Tuntuuko teistäkin, että nyt kadotaan oikein porukalla? Joka päivä on lehdissä huolestuttavia katoamisjuttuja. Vai johtuuko tämä vain siitä, että toimittajat kirjoittajat sitä, mikä myy?
Katoamisen "juhlaviikot"
56
23045
Vastaukset
- Mastha
Aivan samaa sanoin noin kymmenen minuuttia sitte miehelleni, lukiessani uutisia netistä! Ihan järkyttävää kuinka "suojatussa Suomessamme".. voi tällaista tapahtua. Miten muka joku voi noin vaan kadota? Onko tämä myös merkki siitä ihmisten välinpitämättömyydestä, ja "jokaisella on omat asiat"- meiningistä, johon joka puolella yritetään kannustaa. OMA NAPA!!! Ettei enään auteta jos joku hädässä, tai kerrota vaikka oltaiskin nähty jotain.. (Ettei vaan "rikollisejärjetöt" tuu muakin hakee jos kerron..) Heh, ompa taas asenne ihmisillä, jos sattuis omalle kohdalle että omainen katoaisi, kyllä varmasti toivoisi että löytyisi näitä "vasikoita" jotka edes pienen vinkin antais!! Eiks juu..?
- kauhun tasapaino
mamut ja muutkin raiskaa nuoria naisia, että tulisi lisää väkeä kadonneiden tilalle.
- hakisi
itse jos rakas sukulainen katoaa... Minulle rakas siis... Hakisin itse! Jos välittäisin niin ei edes katoaisi. Siinäpä ero JOS elämälle... Jos jostain sukulaisesta olisi hyötyä ei saa kadota ja toisaalta jos ei olisi hyötyä ja katoamaton katoaa ... Itse hyötyy: Parempi kadota...
Pimeä aihe jos älyllinen ja tunnetaso on jopa tämän kysymyksen asteella.
- Jeps!?
Olen huomannu saman asian.Mikähän muoti-ilmiö tämä nyt on?Onko ihmisillä,jotka omasta halusta katoavat tietoakaan miltä läheisistä tuntuu ja minkälaisen hädän saavat aikaa katoamisellaan?Mihinkä ihmiset voi kadota,ettei kukaan näe eikä kuule mitään,pakkohan on edes jossakin kaupassa käydä eihän kukaan voi olla ruuatta pitkään.
- isoäiti50
Se johtuu varmaan siitä ettei lintukotomme ole enää turvallinen paikka ainakaan öiseen aikaan ja yksin liikkuen. Kannattaisi ottaa aina taksi kotimatkalle.
Jos joku jengi tulee ja hakkaa kukaan ei tule väliin. Ihmiset eivät uskalla ja toisaalta ollaan välipitämättömiä. Helsinki eikä mikään muukaan kaupunki ole enää turvallinen paikka öiseen aikaan.
Humalainen yksinäinen on erittäin helppo kohde tehdä ihan mitä vaan. Yöelämään sisältyy vaaransa. Päivisinkin voi sattua ihan mitä vaan mutta silminnäkijöitä löytyy silloin enemmän. Kannattaisi liikkua seurassa mieluummin kuin yksin ainakin öiseen aikaan ja se taxi. - Tanttaralla
isoäiti50 kirjoitti:
Se johtuu varmaan siitä ettei lintukotomme ole enää turvallinen paikka ainakaan öiseen aikaan ja yksin liikkuen. Kannattaisi ottaa aina taksi kotimatkalle.
Jos joku jengi tulee ja hakkaa kukaan ei tule väliin. Ihmiset eivät uskalla ja toisaalta ollaan välipitämättömiä. Helsinki eikä mikään muukaan kaupunki ole enää turvallinen paikka öiseen aikaan.
Humalainen yksinäinen on erittäin helppo kohde tehdä ihan mitä vaan. Yöelämään sisältyy vaaransa. Päivisinkin voi sattua ihan mitä vaan mutta silminnäkijöitä löytyy silloin enemmän. Kannattaisi liikkua seurassa mieluummin kuin yksin ainakin öiseen aikaan ja se taxi.Joukoissa on tosiaan turvaa, ei niin helposti joudu uhriksi kun isommalla porukalla liikkuu. Itse en enää uskalla iltaiseen aikaan edes kaupungille mennä, kun siellä on niin paljon kimppuun käyty, ryöstetty ja raiskattu (jopa vanhempia naisia). Olisi kiva kun poliiseja olisi enemmän liikkeellä ja nimenomaan jalkaisin. Älkääkä vaan menkä pimeihin takseihin, niissä voi sattua mitä vain.
- juovukkeissa
Tanttaralla kirjoitti:
Joukoissa on tosiaan turvaa, ei niin helposti joudu uhriksi kun isommalla porukalla liikkuu. Itse en enää uskalla iltaiseen aikaan edes kaupungille mennä, kun siellä on niin paljon kimppuun käyty, ryöstetty ja raiskattu (jopa vanhempia naisia). Olisi kiva kun poliiseja olisi enemmän liikkeellä ja nimenomaan jalkaisin. Älkääkä vaan menkä pimeihin takseihin, niissä voi sattua mitä vain.
Minustakin tuntuu, että ihmiset ovat liian huolettomia. Alaikäiset tyttöset ovat vanhempiensa vastuulla eikä heitä saa päästää ravintoloihin, vaikka he kuinka vaikuttaisivat kypsiltä ja vakuuttelisivat vastuuntuntoaan. On osittain vanhempien vika, jos tytär kaapataan jostain kaupungilta keskellä yötä. Valitettavasti.
Samoin juopuminen ravintoloissa näyttää selvästi altistavan katoamiselle. Käsittääkseni Suomessa ei saisi esiintyä vahvasti juopuneena ravintolassa, mutta silti mitään ei tehdä, että nykyinen holtiton meno muuttuisi. Me itse asiassa mahdollistamme katoamiset juuri välinpitämättömyydellämme. - jannekoo
Tanttaralla kirjoitti:
Joukoissa on tosiaan turvaa, ei niin helposti joudu uhriksi kun isommalla porukalla liikkuu. Itse en enää uskalla iltaiseen aikaan edes kaupungille mennä, kun siellä on niin paljon kimppuun käyty, ryöstetty ja raiskattu (jopa vanhempia naisia). Olisi kiva kun poliiseja olisi enemmän liikkeellä ja nimenomaan jalkaisin. Älkääkä vaan menkä pimeihin takseihin, niissä voi sattua mitä vain.
erittäin harvoin näihin "mystisiin" katoamisiin liittyy mitään rikosta. pysyvästi kadoksiin jääneiden tapauksissa on yleensä vesi kyseessä... mutta se miten ihminen joutuu sinne, se on käsittämätöntä kyllä, miten voi olla niin humalassa...
