Renkaiden tasapainoitus...

CB500

Juu, tapahtui männä suvena Norjan reissulla:ajelles-
sani n 70-vauhtia alkoi pyörä yhtäkkiä täristää
vallan pirusti. Pysähdyin katsomaan mutten huomannut
mitään erityistä. Jatkoin matkaa tärinästä huoli-
matta koska masiina muutoin toimi normaalisti.
Ajelin lenkin loppuun, n. 3500km. Takarengas oli
kulunut hyvin epätasaisesti,lisääntyvän epätasaisuu-
den toki huomasin jo ajossa. Toinen puoli renkaasta
oli aivan sileä ja vastakkaisella puolella oli vielä
runsaasti kuviota 8000km:n jälkeen.

Onko mahdollista, että semmoinen tasapainoitukseen
käytetty lyijymötiskä olisi irronnut ajossa??? Se
selittäisi tärinän yhtäkkisen ilmaantumisen.
Kaikki aiemmat renkaani kuluivat hyvin tasaisesti
eri puolilta. Renkaan vaihtoi pääkaupunkiseudulla
erittäin tunnettu liike (nimeä en tietenkään kerro
koska kyseessä lienee ollut yksittäistapaus)

Voiko siis tasapainotusmötiskä irrota ja aiheuttaa
välittömästi voimakkaan tärinän sekä epätasaisen
renkaan kulumisen???

Onko muilla kokemuksia???

5

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskinpa tasapainotuksen irtoaminen on moista aiheuttanut,ennemmin vaikuttais että renkaasta olis vyö poikki,mene ja tiedä.

      • xv1100

        kyllä painon irtoaminenkin vähän saa aikaan. Mutta pienikin kudosvaurio tekee ihmeitä ajettavuuteen ja varsinkin renkaan erikoiseen kulumiseen.


    • Kra

      Onko takaiskari kunnossa?

      Tuo 70 nopeus vois hyvinkin olla laakeroidun takapään ominaisvärähtelytaajuus, eli renkaassa ei välttämättä ole silloin vielä mitään vikaa. Mutta kyllähän nuo edelläkerrotut kudosvaurio ja puntin irtoaminen ovat ihan mahdollisia nekin.

    • Curver

      Veikkaan myös kudos- tai vannevauriota, sillä epätasapainon pitää olla reilusti yli sadan gramman ennenkuin tärinä alkaa olla häiritsevää noin pienellä nopeudella edellyttäen että kaikki muu on kunnossa. Sellainen klöntti on jo huomiota herättävän iso.

      Ellei vika korjaannu rengasta vaihtamalla niin tarkista huolellisesti laakerointi ja kiinnitykset swingistä, linkusta, iskarista ja takapyörästä. Klappi ripustuksissa päästää swingin värähtelemään. Myös rikkoontunut iskari saattaa olla osasyyllinen.

    • joujou

      Kuuluuks siit ääntä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe