Olisiko teillä innostusta esim. kesällä n. 4 pivän koiraleiriin, majoituksineen? Tarjontaa ei oikein ole, mutta varmasti tälläiselle olisi kysyntää? Koirille koulutusta, ja sitten luentoja koirien lepoaikana, ja mukavaa yhdessäoloa?
laitelkaa mielipiteitänne :)
Koiraleiri?
14
1360
Vastaukset
Tietääkseni monetkin harrastusyhdistykset järjestävät koulutusviikonloppuja leirien merkeissä. Ne kestänevät yleensä tosin vain viikonlopun. Itse en ole ollut tällaisella leirillä, mutta luulen, että niillä keskitytään jonkin lajin, esimerkiksi haun tai vesipelastuksen, harjoitteluun ja seurustellaan muiden koiraihmisten kanssa. Leireillä saattaa olla jopa joku arvostettu kouluttaja puhumassa, kouluttamassa ja auttamassa eteenpäin koulutusongelmien kanssa.
Nuorisolle on aivan oma tarjonta. Kennelliitto järjestää useampia valtakunnallisia leirejä, ja kennelpiirit omia. Harrastusyhdistyksetkin saattavat järjestää jotain, esim. Ylökk järjesti viime kesänä lapsille oman leirin yhdessä jonkun muun järjestön kanssa. Leirit voivat olla ihan yleisiä tai niillä voidaan keskittyä johonkin lajiin, esim. agilityyn. Kaikille leireille ei edes tarvitse omaa koiraa. Itse olin toissa vuonna Kennelliiton suurleirillä, joka on tarkoitettu 10-17-vuotiaille koiraihmisille ja siellä oli agilityä, tokoa, luentoja, näytttelyjuttuja ja ihan yleistä leirihulinaa, koirien kanssa ja ilman. Lisäksi kokeiltiin verijälkeä ja esiteltiin temppuja. Ja lopuksi tietenkin kisattiin agilityssä, tokossa, jh:ssa ja kauneudessa.
Itselläni ei ole varaa lähteä leireilemään, vaikka se olisikin kivaa. Ohjaajaksi ei taas taida kokemus riittää...
Oletko suunnittelemassa leirin järjestämistä vai leirille menoa? Itse olen kyllä törmäillyt rotuyhdistysten yms. leireihin nettipalstoilla ja tuttuni on ollut jollain terrierileirillä, koska on kasvattaja.- tarjoaisin itse palvelun..
Olen suunnittelemassa järjestämistä, ja toimin itse monessa mukana. sellaista perusasiaa koirien elämiseen, ja yhdessäoloon. Toimin koulutusohjaajanakin, joten aiheita sen mukaisesti :)
Ja tiedustelen olisiko sellaiselle kysyntää, maalla nauttia koirien kanssa, ja saada lisää tietoa :) Ja kuten heppaleirit on järkätty oli se ajatus :) ja jos on pe-ma leiri, niin hinta olisi silloin jotakin n.200e. Ja kurssipaketti kuuluu tietty mukaan :) ruokailut yöpuminen jne...normi jutut...
ja itten pe-su leirit n.160e eli ihan on edullinen siihen nähden, että saa ruoat, majoituksen, ja kaiken ohjauksen plus luennot ja materiaalin :) kun näitä katsoo erikseen, niin jo 50e päivässä on ruoan ja majoituksen osuus..ja sit luentojen hinnat on ihan pilvissä, kuten koulutuskin... tarjoaisin itse palvelun.. kirjoitti:
Olen suunnittelemassa järjestämistä, ja toimin itse monessa mukana. sellaista perusasiaa koirien elämiseen, ja yhdessäoloon. Toimin koulutusohjaajanakin, joten aiheita sen mukaisesti :)
Ja tiedustelen olisiko sellaiselle kysyntää, maalla nauttia koirien kanssa, ja saada lisää tietoa :) Ja kuten heppaleirit on järkätty oli se ajatus :) ja jos on pe-ma leiri, niin hinta olisi silloin jotakin n.200e. Ja kurssipaketti kuuluu tietty mukaan :) ruokailut yöpuminen jne...normi jutut...
ja itten pe-su leirit n.160e eli ihan on edullinen siihen nähden, että saa ruoat, majoituksen, ja kaiken ohjauksen plus luennot ja materiaalin :) kun näitä katsoo erikseen, niin jo 50e päivässä on ruoan ja majoituksen osuus..ja sit luentojen hinnat on ihan pilvissä, kuten koulutuskin...Se viikon mittanen kennelliiton leiri oli n. 200€. Siellä oli telttamajoitus. Ruoka olisi voinut olla huomattavasti parempaa ja luennot ehkä syvällisempiä. Kai siihen jotain sponsorointia tuli, koirille oli jotain pedigreen ruokia ja mainoksia siellä.