- yksi selitys
jannekoo kirjoitti:
erittäin harvoin näihin "mystisiin" katoamisiin liittyy mitään rikosta. pysyvästi kadoksiin jääneiden tapauksissa on yleensä vesi kyseessä... mutta se miten ihminen joutuu sinne, se on käsittämätöntä kyllä, miten voi olla niin humalassa...
Myös itsemurhia yritetään ja tehdään humalassa. Onnettomuudet ovat joskus juuri kömpelöitä itsemurhia.
- Moonika
yksi selitys kirjoitti:
Myös itsemurhia yritetään ja tehdään humalassa. Onnettomuudet ovat joskus juuri kömpelöitä itsemurhia.
Mutta, juuri tälläiset kömpelöt löytyy. Niihin ei liity rikosta, ruumiita ei olla hävitetty.
- kasvatus
isoäiti50 kirjoitti:
Humalainen yksinäinen on erittäin helppo kohde tehdä ihan mitä vaan. Yöelämään sisältyy vaaransa. Päivisinkin voi sattua ihan mitä vaan mutta silminnäkijöitä löytyy silloin enemmän. Kannattaisi liikkua seurassa mieluummin kuin yksin ainakin öiseen aikaan ja se taxi.Se saattoi puuttua, tai olla ainakin pikku loisää vailla. Olisiko ystävistä ollut apua? Kiinnostiko heitä? Olitko vastaanottavainen (vuorovaikutteinen) silloin kun joku saattoi sanoa asiasta? Mainita tulevista menneistä tänään... Missä mennään ? Kaikki tuomareita -lahjottujako (kuten...) jaa. sanon kuin naapuri: Harmi, mutta munn oma tulppaani ei edes idä...
- Moonika
Voi olla, että näistä vain nyt on alettu enenmmän kirjoittelemaan. Pitäisi nähdä tilastot.
Missähän ne olis nähtävillä?- .........
Poliisi pitänee tilastoa, joten eiköhän ne ole sisäasiainministeriöllä.
- Laivakoira
Kyse lienee siitä että lehdet kirjoittelevat kadonneista kun ovat huomanneet että se herättää huomiota. Iltapäivälehdet ovat siis keksineet katoamisbuumin kertomalla näyttävästi jokaisesta katoamistapauksesta. Ja unohtamalle kertoa kun kadonnut palaa kotiin.
Minä olen kuullut viime aikoina kolmesta katoamistapauksesta, eli Helsingin keskustasta hävinnyt saksalaisniminen mies, Ruotsinlaivalta kadonnut nuorukainen ja Turun keskustassa kadonnut opiskelija. Muista tapauksista en ole kuullut, en nyt enkä oikeastaan moniin moniin kuukausiin aikaisemminkaan. Eli voidaanko nyt kuitenkaan ihan katoamisbuumista puhua?- Moonika
Et taida lukea lehtiä etkä katsoa uutisia kovin tarkasti?
Tämän vuoden katoamiset Äänekoskelta 17.v.Sami poika, asuu Heinolassa. Laivalla katosi Per niminen nuori mies.Hesan keskustasta hävisi nuori mies aamuyöllä.Laivalta 18.v. poika, Markus nimeltään. - sailmeaway
Moonika kirjoitti:
Et taida lukea lehtiä etkä katsoa uutisia kovin tarkasti?
Tämän vuoden katoamiset Äänekoskelta 17.v.Sami poika, asuu Heinolassa. Laivalla katosi Per niminen nuori mies.Hesan keskustasta hävisi nuori mies aamuyöllä.Laivalta 18.v. poika, Markus nimeltään.Nämä kadonneet Per ja Markus ovat yksi ja sama henkilö...Per Markus L.....
- eräs keskustelija
Ainakin on ilmeistä, että nuoret miehet ovat riskiryhmää katoamisen kannalta. Luulisin, että löytymisistä on maininta jossain pikkujutussa, ja siksi sitä ei aina huomaa. Joskus taas katoamiset ovat niin noloja, että löytynyt ei varmasti halua kertoa tapahtumien kulusta.
katoamis buumiksi.Ainahan ihmisiä on kadonnut...
- Kukkakimppu
Minusta kataomisia on liian paljon. Onko syynä se, että vedet ovat jäättömiä vai mikä. Pelottaa vain kun kadonneet kaikki nuoria/nuorehkoja miehiä, joilla elämä varmaan OK. Olen usein miettinyt kuinka esim. Englannissa ja USA:ssa näitä psykopaatteja ja ihmisiä kidnapataan, pidetään vankeina ja tapetaan aika ajoin. Miksipä ei sama ilmiö olisi nyt Suomessakin eikä välttämättä suomalaisen aiheuttamana.
Olkaa ihmiset varovaisia älkääkä ottako riskejä tuolla ulkona pimeällä! Minusta tämä ei ole "normaalia" enää. En siis usko, että kadonneet ovat itse haluneet kadota tai joutuneet satunnaisten "tavallisten" rikosten uhreiksi, jotain outoa tässä on! - Kukkakimppu
Kukkakimppu kirjoitti:
Minusta kataomisia on liian paljon. Onko syynä se, että vedet ovat jäättömiä vai mikä. Pelottaa vain kun kadonneet kaikki nuoria/nuorehkoja miehiä, joilla elämä varmaan OK. Olen usein miettinyt kuinka esim. Englannissa ja USA:ssa näitä psykopaatteja ja ihmisiä kidnapataan, pidetään vankeina ja tapetaan aika ajoin. Miksipä ei sama ilmiö olisi nyt Suomessakin eikä välttämättä suomalaisen aiheuttamana.
Olkaa ihmiset varovaisia älkääkä ottako riskejä tuolla ulkona pimeällä! Minusta tämä ei ole "normaalia" enää. En siis usko, että kadonneet ovat itse haluneet kadota tai joutuneet satunnaisten "tavallisten" rikosten uhreiksi, jotain outoa tässä on!Pirun painovirhe, siis eivät kadonneet ole psykopaatteja eli "on" sana jäi pois. Siis tekijät ehkä psykopaatteja... piti sanomani.
- Jeps!?
Kukkakimppu kirjoitti:
Olkaa ihmiset varovaisia älkääkä ottako riskejä tuolla ulkona pimeällä! Minusta tämä ei ole "normaalia" enää. En siis usko, että kadonneet ovat itse haluneet kadota tai joutuneet satunnaisten "tavallisten" rikosten uhreiksi, jotain outoa tässä on!Varoitat tosiasiasta!Joku tässä katoamis hommassa on pahasti pielessä.Onko naapurirajan takalaiset asialla,joista oli tässä joku vuosi sitten paljon puhettaa!?Ihmisiä varoiteltiin pysähtymästä,jos oli varsinkin yksin liikkeellä ja oli liftareita tiellä.
