitten kissa syö loppuikänsä lääkeruokaa.
Jos haluatte säästää kissanne turhilta sairauksilta ja vaivoilta, ja pitää eurot omassa lompakossanne, niin antakaa kissoillenne hyvää lihapitoista ruokaa ja hyvälaatuisia raksuja. Ei eläinkaupan ruoat kalliiksi tule, koska kissa syö niitä määrällisesti vähemmän. - ymm
Hanne kirjoitti:
Minun Pörrö-kissani on ollut minulla puolisen vuotta. Hain sen Hesystä. Kissa on n. 2-3-vuotias, uros, ja Hesyssä kastroitu, rokotettu ja tunnistinsiru laitettu niskaan.
Kesällä kissan haettuani ihmettelin sen ohutta häntää, kun muuten turkki oli puolipitkä ja aika tuuhea. Olen antanut kissalleni vain ns. hyviä eläinkaupan ruokia ja tuoretta lihaa, sitä en tiedä mitä kissa on entisessä kodissaan syönyt.
Nyt sitten monien vaiheiden ja oireiden jälkeen olen maksanut kissan hoidosta 450 - 500 euroa, kun sen sairaus todettiin. Pörröllä on struviittikiteitä ja tulehdus virtsarakossa. Tähän saattaa olla syynä aikaisempi huono ruokinta juuri markettien ruoalla. Nyt sitten kissa syö loppuikänsä lääkeruokaa.
Jos haluatte säästää kissanne turhilta sairauksilta ja vaivoilta, ja pitää eurot omassa lompakossanne, niin antakaa kissoillenne hyvää lihapitoista ruokaa ja hyvälaatuisia raksuja. Ei eläinkaupan ruoat kalliiksi tule, koska kissa syö niitä määrällisesti vähemmän.niin siis pitää ostaa isoja säkkejä... ja huom vähint. 2 erilaisen makuista! muuten kisu joutuu syömään jotain puol vuotta samaa raksua, mun kissa ainaki kyllästyy... muuten asiasta toiseen:
ACANA...miten acana tulee sitte halvemmaksi,MITEN VIITTITTE MAKSAA 4 EUROA NIISTÄ POSTIMAKSUA??? meinasin tilata mut sitte huomasin kalliin postimaksun... ja onko noi acanat ees hyvii sisällöltään?????? - juu..
ymm kirjoitti:
niin siis pitää ostaa isoja säkkejä... ja huom vähint. 2 erilaisen makuista! muuten kisu joutuu syömään jotain puol vuotta samaa raksua, mun kissa ainaki kyllästyy... muuten asiasta toiseen:
ACANA...miten acana tulee sitte halvemmaksi,MITEN VIITTITTE MAKSAA 4 EUROA NIISTÄ POSTIMAKSUA??? meinasin tilata mut sitte huomasin kalliin postimaksun... ja onko noi acanat ees hyvii sisällöltään??????4e ei mielestäni kovin kallis ole postimaksuksi..saman verran tulee kuluja jo kaupassa käymisestä.
jos ostat, muistaakseni 50 eurolla, ei postimaksuja tule lainkaan ja posti kuljettaa ovelle.
ja miljoonannen kerran: laske kilohintoja ja laske annoskokoja. niillä sen näkee miten tulee halvemmaksi.ja kalliiksi tulee myös ne eläinlääkärikulut ym. kun kissa sairastuu vääränlaisesta ruuasta.
ja opetelkaa vähän lukemaan niitä sisältötietoja.
acana on parhaimmasta päästä kuivaruokia.