Rahasta. Mä olen opiskelija. Ei tuloja, ei menoja, kätevää? Nyt asun porukoilla, mutta ensi vuonna tilanne voi olla toinen, silloin saan onneksi tuet. Koiranpidosta taitaa tulla 10 vuoden tauko, ellen hanki jostain lainahoitokoiraa, harrastus vain kallistuu koko ajan. Ainakin jos haluaa harrastaa. Koiranpennun hinta on melko korkea, eläinlääkärit maksaa, ja sitten vielä päälle koulutus-, kilpailu- ja jäsenmaksut, lisenssit ja vakuutukset... Ja mähän en sohvafifiä pidä. Myös harrastuskoiran ruokavalioon pitää satsata.
Mutta kaikki eivät ole minä. Ihmisillä on varaa säästää se leirimaksu siinä näyttely- ja kisakustannusten joukossa. Kysyntää varmasti on. Keille olet ajatellut suunata toiminnan?- m-li
tarjoaisin itse palvelun.. kirjoitti:
ja itten pe-su leirit n.160e eli ihan on edullinen siihen nähden, että saa ruoat, majoituksen, ja kaiken ohjauksen plus luennot ja materiaalin :) kun näitä katsoo erikseen, niin jo 50e päivässä on ruoan ja majoituksen osuus..ja sit luentojen hinnat on ihan pilvissä, kuten koulutuskin...Meillä ao:n viikonloppuleirit pe-su ruokineen, majoituksineen (yleensä leirikeskus tai vastaava) maksaneet tähän asti 40-50 euroa riippuen majoituksesta, jos on ollut jotain oma mökki-tyyppistä, on jokainen maksanut majoituksen (yleensä n. 20,- /vrk) itse ja lisäksi osallistumismaksun 10-, päivä. Hinta on ollut kohtuullinen ja tapahtumat tosi suosittuja. Viime vuonna keväällä oli suojeluleiri, jossa muutama kauempaa tullut hyvä maalimies, tottistelua ja vähän luennon tapaistakin, sekä tietysti sitä mukavaa yhdessäoloa, saunomista jne. Kesällä oli isompi leiri, jossa lajeina haku, metsäjälki ja purut. Itse olen tykännyt siitä, että leireillä on joku teema /laji johon keskitytään. En lähtisi leirille, joka toteutetaan kuten pikkutyttöjen heppaleirit, joka minun muistoissa on hevosten harjailua ja vähän ratsastusta siinä sivussa
- ja paljon paljon muuta
tarjoaisin itse palvelun.. kirjoitti:
ja itten pe-su leirit n.160e eli ihan on edullinen siihen nähden, että saa ruoat, majoituksen, ja kaiken ohjauksen plus luennot ja materiaalin :) kun näitä katsoo erikseen, niin jo 50e päivässä on ruoan ja majoituksen osuus..ja sit luentojen hinnat on ihan pilvissä, kuten koulutuskin...tarvitaan ennenkuin kellään on oikeutta tuosta vaan lähteä laittamaan leiriä joka maksaa pystyyn. Luvat jne.
- Onpas halpa
m-li kirjoitti:
Meillä ao:n viikonloppuleirit pe-su ruokineen, majoituksineen (yleensä leirikeskus tai vastaava) maksaneet tähän asti 40-50 euroa riippuen majoituksesta, jos on ollut jotain oma mökki-tyyppistä, on jokainen maksanut majoituksen (yleensä n. 20,- /vrk) itse ja lisäksi osallistumismaksun 10-, päivä. Hinta on ollut kohtuullinen ja tapahtumat tosi suosittuja. Viime vuonna keväällä oli suojeluleiri, jossa muutama kauempaa tullut hyvä maalimies, tottistelua ja vähän luennon tapaistakin, sekä tietysti sitä mukavaa yhdessäoloa, saunomista jne. Kesällä oli isompi leiri, jossa lajeina haku, metsäjälki ja purut. Itse olen tykännyt siitä, että leireillä on joku teema /laji johon keskitytään. En lähtisi leirille, joka toteutetaan kuten pikkutyttöjen heppaleirit, joka minun muistoissa on hevosten harjailua ja vähän ratsastusta siinä sivussa
Saakos edes ruoan kustannukset katettua_/vakuutukset ym ym..?