- Kukkakimppu
Jeps!? kirjoitti:
Varoitat tosiasiasta!Joku tässä katoamis hommassa on pahasti pielessä.Onko naapurirajan takalaiset asialla,joista oli tässä joku vuosi sitten paljon puhettaa!?Ihmisiä varoiteltiin pysähtymästä,jos oli varsinkin yksin liikkeellä ja oli liftareita tiellä.
Mïetin tuossa vieläkin asiaa ja kommentoin hieman. Mikäli lasketaan pois tuo mahdollisuus päätyä humalassa hyiseen veteen ja sitä kautta voimakkaaseen virtaan niin mitä muuta jää jäljelle.
Oletetaan, että nämä miehet olisivat kaikki tehneet itsemurhan, silloin mielestäni olisi edes jotkut antaneet aikomuksistaan jo ennalta jotain vihjeitä läheisilleen tai jättäneet edes viestin jälkeensä. Eivät he kaikki voi olla itsarin akuutisti tehneitä.
Miksi he ovat kaikki nuoria/nuorehkoja miehiä? Mikäli mielessä käy esim. jonkin asteinen pakkotyö vankeudessa (eräs venäläinen piti muistaakseni kahdeksan vuotta naisia kellarissa ja pakotti pakkotyönä ompelemaan), se ei kuulosta ihan OK:lta, sillä olisihan noita orjia esim. Venäjälläkin tarjolla. Mieleen tulisi enemmänkin tuo ihmiselinten kauppa ainakin osassa tapauksista. Suomalaisilla on hyvä terveydentila noin yleensä (ainakin nuorilla) ja esim. hepatiitteja on hyvin harvalla kun taas ulkomailla se on hyvinkin yleinen (siis Skandinavian ulkopuolella). Suomessa ihmisten terveydentilaa tarkkailaan myös hyvin säännöllisesti, kiitos hyvän terveydenhuollon. Hyvää ainesta siis?
Suomea pidetään edelleenkin niin turvallisena maana, etteivät suomalaiset osaa pelätä. Kun maa kansainvälistyy koko ajan voi se kansainvälistyä myös pahassa eli varmaan maahan pukkaa myös psyykkisesti sairaita ja näitä psykopaatteja. Suomalaisissa ei muistaakseni ole ollut joukkomurhaavia psykopaatteja ainakaan lähimpään sataan vuoteen, vai mitä? Voihan olla, että joku ulkomaalainen voi rauhassa toteuttaa täällä noita sairaita mielihalujaan, koska ei epäillä psykopatiaa. Oletetaan, että kun mies katoaa viikonloppuiltana niin humalassahan se katoaa omasta typeryydestänsä.
Suomessa on myös paljon asumatonta aluetta ja hylkyrakennuksia, eiköhän uhrit ole siten helppo "hukata".
Olen itse nainen ja asuin itse aikaisemmin hyvin rauhattomalla isolla asuinalueella. Jos jouduin kulkemaan pimeällä yöllä kotiin esim. asemalta, valitsin aina jonkun junasta tulleen porukan, joka käveli samaa matkaa keskustaan. Kävelin muina miehinä 2 - 3 metrin päässä heistä, koska koin siten olevani turvassa. Päästyäni kotiin soitin aina miesystävälleni (jonka luota olin tullut eri kaupungista), että olen päässyt turvallisesti kotiin.
Tietynlainen varovaisuus on nykyään ihan paikallaan, sillä koskaan ei voi tietää. En kuitenkaan tarkoita, että tulisi olla ylivarovainen ja pelätä koko ajan, mutta tietyt alueet pimeällä ja tiettyinä aikoina eli yleensä viikonloppuöisin ovat vain vaarallisempia nykyään.
Maailma muuttuu ja silti monet suomalaiset ajattelevat, ettei minulle voi tapahtua kadulla mitään öiseen aikaan kun hieman humalassa taaperran nakkikiskalle tai kotiin.
Siis todellakin, pitäkään ihmiset terve järki päässä ja olkaa varovaisia. Sopikaa vaikka kavereiden kanssa kulkevanne yhdessä kotimatkanne, mikäli haluatte vetää perskännit ja muutenkin. Monessa muussa maassa, suurissa kaupungeissa ihmiset osaavat varoa, mutta suomalaiset eivät osaa varoa kuin Tallinassa ja ei aina sielläkään.
Minulla ei ole koskaan kadonnut kukaan, mutta pystyn kuvittelemaan sen tuskan mitä näissä kadonneiden perheissä/ystävissä koetaan varsinkaan, jos kadonnutta ei koskaan löydy saatika syytä siihen. Toivon heille voimia ja toivon kadonneiden löytyvän sekä näiden katoamisten jo loppuvan. - eräs keskustelija
Kukkakimppu kirjoitti:
Mïetin tuossa vieläkin asiaa ja kommentoin hieman. Mikäli lasketaan pois tuo mahdollisuus päätyä humalassa hyiseen veteen ja sitä kautta voimakkaaseen virtaan niin mitä muuta jää jäljelle.
Oletetaan, että nämä miehet olisivat kaikki tehneet itsemurhan, silloin mielestäni olisi edes jotkut antaneet aikomuksistaan jo ennalta jotain vihjeitä läheisilleen tai jättäneet edes viestin jälkeensä. Eivät he kaikki voi olla itsarin akuutisti tehneitä.
Miksi he ovat kaikki nuoria/nuorehkoja miehiä? Mikäli mielessä käy esim. jonkin asteinen pakkotyö vankeudessa (eräs venäläinen piti muistaakseni kahdeksan vuotta naisia kellarissa ja pakotti pakkotyönä ompelemaan), se ei kuulosta ihan OK:lta, sillä olisihan noita orjia esim. Venäjälläkin tarjolla. Mieleen tulisi enemmänkin tuo ihmiselinten kauppa ainakin osassa tapauksista. Suomalaisilla on hyvä terveydentila noin yleensä (ainakin nuorilla) ja esim. hepatiitteja on hyvin harvalla kun taas ulkomailla se on hyvinkin yleinen (siis Skandinavian ulkopuolella). Suomessa ihmisten terveydentilaa tarkkailaan myös hyvin säännöllisesti, kiitos hyvän terveydenhuollon. Hyvää ainesta siis?
Suomea pidetään edelleenkin niin turvallisena maana, etteivät suomalaiset osaa pelätä. Kun maa kansainvälistyy koko ajan voi se kansainvälistyä myös pahassa eli varmaan maahan pukkaa myös psyykkisesti sairaita ja näitä psykopaatteja. Suomalaisissa ei muistaakseni ole ollut joukkomurhaavia psykopaatteja ainakaan lähimpään sataan vuoteen, vai mitä? Voihan olla, että joku ulkomaalainen voi rauhassa toteuttaa täällä noita sairaita mielihalujaan, koska ei epäillä psykopatiaa. Oletetaan, että kun mies katoaa viikonloppuiltana niin humalassahan se katoaa omasta typeryydestänsä.