- viel
typerää kun ELÄINKAUPASSA MYYDÄÄN MYÖS HUONOA RUOKAA,MUISTA SE!!!... OSTIN ELÄINKAUPASTA RAFINE MERKKISTÄ MÄRKÄRUOKAA,JA ARVAA PETYINKÖ KOTONA KUN SISÄLSIKIN VILJAA!..ÄÄ,SIIS PELKKÄÄN ELÄINKAUPPARUOKAA EI KANDE LUOTTAA. PITÄÄ HIRVEEN MONTA ERI JUTTUU KATTOO ENNEN KU TUOTTEEN OSTAA,OMPA HANKALAA OSTAA RUOKAA, KISSALLE!:|mut noo eiköhä se o sen arvone
- lukea
mielipiteitä .tarvii ruveta tutkiskelemaan näitä kisan ruokinta mahdollisuuksia kissa sen kyl lopult päättää tämä minun kolli on niitä erittäin nirsoa sorttia. vaihtoehtoja kyllä ruuassa löytyy .
- JanSprt
Itse annan markettien märkäruuista Pirkka Gourmet aterioita.
Esim. Pirkka Gourmet Kana-ateria:
sianlihaa 10%, sisäelimiä 34,1%, kanan sisäelimiä 13%, siipikarjanlihaa 10%, kalaa 5,2%, kuitua 0,2%, kivennäisaineita, vitamiinia, hyytelöimisaineita, sokeria, suolaa.
Omasta mielestä yksi parhaimpia marketista saatavia märkäruokia tuoreen lihan rinnalle. - Wahlros
Meidän kissamme saa kaikki ruokansa lähi-Siwasta, eläinkauppoja ei ole lähelläkään ja netistä tilaaminen vaatii yleensä luottokortin - sitäpaitsi meillä ei ole nettiäkään.
Teolliset kissanruoat on moneen kertaan tutkittu. Whiskas, Latz ym. ovat suuryrityksiä, joilla ei missään nimessä ole varaa siihen, että kissat näistä ruoista sairastuisivat! On täysin paranoidia kuvitella, että terve kissa sairastuisi tavallisesta kissanruoasta, kun ottaa huomioon, että kymmenet tuhannet kissat pelkästään Suomessa syövät näitä ruokia, puhumattakaan luvuista maailmalla. Eiköhän tällainen ruokien sairastuttavuus olisi jo huomattu ja asialle tehty jotain?
Kissanruokia kehitellään jatkuvasti ja ne ovat tällä hetkellä ravintosisällöltään parempia kuin suurin osa siitä ruoasta, mitä maailman ihmiset syövät. Minulla on ollut kissoja kymmenen vuotta, ja terveinä ovat pysyneet, vaikka en koskaan ole eläinkaupparuokia antanut.
Älytöntä vauhkoamista moinen. Antakaa vain mitä ruokaa haluatte, mutta tuollainen menee jo vainoharhaisuuden puolelle.Kirjoittanut: catcat 16.1.2007 klo 15.22
Vainoharhaisuuden puolelle se ei kyllä mene, koska se on ihan tutkittua miten kissat ovat sairastuneet syötyään huonolaatuista ruokaa ja asiansa osaavat ammatti-ihmisetkin eli eläinlääkärit suosittelelvat jättämään ne viljaruuat sinne kaupan hyllylle.
Jos haluaa syöttää kissallensa purkitettua RUOKAA niin sitä vain, mutta kyllä sen nyt vähemmälläkin ammattitaidolla huomaa että markettiruokien ravintosisällöt eivät vastaa lihansyöjäkissan luonnollista ravintoa.
Ehkä lemmikin omistajan jonka kissa on näistä ala-arvoisista ruuista sairastunut, kannattaisi ylittää se kynnys ja haastaa suuryhtiöt vastuuseen, mutta se taitaa olla ihan yhtä turhan kanssa, kun ottaa esimerkiksi vaikka näitä amerikkalaisia jotka ovat haastaneet McDonaldsia oikeuteen sairastuttuaan syötyään roskaruokaa. Harvoin he noita oikeudenkäyntejä voittavat koska se on ihmisen oma valinta syökö tuollaisa roskaruokaa, sama juttu koskee kissanruokaa. Ihmiset sen päättävät että sitä roskaruokaa kissalleen syöttävät, joten ei siinä paljon mahdollisuuksia ole suuryritykseltä mitään korvauksia saada, vaikka kuin olisi tiedossa roskruuan (niin ihmisten kuin kissojen) epäterveellisyys ja sopimattomuus ravinnoksi.- tuokin
ja älytöntä, jos ei asiasta mitään tiedä.
