lasta saanutta.
Olisin aiheesta kiinnostunut, koska jonotamme lahjamunasolu hoitoon.
Minulla heikkolaatuiset munasolut, joilla raskaus ei onnistu.
Mistä syystä teillä on hoitoon päädytty?
Miten olet sopeutunut tilanteeseen, kun omilla munasoluilla ei onnistu?
Miltä odotus on tuntunut, siis onko lapsi heti tuntunut omalta?
Onko täällä
6
785
Vastaukset
- my baby
odotellaan parhaillaan hoidon alkua. Riippuen monista asioista, hoito ja siirto ym. tapahtuu mahdollisesti maalis-huhtikuussa.
Syynä meillä on että minulla ei saatu vastetta noihin hormoneihin. 3xIVF takana, ainoastaan yksi siirto, eikä siis tulosta.
Tämän asian työstäminen on alkanut jo kauan sitten, toisen epäonnistuneen hoidon jälkeen keväällä -06. Silloin kävimme myös psykoligilla. Syksyllä oli kolmas ja viimeinen hoito. Vaikka asia oli jo tavallaan valmiiksi mietitty, oli todella raskasta kun lopullinen tilanne selvisi, että me ei omilla soluilla tulla onnistumaan.
Olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat saanet lapsen juuri tällä hoidolla, ja olen itse sinut asian kanssa.
Paljonhan tuohon kyllä liittyy...
Rohkeutta ja voimia...- tinzzz
Kysynpä teiltä kun taidatte tietää... Eli kuinka kauan lahjoitusmunasoluja joutuu jonottamaan? Täytyykö tämä aina hoitaa yksityisen klinikan kautta?
Oma tilanne ei vielä vaadi lahjoitetun munasolun käyttöä, mutta haluan jollain tapaa valmistautua jos se vielä edessä on. 1 IVF takana ja sen perusteella tuntuu tuo alkiokuolleisuus olevan korkeaa ja sivukorvalla kuulin labrantätin sanovan lääkärillemme, että munasolut ovat huonohkon laatuisia. Meille ei asiasta tosin ole puhuttu, ettei yhtään osaa arvioida kuinka paha tilanne on..:/ Mites aloittajalla on asia selvinnyt? - my baby
tinzzz kirjoitti:
Kysynpä teiltä kun taidatte tietää... Eli kuinka kauan lahjoitusmunasoluja joutuu jonottamaan? Täytyykö tämä aina hoitaa yksityisen klinikan kautta?
Oma tilanne ei vielä vaadi lahjoitetun munasolun käyttöä, mutta haluan jollain tapaa valmistautua jos se vielä edessä on. 1 IVF takana ja sen perusteella tuntuu tuo alkiokuolleisuus olevan korkeaa ja sivukorvalla kuulin labrantätin sanovan lääkärillemme, että munasolut ovat huonohkon laatuisia. Meille ei asiasta tosin ole puhuttu, ettei yhtään osaa arvioida kuinka paha tilanne on..:/ Mites aloittajalla on asia selvinnyt?paljonkin tuo jonotusaika. Riippuen klinikasta ja jopa paikkakunnastakin. Sitten tietenkin vaíkuttavat myöskin ne seikat, mitä itse luovuttajalta edellyttää esim. pituuden, hiusten ja silmien värin ym suhteen.
(tiedän esim. lahjoittajan hylätyn, koska oli 2cm lyhyempi kuin vastaanottaja!!!!!)
Me olemme hoidossa yksityisellä, julkisen puolen osalta en osaa vastata.
Meillä tuo jojotus näyttäisi nyt kestävän noin puoli vuotta, mutta täällä olen joskus lukenut parinkin vuoden odotuksesta?!
Mutta rauhassa nyt käytte ensin nämä "omat kerrat" läpi ja vasta sitten tosissaan mietitte näitä juttuja. Ja tuo psykologin käynti ainakin meidän klinikalla oli pakollinen näihin hoitoihin lähdettäessä. Emme olisi edes päässeet jonoon ennen sitä.
Tsemppiä ja onnea hoitoihin. - keskustelun aloittaja
tinzzz kirjoitti:
Oma tilanne ei vielä vaadi lahjoitetun munasolun käyttöä, mutta haluan jollain tapaa valmistautua jos se vielä edessä on. 1 IVF takana ja sen perusteella tuntuu tuo alkiokuolleisuus olevan korkeaa ja sivukorvalla kuulin labrantätin sanovan lääkärillemme, että munasolut ovat huonohkon laatuisia. Meille ei asiasta tosin ole puhuttu, ettei yhtään osaa arvioida kuinka paha tilanne on..:/ Mites aloittajalla on asia selvinnyt?Me olemme yrittäneet lasta nyt noin 2,5 vuotta.
Hoidoissa olemme olleet noin 1,5 vuotta.
Minulla useita varhaisia keskenmenoja.
Useita inseminaatioita tehty ja 2 IVF hoitoa.
Ensimmäisestä IVF hoidosta saatiin 2 munasolua joista toinen hedelmöittyi ja 3.luokan alkio siirrettiin, ei raskautta.