Suomessa on myös paljon asumatonta aluetta ja hylkyrakennuksia, eiköhän uhrit ole siten helppo "hukata".
Olen itse nainen ja asuin itse aikaisemmin hyvin rauhattomalla isolla asuinalueella. Jos jouduin kulkemaan pimeällä yöllä kotiin esim. asemalta, valitsin aina jonkun junasta tulleen porukan, joka käveli samaa matkaa keskustaan. Kävelin muina miehinä 2 - 3 metrin päässä heistä, koska koin siten olevani turvassa. Päästyäni kotiin soitin aina miesystävälleni (jonka luota olin tullut eri kaupungista), että olen päässyt turvallisesti kotiin.
Tietynlainen varovaisuus on nykyään ihan paikallaan, sillä koskaan ei voi tietää. En kuitenkaan tarkoita, että tulisi olla ylivarovainen ja pelätä koko ajan, mutta tietyt alueet pimeällä ja tiettyinä aikoina eli yleensä viikonloppuöisin ovat vain vaarallisempia nykyään.
Maailma muuttuu ja silti monet suomalaiset ajattelevat, ettei minulle voi tapahtua kadulla mitään öiseen aikaan kun hieman humalassa taaperran nakkikiskalle tai kotiin.
Siis todellakin, pitäkään ihmiset terve järki päässä ja olkaa varovaisia. Sopikaa vaikka kavereiden kanssa kulkevanne yhdessä kotimatkanne, mikäli haluatte vetää perskännit ja muutenkin. Monessa muussa maassa, suurissa kaupungeissa ihmiset osaavat varoa, mutta suomalaiset eivät osaa varoa kuin Tallinassa ja ei aina sielläkään.
Minulla ei ole koskaan kadonnut kukaan, mutta pystyn kuvittelemaan sen tuskan mitä näissä kadonneiden perheissä/ystävissä koetaan varsinkaan, jos kadonnutta ei koskaan löydy saatika syytä siihen. Toivon heille voimia ja toivon kadonneiden löytyvän sekä näiden katoamisten jo loppuvan."Oletetaan, että nämä miehet olisivat kaikki tehneet itsemurhan, silloin mielestäni olisi edes jotkut antaneet aikomuksistaan jo ennalta jotain vihjeitä läheisilleen tai jättäneet edes viestin jälkeensä. Eivät he kaikki voi olla itsarin akuutisti tehneitä."
Itsemurhia tehdään paljon ja vielä enemmän niitä yritetään. Hyvin suuri osa kokeiluista tapahtuu humalassa. Nuorten miesten itsarit tulevat usein yllätyksenä, koska miehet eivät välttämättä puhu eivätkä kirjoittele tunteistaan tai aikeistaan. Liikennekuolemistakin osa on itsareita. Valitettavaa tietenkin on, että ihminen voi tehdä itsemurhan spontaanistikin jonkin tunnekuohun vallassa tai olla syvästi masentunut kenenkään tietämättä. Omaiset ovat aivan ulalla, kun rutiini rikkoutuu läheisen kadotessa.
Jos luette lehtiä, niin lienette huomanneet loppusanat "tapaukseen ei liity rikosta", jotka toistuvat usein. Eli ihminen on lähtenyt oman käden kautta.
Uskoisin, että itsetuhoinen käyttäytyminen on suurempi tekijä katoamisissa kuin kansainvälinen elinkauppa. Elimiä ja kokonaisia ihmisiä voi ostaa kehitysmaista helposti. Suomen kaltaisessa maassa on paljon suurempi riski jäädä kiinni. Kaikki on tietysti silti mahdollista. - Saanko täältä tietoja Avopu...
Kukkakimppu kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan kadonnut kukaan, mutta pystyn kuvittelemaan sen tuskan mitä näissä kadonneiden perheissä/ystävissä koetaan varsinkaan, jos kadonnutta ei koskaan löydy saatika syytä siihen. Toivon heille voimia ja toivon kadonneiden löytyvän sekä näiden katoamisten jo loppuvan.Itsarin,jos haluaa tehdä ni varmasti on jotakin merkkejä jotka ennustaa tulevaa!!En usko,että ihminen yks kaks saa päähänsä ottaa hengen itseltään.
Itse käyn parhaillaa tätä "helvettiä" läpi ja tiedän tarkalleen miltä tuntuu läheisistä ja elän vielä yksin koira seuranain!!
Ystävät ja kaverit ovat hävinneet ympäriltä,kun eivät muka tiedä miten pitäisi suhtautua.
Olemme melkein varmoja,että avopuolisoni katoamiseen liitty jotakin TODELLA outoa.
En usko,että avopuolisoni olisi tehnyt itsaria,koska ostimme vasta huhtikuun alussa omakotitalon,johon teimme koko kesän remonttia ja siivosimme tätä ymparistöä,josta olemme saaneet kyläläisiltä monet kiitokset,mutta yksi kaunis perjantai ei mieheni enää palannut töitten jälkeen kotiin!!
Ensi kesäksikin oli jo työt suunniteltu valmiiksi.Oli tarkoitus tehdä uusi ulkovarasto, jos tuo entinen rötiskö kestää pystyssä ensi kesään ja grillikatos.
Nyt olen yksin raivannut metsää ja sahannut lautoja tulevaan varastoon tuhannet ja taas tuhannet kyyneleet vuotaen.
Ajatellut ja miettinyt tuhannesti meidän yhteisiä suunnitelmia,kun toteutui meidän haaveemme saada ihan ikioma yhteinen koti!Miksi kävi näin ja kenellä on sormet pelissä.....
Mihinkä katoaa ne muutkin ihmiset,joista saa joka viikko lukea ja kuulla,eikä ole jälkeäkään,eikä kenelläkään tietoa??
Eihän kohta uskalla pistää päätää ulos,kun ei tiedä mikä odottaa nurkan takana! - eräs keskustelija
Saanko täältä tietoja Avopu... kirjoitti:
Itsarin,jos haluaa tehdä ni varmasti on jotakin merkkejä jotka ennustaa tulevaa!!En usko,että ihminen yks kaks saa päähänsä ottaa hengen itseltään.
Itse käyn parhaillaa tätä "helvettiä" läpi ja tiedän tarkalleen miltä tuntuu läheisistä ja elän vielä yksin koira seuranain!!
Ystävät ja kaverit ovat hävinneet ympäriltä,kun eivät muka tiedä miten pitäisi suhtautua.