- nimetön...
koska tuollainen leiri olisi järjestämässä ja missä? :) vaikuttaa hienolta :)
- katsotaan onko kysyntää
Tässä tutkailen, onko tälläiselle leirille kysyntää, ja näyttää olevan. SIsältö on ikeasti todellakin hyvä, ja laitan varmasti tännekin ilmoituksen, jos saan sen toteutumaan.
AItta majoitus, johon koirat mukaan, ja sitten ihan maalla, ja ratsastustunninkin voisi saada sovittua naapuritalliin, jolloin koira voi jäädä ihan rauhassa lepäilemään.
6-8 hlö max per leiri, ja grillikotanuotiot ym ym..
Hinta 4 päivältä n 200e Onko hinta ok? n.110km Helsingistä, eli ei paha matkakaan :) - Nimetön
katsotaan onko kysyntää kirjoitti:
Tässä tutkailen, onko tälläiselle leirille kysyntää, ja näyttää olevan. SIsältö on ikeasti todellakin hyvä, ja laitan varmasti tännekin ilmoituksen, jos saan sen toteutumaan.
AItta majoitus, johon koirat mukaan, ja sitten ihan maalla, ja ratsastustunninkin voisi saada sovittua naapuritalliin, jolloin koira voi jäädä ihan rauhassa lepäilemään.
6-8 hlö max per leiri, ja grillikotanuotiot ym ym..
Hinta 4 päivältä n 200e Onko hinta ok? n.110km Helsingistä, eli ei paha matkakaan :)kyllä hinta on mielestäni sopiva :)
- rotukoira.
Mistä olet hankkinut luennoitsijat sinne, jotta voit käyttää luento-sanaa ? Ja kuka maksaa niiden luentopalkkiot ja matkakulut ?
On ihan kaksi eri asiaa järjestää koiratapaaminen viikonlopuksi majoituksineen, kun taas puhua leiristä ja luennoista. Onko sulla vanhempiensi / paikan omistajien lupa moiseen toimintaan.
Samoin myös verottaja on tottakai kiinnostunut tällaisista koiraleireistä. Lähinnä rahapuolesta!
Taitaa sulla olla tuollaisia unelmia vaan nää. Katsoppas KOIRAMME-lehteä ja nuorten sivuja sieltä, sillä on leireistä ilmoituksia pilvin pimein ja ovat asiallisesti järjestettyjä ja siellä sinäkin saat olla osallistujana.- jotta silleen
Kivaa kun kannustat, olen ihan oman yrityksen omaava ihminen, toimin koiramaailmassa, ja luennoitsijat on todellakin tuttuja. Kyselen hiukan vain onko tämän tyyppiselle kysyntä, jotta tiedän laitanko vessatiloja ja muuta remppaan ;) Ja voinko jo kesällä aloittaa. Ei siis mitään unelmia, vaan toteutuva asia varmasti viim. 2008 kesällä...
- lisää...
jotta silleen kirjoitti:
Kivaa kun kannustat, olen ihan oman yrityksen omaava ihminen, toimin koiramaailmassa, ja luennoitsijat on todellakin tuttuja. Kyselen hiukan vain onko tämän tyyppiselle kysyntä, jotta tiedän laitanko vessatiloja ja muuta remppaan ;) Ja voinko jo kesällä aloittaa. Ei siis mitään unelmia, vaan toteutuva asia varmasti viim. 2008 kesällä...
Eli tilat on ihan omasta takaa, ja kaikki toimii ihan yrityksen alla, ei mikään nuoren likan päähänpisto, vaan todella pitkään koiramaailmassa mukana olleen. SAmoin luentosanaa voin käyttää, kun todella itsekin luennoin, ja mahdollisuus saada luennoitsijoita muitakin ;) Eli ei siis mitään unelmaa, vaan toivottavasti toteutettavissa...pian :)
- koirailija
kiinnostaa!! :) voiko leirille osallistua ilman minkäänlaista ratsastustaitoa?? miksi ratsastusta koiraleirillä??
- naapurissa kun on talli
ELi ajatuksena se vaan tuli, eikä tarvii osata ratsastaa, ja se olisi niille jotka sinne haluaisi. EI siis kuuluisi paketiin vaan erikseen varaisimme niit tunteja...Katsotaan saadaanko tätä tänä kesänä aikaan, vai meneekös ensi vuoteen. Selvittelyt kesken
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841592
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88868- 8832
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56829- 53812
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58763Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189749Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80705Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41700Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172680