Toisessa IVF hoidossa saatiin myös 2 munasolua, joista kumpaakaan ei saatu hedelmöittymään.
Tämän jälkeen lääkäri suositteli lahjamunasoluhoitoa.
Minulla ikää kohta 40 ja munasolutuotanto alkaa olla loppusuoralla ja solut sen mukaisia.
Hoidot olen kokenut tärkeiksi, varsinkin 2 IVF hoitoa.Niistä selvisi että ongelmia solutasolla, joten ei tarvitse turhaa yrittää lasta omilla soluilla, jos se ei niillä onnistu.
Minulla myös tukostaipumus todettu, joka osasyynä keskenmenoihin.Lääkkeet aloitan heti jos raskaudun.
Ajatus luovutetusta munasolusta tuntui aluksi vähän vieraalta,senkin takia että lähisukulaiseni ovat saaneet lapsia ikäisenäni ja vanhempanakin ongelmitta.
Mutta olen hyväksynyt asian melko hyvin.
Tällähetkellä lahjoitusmunasolu hoitoihin jonotilanteen ennustettu pidentyvän tän uuden lain myötä, eivät klinikoilla osaa sanoa tarkalleen, mutta ehkä vuodellakin pitenee.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuville viesteistänne ja suuret kiitokset erityisesti kaikille munasolujaan lahjoittaville!!!!!!!
Meillä 1 lahjamunasoluista alkunsa saanut tytön tylleröinen ja nyt samalla(eri lahjoittajan munasoluista)hoitomuodolla alkunsa saanutta pikkuveitikkaa kannan sydämeni alla.Olemme olleet kovin kovin onnekkaita...Siitä nöyrä kiitos!Niin;meidän ystävä lähti klinikallemme lahjoittamaan omia solujaan ja me pääsimme jonossa heti kärkeen.Saimme seuraavalta ilmoittautuneelta(tuntemattomalta) munasoluja ja sattui tärpätä heti ekasta siirrosta(2 alkiota siirrettiin),mutta pakkaseen ei saatu mitään....Joten sitten jonotimme sisarushankkeeseen n.1,5v,jotta saimme lahjamunasoluja samanmoiselta luovuttajalta kuin ensimmäisemme.Tarkoitan tuolla anonyymi/rekisteröitymisseikkaa.Lapsilla toki täytyy olla samanmoinen tilanne siinä saavatko aikuisina tietää/vai ei lahjoittajan.No...Meillä ei tärpännyt...Ei tuoresiirto eikä 1 PAS.Niinpä uskaltauduin ystäväni ystävältä(oli aiemmin ilmaissut kiinnostuksensa)kysymään josko lähtisi meille ristiinlahjoittajaksi;siis luovuttamaan munasolujaan ja edesauttamaan meitä taas etenemään jonossa........Ja hän SUOSTUI!!!Tosi nopeasti hänen luovutuksensa jälkeen jo löytyi meille sopiva lahjoittaja ja tuoresiirrosta sitten tämä hartaasti toivottu sisarus sai alkunsa.Pakkasessa on 3 alkiota.Nyt tässä vain toivotaan,että raskaus loppuun asti hienosti sujuisi......!:)Meille lääkärimme(Väestöliitto)kertoi jo ensikäynnillämme lahjamunasoluhoidostakin.Pidimme mieheni kanssa täysin meille sopimattomana.Eihän lapsi olisi "meidän".....No,yritettyämme 3 kertaa omilla soluillamme lääkäri oli sitä mieltä,että omilla(minun) ei kannata jatkaa enää yrittämistä.Alkiot hitaasti jakautuvia.Miehelläni taasen edellisestä liitosta 1 lapsi joten munasoluperäiseksi kallistui ongelmamme.Minä hyväksyin lahjamunasoluhoidon nopeasti,miehelläni siihen meni pitempi aika,mutta nyt molemmat olemme niiiiiin onnellisia jo olevasta ja tulevasta lapsesta.Ei sitä oikeastaan enää ajattele kuinka he ovat alkunsa saaneet.Meidän rakkaat(ja me heille) he ovat!:)Valtava kiitollisuus rinnassa kyllä kulkee läpi elämäni muassani lastemme elämän alun lahjoittajia kohtaan!!!!!Ei näitä tunteita mitkään sanat kykene kuvaamaan!!!!!Ovat upeita ihmisiä.Kyllä lahjoitushoito kannattaa etukäteen perusteellisesti miettiä;sitten asian kanssa on sinut ja on hyvä jatkaa elämää.Itsensä ja siitä toivottavasti saadun (saatujen) lapsen kanssa.Eikä sitä hoitomuotoa enää muita hoitoja "kummempana" pidä.Upeeta,että nykyaika tällaisen hoitomuodon kykenee tarjoamaan!Tsemppiä kaikille jonotusaikaan ja plussatuulia!!!!!!!!!!!!Halauksin mä!:):):)
- Onnelliset äippä ja iskä!
....kiitoksemme kaikille munasolujen luovuttajille!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604686Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511678- 1781659
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871142
- 2041136
- 651094