Olemme melkein varmoja,että avopuolisoni katoamiseen liitty jotakin TODELLA outoa.
En usko,että avopuolisoni olisi tehnyt itsaria,koska ostimme vasta huhtikuun alussa omakotitalon,johon teimme koko kesän remonttia ja siivosimme tätä ymparistöä,josta olemme saaneet kyläläisiltä monet kiitokset,mutta yksi kaunis perjantai ei mieheni enää palannut töitten jälkeen kotiin!!
Ensi kesäksikin oli jo työt suunniteltu valmiiksi.Oli tarkoitus tehdä uusi ulkovarasto, jos tuo entinen rötiskö kestää pystyssä ensi kesään ja grillikatos.
Nyt olen yksin raivannut metsää ja sahannut lautoja tulevaan varastoon tuhannet ja taas tuhannet kyyneleet vuotaen.
Ajatellut ja miettinyt tuhannesti meidän yhteisiä suunnitelmia,kun toteutui meidän haaveemme saada ihan ikioma yhteinen koti!Miksi kävi näin ja kenellä on sormet pelissä.....
Mihinkä katoaa ne muutkin ihmiset,joista saa joka viikko lukea ja kuulla,eikä ole jälkeäkään,eikä kenelläkään tietoa??
Eihän kohta uskalla pistää päätää ulos,kun ei tiedä mikä odottaa nurkan takana!Ei ollut tarkoitus väittää mitään juuri sinun läheisestäsi. Ensinnäkin toivon, että hän löytyy. Toisekseen toivon, että saisit jonkun tukemaan itseäsi. Olet todella raskaassa ja stressaavassa tilanteessa ja voisit mielestäni kääntyä esimerkiksi terveyskeskuksen puoleen, jotta saisit säännöllistä apua. Keskustelemalla voisit työstää ajatuksiasi ja tunteitasi.
Valitettavasti sellaistakin tapahtuu, että mies häipyy ilmoittamatta itsestään mitään. Monet naiset ovat joutuneet sen kokemaan. Mutta sinun tapauksesi on ainutlaatuinen eikä sinun tarvitse välittää nyt siitä, mitä joskus jossain joillekin toisille tapahtuu. - Saanko täältä tietoja Avopu...
eräs keskustelija kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus väittää mitään juuri sinun läheisestäsi. Ensinnäkin toivon, että hän löytyy. Toisekseen toivon, että saisit jonkun tukemaan itseäsi. Olet todella raskaassa ja stressaavassa tilanteessa ja voisit mielestäni kääntyä esimerkiksi terveyskeskuksen puoleen, jotta saisit säännöllistä apua. Keskustelemalla voisit työstää ajatuksiasi ja tunteitasi.
Valitettavasti sellaistakin tapahtuu, että mies häipyy ilmoittamatta itsestään mitään. Monet naiset ovat joutuneet sen kokemaan. Mutta sinun tapauksesi on ainutlaatuinen eikä sinun tarvitse välittää nyt siitä, mitä joskus jossain joillekin toisille tapahtuu.Eivät nämä ajatukset,tunteet ja epätietoisuuden raskas taakka ainakaan yksin parane ja näistä kun ei saa mitään selvää vaikka näitä pyörittelee mielessään jatkuvasti ja mitenkä päin tahansa aina ne palautuu lähtö pisteeseen!
Puhelinlaskut on kasvanut roimasti,kun tulee tarve puhua jonkun kanssa niin menee helposti tunti,että ei huomaakkaan,muutama TOSI ystävä kuitenkin jäi!Suuri kiitos heille,että ovat jaksaneet tukea ja kuunnella minua.
Niin ymmärtäähän sen siinä tilanteessa,että jompi kumpi voi häipyä sanomatta sanaakaan,jos elämä on siinä pisteessä,ettei muuta vaihtoehtoa ole.
Mutta,kun hävisi autokin samantien,eikä siitäkään ole mitään tietoa! - eräs keskustelija
Eivät nämä ajatukset,tunteet ja epätietoisuuden raskas taakka ainakaan yksin parane ja näistä kun ei saa mitään selvää vaikka näitä pyörittelee mielessään jatkuvasti ja mitenkä päin tahansa aina ne palautuu lähtö pisteeseen!
Puhelinlaskut on kasvanut roimasti,kun tulee tarve puhua jonkun kanssa niin menee helposti tunti,että ei huomaakkaan,muutama TOSI ystävä kuitenkin jäi!Suuri kiitos heille,että ovat jaksaneet tukea ja kuunnella minua.
Niin ymmärtäähän sen siinä tilanteessa,että jompi kumpi voi häipyä sanomatta sanaakaan,jos elämä on siinä pisteessä,ettei muuta vaihtoehtoa ole.
Mutta,kun hävisi autokin samantien,eikä siitäkään ole mitään tietoa!Olisiko mahdollista, että auto olisi löytynyt "hylättynä" ja varastettu? Näin auto ei suoranaisesti liittyisi katoamiseen. Autojahan varastetaan paljon ja niitä myydään sitten edullisesti jossain ukrainalaisilla toreilla.
Älä sure rahanmenoa puheluihin. Se on kuitenkin vain rahaa. Olet oikeutettu saamaan myös yhteiskunnan palveluita kriisissäsi. Suurin osa keskusteluapua tarvitsevista on kohdannut jotain odottamatonta eikä kyse siis ole siitä, että heidän päässään olisi jotain vikaa. - liity rikosta",
"Oletetaan, että nämä miehet olisivat kaikki tehneet itsemurhan, silloin mielestäni olisi edes jotkut antaneet aikomuksistaan jo ennalta jotain vihjeitä läheisilleen tai jättäneet edes viestin jälkeensä. Eivät he kaikki voi olla itsarin akuutisti tehneitä."
Itsemurhia tehdään paljon ja vielä enemmän niitä yritetään. Hyvin suuri osa kokeiluista tapahtuu humalassa. Nuorten miesten itsarit tulevat usein yllätyksenä, koska miehet eivät välttämättä puhu eivätkä kirjoittele tunteistaan tai aikeistaan. Liikennekuolemistakin osa on itsareita. Valitettavaa tietenkin on, että ihminen voi tehdä itsemurhan spontaanistikin jonkin tunnekuohun vallassa tai olla syvästi masentunut kenenkään tietämättä. Omaiset ovat aivan ulalla, kun rutiini rikkoutuu läheisen kadotessa.
Jos luette lehtiä, niin lienette huomanneet loppusanat "tapaukseen ei liity rikosta", jotka toistuvat usein. Eli ihminen on lähtenyt oman käden kautta.