Lapsellinen on myös ajatustapa.
Suuryityksillä juuri on varaa tehdä mitä tahansa.
Ja kaupoissa myydään paljon muutakin epäterveellistä, kuin kissanruuat. Vaikkapa tupakkaa ja monen sorttisia ihmisten ruokia..
Huono tekosyy, että ei voi netistä tilata, pääsithän nettiin nytkin. Eläinkauppaan meilläkin ajetaan pitkän matkan takaa. Kerralla ostetaan enemmän, tulee halvemmaksikin.
Kissan oikeanlaisesta ruuasta saa tietoa vaikka vähänkin kissoihin perehtyneeltä eläinlääkäriltä. Vai eivätkö hekään mitään tiedä?
Minulla on ollut kissoja lähes kolmekymmentä vuotta. Kokemusta löytyy huonosta ruokinnasta ja sen seurauksista :(. Onneksi olen viisastunut. Toivon, että toiset viisastuisivat muutakin kuin kantapään kautta. - Wahlros
Man-of-Mystery kirjoitti:
Kirjoittanut: catcat 16.1.2007 klo 15.22
Vainoharhaisuuden puolelle se ei kyllä mene, koska se on ihan tutkittua miten kissat ovat sairastuneet syötyään huonolaatuista ruokaa ja asiansa osaavat ammatti-ihmisetkin eli eläinlääkärit suosittelelvat jättämään ne viljaruuat sinne kaupan hyllylle.
Jos haluaa syöttää kissallensa purkitettua RUOKAA niin sitä vain, mutta kyllä sen nyt vähemmälläkin ammattitaidolla huomaa että markettiruokien ravintosisällöt eivät vastaa lihansyöjäkissan luonnollista ravintoa.
Ehkä lemmikin omistajan jonka kissa on näistä ala-arvoisista ruuista sairastunut, kannattaisi ylittää se kynnys ja haastaa suuryhtiöt vastuuseen, mutta se taitaa olla ihan yhtä turhan kanssa, kun ottaa esimerkiksi vaikka näitä amerikkalaisia jotka ovat haastaneet McDonaldsia oikeuteen sairastuttuaan syötyään roskaruokaa. Harvoin he noita oikeudenkäyntejä voittavat koska se on ihmisen oma valinta syökö tuollaisa roskaruokaa, sama juttu koskee kissanruokaa. Ihmiset sen päättävät että sitä roskaruokaa kissalleen syöttävät, joten ei siinä paljon mahdollisuuksia ole suuryritykseltä mitään korvauksia saada, vaikka kuin olisi tiedossa roskruuan (niin ihmisten kuin kissojen) epäterveellisyys ja sopimattomuus ravinnoksi."Tutkittua"? Hyvä on, kerro minulle kuka tutki ja missä. Anna linkki tutkimukseen. Se on hupaisaaa, miten ihmiset aina tällaisilla foorumeilla väittävät kaiken olevan "tutkittua", mutta niitä "tutkimuksia" ei sitten löydykään mistään.
Kauppojen purkkiruoissa on lihaa tai eläinperäisiä aineita suurin osa - se lukee tuoteselosteessa ensimmäisenä, siitä sen tietää.
Jos kissat massoittain sairastuisivat jostain kissanruoasta, niin ei tällainen kissanruokamerkki kauaa pysyisi kaupoissa, vaan ihmiset vaihtaisivat toiseen - näin tällaista ruokaa tuottavat yritykset kuolisivat ihan itsestään, ei siihen oikeusjuttua tarvittaisi.