Uskoisin, että itsetuhoinen käyttäytyminen on suurempi tekijä katoamisissa kuin kansainvälinen elinkauppa. Elimiä ja kokonaisia ihmisiä voi ostaa kehitysmaista helposti. Suomen kaltaisessa maassa on paljon suurempi riski jäädä kiinni. Kaikki on tietysti silti mahdollista.voi luullakseni myös tarkoittaa, että kuolema on saattanut aiheutua sairauskohtauksesta tai alkoholilla tai huumeilla on voinut olla osuutta asiaan. Eli näissä tapauksessa kuolema on voinut olla myös onnettomuus tai vahinko, ei välttämättä tarkoituksellinen itsemurha.
Ainahan varmuutta ei edes saada, onko vaikka jossain kaiteella keikkuminen ja kohtalokas putoaminen (tai vaikka junaradalla käveleminen) ollut vahvasti päihtyneen tiedostamatonta riskinottoa vai tietoinen oman käden kautta lähteminen. Voidaan vain ehkä todentaa, ettei mikään viittaa siihen, että joku muu henkilö olisi aiheuttanut kuoleman, jos ruumiissa ei ole esim. kamppailun merkkejä.
Eikä varsinkaan riviuutisissa kuolinsyytä varmaan sen kummemmin aina julkisesti puida, vaikka se tiedettäisiinkin, jos tapaukseen ei siis liity rikosta. - kadonnut todennäköisesti
Eivät nämä ajatukset,tunteet ja epätietoisuuden raskas taakka ainakaan yksin parane ja näistä kun ei saa mitään selvää vaikka näitä pyörittelee mielessään jatkuvasti ja mitenkä päin tahansa aina ne palautuu lähtö pisteeseen!
Mutta,kun hävisi autokin samantien,eikä siitäkään ole mitään tietoa!on joutunut onnettomuuteen.
uutama vuosi sitten katosi naapuripitäjästä työmatkalla autoineen nainen. Häntä etsittiin todella paljon, asia näytti jäävän mysteeriksi, kunnes 3-4 vuotta myöhemmin pikkupojat löysivät auton lammen pohjasta.
auto oli syöksynyt harjanteelta ja puiden välistä syvään metsälampeen, hiljainen tie, kukaan ei nähnyt ei kuullut mitään.
vihdoinkin selvisi mitä oli tapahtunut. - Saanko täältä tietoja avopu...
kadonnut todennäköisesti kirjoitti:
on joutunut onnettomuuteen.
uutama vuosi sitten katosi naapuripitäjästä työmatkalla autoineen nainen. Häntä etsittiin todella paljon, asia näytti jäävän mysteeriksi, kunnes 3-4 vuotta myöhemmin pikkupojat löysivät auton lammen pohjasta.
auto oli syöksynyt harjanteelta ja puiden välistä syvään metsälampeen, hiljainen tie, kukaan ei nähnyt ei kuullut mitään.
vihdoinkin selvisi mitä oli tapahtunut.Onnettomuus on tapahtunut,mutta ihmetyttää se kuski,kun ei ole ilmoittautunut poliisille! Tietäis,että mihin on vienyt tai jättänyt.ei välttämätä ole katoamisen kanssa muuten tekemissä!Sais ainakin sen tietää ja mitkä on ollut ajatukset ja puheet Juhalla sinä iltana!
- viestin
Kukkakimppu kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan kadonnut kukaan, mutta pystyn kuvittelemaan sen tuskan mitä näissä kadonneiden perheissä/ystävissä koetaan varsinkaan, jos kadonnutta ei koskaan löydy saatika syytä siihen. Toivon heille voimia ja toivon kadonneiden löytyvän sekä näiden katoamisten jo loppuvan.Toinen jätää viestin ja toinen ei vaikka tiietään että ihminen on pitempään harkinnut itsaria. Jokunen vuosi eräällä paikkakunnalla 3 hyppäs narun jatkoksi ja 1 ampu ittensä, kaikki olivat 18-19 ikäisiä nuoria miehiä terveitä miehiä eikä kenelläkään ollut tietosesti mikään asia huonosti. Olivat hyvistä kodeista yms.. kukaan vaan heistä ei jättänyt mitään viestiä että miksi tällänen tapahtu. Jälkeen päin olen lukenut erään niistä tehneen peruskoulussa kirjoittamia kirjoitelmia ja runoja niin siinä kyllä näin jälkeen päin käy selvästi ilmi että häntä ei ollu luotu tähän maailmaan ja tulemaan piti itsemurha.
- vastaantulijan kaistalle
"Oletetaan, että nämä miehet olisivat kaikki tehneet itsemurhan, silloin mielestäni olisi edes jotkut antaneet aikomuksistaan jo ennalta jotain vihjeitä läheisilleen tai jättäneet edes viestin jälkeensä. Eivät he kaikki voi olla itsarin akuutisti tehneitä."
Uskoisin, että itsetuhoinen käyttäytyminen on suurempi tekijä katoamisissa kuin kansainvälinen elinkauppa. Elimiä ja kokonaisia ihmisiä voi ostaa kehitysmaista helposti. Suomen kaltaisessa maassa on paljon suurempi riski jäädä kiinni. Kaikki on tietysti silti mahdollista.Yleensä tuntemattomasta syystä auto suistui vastaan tulevan kaistalle päin rekkaa, tie oli kuiva suora ja keli oli hyvä tai sitten muuten olosuhteet olivat hyvät tai huonot niin melkeinpä kaikki ovat itsemurhia. Siinä on yksi pointti että tekijä on halunnut turvata perheensä tai lapsensa toimeentulon rahallisesti tavalla millä lopetaa itsensä koska liikennetapaturmasta maksetaan jotain 200.000 vanhaa mummon markaa.
- ihmeellinen ihmettelijä
Itsarin,jos haluaa tehdä ni varmasti on jotakin merkkejä jotka ennustaa tulevaa!!En usko,että ihminen yks kaks saa päähänsä ottaa hengen itseltään.
Eihän kohta uskalla pistää päätää ulos,kun ei tiedä mikä odottaa nurkan takana!Kyllä se on ihmeellistä että nuori mies saa juuri tehtyä tohtorin tutkinnon ja käy tilaissdessa missä lakitetaan tai kunka se nyt sitten julistetaanki. Nuori iloinen mies menee kotiinsa tilaisuuden jälkeen ja otaa aseen ja ampuu itsensä. Ei viestiä eikä mitään mikä tuohon asiaan johtaa tiedä kukaan. Ihmismieli on ihmeellinen kun ei koskaan tiedä mitä kenenki päässä tapahtuu ja mitä kukanenki mietii mutta on selvää että me kaikki kuolemme aikanaan mikä se aika kenelläki sitten on. Minun mielestä on aivan turhaa miettiä että tapaukseen liityy rikos. Suomessa poliisi varmasti selvitää kaikki taustat ja muut asiat voisiko asiaan liittyä rikosta.