Btw, Stella McCartney, joka haastoi McDonaldsin oikeuteen, sai kymmenen miljoonan dollarin korvaukset. - ja linkki
Wahlros kirjoitti:
"Tutkittua"? Hyvä on, kerro minulle kuka tutki ja missä. Anna linkki tutkimukseen. Se on hupaisaaa, miten ihmiset aina tällaisilla foorumeilla väittävät kaiken olevan "tutkittua", mutta niitä "tutkimuksia" ei sitten löydykään mistään.
Kauppojen purkkiruoissa on lihaa tai eläinperäisiä aineita suurin osa - se lukee tuoteselosteessa ensimmäisenä, siitä sen tietää.
Jos kissat massoittain sairastuisivat jostain kissanruoasta, niin ei tällainen kissanruokamerkki kauaa pysyisi kaupoissa, vaan ihmiset vaihtaisivat toiseen - näin tällaista ruokaa tuottavat yritykset kuolisivat ihan itsestään, ei siihen oikeusjuttua tarvittaisi.
Btw, Stella McCartney, joka haastoi McDonaldsin oikeuteen, sai kymmenen miljoonan dollarin korvaukset.Löytäisitkö vaikka kirjastoon tai osaisitko keskustella eläinlääkärin kanssa?
Esimerkiksi mirjam numminen on vuosikymmenien kasvatuskokemuksella ja tietoa ylös kirjaamalla kirjoittanut kissakirjan.
Vai väitätkö, että tämä kirjatieto on väärää ja sinun kokemuksesi on faktaa?
Laitetaan nyt muutama Linkkikin sinulle, jos et itse ole osannut tietoa etsiä.
http://www.ipsitilla.fi/
Entäpä Orionin sivut? Eiköhän lääkefirma tee ihan kunnon eläin"tutkimuksia"..
http://www.animalhealth.orion.fi/seuraelaimet/alasivu.shtml/a03?24317
Entä eläinlääkärit? Luulisi heidän joutuneen jotain tutkimaan tittelinsä saamiseksi.
http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_24.html
http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_25.html - Wahlros
ja linkki kirjoitti:
Löytäisitkö vaikka kirjastoon tai osaisitko keskustella eläinlääkärin kanssa?
Esimerkiksi mirjam numminen on vuosikymmenien kasvatuskokemuksella ja tietoa ylös kirjaamalla kirjoittanut kissakirjan.
Vai väitätkö, että tämä kirjatieto on väärää ja sinun kokemuksesi on faktaa?
Laitetaan nyt muutama Linkkikin sinulle, jos et itse ole osannut tietoa etsiä.
http://www.ipsitilla.fi/
Entäpä Orionin sivut? Eiköhän lääkefirma tee ihan kunnon eläin"tutkimuksia"..
Entä eläinlääkärit? Luulisi heidän joutuneen jotain tutkimaan tittelinsä saamiseksi.
http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_25.htmlLuin nuo kaikki tutkimukset, ja missään niistä ei väitetty, että markettiruokien syöttäminen sairastuttaisi kissat. Sen sijaan esimerkiksi animalhealthin sivuilla todettiin, että nykyään on erittäin hyviä teollisia kissanruokia ja että pelkän lihan syöttäminen on kissalle yksipuolista ravintoa. Yhdessä linkissä mainittiin vilja, mutta marketeista saa vaikka kuinka paljon myös viljattomia ruokia - tästä esimerkkeinä kaikki paté-ruoat, Whiskasin murekkeet ym.
- luulet
Wahlros kirjoitti:
Luin nuo kaikki tutkimukset, ja missään niistä ei väitetty, että markettiruokien syöttäminen sairastuttaisi kissat. Sen sijaan esimerkiksi animalhealthin sivuilla todettiin, että nykyään on erittäin hyviä teollisia kissanruokia ja että pelkän lihan syöttäminen on kissalle yksipuolista ravintoa. Yhdessä linkissä mainittiin vilja, mutta marketeista saa vaikka kuinka paljon myös viljattomia ruokia - tästä esimerkkeinä kaikki paté-ruoat, Whiskasin murekkeet ym.
että mitä ruokia tarkoitettiin "hyvillä teollisilla kissanruuilla"?..Ei varmasti "latzeja".