- Kukkakimppu
viestin kirjoitti:
Toinen jätää viestin ja toinen ei vaikka tiietään että ihminen on pitempään harkinnut itsaria. Jokunen vuosi eräällä paikkakunnalla 3 hyppäs narun jatkoksi ja 1 ampu ittensä, kaikki olivat 18-19 ikäisiä nuoria miehiä terveitä miehiä eikä kenelläkään ollut tietosesti mikään asia huonosti. Olivat hyvistä kodeista yms.. kukaan vaan heistä ei jättänyt mitään viestiä että miksi tällänen tapahtu. Jälkeen päin olen lukenut erään niistä tehneen peruskoulussa kirjoittamia kirjoitelmia ja runoja niin siinä kyllä näin jälkeen päin käy selvästi ilmi että häntä ei ollu luotu tähän maailmaan ja tulemaan piti itsemurha.
Aivan, Joitain viitteitä on jo edeltä käsin käytöksessä tai sitten jättää viestin tai kertoo jollekin aikomuksistaan. Näin se yleensä menee. Viitteitä voi olla itsarista puhuminen, masennus, syrjäänvetäytyminen, tunteiden puuttuminen, synkkämielisyys, persoonallisuuden muutokset, lääkkeiden ja/tai alkoholin väärinkäyttö, tavaroista tai omaisuudesta luopuminen, työstä irtisanoutuminen, opiskelusta luopuminen, parisuhteen lopettaminen, kavereista tai sukulaisista etääntyminen, harrastuksista luopuminen, laihtuminen, ulkonäöstä huolehtimisen lopettaminen, synkät puheet ja näköalattomuus jne...
Kyllä se syy yleensä löytyy syvenpää kun tutkitaan. Itse tiedän monta itsarin tehnyttä ja kaikista löytyi syy. Syitä löytyi mm. liian kova kotikuri, ero, alkoholi, pelko vanhempien rankaisusta, sairauden aiheuttamat pahat jäljet, joita ei saatu korjattua jne. Monet näistä syistä voi toisella ihmisellä olla kestettäviä syitä, joita voi muuttaa, mutta toiselle liian vaikeita kestää.
On olemassa myös niitä, joille "mikään ei tunnu miltään". Liekö aivojen kemiasta johtuvaa vai nk, curling-vanhempien aikaansaannosta. Joillekin yksilöille elämä on ollut niin pumpulia ja kun tulee ensimmäinen todella paha takaisku, niin ei sitten kestetä eikä osata ratkaista ongelmaa. Nähdään ratkaisuna vai itsari.
Pubertetti on myös monelle varsinkin nuorelle miehelle niin tunteellisesti voimakasta aikaa, että tuolloin tapahtuu liian paljon tarpeettomia itsemurhia.
Ikäväkseni olen huomannut, että kaikki itsarin tehneet, jotka minä tunnen ovat kaikki olleet ihania ja herkkiä ihmisiä, joille tuota kohtaloa ei olisi suonut. Ne V-mäiset ihmiset, jotka voisivat tämän maan jättääkin, eivät itsaria tee. Elämä on epäoikeudenmukaista, parhaat viedään ensin.
- tjs
on se kyllä ihme ku ihmisii katoo kokoajan
parantaisi valvontajärjestelmiään vaan.
pitää laittaa vahti joka kannelle - buumista
Tänään ostin ilta-sanomat joissa kadonneista tietoa päivämäärineen.
En tiedä mietinkö turhaan mutta kaikissa niissä oli yhtäläisyyksiä eli 6 kadonnut 2:n ryppäissä lähes samaan aikaan. Toinen yhtäläisyys 5/6 kadonnut sellaisissa olosuhteissa että tarvittaessa helppo viedä laivalla ruotsiin (Helsinki ja Turku laiva). Kolmas yhtäläisyys kaikki terveitä. 5/6 tapauksessa näyttäis kaikilla olevan hyvin sillä yhdellä ilmeisesti jotain pelivelkoja ehkä. Eli onko tämä jo jotain tilauskeikkaa johon tarvitaan nuoria terveitä miehiä. Sitä voi vain ihmetellä. Samoin tuo Niku joka katosi laivalla Turusta-Tukholmaan viime kesäkuussa nuori terve mies jolla ilmeisesti kaikki asiat kunnossa myös. Voidaanko me pitää enää tätä Suomen maata niin turvallisena lintukotona jossa ei kansainvälinen rikollisuus ei olisi ottanut jalansijaa koska rajat on auki? Sen kuin kulkee ja menee miten tahtoo euroopan sisällä. Luulisi jo poliisinkin alkavan etsiä näistä jutuista yhtäläisyyksi koska maalllikkokin jo huomaa yhtäläisiä piirteitä näissä. Tutkimaan matkustaja listoja laivoilla ja vertaamalla löytyykö samoja nimiä usein ja jos vaikka katoamisajatkin olisi samoihin aikoihin, mutta toisaalta tuskin ne samaa nimeä toista kertaa ilmoita.- Huomattu
Jos tapahtunut rikos.Poliisi sen kyllä tietää poikkeuksetta myös tietoa näistä on mutta ei vaan vielä anna tietoa.
- lapinmies1961
Huomattu kirjoitti:
Jos tapahtunut rikos.Poliisi sen kyllä tietää poikkeuksetta myös tietoa näistä on mutta ei vaan vielä anna tietoa.
Epäilen kyllä.Poliisi muka tietää ja paskat. Inarissa katosi nuori mies ilman mitää syytä.Mitä tekee poliisi? Siellä kyttäillään joukolla nälkäisiä Inarilaisia ,että eivät ampuisi hirviä nälän tyydyttämiseen .Siihen kyllä rahaa löytyy ,mutta kun ihminen katoaa niin siihen ei panosteta kunnolla varmaan on tapahtunut jotain sellaista mihin tämä Hanhivaara ei ole voinut itse vaikuttaa.
- Sini ok
lapinmies1961 kirjoitti:
Epäilen kyllä.Poliisi muka tietää ja paskat. Inarissa katosi nuori mies ilman mitää syytä.Mitä tekee poliisi? Siellä kyttäillään joukolla nälkäisiä Inarilaisia ,että eivät ampuisi hirviä nälän tyydyttämiseen .Siihen kyllä rahaa löytyy ,mutta kun ihminen katoaa niin siihen ei panosteta kunnolla varmaan on tapahtunut jotain sellaista mihin tämä Hanhivaara ei ole voinut itse vaikuttaa.
Lappalaisilla ei näläkä poronkäristystä riittää.
- mereen
Syys -ja talvimyrskyssä tuuli voi tempaista mereen, jos menee ulapalla laivan kannelle.
Kylmässä meressä taas kangistuu hyväkin uimari
kymmenessä minuutissa ja hukkuu.- pumphump
Matkustajalaivoissa ei pysty huuhtoutumaan/tuuli viemään mereen niiltä kansilta mihin matkustajat pääsevät. Henkilökunnan kansille taas ei ole mitään asiaa mennä eikäsinne päästetä.
Minkä takia kukaan menisi pahassa myrskyssä ulos? Ja se joka tahallaan hyppää, joutaa jäädäkin ahdin anniksi. (toki tapaukset pitää tutkia rikosten poissulkemiseksi) - Humalaisia
pumphump kirjoitti:
Matkustajalaivoissa ei pysty huuhtoutumaan/tuuli viemään mereen niiltä kansilta mihin matkustajat pääsevät. Henkilökunnan kansille taas ei ole mitään asiaa mennä eikäsinne päästetä.
Minkä takia kukaan menisi pahassa myrskyssä ulos? Ja se joka tahallaan hyppää, joutaa jäädäkin ahdin anniksi. (toki tapaukset pitää tutkia rikosten poissulkemiseksi)Suuri katoamis saldo johtuu keltaisesta lehdistöstä sekä humalasta.Olet oikeassa laivan kansi asiassa.
- Lähipiirissä tapahtunut
En usko katoamisiin. Uusimmalta Tallinkin laivalta kidnapattu mies pikkujouluaikaan. oli menossa omaan hyttiinsä, SELVÄNÄ. Herännyt Virosta jostain sairaalasta ja letkuista, kun yritti karkuun alettiin PIEKSEMÄÄN. Pääsi lopulta karkuun ja huusi poliiseja kadulla, jotka onneksi lähellä ja veivät aamulla takaisin laivaan. Rikosilmoitus pitäsi tehdä Virossa, mutta kuka enää Tallinkin laivalle uskaltaa mennä. Poliisit ei suomessa tee mitään. Laivan turvallisuusmies paiskannut luurin korvaan.
- pelko perseessä
Ei ole mitään iltapäivälehtien sensaatiohakuisuutta. Hyvä kun katoamiset on nyt tuotu julkisuuteen. Kukaan ei lähde risteilylle itsemurhamielessä. Takana rikkollisjoukko, joista osa työskentelee laivoilla ja toimittaa uhrit maihin kenenkään tietämättä.
- Vara on viisautta
Vallan hyvin voisin uskoa tuohon. Emme yhtään voi tietää, kuinka paljon kansainvälinen rikollisuus on ulottanut lonkeroitaan meillekin. Helpointa on huitaista kättään: höpsistä, ei koske meitä! Mutta miten niin Suomi olisi poikkeus? - Saapa nyt nähdä, selviävätkö nämä viimeaikaiset tapaukset, ja mitä paljastuu.
- savon seppå
naulaan kantaan. Meinasin kirjoittaa samasta aiheesta.....
- kolumbo
Vara on viisautta kirjoitti:
Vallan hyvin voisin uskoa tuohon. Emme yhtään voi tietää, kuinka paljon kansainvälinen rikollisuus on ulottanut lonkeroitaan meillekin. Helpointa on huitaista kättään: höpsistä, ei koske meitä! Mutta miten niin Suomi olisi poikkeus? - Saapa nyt nähdä, selviävätkö nämä viimeaikaiset tapaukset, ja mitä paljastuu.
vedestä on huono etsiä jälkiä siinä pulma teille
ei ne suomalaiset kaikkia rikoksia pysty selvittämään.. se on fakta - juhan cran
savon seppå kirjoitti:
naulaan kantaan. Meinasin kirjoittaa samasta aiheesta.....
kyllä nyt on ihan selviä merkkejä siittä että meitä viisaammat ulkoavaruudesta kaappaavat parhaassa iässä olevia ihmisiä.
- Rohveetta
juhan cran kirjoitti:
kyllä nyt on ihan selviä merkkejä siittä että meitä viisaammat ulkoavaruudesta kaappaavat parhaassa iässä olevia ihmisiä.
Raamatussa mainitut lopun ajat ovat nyt käsillä ja ihmisiä on alettu tempaamaan Taivaaseen!
- on kadonna
Pöljää miettiä.
Ei ole lainvastaista kadota.
Se ennemmin kuin itsemurha.
Syy: Oman elämän tilanne ja "ystävät" vastaan hinta= alkaa uusi elämä...
Jos vir(ts)anomaiset löytää Sinut kadoksista ne ei ilmoita ellet halua löytyä!! Jos katuvat omaiset haluaa löytää Sinut niin ja kaipasit löytymistäsi niin sano joo. Ja se on siinä. Kyse on elämästä ja kuolemasta - joskus luopioista..
Paskanjauhajia riittää näemme sen. Siis jos elämme... itsenämme - ei virkamiesvetoisina. - lisää kadonna
Laki sanoo: ei ole lain vastaista kadota. Siksi ihmisiä (ajattelevia katoaa) kun tietää sen. Muualla ei ole niin paljon ennakkoajatuksia eikä vanhakantaista ajattelua - vain itsensä suojelemiseksi kuin huppu... olisin. Jokainen mennenee itseensä ja joka vänkää: Pitäisi mennä itseensä.
Helppoa kuin heinän teko.
Ajatelkaa edes sitä...- Tuumailija
Mielestäni ihmisen katoaminen on niin vakava asia, etten menisi aiheesta huulta heittämään. Me kaikki varmaan vilpittömästi haluamme, että katoamiset selviäisivät, ja siksi esitämme eri teorioita. Me Telluksen tallaajat tuskin olemme kaikkitietäviä, paljon on ihmisjärjelle selittämättömiä ilmiöitä.
- kasimuntti
Tuumailija kirjoitti:
Mielestäni ihmisen katoaminen on niin vakava asia, etten menisi aiheesta huulta heittämään. Me kaikki varmaan vilpittömästi haluamme, että katoamiset selviäisivät, ja siksi esitämme eri teorioita. Me Telluksen tallaajat tuskin olemme kaikkitietäviä, paljon on ihmisjärjelle selittämättömiä ilmiöitä.
liikaa asioista perilläolevia,
- jyt..
kadotkoon jos haluaa jos haluaa ola itsekseen
- MarioSonic
Aika kurjaa. Ihmisiä katoaa niin hiljaisesti että sitä on vaikeaa ajatella.
- kaappaa
ja tappaa ihmisiä.
Siis Suomen valtio.
Jos sulla on liian radikaaleja ajatuksia, olet pian madonruokaa. Varsinkin, jos julkisesti pidät ääntä kielletyistä aiheista.
Oletteko huomanneet? Mielipiteitä saa olla, kunhan ne ovat oikeanlaisia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078