Markettien kuivamuonat on kaikki järjestäin varsin huonoa tavaraa. Märkäruuista löytyy joitakin parempia vaihtoehtoja kyllä, ei kuitenkaan kovin kummoisia. Huonommankin märkäruuan syöjän voi pelastaa se ruuan kosteus.
Kannattaisi myös ajatella mitä lukee.. Sivuilta löytyy kyllä tarkkaa ilmaisua, mitä kissan ruuan tulee sisältää ja kuinka paljon. Vilja ei ole ainoa asia, mikä tekee ruuasta huonon.
Vaikka ei olisi suoraan kirjoitettu, että mikä ruoka on pahasta, se kyllä selviää, kun vaivautuu vähän opiskelemaan asiaa ja lukemaan kissanruokapussien ja purkkien kylkiä..
"Ruoissa ja ruoissa on suuria eroja. Tuoteselosteiden vertaaminen kannattaa, on syytä valita hyvän sarjan (nk premium ruoka) tuote, jossa raaka-aineet todellakin vastaavat tuoteselostetta. Premium-ruoissa on nk pH-säätö, eli ruoka huolehtii virtsan pH:n pysymisestä sillä aluella, jolla virtsakivien muodostumisriskiä ei ole. Tavallisissa ruoissa säätöä ei ole, eikä tuotteen magnesiumpitoisuteen ole kiinnitetty riittävää huomiota."
Toki teollisen ruokien syöttämisestä ollaan montaa mieltä, mutta vähänkin asiaan perehtynyt tietää, että jos teollista syöttää, sen valinnassa kannattaa olla tarkkana.
Lauseessa jossa sanottiin, että nykyään on erittäin hyviä teollisia ruokia, luki melkein heti perässä:
"Laadukkaita teollisia kissanruokia voi ostaa eläinlääkäriasemilta ja lemmikkieläinliikkeistä."
"Monet tavallisten ruokakauppojen myymät halvat kuivamuonat sisältävät valitettavasti paljon viljaa. Näiden ruokien edullisuus on siis vain näennäistä, sillä kissa joutuu syömään niitä paljon enemmän kuin korkealaatuisia valmisteita turvatakseen riittävän proteiinien saannin. Kissa saattaa jopa sairastua ylipainon seurauksena tai virtsakiviin viljan korkean fosfori- ja magnesiumpitoisuuden vuoksi."
Huomaa siis myös maininta fosfori ja magnesium pitoisuus..
Esimerkiksi whiskassin uutuus pussit ovat paljon parempia, kuin aiemmat whiskassin tms. tuotteet. Ei sisällä viljaa, eikä sokeria ja lihaa minimissään jopa 14%!! Vaan aika vähän edelleen puhtaalle lihansyöjälle. Ja koko totuuttahan ruuasta ei kerrota pussin kyljessä..
Meillä näitä on muutama pussi jemmassa hätävarana, mutta halvempaa ja laadukkaampaa kissanruokaa saa kaupan lihatiskiltä.
- mummeli.....
täyttää kohta 20 v ja markettin Latzeilla ja Whishasseilla yms. on eläny ikänsä.
Eli kun kissasta äikä jättää ni tuskin tarttee ruokinnasta huonoa omaatuntoa kantaa. - lemmikkiruuista
Tuossa linkki kuningaskuluttajan sivuille, ilmeisesti tänään oli käsitelty lemmikkien ruokintaa.
Kaikki ketä kiinnostaa tutustua mistä siinä on ollut kyse, klikkailkaahan tuosta :D
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1689
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot203365Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe112777- 282404
- 421807
- 471485
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101418- 411371
- 81335
- 521243
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2621115